Sæsonen 25-26

1 uge 2 dage siden #553 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=186961 skrev:

DeLaRed post=186956 skrev:

Ramos4 post=186954 skrev: Hvilke chancer?

​øhhh, de scorer bl.a. 2 mål…

​De havde flere chancer og skud inden vi skiftede ud.

​Her tror jeg du tager fejl, alene efter det 90. minut har Dortmund 4 chancer (hvis man tæller den store chance som Huijsen tager fra dem med), ret sikker på de før det 70. minut (i 2 halvej) kun har omkring 2 afslutninger, måske jeg tager fejl, men tror det ikke.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 1 dag siden #554 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæsonen 25-26
Såååå er det Vini eller Mbappe der skal på bænken? Egentligt absurd at man kan stille det spørgsmål :D

1 uge 1 dag siden #555 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 25-26
Åbenlyst Vini.

1 uge 1 dag siden #556 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​Det bliver spændende at se når vi kommer længere hen. Ret skal være ret, vi har ikke for alvor fået lov at se Alonso have Vinicius på kanten og Mbappe på toppen endnu. Måske det er endnu bedre end med Garcia. Det skal vi potentielt finde ud af på et tidspunkt, når det sker i Alonsos system. Vi har jo allerede set spillere som Arda, Tchouameni og Fran Garcia lyse voldsomt op under Alonso, så måske de to som duo kan gøre det samme. 

Jeg tvivler dog selv lidt på det. Og så vil det jo være sundt nok, hvis det er de bedst præsterende som spiller. I de rammer er det jo tydeligt, at der pt ikke er plads til Vinicius, men hvis han rammer sin topform igen, så bør der være plads. 

1 uge 1 dag siden #557 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 25-26
​Ved i om der venter spillerne trænings kampe efter CWC?- eller fungere kampene til CWC som træningskampe?

Før har vi jo rejst til Asien eller USA for at spille træningskampe. 

1 uge 1 dag siden #558 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26

Dybbøl post=186966 skrev: ​Ved i om der venter spillerne trænings kampe efter CWC?- eller fungere kampene til CWC som træningskampe?

Før har vi jo rejst til Asien eller USA for at spille træningskampe. 

​Alonso har udtalt, at de ikke skal på en træningsturnering i udlandet, men træne på Valdebebas efter ferien. Det kan godt være, at der kommer træningskampe op til første kamp i La Liga, men tvivler på det. 

1 uge 1 dag siden #559 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26

DeLaRed post=186962 skrev:

Ramos4 post=186961 skrev:

DeLaRed post=186956 skrev:

Ramos4 post=186954 skrev: Hvilke chancer?

​øhhh, de scorer bl.a. 2 mål…

​De havde flere chancer og skud inden vi skiftede ud.

​Her tror jeg du tager fejl, alene efter det 90. minut har Dortmund 4 chancer (hvis man tæller den store chance som Huijsen tager fra dem med), ret sikker på de før det 70. minut (i 2 halvej) kun har omkring 2 afslutninger, måske jeg tager fejl, men tror det ikke.

​Ja okay, jeg mente nok mere at vi allerede mistede kontrollen efter pausen, men de fleste chancer kom efter Tchouameni blev pillet ud. Det er rigtigt nok. Han bliver nok utrolig vigtig i det her system. Ceballos og Modric (sidstnævnte lovligt undskyldt) virker begge som om de ikke fylder nok på banen. De er der ligesom bare. De spiller bolden rundt og løber fint, men de fylder for lidt defensivt. 

1 uge 1 dag siden #560 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Sæsonen 25-26
Glæder mig til at se hvad Alonso og Perez gør efter klub VM ift transfers til truppen.

Forsvaret =
Kom så med Carreras.

Midtbane =
Der er behov for en mere fysisk stærk midtbanespiller. Kan dog ikke komme i tanke om et navn…anyone? Som vi så igår, så var balancen væk da Tchou gik ud.

Angrebet =
Vi behøver ikke at købe en Joselu lignende angriber, for vi har Gonzaloooo.
Og så har vi fået Franco Mastastuano til offensiven.

1 uge 1 dag siden #561 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Det er dælme svært at finde en spiller der kan glide ind og ud af forsvaret/midtbanen, som Tchou gør det. Camavinga kan formentlig få en opblomstring, men jo kun på midtbanen. Alaba kunne sikkert godt spille en Tchou-rolle, hvis han ellers ikke var stendød.

Bliver spændende at se hvad klubben tænker.

1 uge 1 dag siden #562 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​I seneste kamp gled han overhovedet ikke derned, gjorde han? Derimod var han afsted i to dybe som jeg godt forstår at Dortmund ikke havde set komme :D 

Alonso kan sikkert løse den udfordring ved at bruge nogle andre værktøjer for vi har rigtigt nok hverken den type som kan gå ned og veksle mellem at være forsvar og midtbane hvis ikke Tchouameni er med, men vi har heller ikke det fysisk stærke anker som kan beskytte forsvaret. De første par kampe viser en meget vigtig Tchouameni. 

1 uge 1 dag siden #563 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
Det bliver noget nært umuligt at finde en spiller på markedet der kan dække de forskellige roller i Xabi’s taktik på samme niveau som Tchou. Vi har jo samme problem med Gonzalo, ingen andre i klubben kan spille CF som han kan, men vi mangler noget bredde!

De seneste kampe har vi set Tchou i 2 meget klare roller;
1. Dybt liggende 6er, der i kampen igår i perioder mandsopdækkede Julian Brandt og i 2. halvej mod Juve satte en stopper for Yildiz.
- Når Camavinga ikke er skadet, må man formode at han godt kan være reserve til den rolle, men en defensiv midtbane spiller til bredden ville være at foretrække, så der er bredde når Camavinga er skadet eller bliver brugt på andre pladser på banen (f.eks wingback hvis vi ikke henter Carerras eller når Fede måske skal have et pust)
2. Den spil opbyggende midterste mand i 3-mands bagkæden, her tænker jeg det er en plads der kunne være interessant at se Huijsen i, når Tchou ikke er på banen, hvis både Dani og Militao faktisk kommer helskindet igennem deres skades pause og genfinder deres tidligere niveau, så har vi nok af spillere der kan dække de 2 andre forsvars pladser.

Jeg mener vi skal have en defensiv/central midtbane spiller til bredden (i absolut værste tilfælde så kan vi få Blanco retur får næsten ingen penge) og så får vi forhåbentlig den extra VB, så hele vores Venstre side ikke ryger i vasken med Mendy på banen (hvis han da nogensinde bliver spilleklar)!

Donde está la biblioteca?

1 uge 1 dag siden #564 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=186970 skrev: Det er dælme svært at finde en spiller der kan glide ind og ud af forsvaret/midtbanen, som Tchou gør det. Camavinga kan formentlig få en opblomstring, men jo kun på midtbanen. Alaba kunne sikkert godt spille en Tchou-rolle, hvis han ellers ikke var stendød.

Bliver spændende at se hvad klubben tænker.

​Hujisen kan også spille den rolle som den centrale CB, mens Camavinga kan overtage på 6’er positionen. 

Ellers finder onkel Alonso nok ud af det. Han har sku taktisk snilde.

Men må sige, at Tchouamenis rolle har været genial. Ardas ligeså. Også er der Gonzalo. Glæder mig til at se, hvad han finder på med Mastantuono. Det ser ud til, at en af de store stjerner skal bænkes, hvis han skal bringes i spil.
Sidste redigering: 1 uge 1 dag siden ved Fondo_Sur.

Leveret af Kunena Forum