Mourinho til journalist: Du er en lort
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
José Mourinho fik i går nok af Marcas løgnagtige historier, som i en periode har kørt på ugebasis.
Derfor blev Radio Marcas journalist, Antón Meana, hevet i enrum efter det officielle pressemøde forud for dagens kamp og her fik han et par sandheder at vide. Antón Meana forklarer selv, at han efter pressemødet blev kontaktet af Real Madrids presse-ansvarlige, som bad ham følge med hen på et kontor, hvor José Mourinho ventede sammen med Silvino Louro, Luis Campos og to andre ansatte i træner-staben og her skulle The Only One have sagt følgende:
- I fodboldverdenen er jeg og mine folk toppen og i journalistverdenen er du en lort. Man har fortalt mig, at du er et røvhul og en rigtig dårlig person, men jeg har valgt ikke at tro dem og i stedet har jeg en anden overbevisning. Du er antimadridista, antomourinhista og dine spørgsmål er altid med negative intentioner.
Sammenstøddet kommer efter, at Radio Marca i torsdags efter Real Madrids nederlag til Celta og José Mourinhos efterfølgende kritik af visse spilleres indstilling til den kamp, valgte at analysere Real Madrids spillertrup og angiveligt på baggrund af nogle udtalelser fra unavngivne personer i Real Madrid kunne fortælle, at der er store splittelser i Real Madrid-truppen og en voksende modstand mod José Mourinho.
The Special One forsøgte at få navnene på disse personer, som har fortalt historien til Radio Marca, men det lykkedes naturligvis ikke.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Deres hetz har efterhånden nået det helt usmagelige og selv ikke Sport og El Mundo Deportivo kan længere følge med.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
På trods af at jeg har min kritik af Mourinho, og af andre årsager ønsker træner skifte, så har Mou 100% ret i at Marca er ufine personer der ikke ønsker noget godt for Real Madrid, for tiden.
Kan godt være at man kan kritiserer visse ting omkring Mourinho og Real Madrid, men det er slet ikke med måde. Så godt at Mou fik sat den journalist på plads!
Har valgt at takke af på forum!
Marca og AS er ofte efter Real Madrid, men største delen af kritikken er jo berretiget.
Mourinho er om nogen selv manden som skaber klikkerne. Enten er man med ham, ellers bliver man frosset ude, og hængt ud i pressen
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- lavivareal
- Gæst
-
- Los Campeones
- Gæst
-
Er der nogen der ved det?
Såfremt historien er sand synes jeg, at det er en blamage af de større for den kære Mourinho - og endnu værre for vores prægtige klub, som han skal forestille at stå i spidsen for.
Det er især disse to ting, som bringer mit sind i kog:
1: det kan godt være journalisten er en værre en, men Mourinho fremstår, også i denne situationen, yderst usympatisk når han på denne måde sviner en journalist til. Fremgangsmåden hvorpå Mourinho får den presseansvarlige til at lokke journalisten til sig, hvorefter Mourinho og trænerstaben overfalder ham verbalt, samtidigt med at Mou formår at promovere sig selv endnu engang, synes jeg er utrolig usmagelig og stik imod Madridismoen.
2: Mourinho burde vide bedre. Han er ikke sen til at bruge medierne til at fjerne fokus fra spillerne og det manglende gode spil. Derfor burde han heller ikke bliver tøsefornærmet over, at medierne bruger ham til at sælge aviser.
Jeg vidste godt, at Mourinho var glad for at se videoer for at forberede sig til kampe, men jeg vidste ikke, at han også var glad for mafia-film, for det her ligner noget, som man ville se i en rigtig dårlig en af slagsen.
- Storken
- Gæst
-
Hvis man for nylig har set et pressemøde med Mourinho, vil man opdage den hadske stemning der er mellem Mourinho og journalisterne. Det er tydeligt, at journalisterne er hoppet af Mourinho-vognen for længst.
- Bugge
- Gæst
-
Ville dog have foretrukket, hvis han havde kritiseret journalisten til et pressemøde (og i en mere sober tone), i stedet for bag lukkede døre. Men det får han jo nok ikke lov til.
- Los Campeones
- Gæst
-
Mourinho plejede at mestre den førstnævnte måde, men det ser han ud til at have glemt. I stedet lyder han mere og mere hadsk.
Sjovt nok læste jeg i dag en artikel, hvor Vicente del Bosque giver svar på tiltale til en journalist, som bliver ved med at spørge ind til Mourinho. Teksten er på engelsk, da jeg ikke har gidet oversætte det: “what you want is not for me to talk about Mourinho, what you want is for me to talk about Real Madrid. I’m not going to speak about this issue for obvious reasons, it’s not an issue to trivialize, it’s not one to trivialize, it’s not one to laugh about, I’m not looking for enemies.”
Sådan tackler man pressen, når de bliver irriterende og dumme at høre på.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Sikke dog et ego at omtale sig selv på den måde.
Pressen har længe været ude efter Mourinho. Men tonen er blevet skærpet og historierne er blevet mere personlige. Og den skærpede tone i pressen forekommer kun, hvis nogle i toppen af klubben (læs: præsidenten) giver grønt lys til det.
Pérez mener, at det er ved at gå over gevind og han giver sine kilder i den madrilenske presse grønt lys til at gå lidt efter Mourinho. Pressen går for vidt, selv for Pérez - og Pérez går personligt ud og forsvarer Mourinho - i et forsøg på at dæmpe det lidt.
Det giver bagslag og situationen har taget overhånd. Det er efterhånden så uhelbredeligt, at jeg kan ikke se Mourinho fortsætte i klubben. Og spillerne har kun dem selv at spille for. Kaptajnernes forhold til Mourinho er sågar noget nær ikke-eksisterende. Mourinho er en færdig mand efter denne sæson. Parterne har kun ét fælles mål. Champions League. Herefter er det slut for Mourinho. Dette er definitvt begyndelsen på enden.