Mourinho til journalist: Du er en lort
Siempre Madrid skrev: "Og det har intet med de nuværende resultater at gøre, for resultat- eller spillemæssigt, er det hverken blevet værre eller bedre."
Ahr.........prøv lige at læse den igen......hverken værre eller bedre!? Jeg står nok ikke alene med den holdning, at resultaterne er blevet værre.
Aviserne har fra første dag været antimourinhistas (for nu at bruge hans egne ord) og det bliver naturligvis forstærket nu af de dårlige resultater, som giver grobund for alle historierne. Det giver simpelthen ingen mening, at Florentino Pérez skulle iværksætte en kampagne, som i den grad skader Real Madrid sportsligt og institutionelt, blot for at gøre livet surt for Mourinho, men fred være med det, hvis det er din overbevisning.
Det er en subjektiv holdning. I mine øjne er det hverken blevet værre eller bedre. Men jeg forholder mig først og fremmest til spillernes niveau. I den forstand den manglende koncentration og motivation. Det har ikke ændret sig. Og for mig, er dét det mest bekymrende.
I mine øjne fejlfortolker du i høj grad situationen. Jeg er enig så vidt, at pressen har været efter Mourinho fra dag et - om end slet ikke i samme grad som nu. Men det er Mous egen skyld. Det er ham, der om nogen har undervurderet, hvad Real Madrid er for en størrelse. Og det har åbenlyst været et kulturchok for ham, at komme fra England og Italien til et land - hvor de modsat de to nævnte lande - har en sportsavis, der dagligt dækker Real Madrid med 18-20 sider. Og det er vel at mærke landets største avis. Disse ting har Mourinho undervurderet.
Der hvor du fejlfortolker, er i forhold til omstændighederne. Det er ikke de dårlige resultater alene, der giver grobund for historierne. Og jeg forstår ikke, hvordan det store billede, kan været gået din næse forbi. For det handler ikke alene om resultaterne, men i høj grad ligeledes om alt det uden om.
Du misforstår ligeledes pointen. Jeg har på intet tidspunkt sagt, at Pérez gør det med intentionen om, at skade klubben. Det er selvfølgelig ikke hans intention. Han giver grønt lys og autoriserer disse historier og klummer, fordi tingene - både på og uden for banen - går skævt. Ligeledes hans forhold til Mourinho, som har travlt ude på krigsstien. Jeg siger, at han forsøger at kontrollere situationen og selvfølgelig bruger han pressen til at stikke lidt til Mourinho, hvis han føler det går skævt mellem dem, for han kan selvfølgelig ikke selv gå ud og gøre det. At pressen går over gevind og Pérez ikke længere er i stand til at kontrollere det, er en anden side af sagen. Intentionen er heller ikke, at gøre livet surt for Mourinho, men nærmere for at lægge en dæmper på gemytterne. Hvilket jeg hele tiden har pointeret.
Det skal ligeledes ses i lyset af, at indtrykket hovedsageligt nok er, at Mourinho går rundt med fornemmelsen af, at Pérez gerne vil af med ham, mens Pérez går rundt med fornemmelsen af, at Mourinho gerne vil væk. Og det sidste har Mourinho ikke gjort noget for at dementere. Han kommenterede end ikke på Pérez' udtalelser før kampen mod Espanyol. Men igen; det er interessant at læse mellem linierne. Hvad der egentlig bliver sagt mellem de to, når de er alene, kan vi kun gisne om. Men det kunne være meget morsomt, at have været en flue på væggen ved deres indbyrdes møde i forrige uge.
Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan du i sådan en grad, kan undervurdere Pérez' magt og indflydelse. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan dit billede er, af forholdet mellem de politikere og de 180 journalister, der har deres daglige gang på Christiansborg her hjemme. Det må være en anelse rosenrødt og virkelighedsfjernt, hvis dette er din overbevisning i al almindelighed.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Bugge
- Gæst
-
Jeg bliver lidt nysgerrig nu... er du eller har du været journalist, politiker eller spindoktor af den ene eller anden art? Din retorik synes udelukkende at behandle gæt om magtforhold som fakta :)
Desuden forstår jeg ikke helt, hvordan du kan være så sikker på alle dine argumenter, men kun gisne om hvad Perez og Mourinho har snakket om :|
P.s. - ja, jeg bliver lidt provokeret af den måde at skrive/argumentere på (:
Bugge skrev: El Juan
Jeg bliver lidt nysgerrig nu... er du eller har du været journalist, politiker eller spindoktor af den ene eller anden art? Din retorik synes udelukkende at behandle gæt om magtforhold som fakta :)
Desuden forstår jeg ikke helt, hvordan du kan være så sikker på alle dine argumenter, men kun gisne om hvad Perez og Mourinho har snakket om :|
P.s. - ja, jeg bliver lidt provokeret af den måde at skrive/argumentere på (:
Det ér provokerende. For mange kan end ikke i deres vildeste fantasi forstå, at det foregår på den måde. Det gælder i al almindelighed. Det er ikke gætværk når jeg siger, at antallet af internationale nyhedsbureauer er skåret ned fra mange, til noget nær en håndfuld. Det er som sagt ikke tilfældigt, hvad der bliver skrevet og hvad der bliver sorteret fra. Eller hvem der dikterer, hvad der kommer ud. Men man kan altid spørge sig selv, om tingene egentlig er, som de ser ud til. Det er det essentielle for mig i dette. Magt, indflydelse, interesser - og naivitet.
Det er åbenlyst ét stort skak-spil. Man kan tolke det, som man har lyst. Man kan være blåøjet, eller åbne op for det. Det er ikke nødvendigvis, som jeg har udpenslet det, men det er et interessant aspekt. Og jeg er godt klar over, at det er svært for mange at forstå, at det måtte foregå sådan. Jeg sammenligner det lidt med forholdet mellem politikerne og journalisterne på borgen. Man giver og tager. Og det går begge veje. Om tingene er som de ser ud til eller ej. Det er op til den enkelte, at vurdere. Jeg tror det er sundt, at stille spørgsmålstegn.
I al almindelighed er det vel ikke svært at forstå, at du og jeg kun kan gisne om hvad der egentlig bliver sagt og foregår bag facaden. Men hvis man stiller spørgsmålstegn og forsøger, at sætte sig lidt ind i hvad der sker, så bliver det interessant. Jeg adskiller de to ting. Fordi det er en interessant vinkel og en interessant debat.
... og tro stadig ikke, at Real Madrids ledelse - hovedsageligt præsidenten - ikke har daglig omgang med pressen, der ligeledes er tæt knyttet Real Madrid. Det er både i Real Madrid og pressens interesse, at parterne kommer hinanden ved. Akkurat som på borgen.
Lad mig udpenlse det med den ultimative provokation: Hvordan tror du egentlig det gik til den 11. september 2001? Det har absolut intet med sagen at gøre. Men min pointe er, at alt ikke nødvendigvis er, som det ser ud til. Man må selv skelne og tro på det man har lyst til. Ingen siger det nødvengvis er, som det ser ud til. Og ingen siger det nødvendigvis ikke er, som det ser ud til. Det ene udelukker ikke det andet, for vi ved det i bund og grund ikke. Men det er ganske interessant.
Og det er som sagt ikke taget ud af den blå luft. Så kan du gisne om hvor jeg har det fra.
Opdateret: Jeg omtalte det i øvrigt selv i min klumme, Madiridsta.dk mener: "Mourinhos fremtid forbliver usikker" fra den 9. april i år.
- Bugge
- Gæst
-
Bugge skrev: Jeg må hanke op i mig selv, og se noget mere Borgen...
For guds skyld - lad vær' med det! :))
- DonSelf
- Gæst
-
De debattør som El-Juan findes i alle tråd. De er pisse dygtige i tasterne samt pisse irriterende. Jeg erindrer at man kalder dem ormen/slangen i en debattråd - i må endelige ret mig hvis jeg tager fejl.
- Du har dem bla. andet hos bold.dk - derinde er der rigtig mange.
De er sat til for at; provokere, få en diskussion igang, komme med både saglig og usalig kritik m.m.
- Erdem
- Gæst
-
fin hypotese du kommer med. du skriver ca. en stil for hvert indlæg om det samme og det samme.
hvorfor fanden skulle Perez styrer aviserne til at starte en hetz mod mourinho? det er en helt absurd latterlig tankegang du har. det gir absolut ingen mening. er det dig steffen? Marca er et medie, og medier har en kæmpe magt i alle lande. aviser gør hvad som helst for at sælge. en negativ historie om verdens mægtigste klub er guld værd for et hvert tabloid medie.
det er dig der er den naive og kommer med teorier og hypoteser. du lyder som om at du er en del af klubben eller er bedste venner med vor allesammens kære luna.
jeg synes det er helt fair og på sin plads, at Mou sætter sig i respekt overfor en bakterie som den journalist, der fra dag ét har været efter ham.
det er så klamt at den ene halvdel af stadion, der tydeligvis tror på aviserne, pifter af ultras sur når de synger jose mourinho. så fucking forvrænget. reals spillere er unge og hvad vil unge ha? de vil ha en fucking fest! der skal fandme være larm på et stadion. hvis der ikke er larm men tavshed, så rammer det også spillerne, Ronaldo har flere gange søgt intensitet hos tilskuerne - ultras sur kan formå at sætte gang i noget, men bakkes ikke op af de gamle. kampen mod Espanyol var en ren katastrofe fra tilskuernes side. jeg troede fandme det var camp nou!
jeg beklager min hårde retorik. tag det ikke så personligt. det her er mit første indlæg og muligvis det sidste på siden.
venlig hilsen en pissed off madridista
Erdem skrev: El_Juan
fin hypotese du kommer med. du skriver ca. en stil for hvert indlæg om det samme og det samme.
hvorfor fanden skulle Perez styrer aviserne til at starte en hetz mod mourinho? det er en helt absurd latterlig tankegang du har. det gir absolut ingen mening. er det dig steffen? Marca er et medie, og medier har en kæmpe magt i alle lande. aviser gør hvad som helst for at sælge. en negativ historie om verdens mægtigste klub er guld værd for et hvert tabloid medie.
det er dig der er den naive og kommer med teorier og hypoteser. du lyder som om at du er en del af klubben eller er bedste venner med vor allesammens kære luna.
jeg synes det er helt fair og på sin plads, at Mou sætter sig i respekt overfor en bakterie som den journalist, der fra dag ét har været efter ham.
det er så klamt at den ene halvdel af stadion, der tydeligvis tror på aviserne, pifter af ultras sur når de synger jose mourinho. så fucking forvrænget. reals spillere er unge og hvad vil unge ha? de vil ha en fucking fest! der skal fandme være larm på et stadion. hvis der ikke er larm men tavshed, så rammer det også spillerne, Ronaldo har flere gange søgt intensitet hos tilskuerne - ultras sur kan formå at sætte gang i noget, men bakkes ikke op af de gamle. kampen mod Espanyol var en ren katastrofe fra tilskuernes side. jeg troede fandme det var camp nou!
jeg beklager min hårde retorik. tag det ikke så personligt. det her er mit første indlæg og muligvis det sidste på siden.
venlig hilsen en pissed off madridista
Der er tydeligvis noget, du ikke har fanget her.
For det første, så er denne hypotese ikke opfundet ud af den blå luft. Hvor jeg har den fra, kan du selv gisne om.
For det andet - og som jeg ligeledes har pointeret over for Siempre_Madrid - så har det intet at gøre med, at Pérez bevidst kører en hetz mod Mourinho. Sådan skal det IKKE forstås. Tingene går skævt og Pérez forsøger at tøjle situationen, blandt andet ved at bruge pressen. At det tager overhånd fra pressens side, er en anden side af sagen. Pressen har netop en kæmpe magt. Men ligeledes har Pérez. Og det er mest af alt naivt at tro, at parterne er uafhængige af hinanden. Du pointerer så fint, at jeg gentager det samme og samme, men der er tydeligvis noget, du har misforstået der.
Én ting er jeg åbenbart nødt til at gentage, siden du åbenbart ligeledes har misforstået den pointe: Det er ikke gætværk når jeg siger, at antallet af internationale nyhedsbureauer er skåret ned fra mange - rigtig mange - til noget nær en håndfuld. Det kan du så tænke over i forhold til det du siger med, at pressen har meget magt, om end det til en vis grad er korrekt. Men det er som sagt ikke tilfældigt, hvad der bliver skrevet og hvad der bliver sorteret fra. Eller hvem der dikterer, hvad der kommer ud. Så kan man altid spørge sig selv, om tingene egentlig er, som de ser ud til.
En 'fucking fest'. Fri mig vel. Det er ikke en Nik & Jay-sang. Det er til gengæld Mourinhos eget problem, hvis han ikke bryder sig om stemningen på stadion, eller manglen på samme. På flere punkter, har Mourinho fra dag et undervurderet kulturen i Real Madrid. Og netop tilhængerne - ikke mindst på stadion - har han tydeligvis ligeledes undervurderet. Dermed ikke sagt, at jeg ikke selv ville elske, hvis stemningen på Estadio Santiago Bernabéu nogle gange var mere som på Westfalenstadion, La Bombonera, Celtic Park eller Partizan Stadion, men sådan er fankulturen nu en gang ikke i og omkring Real Madrid. Det ændrer sig ikke. Hvis det er det du efterlyser, må du tage til Andalusien, Baskerlandet eller Asturien og opleve det.
Det er Mourinho selv, der er på krigsstien. Og det er vel sagtens logisk, hvis han føler, at Pérez gerne vil af med ham. Det er et stort skak-spil mellem de to. Og det ene udelukker ikke det andet. Det er stadig en interessant vinkel. Om end jeg godt er klar over, at nogle har svært ved at forestille, at det er sådan. Men det er egentlig op til den enkelte selv at vurdere hvordan og hvorledes.
En 'fucking fest'. Fri mig vel. Det er ikke en Nik & Jay-sang.
Hahaha dagens quote :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Martinlee18
- Gæst
-