Leverkusen vil have Jesé
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ifølge TodoMercadoWeb har Bayer Leverkusen på ingen måde opgivet at få fat i Jesé Rodríguez til den kommende sæson.
Den tyske klub ønsker at fortsætte samme strategi, som man havde stort held med i forhold til Dani Carvajal, som blev en nøglespiller i sin ene sæson i den tyske Bundesliga, inden han blev hentet retur til Real Madrid til den kommende sæson.
Real Madrid er som udgangspunkt ikke uinteresseret, men man vil lade den nye træner træffe den endelige afgørelse sammen med Zinedine Zidane, som tidligere har udtalt sig positivt om stortalentet.
Det står dog fast, at Jesé Rodríguez ikke fortsætter for Real Madrid Castilla i den kommende sæson og derfor står Real Madrid kun med to muligheder: Enten at rykke ham op i førsteholdstruppen eller at lade ham skifte til en anden klub i Spanien eller udlandet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Om Jesé skal afsted er en anden snak, men muligheden foreligger absolut.
Stol dog på talenter, om ikke andet så i hvert fald de lysende talenter!
Ville klæde førsteholdet, Castilla og klubbens image.
Al respekt for Leverkusen og deres fantastiske arbejde med vor alle sammens Carvejal, men Jesé, han har sgu blot behov for at få et rygnummer inden for de 25 i førsteholdstruppen.
Mathiaska skrev: Det kan ikke passe det er nødvendighed, at skulle sende talenter ud i et år for at modne og spille lidt mere.
Stol dog på talenter, om ikke andet så i hvert fald de lysende talenter!
Sporadisk spilletid kontra fast spilletid. Hvad tror du, modner en spiller som Jesé mest?
Ville klæde førsteholdet, Castilla og klubbens image.
Hvorfor?
Al respekt for Leverkusen og deres fantastiske arbejde med vor alle sammens Carvejal, men Jesé, han har sgu blot behov for at få et rygnummer inden for de 25 i førsteholdstruppen.
Nej, han har behov for at udvikle sig, og spørgsmålet er om dette sker mest effektiv i Real Madrid-truppens periferi eller i anden klub i et enkelt år eller to, hvorefter han givetvis - forhåbentlig - er helt klar til at spille med om startspladserne i Real Madrid. Selvom han har scoret flotte 22 mål i Segunda, så er han ikke kandidat til startopstillingen; Benzema osv. er simpelthen klasser bedre på nuværende tidspunkt og Jesé fortjener ikke at få siddemærker ude på bænken.
Sporadisk spilletid kontra fast spilletid. Hvad tror du, modner en spiller som Jesé mest?
Det er der jo ingen tvivl om, men hvis vi nogensinde skal drømme om at få talenter gennem systemet som Raul og Guti, skal de have chancen?
Hvorfor?
I min lille drømme verden, er det ikke ideelt, at vores klub ikke kan 'udklække' egne talenter, men hellere vil købe sig til succes. Specielt ikke, når vi er i besiddelse af 1-2 spillere som mange klubber hungrer efter at eje.
Nej, han har behov for at udvikle sig, og spørgsmålet er om dette sker mest effektiv i Real Madrid-truppens periferi eller i anden klub i et enkelt år eller to, hvorefter han givetvis - forhåbentlig - er helt klar til at spille med om startspladserne i Real Madrid. Selvom han har scoret flotte 22 mål i Segunda, så er han ikke kandidat til startopstillingen; Benzema osv. er simpelthen klasser bedre på nuværende tidspunkt og Jesé fortjener ikke at få siddemærker ude på bænken.
For at en spiller som Jesé kan komme i betragtning til startopstillingen, skal han gøre sig fortjent til det som enhver anden spiller. (Pånær Casillas ifølge mange Madridistas) Men manden kan ikke komme i betragtning til startopstillingen når han har forpligtelser for et andet hold (Castilla) eller spiller i en helt anden klub.
Mit spørgsmål til dig er så, hvad i alverden man skal stille op som ungdomsspiller i Real Madrid for nogensinde at kunne tage en direkte overgang fra Castilla til førsteholdet?
Det er for naivt at tro, at spillere som Jesé og Morata vil se megen spilletid. I en klub som Leverkusen kan de opleve at spille på højeste niveau (CL, Bundesliga) i en hel sæson, hvor de virkeligt kan få fart på deres udvikling og vise deres kvaliteter på højeste niveau.
Forhåbentlig ser de ikke sådan her på mulighederne for talenterne i klubben, for det må da være dybt demotiverende som ungdomsspiller i Real Madrid at vide, at man aldrig kommer til at slå igennem på førsteholdet, medmindre man spiller en god sæson eller to i en anden klub?
Det er bare ikke oplagt at give Jesé chancen pt. Kvaliteten i Real Madrids trup er ganske enkelt for stærk. Det er endvidere heller ikke hensigtsmæssigt at give Jesé chancen i en fase, hvor Real Madrid (igen) befinder sig i en (ny) opbyggende fase; på og uden for banen.
Real Madrid giver derimod Jesé en chance ved at sende ham til Tyskland for at få fast spilletid i en klub, som ikke er så ringe endda og det er der absolut ingen skam i. Det er velovervejet. Jeg vil begræde at se Jesé på bænken og agere Morata anno 2012/2013 i en hel sæson; det vil om noget stagnere hans fremadstormende udvikling. Lad endelig denne fortsætte og ikke stoppe.
Det er bare svært for talenterne i Real Madrid. Hvem skal han slå af i startopstillingen? En plads på bænken kan han snildt tilspille sig..... det er bare ikke ideelt, om man er romantikker eller ej. Nej, det er lige så smukt at se Jesé om en eller to sæsoner i en endnu stærkere forfatning efter fodbold på højeste niveau - fast - i en anden liga. Men det er bare min vurdering. Kan sagtens følge din tankegang. Det er da frustrerende, at Real Madrid ikke giver sine talenter chancen noget mere, men forholdene skal også være til det og det er de bare ikke i Real Madrid pt. og har i øvrigt ikke været det i meget lang tid efterhånden.
Er sku træt af at vi ikke længere ser nogle unge canteranos slå i gennem. Det er blevet så stor en sjældenhed, at vi sidder og klapper i hænderne så snart, at Morata bare får 15 min.
Jeg synes det er en trist udvikling og heller ikke særligt langsigtede udvikling. Jeg har flere gange påpeget herinde, hvor vigtigt det er at have spillere der er født op med logoet i hjertet. Bare se på vores rivaler fra Katalonien. De mønstrer stortset en start 11'er af folk som er født med Barcelona i hjertet. Det giver de ekstra procenter når lokummet brænder på og man ser også tydeligt på vores hold, hvem der spiller for klubben fordi de elsker den og hvem der spiller for klubben fordi de ved det gavner dem selv at vinde. Den rette indstilling ses dog også hos flere af de spillere der er kommet hertil som helt unge (Ramos og Marcelo eksempelvis).
Jeg siger ikke at vi skal have 11 af egen avl, men hvornår havde vi sidst en af vores egne drenge der slog i gennem?
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Daniel skrev: Mathiaska
Det er bare ikke oplagt at give Jesé chancen pt. Kvaliteten i Real Madrids trup er ganske enkelt for stærk. Det er endvidere heller ikke hensigtsmæssigt at give Jesé chancen i en fase, hvor Real Madrid (igen) befinder sig i en (ny) opbyggende fase; på og uden for banen.
Real Madrid giver derimod Jesé en chance ved at sende ham til Tyskland for at få fast spilletid i en klub, som ikke er så ringe endda og det er der absolut ingen skam i. Det er velovervejet. Jeg vil begræde at se Jesé på bænken og agere Morata anno 2012/2013 i en hel sæson; det vil om noget stagnere hans fremadstormende udvikling. Lad endelig denne fortsætte og ikke stoppe.
Det er bare svært for talenterne i Real Madrid. Hvem skal han slå af i startopstillingen? En plads på bænken kan han snildt tilspille sig..... det er bare ikke ideelt, om man er romantikker eller ej. Nej, det er lige så smukt at se Jesé om en eller to sæsoner i en endnu stærkere forfatning efter fodbold på højeste niveau - fast - i en anden liga. Men det er bare min vurdering. Kan sagtens følge din tankegang. Det er da frustrerende, at Real Madrid ikke giver sine talenter chancen noget mere, men forholdene skal også være til det og det er de bare ikke i Real Madrid pt. og har i øvrigt ikke været det i meget lang tid efterhånden.
Selvom jeg sagtens kan følge din tankegang og dine argumenter, så har jeg bare det indtryk at vi, i Jesé, har med et usædvanligt stort talent at gøre. Jeg kan personligt godt se ham slå Di Maria af og jeg kan også godt se ham få en hel del spilletid op til det tidspunkt. Benzema og Di Maria er simpelthen så umådeligt ustabile og præsterede i sidste sæson på et så lavt niveau, at jeg sagtens kunne se Jesé konkurrere med dem.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también