Sæsonen 25-26

4 måneder 5 dage siden #565 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Luis Diaz meldes på vej til Bayern. Hvis først Liverpool også kommer med i kampen om Rodrygo, kan vi måske endda få en god pris.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 4 dage siden #566 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Carreras og Smit, så er vi færdige med vinduet og alle er tilfredse.

Nogen uenige?

Jeg kunne personligt godt tænke mig en centerback mere, men det kommer 99% ikke til at ske før næste sommer, hvor Alaba udløber.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, NickyMad, Figo-10

4 måneder 4 dage siden #567 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=186977 skrev: Carreras og Smit, så er vi færdige med vinduet og alle er tilfredse.

Nogen uenige?

Jeg kunne personligt godt tænke mig en centerback mere, men det kommer 99% ikke til at ske før næste sommer, hvor Alaba udløber.

Efter opblomstringen af Fran Garcia så synes jeg 50 mio er blevet for meget for Carreras.

Jeg har ærlig talt ikke set en eneste god kamp med ham. Kan du henvise til en jeg kan fange nogle highlights fra?

4 måneder 4 dage siden #568 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=186977 skrev: Carreras og Smit, så er vi færdige med vinduet og alle er tilfredse.

Nogen uenige?

​Kender intet til Kees Smit, men kan se han er CM og der vil jeg så hellere foretrække en dybereliggende Stiller - eller at man hentede Paz tilbage. Men, hvis Guler skal ind og spille centralt under Alonso, har vi 6 spillere på midten, så ved ikke om en syvende er i overkanten?
Ja, til Carreras, alternativt skal Camavinga ud på wingbacken i Frans fravær, hvis Alonso kommer til at stille op i en 3-5-3 mange gange i løbet af sæsonen

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

4 måneder 4 dage siden #569 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Det også lidt svært når vi ikke helt ved hvad planen er med Mendy. Regner Xabi med ham? Han har næsten en status, niveau og alder, der gør at man ikke bare kan give ham en Alaba rolle, efter min mening. Og med Frans opblomstring, så har vi jo faktisk to venstre backs. At give så mange penge for Carreras, som ikke engang er en spiller der kommer til at rykke særlig meget på holdet, det virker måske i overkanten. Selvom jeg da også ville foretrække at have ham over Mendy, men ja kan sagtens forstå man tøver.

På midtbanen har Güler jo fået en enorm vigtig rolle. Det ville jo være perfekt at have Modric som backup til den rolle i en sæson mere, men sådan skulle det ikke være. Ceballos er den næste der type-mæssigt passer til den rolle, han har bare ikke teknikken og overblikket som de to andre. Hvis vi skulle have en ny midtbane, så ville jeg lede efter den type spiller. Det aner jeg ikke om Kees Smit er. Er han overhovedet god nok til at kunne gå ind og være på det her hold? Er hypen kun kommet på baggrund af en u21 turnering, eller har hans (eneste senior) sæson for AZ også været god? Jeg kan se at han ikke engang har spillet fast for dem, selvom det ligner han vandt en start plads til sidst på sæsonen. Er han virkelig klar til Real Madrid? Jeg tvivler sgu lidt, det ville være noget af en komet-karriere. 

4 måneder 4 dage siden #570 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26

Lars1991 post=186980 skrev: ​Det også lidt svært når vi ikke helt ved hvad planen er med Mendy. Regner Xabi med ham? Han har næsten en status, niveau og alder, der gør at man ikke bare kan give ham en Alaba rolle, efter min mening. Og med Frans opblomstring, så har vi jo faktisk to venstre backs. At give så mange penge for Carreras, som ikke engang er en spiller der kommer til at rykke særlig meget på holdet, det virker måske i overkanten. Selvom jeg da også ville foretrække at have ham over Mendy, men ja kan sagtens forstå man tøver.

På midtbanen har Güler jo fået en enorm vigtig rolle. Det ville jo være perfekt at have Modric som backup til den rolle i en sæson mere, men sådan skulle det ikke være. Ceballos er den næste der type-mæssigt passer til den rolle, han har bare ikke teknikken og overblikket som de to andre. Hvis vi skulle have en ny midtbane, så ville jeg lede efter den type spiller. Det aner jeg ikke om Kees Smit er. Er han overhovedet god nok til at kunne gå ind og være på det her hold? Er hypen kun kommet på baggrund af en u21 turnering, eller har hans (eneste senior) sæson for AZ også været god? Jeg kan se at han ikke engang har spillet fast for dem, selvom det ligner han vandt en start plads til sidst på sæsonen. Er han virkelig klar til Real Madrid? Jeg tvivler sgu lidt, det ville være noget af en komet-karriere. 

Ifht Carerras mener jeg det er ren idioti at snakke om beløbet, men fint nok hvis det ikke blir ham, vi har dig akut brug for en konkurre til Fran for ud over Mendy’s fortsatte skades problemer, så skal HELE xabis taktiske oplæg omlægges hvis Mendy er på banen og Trent på den anden side! Noget skal der ske, Carreras eller ej, synes bare pengene er et dårligt argument, for 50mio for at sikre sig en bredde på den plads de næste 3-5 år er imo billigt sluppet, tænk hvad det koster os hvis vi ikke gør det og Fran blir skadet (og Camavinga fortsætter med skaderne).

Ifht midtbanen er jeg egentlig enig med dig i at vi savner en reserve til Guler, jeg mener stadig det er en rolle Bellingham kan udfylde, men intet tegner på at Xabi er enig med mig på det punkt…dog mener jeg, grundet de andre offensive kort vi har (Brahim, Franco) at det er mere p​resserende at vi køber en spiller der er stærkere i defensiven, for hvis vi forventer at Tchou bliver en del af 3-mands bagkæden, så sætter vi alt vores lidt til at Camavinga blir skadesfri, for ellers har vi ingen der kan dække det defensive hul der er når Fede f.eks. skal have en pause (tænk hvis han blev skadet, av av av).

Så imo så var mangler vi stadig en VB, en DM/CM og så ville jeg hvis Rodrygo forlader klubben også hente Paz retur, dvs en forsvars spiller og 2 midtbane spillere for at give Xabi den dybde i bredden der er nødvendig for at spille og vinde ~60 kampe næste season.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 4 måneder 4 dage siden ved DeLaRed.

4 måneder 4 dage siden #571 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Jeg ved godt markedet er stukket godt af, men 50 millioner euro for en spiller, der måske ikke engang skal ind og starte... det altså rigtig mange penge. Men selvfølgelig er det et problem med Mendy, men man kan desværre bare heller ikke ignorere ham. Jeg tror faktisk også godt på han kan lidt mere offensivt end han har vist i Real Madrid, han har trods alt noget fysik at komme med. Han viste faktisk en lille smule i hans første sæson, kan huske jeg tænkte at det godt kunne blive fint hvis han kunne lægge en smule på... det kunne han så ikke, tværtimod blev det kun værre. Men tror helt klart hans udvikling også har noget at gøre med, hvordan hans trænere har brugt ham. 

Men ja either way, han er altså i truppen, om man vil det eller ikke, og det bliver man noget til at tage med i regnestykket. 

Og jeg ved godt du er meget pessimistisk omkring Camavinga og skader, men det var altså kun denne sæson han har været skadesplaget. De to sæsoner før det har han nærmest ikke været skadet. Så jeg regner helt klart med at det er noget han kan komme sig over, og så ser jeg ham som en rigtig god 6'er. Men ja, hvis Xabi fortsætter med kun at spille med to angribere af gangen, så mangler vi stadig en midtbanespiller mere.

4 måneder 4 dage siden #572 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​Alonsos ankomst kan potentielt komme med Mendy til gode, da han kommer ind og måske er lidt mere beskyttet med bolden når han spiller. Jeg antager næsten, at så ligger han på linje med feks Hujsen og Rudiger. Defensivt kan han jo klare sig selv på backen og Mendy har i forskellige sæsoner været skyld i at Vinicius har kunne hygge sig gevaldigt når vi skulle forsvare. Rent fysisk i genpres og det at forsvare i store rum er heller ikke et problem for ham. Det er jo bare, at han intet kommer med offensivt og at det kan blive lidt kluntet i boldomgangen selvom han plejer at komme ud af næsten alle situationer uanset pres. Det er dog aldrig en super progressiv bold han lægger. 

Jeg tænker, at hvis han skal ud og agere wingback med bolden, så bliver det noget rod medmindre han kan bevare sin fart og pludselig bare tonser derudaf og løber folk ned for så at smadre den indover. Han har trods to nærmest lige gode (skæve) ben og en god fysisk pakke når ikke han er skadet. Men det skal nok være som venstre stopper når vi har bolden.

4 måneder 4 dage siden #573 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
@Lars1991

Jeg medgiver at jeg er pessimistisk omkring Camavingas skader, jeg Håber inderligt det er ubegrundet, da jeg tror han kan spille en meget vigtig rolle under Xabi, men desværre har vi bare set en del spillere de seneste par season kæmpe med skade efter skade, og lige ifht Cama så var det i 23/24 seasonen hans skades helved startede hvor han sammenlagt var ude i 2 måneder med både knæ og ankel, og sidenhen er det bare blevet værre…men netop også derfor jeg ikke er stor fan af at man går ud og køber stort ind til den plads, men bare som minimum henter en fortstærking der er bedre en det vi har hos Castilla, nu ved jeg ikke om Chema kan være med på øverste niveau (har ikke imponeret mig de få minutter han har fået i denne season), men ville klart være at foretrække at hele vores midtbane ikke hænger i en tynd tråd, som jeg pt synes den gør, især med henblik på at Tchou imo ser fantastisk ud i bagkæden og set i lyset af at både Bellingham og Fede i perioder har set trætte ud, de skal begge 2 have flere pauser næste år hvis vi vil have det meste ud af dem.

Donde está la biblioteca?

4 måneder 4 dage siden #574 af Estadio Santiago Bernabéu
​Rúben de la Red

Jeg forstår din pointe. Det er dyrere at misse titler end at bruge de 50 millioner.

Jeg ved ikke om vi kan tillade os at lege Matador Monopoly med vores penge. Har vi virkelig råd til en spiller der koster halvdelen af en superstar og som bare skal gå i konkurrence om en startplads fordi vi allerede har en opblomstret Fran Garcia?

Jeg synes Perez plejer at være mere påpasselig. Måske han ser en mulighed for at spare når han kigger på Fran Garcia og Camavinga og Mendy.

Et eller andet sted sætter jeg pris på Perez tankegang fordi den har givet os økonomisk stabilitet i en periode hvor mange andre klubber slet, slet, slet ikke kan finde ud af at det.

4 måneder 4 dage siden #575 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26
Forstår ikke, hvorfor ikke Miguel Gutierrez har været nævnt som emne. Han er virkelig god med bolden, relativt billig og madridista.

En af fordelene ved at have Miguel på holdet er, at han kan bænkes med ro i maven, hvis Fran eller Camavinga gør det fantastisk på WB. Vil slet ikke afskrive en af de to. Carreras’ pris ville gøre det svære, og der ville i værste fald “gå politik” i den som tidligere set. Omvendt så stoler jeg også på det eventuelle Carreras-køb, hvis Alonso har været inde over beslutningen.

Kees Smit ser i øvrigt helt fantastisk ud på diverse klips. Nu hvor Modric stopper, vil der være plads til ham. Og har lidt på fornemmelsen af, at han ville gøre det bedre end Ceballos:

Sidste redigering: 4 måneder 4 dage siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: NickyMad

4 måneder 4 dage siden #576 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Enig, især som wingback i en 3-5-2 virker Miguel Gutierrez oplagt.

Leveret af Kunena Forum