Leverkusen vil have Jesé
Men hvornår er forholdene så til det? Som du selv siger, så har de ikke været det i meget lang tid. Hvis vi vitterligt skal til at starte noget nyt op, hvorfor så ikke tage nogle unge med i den opstart? Så bliver det et langsigtet og sundt projekt som ikke er bygget op om nogle dyre lejesvende, som muligvis er fortid igen om 3 sæsoner.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Roesen7 skrev: Gad vide hvor Guti, Casillas og Raul havde været legender henne, hvis man ikke havde givet dem chancen?
Er sku træt af at vi ikke længere ser nogle unge canteranos slå i gennem. Det er blevet så stor en sjældenhed, at vi sidder og klapper i hænderne så snart, at Morata bare får 15 min.
Jeg synes det er en trist udvikling og heller ikke særligt langsigtede udvikling. Jeg har flere gange påpeget herinde, hvor vigtigt det er at have spillere der er født op med logoet i hjertet. Bare se på vores rivaler fra Katalonien. De mønstrer stortset en start 11'er af folk som er født med Barcelona i hjertet. Det giver de ekstra procenter når lokummet brænder på og man ser også tydeligt på vores hold, hvem der spiller for klubben fordi de elsker den og hvem der spiller for klubben fordi de ved det gavner dem selv at vinde. Den rette indstilling ses dog også hos flere af de spillere der er kommet hertil som helt unge (Ramos og Marcelo eksempelvis).
Jeg siger ikke at vi skal have 11 af egen avl, men hvornår havde vi sidst en af vores egne drenge der slog i gennem?
Det er fandeme ærgerligt, at De la Red havde sit uheld. Han havde alle forudsætninger for et gennembrud og spillede eminent inden uheldet indtraf. Der var noget stort under opsejling...... og vent, han var også forbi Getafe inden dette! Der er god recon i at lade de mest lysende talenter udleje for at komme tilbage og (forhåbentlig) bryde igennem. Jeg har en forventning om, at Carvajal er den næste, som brager igennem.
Jaken skrev:
Daniel skrev: Mathiaska
Det er bare ikke oplagt at give Jesé chancen pt. Kvaliteten i Real Madrids trup er ganske enkelt for stærk. Det er endvidere heller ikke hensigtsmæssigt at give Jesé chancen i en fase, hvor Real Madrid (igen) befinder sig i en (ny) opbyggende fase; på og uden for banen.
Real Madrid giver derimod Jesé en chance ved at sende ham til Tyskland for at få fast spilletid i en klub, som ikke er så ringe endda og det er der absolut ingen skam i. Det er velovervejet. Jeg vil begræde at se Jesé på bænken og agere Morata anno 2012/2013 i en hel sæson; det vil om noget stagnere hans fremadstormende udvikling. Lad endelig denne fortsætte og ikke stoppe.
Det er bare svært for talenterne i Real Madrid. Hvem skal han slå af i startopstillingen? En plads på bænken kan han snildt tilspille sig..... det er bare ikke ideelt, om man er romantikker eller ej. Nej, det er lige så smukt at se Jesé om en eller to sæsoner i en endnu stærkere forfatning efter fodbold på højeste niveau - fast - i en anden liga. Men det er bare min vurdering. Kan sagtens følge din tankegang. Det er da frustrerende, at Real Madrid ikke giver sine talenter chancen noget mere, men forholdene skal også være til det og det er de bare ikke i Real Madrid pt. og har i øvrigt ikke været det i meget lang tid efterhånden.
Selvom jeg sagtens kan følge din tankegang og dine argumenter, så har jeg bare det indtryk at vi, i Jesé, har med et usædvanligt stort talent at gøre. Jeg kan personligt godt se ham slå Di Maria af og jeg kan også godt se ham få en hel del spilletid op til det tidspunkt. Benzema og Di Maria er simpelthen så umådeligt ustabile og præsterede i sidste sæson på et så lavt niveau, at jeg sagtens kunne se Jesé konkurrere med dem.
Jeg er absolut ikke dungrende uenig, jeg er blot nervøs for én enkelt ting:
Hvem henter Perez/Zidane/Ancelotti ind? Det heldige i dette scenarie er, at Perez ikke har lovet noget konkret, foruden lidt spansk og internationale blod. Jeg forestiller mig lidt, at der bliver hentet én enkelt spansk spiller, to internationale navne og resten bliver af egn avl, men det er svært at spå om.
Jeg er nervøs for, at Jesé ikke kommer til at dufte nævneværdigt til grønsværen, såfremt han bliver en fast bestanddel er førsteholdstruppen, men er man villig til at satse fuldt ud på ham, som i, at han skal have mange spilleminutter, så er jeg absolut mere fortaler for det end en udlejning. Han skal bare ikke end op med at være Morata anno 2012/13, som jeg også skrev tidligere :)
Roesen7 skrev: @Daniel
Men hvornår er forholdene så til det? Som du selv siger, så har de ikke været det i meget lang tid. Hvis vi vitterligt skal til at starte noget nyt op, hvorfor så ikke tage nogle unge med i den opstart? Så bliver det et langsigtet og sundt projekt som ikke er bygget op om nogle dyre lejesvende, som muligvis er fortid igen om 3 sæsoner.
Jeres pointer er gode, men hvad mener du med, at tage nogle unge med i den nye opstart? Det er meget abstrakt i min optik. Jeg, og det har jeg efterhånden givet udtryk for mere end én gang, er udelukkende nervøs for, at Jesé kommer til at stå i periferien af spillere, som pt. er ét niveau eller mere over ham selv. Skal han rykkes op, skal han være (næsten) fast mand - det har han immervæk fortjent efter sin formidable sæson i Segunda, MEN..... er dette ikke muligt, så er Leverkusen eller en anden destinationen absolut er godt alternativ.
Daniel skrev: Det er fandeme ærgerligt, at De la Red havde sit uheld. Han havde alle forudsætninger for et gennembrud og spillede eminent inden uheldet indtraf. Der var noget stort under opsejling...... og vent, han var også forbi Getafe inden dette! Der er god recon i at lade de mest lysende talenter udleje for at komme tilbage og (forhåbentlig) bryde igennem. Jeg har en forventning om, at Carvajal er den næste, som brager igennem.
Vi kan bare heller ikke afvise, at Carvajal ikke også havde kunne slå igennem, havde han havde spillet sidste sæson i Real Madrid. Arbeloa var skadet oftere end almindeligvis og havde i det hele taget en jammerlig sæson, og dermed havde det også været nærliggende at tro, at Carvajal havde fået nogle kampe i stedet for Essien.
Jeg er bare af den holdning, at de største talenter godt kan slå igennem, selv i så stor en klub som vores - og især når man tager konkurrenterne på Carvajal og Jesés postioner med i betragtningen. Arbeloa og Di Maria er bestemt ikke skræmmende eller urørlige spillere. Raul og Guti kunne og det tror jeg også at Jesé kan.
Men dit spørgsmål er også altafgørende: "Hvem henter Perez/Zidane/Ancelotti ind?" - Det er i sandhed alfa omega og henter de Bale og/eller Lewandowski/Cavani/Suarez, så må jeg også sige at jeg er fortaler for en lejeaftale, for så ser det langt værre ud for Jesé. Jeg går dog med de tanker, at de handler ikke kommer til at ske (stik imod hvad Perez almindeligvis har for vane at gøre). Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg tror at der denne gang er andre tanker bag det kommende projekt. Jeg tror og håber at Perez og Zidane (og Ancelotti) har fået øjnene op for Jesé og er villige til at satse på ham.
Men når alt kommer til alt, er vi jo rent faktisk enige :) Hele Jesés situation afhænger af hvem og hvor mange de har i sinde at købe ind.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Real Madrid 7 skrev: Seriøst nu må det stoppe i siger at Real Madrid ikke bruger b holdet altså nacho og morata og casmiraon og jese og mange andre har spillet en kamp eller 2 vi er begyndt i at bruge vores egne spiller
Suk -.-'
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Som sagt har Perez ingen træner på plads og ingen spillere er hentet ind udover Carvajal og Casemiro, hvilket jo er forståeligt nok. Ingen tvivl om at Jesé kan komme i vanskeligheder hvis vi køber de spillere der er rygtet til klubben, men folk snakker jo allerede som om at Jesé er vandbærer for første holdet. Skal vi nu ikke lige se hvem træneren bliver, og hvem der bliver hentet?
Har valgt at takke af på forum!
- Bugge
- Gæst
-
Med det sagt så er det ultimative romantiske drømmescenarie, at den førnævnte trio vælger at satse på Jesé frem for et nyindkøb, men det sker jo nok ikke med Perez som præsident. Sker det ikke er han næsten (desværre) nødt til at udlejes, da han ellers ender, som der blev nævnt, som Morata i den foregående sæson, hvor vi modsat ser en kontrast i Carvajals foregående sæson i Leverkusen.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Det ville være fuldstændig usædvanligt hvis man hentede Jese op i stedet for en Di Maria og bare tænkte at så er vi opgraderet på dén plads! Og det pjat med at "détsker ikså længe vi har Florentino som præsident" er jo bare ævl - det er vel standardprocedure at unge spillere ska TA chancen når den opstår - de får ik bare en startplads foræret i én af verdens største klubber.
Så på Callejon - en spiller med absolut begrænset talent - han har fået tonsvis af chancer. På trods af nogle mål indimellem, så fik han jo netop klart og tydeligt bevist, igen og igen, at han overhovedet ik har et talent som gør at han er værd at satse på. Havde Jese fået bare noget af den spilletid, så tror jeg han havde grebet chancen og vist at han ka kæmpe med om en startplads - det er sådan det foregår. I Barcelona har man givet de unge spillere muligheder - og det kræves det naturligvis - men de har oz været så gode at de har udnyttet chancen når den har været der - og vupti, så ka man stå i startopstillingen.
Det er self oplagt at chancerne bliver noget færre hvis man ska kæmpe med en Bale eller CR7 om en startplads, men Jeses fordel er jo rent faktisk at han ka spille alle de 4 forreste pladser - og med Özils svingende præstationer in mente og de muligheder det vil gi for at spare CR7 og f.eks. en Bale indimellem, så burde der være spilletid til Jese mere eller mindre hver uge. Og nej, Jese er ik spydspids, men HVIS man ik køber en angriber og Benz bliver manden man satser på, så bliver man jo sikkert hurtigt desperat for at finde alternativer når Benz igen viser sine elendigheder frem på 4. år - og så er der endnu større chance for Jese - og Morata evt.
Jeg kan godt forstå at du synes Callejón ikke har slået igennem som venstre back.
Har valgt at takke af på forum!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Siempre Fiel..
Jeg kan godt forstå at du synes Callejón ikke har slået igennem som venstre back.
Det er forhåbentlig ik et forsøg på at sige at Callejon ik har fået MASSER af chancer de seneste 2 år!! I løbet af denne sæson gik det endelig op for Mourinho at Callejon ganske enkelt bare var en glorificeret udgave af Rommedahl og i nogle tilfælde blev han så sidt ned på backen - hvor han i øvrigt var nøjagtig lige så farlig som fra sin plads på højre wing (læs: ufarlig!).