Sæsonen 25-26

2 måneder 1 uge siden #1 af Figo-10
Sæsonen 25-26 blev oprettet af Figo-10
Vi er der ikke endnu, men sæsonen 2024-25 føles næsten som værende forbi og den nye sæson bliver allerede diskuteret. Derfor kunne vi passende flytte den samtale herind.

I dag er vi blevet mødt med tiltagende rygter om, at Carlo Ancelotti ​bliver Brasiliansk landsholdstræner ved udgangen af maj/ start juni og derfor ikke bliver vores træner ved sommerens VM for klubhold. Her tales der pt. om at Solari tager holdet indtil en ny træner er fundet. 

Rüdiger afventer sin karantænestraf på 4-12 dage. Og intet er så skidt at det ikke er godt for noget andet. Man har i dag valgt at operere ham og han er ude i 2-3 måneder, hvorfor vi får en frisk og veludhvilket tysker tilbage. Det sætter dog store spørgsmålstegn ved centerforsvaret sæsonen ud og VM for klubhold. Joan Martinez skulle være meget tæt på et comeback og kan regnes med ind i truppen til VM så vidt jeg er informeret. 

Vores egen Madridista.dk briger i dag nyheden om, at vi kigger på Wirtz, Zubimendi, Huijsen og Garcia foruden TAA. Ligeledes går der rygter om, at vi går all in på Saliba. Mastantouno bliver også nævnt igen efter hans mål i River-Boca opgøret og en tæt forbindelse til Solari. Lad os bare indse, at silly season er over os og alle aviserne kommer til at skyde med navne de næste måneder. Men mon ikke vi først får ansat en træner, Klopp eller Alonso, dernæst TAA og så kigger vi på markedet. 

Personligt tror jeg hverken vi får Wirtz, Zubimendi, Huijsen eller Garcia af forskellige årsager. Jeg mener hold som City og Bayern har mere brug for Wirtz. Chelsea er forrest om Huijsen og Zubimendi er jeg ikke helt lun på. Det lyder også til, at Arsenal og Liverpool kæmper om ham og det har jeg dog OK med. Han giver mig bare alt for mange Illaramendi vibes desværre. Kom med Gravenbach, Mac Alliser, Barella, Enzo eller en femte. Saliba kunne være frækt, men en dyr og svær handel, men her får man så også verdens bedste CB og de koster. Se evt. på City som hentede Gvardiol til en absurd pris, men hold kæft hvor er han også bare god i alle facetter. 

Jeg tror ikke vi laver de store salg til sommer. Lucas, Modric og Vallejo løber nok kontrakten ud og så tror jeg det er det. Jeg håber man ryster posen på VB og skiller sig af med enten Mendy eller Fran. Personlig vil jeg helst vi sælger Fran. Hvem vi skal have ind er jeg i tvivl om. Jeg er stor fan af, at få en CB derud som City og Arsenal gør. Dertil synes jeg ikke, at Gutierez er en løsning, som ellers er nævnt. Jeg tror vi spiller med 4 bag i uagtet Alonso eller Klopp - det kommer jeg ind på senere. Ellers tror jeg faktisk ikke der sker noget og det har jeg det fint med. Jeg tror ikke Real Madrid vil sælge Rodrygo og jeg tror ikke han vil væk. Og det tror jeg er rigtig godt for os, da jeg frygter han laver en Julian Alvarez hvis og når han skifter. Og let's be honest, han har ikke været god, men det trods alt svært at nævne mange som er bedre. Jeg håber en ny træner kan give ham nogle ideer eller ryste holdet, så det bliver mere agilt og han også får nogle udgangspunkter i venstre.

Og hvem kommer så ind. Ja det gør TAA, som kan bruges til venstre og på midtbanen til nøds. Måske man kigger ind i, at teste ham eller Carvajal på VB. Det bliver spændende at se. Ellers skal vi kigge på vores CB setup. De sikre er Rudiger, Asencio og Militao. Pt. in that order. Alaba får vi nok ikke solgt og han ligner en færdig mand desværre. Han slår mig dog ikke som en Hazard der vil sidde og cashe ind, men gør han det, så det også OK. Det havde selvfølgelig været dejligt, at kunne bruge hans lønkroner et andet sted. Får vi ikke solgt Alaba, så tror jeg faktisk ikke vi gør noget, hvis vi også har Joan in mente. 

På midten skal vi have en spilfordeler. Personligt synes jeg jo vi har profilerne. Problemet er bare at de to jeg tænker på (Arda og Camavinga) ikke har taget et step op i denne sæson. Mit drømmerscenarie er helt sikkert, at de gør det i den kommende sæson for nøj hvor så jeg gerne, at de blev profiler. Men vælger man at handle, så håber jeg, som skrevet, at vi går på jagt efter Gravenbach, Barella, Enzo eller Mac Allister. Eller noget i den kaliber. Vi skal ikke ud og have et talent. Køber vi ind, så er det for at købe ind til start 11. 

I angrebet tror jeg heller ikke vi gør noget. her skal vi sætte vores lid til, at en ny træner kan blade de kort rigtigt. Rodrygo bliver evt. 12 mand, hvis vi vælger Jude som en del af de forreste og ønsker et midtbane mere. Dertil skal vi jo spille absurd mange kampe og der kommer et VM, så vi skal have en bred trup - og en træner der roterer. 

Så truppen er næsten identisk, men der bliver fyldt på i form af en ny HB (TAA) og evt. en CB, VB og en spillende midtbanespiller. Jeg hopper slet ikke med på Sesko, Saka, Wirtz og hvad der ellers bliver nævnt. Jeg tror det er utopi. Men det efterlader os også et godt sted, at vi kan bruge 100MEUR på en CB hvis vi vil, eller 100MEUR på en midtbanespiller uden at gøre noget kontroversielt. 

Hvad angår træner, så bliver det nu nok Alonso og det vil jeg glæde mig til. Men skulle jeg personligt vælge med hjernen, så vil jeg hente Klopp. Han er trods alt "proven" på en helt anden måde og er for mig i top 3 over de bedste trænere i verden pt. Der ved jeg ikke helt om jeg har Alonso. Modsat så kan jeg bare heller ikke se Klopp i sit træningstøj stå og lede Real Madrid og han var i sin tid hård i tonen mod Real Madrid, men det var nok bare sund konkurrence. 

Så lad os tror på rygterne, som er mest varme på Alonso. Så vil han klæde siddelinjen i et flot jakkesæt. Jeg tror og håer dog ikke, at vi skal have hans Leverkusen system med 3 bagi og så wingbacks. Først og fremmest har vi ikke spillerne til det og så kan jeg slet ikke se Real Madrid som klub have den opstilling. For mig er 3-4-2-1 (3-5-2, 3-4-3 eller hvad vi vil kalde Alonsos opstilling) en defensiv opstilling. Og det lyder nok sjovt når Leverkusen er så offensive, men det er trods alt i Bundesligaen, hvor man angriber mere end man forsvarer. Når jeg hører 3-5-2 så tænker jeg Inter. Et solidt fundament, kun fart ift. de to wings og så en par stærke angribere. Det har vi slet ikke holdet til. Vi skal have en 4-3-3, 4-4-2, 4-2-3-1 eller ligende. 

Jeg har før nævnt, at PSG virkelig har formået at spille flot og lave mange mål uden en angriber, så hvorfor skulle vi ikke kunne det også. Og Mbappe er vel i Ronaldo's skole pt. fra at gå fra wing til forward. Så jeg håber det bliver noget ligende. Alonso brugte jo heller ikke 3-5-2 i Real Sociedad B, så han kigger nok på materialet og så tilpasser han sig. 

Så ja, nok ikke så mange ind og ud, som andre tror. Men det har vi bare heller ikke rigtig til vane. 

Folk er efter Real Madrid og man er alene på toppen. Det har været en skidt sæson, men jeg tror og håber man har prikket lidt til en sovende drage. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, Kialpe, Estadio Santiago Bernabéu, NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 måneder 1 uge siden #2 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæsonen 25-26

Figo-10 post=185442 skrev: ​

​Helt enig 

Jeg savner Pepe :(

2 måneder 1 uge siden #3 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Ser det også som positivt Rudiger får en god lang pause. Kan Jude få sin operation også og slippe for klub VM, tror jeg vi ser en meget bedre version af ham næste sæson.

Jeg er også lunken ift. Wirtz, da jeg hellere ser vi får Jude og Valverde længere fremme og fokuserer på at finde en til at udfolde rollen længere tilbage i banen. Ikke mindst når vi også har Guler og Brahim. Jeg håber selv på Zubimendi, men forhåbentlig bliver Alonso hørt - vi skal nødig ud i en ny Mbappe/Vini/Rodrygo situation hvor træneren selv må finde ud af hvordan det skal gå op så længe de nye spiller.

2 måneder 1 uge siden #4 af longwind
Besvaret af longwind på emne Sæsonen 25-26
PSG spiller seværdig bold nu, det har godt nok gavnet dem at komme af med alle egoerne. Håber godt nok at Inter eller Arsenal tager den i år, de to alternativer ville være træls

2 måneder 1 uge siden #5 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 25-26

longwind post=185460 skrev: PSG spiller seværdig bold nu, det har godt nok gavnet dem at komme af med alle egoerne. Håber godt nok at Inter eller Arsenal tager den i år, de to alternativer ville være træls

​Jeg synes fejlagtigt, at folk hele tiden henviser til Mbappe, Neymar og Messi som det store problem. Og faktisk overraskende meget, at Mbappe var det store ego og et problem. Vi skal huske på, at PSG har sejlet i den her sæson indtil kampen mod City. Derefter har de været outstanding. Men at miskrediter Mbappe's tid i PSG er en fejl når vi høre Laudrup og alle de andre tosser i ChL studiet. 

Lad os huske på, at PSG har været i en finale, Mbappe er historiens bedste målscore og spiller i PSG og de har spillet meget berusende fodbold tidligere. Ryger de ud til Arsenal eller taber finalen, så det jo historien om igen og så bliver narretivet sikkert igen, at de mangler noget eller er for naive. Hold op hvor er det øjebliksagtigig når ChL "eksperterne" snakker. Jøsses. Mbappe har aldrig været problemet i PSG eller for Frankrig - og det er han heller ikke i Real Madrid. 

Og lad så Inter tage den pokal i år :-) 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, JesperThomsen, Redondo💖

2 måneder 3 dage siden #6 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 25-26
​Arda Güler vs Celta Vigo:

• 82 Minutes 
• 77 Touches 
• 1 Goal ⚽️
• 1 Assist 🅰️
• 62/62 Passes completed (100%) 🤯
• 2/2 Long balls (100%) 🤯
• 3 Chances created (Most) 🤯
• 2 Duels won

Se queda!
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

• Madridista02
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 måneder 3 dage siden #7 af Madridista02

mohbar post=185575 skrev: ​Arda Güler vs Celta Vigo:

• 82 Minutes 
• 77 Touches 
• 1 Goal ⚽️
• 1 Assist 🅰️
• 2 Duels won

Se queda!

​Güler spiller endnu en fornuftig kamp igår, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvorfor i alverden, er han blevet henvist til bænken, hele sæsonen igennem? Det er dybt besynderligt, med tanke på, den dårlige sæson vi har haft, og med tanke på, hvor dårlig fodbold vi har spillet offensivt. For mig at se, peger pilen på Ancelotti, og vi kan rose ham for de titler han har vundet, men omvendt er det meget kritisabelt, den måde han har ført an på i denne sæson. Sidste sæson sprudlede det heller ikke, der blev vi bare redet af, at vores direkte konkurrenter, var ringe, hvilket fjernede fokus fra, hvor dårlige vi egentlig var.

2 måneder 3 dage siden #8 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 25-26

Madridista02 post=185581 skrev:

• 82 Minutes 
• 77 Touches 
• 1 Goal ⚽️
• 1 Assist 🅰️
• 2 Duels won

Se queda!

​Güler spiller endnu en fornuftig kamp igår, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvorfor i alverden, er han blevet henvist til bænken, hele sæsonen igennem? Det er dybt besynderligt, med tanke på, den dårlige sæson vi har haft, og med tanke på, hvor dårlig fodbold vi har spillet offensivt. For mig at se, peger pilen på Ancelotti, og vi kan rose ham for de titler han har vundet, men omvendt er det meget kritisabelt, den måde han har ført an på i denne sæson. Sidste sæson sprudlede det heller ikke, der blev vi bare redet af, at vores direkte konkurrenter, var ringe, hvilket fjernede fokus fra, hvor dårlige vi egentlig var.

​Helt enig. Jeg håber godt nok han får succes og han vil pryde vores midtbane. Som stor Ozil fan, så kan man ikke ønske sig mere. Elsker også hans attitude og sportsmanship, som mange moderne spillere har efterladt. 

Jeg tror måske hans manglede spilletid skyldes starten af sæsonen, hvor han jo faktisk fik nogle kampe, men ikke rigtig formåede at sætte sit aftryk. Jeg håber han bliver en fast del af midtbanen i næste sæson. 

• Madridista02
  • Platin bruger
  • Platin bruger
2 måneder 3 dage siden #9 af Madridista02

Figo-10 post=185582 skrev:

Madridista02 post=185581 skrev:

• 82 Minutes 
• 77 Touches 
• 1 Goal ⚽️
• 1 Assist 🅰️
• 2 Duels won

Se queda!

​Helt enig. Jeg håber godt nok han får succes og han vil pryde vores midtbane. Som stor Ozil fan, så kan man ikke ønske sig mere. Elsker også hans attitude og sportsmanship, som mange moderne spillere har efterladt. 

Jeg tror måske hans manglede spilletid skyldes starten af sæsonen, hvor han jo faktisk fik nogle kampe, men ikke rigtig formåede at sætte sit aftryk. Jeg håber han bliver en fast del af midtbanen i næste sæson. 

Enig i at det er dejligt at se en type som Güler der minder om Özil. Der er ikke meget magi og elegance tilbage i moderne fodbold, men Güler har potentiale til det!

​Hvis det er dét der er grunden til den manglende spilletid, er det dybt bekymrende og endnu mere et tegn på, at Ancelotti har tabt sutten. Det ville ikke undre mig dog. Vi har på intet tidspunkt spillet flydende offensivt fodbold denne sæson, så at forvente Güler kan komme ind og levere på de få chancer han fik i starten, det er tragisk. Endnu mere tragisk at det så muligvis har betydet, at han ikke fik chancen igen før nu, grundet han ikke greb den de få gange han fik muligheden. Hvorimod Rodrygo har uendelig lang snor, trods en horribel sæson. Ancelotti har, i min optik, været en skændsel denne sæson.

Sidste redigering: 2 måneder 3 dage siden ved Madridista02.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

2 måneder 3 dage siden #10 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 25-26
​Det er fuldkommen idiotisk at Arda ikke har spillet mere. Han havde altså også et formidabelt EM som optakt til den her sæson, men når man er ung og ikke præsterer på 120% hver evig eneste gang, og spiller fuldstændig fejlfrit, så er du persona non grata for Ancelotti. Unge spillere skal jo have lov til at udvikle sig og til at lave fejl, og så kan vi sidde og bande lidt af dem herinde, men Solaris tillid til f.eks. Vinicius i starten er jo blevet betalt tilbage mange gange vil jeg sige, selvom han ikke var god i lang tid. 

Endnu mere skørt bliver det at det tilsyneladende er evigt usynlige Rodrygo som har stået i vejen for tyrkeren. Om jeg fatter hvad man ser i Rodrygo for at han skal spille hver gang uanset hvad. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

2 måneder 3 dage siden #11 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26
​Så blev det officielt at Trent Alexander forlader Liverpool. Spændende hvor han skal hen ;)

2 måneder 3 dage siden #12 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæsonen 25-26
Arda / Mbappe kombiner rigtig frækt!

Derudover så er det her Mbapppes hold næste sæson. En stærk sæson han har gang i

Leveret af Kunena Forum