Cristiano Ronaldo-forlængelse koster 166 mill. €

13 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Florentino Pérez arbejder i disse dage hårdt på at få enderne til at hænge sammen i forhold til en ny og velfortjent kontrakt til Cristiano Ronaldo.

Og at det ikke er bare sådan lige at få på plads, afspejler sig i økonomien, som følger med den kontrakt, som man vil give den målfarlige portugiser. Ifølge beregninger kan det nemlig komme til at koste Real Madrid op til 166 mill. € i de kommende fire år at forlænge med superstjernen.

Cristiano Ronaldo tjener i øjeblikket 10 mill. € netto om året, men Florentino Pérez´ ønske er at fordoble den løn, således at han bliver den bedste betalte fodboldspiller i verden, sammen med Samuel Eto´o i Anzhi.

Det vil sige, at selve lønudgifterne i de kommende fem år stiger med 80 mill. €, svarende til 10 mill. € i de første to år og altså 20 mill. € i de tre år kontrakten forlænges frem til 2018.

Men eftersom det er en netto-løn, så skal der også svares skat af beløbet og det er 86 mill. € oven i lønudgiften, altså en samlet udgift på 166 mill. €.

Der forhandles også om image-rettigheder, som i dag er fordelt med 40% til Cristiano Ronaldo og 40% til Real Madrid, mens portugiserens agent, Jorge Mendes, har de sidste 20% i sit firma Gestifute. Her spekuleres der i, at Cristiano Ronaldo ønsker at overtage halvdelen af Real Madrids rettigheder, således at han selv råder over 60%, mens Real Madrid og Gestifute hver har 20%.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #2 af Steen
Totally worth it.

13 år 1 måned siden #3 af DarioGomez
Det er krafteddeme sygt!!!!

Intet menneske er så meget værd i løn. Ikke en gang mig, og jeg er ellers ret cool!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 1 måned siden #4 af Real Madrid

DarioGomez skrev: Det er krafteddeme sygt!!!!

Intet menneske er så meget værd i løn. Ikke en gang mig, og jeg er ellers ret cool!

Til sammenligning tjener Barack Obama ca. 2,3 millioner om året...

Hvilket er fire millioner mindre end Victor Fischer...

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• kongmadrid
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #5 af kongmadrid
Besvaret af kongmadrid på emne Cristiano Ronaldo-forlængelse koster 166 mill. €
hader at sige det men fodbolden forsvinder stiller og roligt , flere penge mindre bold det gider jeg fandme ikke at se på!!!

13 år 1 måned siden #6 af M_linding

Da chefen for Ferrari for nogle år siden blev spurgt om, hvordan han kunne finde på at give Schumacher så gigantisk en løn, svarede han:

"Michael gør bilen et halvt sekund hurtigere pr. omgang. Er du klar over hvad et halvt sekund koster i forskning og ingeniører?!"

Pointen er:

Kender du andre, som kan score 1,05 mål pr. kamp i mere end 200(?) kampe? Jeg gør ikke, og Ronaldos indsats er guld værd for Real Madrid - sikkert mere end 166 mio. euro!

13 år 1 måned siden #7 af asp3200

Haha

13 år 1 måned siden #8 af Steen
Og hvis ikke han får den løn her, så vil han få den i en af de mange andre klubber der er interesseret i ham.
Det er korrekt, priserne er helt groteske, men udfra fodboldens nuværende normer så er dette en fair pris når det gælder verdens bedste fodboldspiller.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Steen.

13 år 1 måned siden #9 af Hugol
Ronaldo bliver jo heller ikke ved med at score så mange mål, til gengæld bliver en Ferrari ikke langsommere.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 1 måned siden #10 af Real Madrid

Hugol skrev: Ronaldo bliver jo heller ikke ved med at score så mange mål, til gengæld bliver en Ferrari ikke langsommere.

Zlatan Ibrahimovic er snart 32, og har aldrig bombet mere end nu. Cristiano er på endnu højere niveau end Zlatan, og derfor tror jeg på, at Cristiano kommer til at bombe i hvert fald fem-seks sæsoner endnu... han er exceptionel

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 1 måned siden #11 af Hugol
Lad os håbe, specielt hvis det passer at prisen for hans kontrakt forlængelse næsten bliver dobbelt så dyr som det han kostede.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 1 måned siden #12 af nono
Jeg er spændt på at se, om det vil lykkes Real Madrid at sælge Ronaldo på det rette tidspunkt. Det kunne godt ende med et salg på 80m € om 2 år til Monaco el. Paris hvorefter formen tager et dyk.

Tilbage til virkeligheden - Real skal gøre alt for at holde på Ronaldo. Det vil sætte klubben 4-5 år tilbage, rent sportsligt, at miste ham. Når det så er sagt er det selvfølgelig ikke uinteressant hvad man kan købe for 100m € (+150). Det kunne der godt komme en lille spansk revolution ud af med Isco, Mata, Thiago, + en angriber.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

Leveret af Kunena Forum