Sæsonen 26-27

2 måneder 3 uger siden #349 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 26-27
​Hvis vi skal ha en rigtig stjerne angriber, der kan lave mange mål, så er Frankrigs nr. 10 heller ikke nogen dårlig bud. Nu er han oppe på 14 mål ved VM.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 3 uger siden #350 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Han fungerer bare kun hvis han er stjernen. Alt skal sættes op til ham. Som da Xabi var træner.

Det nytter ikke at have en Vinicius der også vil en masse selv. Eller Jude der driver bolden hele tiden.

Tvivler også på at en Olise ville komme til sin ret.

Güler -> Mbappé -> Gol.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 måneder 3 uger siden #351 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 26-27
Er ikke helt imponeret for at være ærlig. Til landsholdsbold er der ofte mere plads, og det er mere ustruktureret.

Hvis Mbappé lukkes ned mod en bedre defensiv, så bidrager han bare ikke med andet end de fandens afslutninger. Ikke en pålidelig opspilstation, ikke en trussel med hovedet, ved indlæg generelt, intet pres. Han spillede en halvdårlig kamp inden det vilde langskudsmål til sidst. 

Er han en god afslutter? Ja, men han brænder også meget. Som i første halvleg i dag og som fx mod Bayern efter Trents flotte indlæg, der kunne have sendt Real Madrid videre.

Vi er helt klart over i, hvad der føles som luksusproblemer, når vi taler om Mbappé efter en kamp som i dag. Virkeligheden banker altså bare stadig på døren, når sæsonen begynder igen. Hvis han bare kunne presse bedre og forsvare bedre defensivt i næste sæson, så ville det nok gøre en kæmpe forskel.
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 måneder 3 uger siden #352 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Mbappé scorer flere mål end 99% af alle spillere nogensinde.

Er det relevant at tale om hvor meget han brænder?

Alle angribere brænder. Haaland brænder hele tiden.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 måneder 3 uger siden #353 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Real HWL post=197636 skrev: ​Det er jo et vanvittigt mål han laver. Waooo

Bestemt, men ikke et 9'er mål - det kunne han også have haft gjort med udgangspunkt i venstrekanten.

2 måneder 3 uger siden #354 af Dragam

Fondo_Sur post=197639 skrev: Er ikke helt imponeret for at være ærlig. Til landsholdsbold er der ofte mere plads, og det er mere ustruktureret.

Hvis Mbappé lukkes ned mod en bedre defensiv, så bidrager han bare ikke med andet end de fandens afslutninger. Ikke en pålidelig opspilstation, ikke en trussel med hovedet, ved indlæg generelt, intet pres. Han spillede en halvdårlig kamp inden det vilde langskudsmål til sidst. 

Er han en god afslutter? Ja, men han brænder også meget. Som i første halvleg i dag og som fx mod Bayern efter Trents flotte indlæg, der kunne have sendt Real Madrid videre.

Vi er helt klart over i, hvad der føles som luksusproblemer, når vi taler om Mbappé efter en kamp som i dag. Virkeligheden banker altså bare stadig på døren, når sæsonen begynder igen. Hvis han bare kunne presse bedre og forsvare bedre defensivt i næste sæson, så ville det nok gøre en kæmpe forskel.

​Det er derfor at hvis vi skal have plads til mbappe på holdet, så skal det være med udgangspunkt i venstrekant, og hvor resten af holdet så accepterer, at mbappe som den eneste ikke laver en skid. Det gør vini heller ikke, og der er på ingen måde plads til dem begge.

2 måneder 3 uger siden #355 af Dragam

Ramos4 post=197638 skrev: Han fungerer bare kun hvis han er stjernen. Alt skal sættes op til ham. Som da Xabi var træner.

Det nytter ikke at have en Vinicius der også vil en masse selv. Eller Jude der driver bolden hele tiden.

Tvivler også på at en Olise ville komme til sin ret.

Güler -> Mbappé -> Gol.

​Tror Olise vil kunne komme til sin ret, hvis Mbappe ligger til venstre - men ligger han i midten, så mbappe konstant kræve bolden, og smide den væk 9 ud af 10 gange.

2 måneder 3 uger siden #356 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæsonen 26-27
​Jeg mener kun, at nr. 1 og 13 er foreskrevet målmænd. Nr. 25 kan også gives til markspillere.

Rodrygo kan næppe sælges, grundet sin skade.
Mendy bliver umiddelbart meget svær at få solgt.

Jeg tror det mest realistisle bud på afgange hedder:
1. Asencio / Militão (tror mest på Asencio)
2. Fran G.
3. Ceballos
4. Diaz
5. Mastantuono (udleje)
6. Gonzalo G. 
Brahim umiddelbart som den mindst sandsynlige, da han er mere betinget af tilgange. Camavinga som wild card.
Self foruden Alaba og Carvajal.

1. Courtois
2. Lunin
3. Trent
4. Dumfries
5. Huijsen
6. Konate
7. Rüdiger
8. Militão
9. Mendy
10. Carreras
11. Cucurella
12. Tchouameni
13. Camavinga / ?
14. Valverde
15. Bernardo
16. Bellingham
17. Güler
18. Rodrygo
19. Vinicius
20. Endrick
21. Mbappé

Det giver plads til fire nye tilføjelser. Så rammer vi otte nye signings, 1/3 af truppen. Det må også være rigeligt. Det vil nok være 1 CB, 1 CM, 1 HW og en reserve til angrebspositionerne (her kan Diaz også blive i stedet).
Den eneste jeg er nogenlunde varm på, er Schlotterbeck. Nmecha ved jeg ikke nok om. Enzo bliver et nej tak. Har umiddelbart svært ved at finde spilleren, der er realistisk, som jeg bare vil have - Er som de fleste andre, mest varm på Olise, Vitinha, Neves, Mendes, Gvardiol og Saliba. Good luck. 
Paz tager et år mere i Como - Ham glæder jeg mig til at få ind!

Jeg synes stadig at en tempodikterende midtbane, og en reel højrewing, er de to vigtigste positioner. Der har holder mangler i to år. 
Derudover må Mou lære Mbappé at tage løbende i feltet, og forblive mere centralt. Mbappé/Vini slipper vi ikke for denne sæson, så de skal hver især have strengere instrukser, for at få det bedste ud af det.

Nu er VM for alvor i gang, så hvorfor ikke bruge tiden fornuftigt på at sikre lidt outgoings, så regnskabet kan gå op. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 måneder 3 uger siden #357 af Dragam

NadaMás post=197644 skrev: ​Jeg mener kun, at nr. 1 og 13 er foreskrevet målmænd. Nr. 25 kan også gives til markspillere.

Rodrygo kan næppe sælges, grundet sin skade.
Mendy bliver umiddelbart meget svær at få solgt.

Jeg tror det mest realistisle bud på afgange hedder:
1. Asencio / Militão (tror mest på Asencio)
2. Fran G.
3. Ceballos
4. Diaz
5. Mastantuono (udleje)
6. Gonzalo G. 
Brahim umiddelbart som den mindst sandsynlige, da han er mere betinget af tilgange. Camavinga som wild card.
Self foruden Alaba og Carvajal.

1. Courtois
2. Lunin
3. Trent
4. Dumfries
5. Huijsen
6. Konate
7. Rüdiger
8. Militão
9. Mendy
10. Carreras
11. Cucurella
12. Tchouameni
13. Camavinga / ?
14. Valverde
15. Bernardo
16. Bellingham
17. Güler
18. Rodrygo
19. Vinicius
20. Endrick
21. Mbappé

Det giver plads til fire nye tilføjelser. Så rammer vi otte nye signings, 1/3 af truppen. Det må også være rigeligt. Det vil nok være 1 CB, 1 CM, 1 HW og en reserve til angrebspositionerne (her kan Diaz også blive i stedet).
Den eneste jeg er nogenlunde varm på, er Schlotterbeck. Nmecha ved jeg ikke nok om. Enzo bliver et nej tak. Har umiddelbart svært ved at finde spilleren, der er realistisk, som jeg bare vil have - Er som de fleste andre, mest varm på Olise, Vitinha, Neves, Mendes, Gvardiol og Saliba. Good luck. 
Paz tager et år mere i Como - Ham glæder jeg mig til at få ind!

Jeg synes stadig at en tempodikterende midtbane, og en reel højrewing, er de to vigtigste positioner. Der har holder mangler i to år. 
Derudover må Mou lære Mbappé at tage løbende i feltet, og forblive mere centralt. Mbappé/Vini slipper vi ikke for denne sæson, så de skal hver især have strengere instrukser, for at få det bedste ud af det.

Nu er VM for alvor i gang, så hvorfor ikke bruge tiden fornuftigt på at sikre lidt outgoings, så regnskabet kan gå op. 

​"Derudover må Mou lære Mbappé at tage løbende i feltet"

Mbappe er bare ikke 9er... han har hverken fysikken eller instinktet til at være 9er.

2 måneder 3 uger siden #358 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 26-27
​Kunne italienske Sandro Tonali fra Newcastle være et realistisk og et fornuftigt bud på vores kommende tempodikterende midtbane spiller?

26 år. Masser af kampe spillet for Italien, AC Milan og nu Newcastle. 

Dygtig til at ligge dybt for at deltage i opspillet og derved være den spilstyrende/tempodikterende spiller. Han kunne godt minde lidt om Pirlo i hans spillestil og rolle på banen. 

4-2-3-1
               Mbappe
Vini       Bellingham     Güler
      Tchoumani    Tonali

4-3-3
               Mbappe
     Vini                    Güler
      Bellingham   Tonali
             Tchoumani

2 måneder 3 uger siden #359 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 26-27
slet
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden ved Matamoro.

2 måneder 3 uger siden #360 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 26-27

Dybbøl post=197646 skrev: ​Kunne italienske Sandro Tonali fra Newcastle være et realistisk og et fornuftigt bud på vores kommende tempodikterende midtbane spiller?

26 år. Masser af kampe spillet for Italien, AC Milan og nu Newcastle. 

Dygtig til at ligge dybt for at deltage i opspillet og derved være den spilstyrende/tempodikterende spiller. Han kunne godt minde lidt om Pirlo i hans spillestil og rolle på banen. 

4-2-3-1
               Mbappe
      Tchoumani    Tonali

4-3-3
               Mbappe
      Bellingham   Tonali
             Tchoumani

Har der ikke også været adfærdsproblemer med Tonali i Newcastle, lyder lidt risikabelt? 
Så hellere man brugte Bernardo Silva i en 443, som spilfordeler, evt. med en mere moderne DCM a la Rodri i stedet for Tchouameni. I en 4231 så jeg helst typer som Bouaddi og Rodri i en double pivot med Tchouameni.  

​4-2-3-1
               Mbappe
      Tchoumani    Bouaddi/Rodri*

4-3-3
               Mbappe
      Bellingham   Silva
          Tchoumani/Rodri

*det skal ikke nødvendigvis være Rodri, bare den profil

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Leveret af Kunena Forum