RAC1: Real Madrid snakker med Thiago

13 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge den catalanske radiostation, RAC1, skal Real Madrid være i kontakt med Barcelonas unge midtbane-talent, Thiago Alcántara.

Radiostationen mener at vide, at spillerens far, Mazinho, har givet en mellemhandler lov til at snakke om Thiagos fremtid med Real Madrid.

Thiago har en frikøbs-klausul på 18 mill. €, men han har selv udtrykt sig tilfreds med tilværelsen i Barcelona, som dog endnu ikke har tilbudt ham nogen kontrakt-forlængelse.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #2 af Casper HN
Besvaret af Casper HN på emne RAC1: Real Madrid snakker med Thiago
Hvor pålidelig er RAC1? Det lyder jo umiddelbart som en and, selvom han er en spændende spiller.

13 år 1 måned siden #3 af DarioGomez
Jeg har sgu aldrig set det store lys i ham ... han er bestemt et talent, men ligefrem top-klub potentiale mener jeg sgu ikke, at han har.
Tottenham, Sevilla, Valencia vil være bedre destinationer for ham.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #4 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne RAC1: Real Madrid snakker med Thiago
Hvad er sandsynligheden for, at han har lyst til at skifte til Real?

13 år 1 måned siden #5 af DarioGomez
Umiddelbart vil jeg sige ret lille. Han har jo en frikøbsklausul på 18 mio. Euro, så Barcelona kan ikke forhindre det, men jeg har et billede af, at han er ret meget klub-mand og derfor ikke kunne finde på at skifte til Los Culés ærkerivaler.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 1 måned siden #6 af El_Juan
Det skal siges, at hans frikøbsklausul er blevet nedsat til 18 mio. €. Udover Real Madrid, så er Manchester United, Manchester City og Arsenal ligeledes interesserede.

Thiago selv overvejer sine muligheder. Han er frusteret over, at klubben ikke har meldt ud hvilken rolle han får. Dermed ikke sagt, at han forlader Barcelona, men muligheden er der. 18 mio. € for et talent af hans kaliber er et røverkøb.

RasmusKring skrev: Hvad er sandsynligheden for, at han har lyst til at skifte til Real?

Hvis han skifter vil han nok foretrække England, hvor Manchester United især længe har fulgt ham på rygteplan - og der er noget om interessen. Men hvis Real Madrids interesse er seriøs og Thiago bestemmer sig for, at forlade Barcelona, så er det ikke utænkeligt.

DarioGomez skrev: Umiddelbart vil jeg sige ret lille. Han har jo en frikøbsklausul på 18 mio. Euro, så Barcelona kan ikke forhindre det, men jeg har et billede af, at han er ret meget klub-mand og derfor ikke kunne finde på at skifte til Los Culés ærkerivaler.

Der tror jeg du tager fejl af Thiago. Nuvel, Barcelona betyder logisk nok meget for ham, men han er ikke udpreget klubmand i en sådan grad, som du beskriver det. Hvis det var tilfældet, så ville han uden tøven erklære sin kærlighed til sin 'hjerteklub' og forlænge med dem. Det har han ikke gjort. Han overvejer som sagt sine muligheder. En af dem er Real Madrid. Han ønsker at spille en større rolle end i Barcelona og han ønsker mere spilletid. Det kan man vel egentlig godt forstå.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista

13 år 1 måned siden #7 af DarioGomez
El Juan - jeg er uenig. Han vil gerne have mere spilletid, forståeligt, men han vælger England. Hvis han skifter og ryger til Madrid, så æder jeg sgu mit tastatur.

Desuden - så mener jeg ikke, at han er god nok til Madrid!

Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved DarioGomez.

13 år 1 måned siden #8 af El_Juan

DarioGomez skrev: El Juan - jeg er uenig. Han vil gerne have mere spilletid, forståeligt, men han vælger England. Hvis han skifter og ryger til Madrid, så æder jeg sgu mit tastatur.

Desuden - så mener jeg ikke, at han er god nok til Madrid!

Det vil tiden vise. Nuvel, jeg tror ligeledes, at han - hvis han vel at mærke skifter - drager til England. Manchester United har længe været interesserede på rygtebasis. Og med Txiki og Soriano i Manchester City-ledelsen - og med Pellegrini som træner - skal man nok heller ikke udelukke dem. Han vil formentlig foretrække et skifte til England. Dermed ikke sagt, at Real Madrid er helt udelukket. Når det kommer til Thiagos situation, kan du nok godt stikke begrebet 'klubmand' op et sted, hvor solen ikke skinner. Det vil du ligeledes høre, fra dem der har fulgt hans situation.

Selvfølgelig er du uenig. Det skal du også have lov til at være. Men din uenighed bunder vel lige så meget i din egen vurdering af Thiago. Og du ønsker tydeligvis ikke, at se ham i Real Madrid-trøjen. Det skygger nok lidt for den brede subjektive vinkel. Hvilket var den jeg forsøgte at bidrage med.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved El_Juan.

• DonSelf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #9 af DonSelf
Besvaret af DonSelf på emne RAC1: Real Madrid snakker med Thiago
Spændende ...

Jeg havde selv forudset, at han vil blive kæmpe stor efter den em slutrunde han havde her i DK. Han blev trods alt turningens spiller , og var stærkt medvirkende til at spanien vandt.

Fabregas har måske ødelagt, lidt af hans gennembrud for Barca.

Han er god og kan blive rigtig god, men da han har fået sin opdragelse i Barca vil jeg se mig andre steder hen. Det skal dog siges at det ikke vil gøre mig noget hvis han blev købt for han er god og kan blive verdensklasse med tiden.

13 år 1 måned siden #10 af M_linding
Jeg kender flere Barcelona-fans som altid har sagt, at Thiago ikke har samme kærlighed for klubben som Busquets, Iniesta osv.... Det er noget som undrer dem meget:)

Jeg er så ikke helt sikker på, om Thiago er god nok. De seneste 2-3 år er han - i min verden - ikke kommet nærmere det store gennembrud. Vi skal huske på, at det er ganske normalt at disse "kæmpetalenter" fra Barcelona blot er varm luft, i den sidste ende.

13 år 1 måned siden #11 af Lars1991
Jeg synes Thiago har set kanon god ud i de kampe jeg har set ham i denne sæson. Hans eneste mangel er hans koncentration. Han mister den nogen gange i dumme positioner og spiller også nogle gange lidt for direkte - lidt ligesom vores egen Maria.
Men det tror jeg sagtens han kan vænne sig af med, han er jo stadig en ung og uerfaren spiller.

Men om jeg vil have ham til Madrid? Puha, istedet for hvem? Jeg synes faktisk han minder en del om Modric og ham har vi jo i forvejen. Nej ellers tak, men et spændende talent jeg håber Barcelona ikke kan holde på! For mig ligner han en naturlig arvetager efter Xavi ellers, selvom de selvfølgelig ikke er særlig ens.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Lars1991. Begrundelse: typo

13 år 1 måned siden #12 af rezamadridista
Jeg har læst mig frem til at Thiagos frikøbs-klausul falder fra 90 mil euro til 18 mil euro, hvis han ikke har spillet (minimum) 60 procent af Barcas kampe.

Og i følge nogle Barca-fans, så når han akkurat at spille lidt over 60 procent, hvis han spiller mod Malaga idag.

Ret mig hvis jeg tager fejl :)

Vedrørende Thiago, så er han en yderst fantastisk spiller med masser af potentiale til at være så ligeså succesfuld som Xavi og Iniesta. Nogle siger endda at han er en blanding af de to spillere, hvilket er noget alle hold kunne bruge, selv Real Madrid.
Jeg håber ærlig talt at vi tager ham for næsen af Barcelona... 18 mil er intet mindre end et kup, hvis overstående ikke passer.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved rezamadridista.

Leveret af Kunena Forum