Officielt: Ancelotti er træner

13 år 1 måned siden #13 af Fernando M.
Hehe Dario.

En af dine rettelser er dog forkert. Det er ok at skrive treårig ud i et.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #14 af Madridismo

Siempre Madrid skrev:

Jaken skrev:

M_linding skrev: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...d/article2022578.ece

Lav lige en propaganda-analyse af denne "artikel".

Hold kæft hvor er jeg træt af det!

Men dejligt at Ancelotti er på plads.;)

Skal du absolut ødelægge en ellers fantastisk glædelig nyhed med en SÅ frustrerende og sindsoprivende version? ;)

Jeg bliver sgu nærmest helt arrig af at læse det...

Herreste Gud, det er jo bare Ekstrabladet og det er jo så ubehjælpsomt skrevet, at ingen ved deres fulde fem vil tage det alvorligt.

EB er og forbliver i mine øjne bare en sladderbladsavis, det er ihvertfald det sidste sted jeg ville læse om sportslige nyheder :)

13 år 1 måned siden #15 af M_linding

Madridismo skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jaken skrev:

M_linding skrev: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...d/article2022578.ece

Lav lige en propaganda-analyse af denne "artikel".

Hold kæft hvor er jeg træt af det!

Men dejligt at Ancelotti er på plads.;)

Skal du absolut ødelægge en ellers fantastisk glædelig nyhed med en SÅ frustrerende og sindsoprivende version? ;)

Jeg bliver sgu nærmest helt arrig af at læse det...

Herreste Gud, det er jo bare Ekstrabladet og det er jo så ubehjælpsomt skrevet, at ingen ved deres fulde fem vil tage det alvorligt.

EB er og forbliver i mine øjne bare en sladderbladsavis, det er ihvertfald det sidste sted jeg ville læse om sportslige nyheder :)

Jamen jeg er da enig... Problemet er bare, at der ikke findes et eneste dansk medie, som er bedre, når det drejer sig om spansk fodbold.

13 år 1 måned siden #16 af DarioGomez
Så lær spansk! :0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 1 måned siden #17 af Siempre Madrid
Eller brug Madridista.dk ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

13 år 1 måned siden #18 af DarioGomez
Vi er tilsyneladende dårligere end EB ... måske vi burde overveje en lukning!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn

13 år 1 måned siden #19 af JimmyBroe
Nu når Carlo bliver præsenteret onsdag, og der sikkert i den nærmeste fremtid, vil komme flere præsentationer af spillere. Er der så nogen der ved, hvor man kan se det hele live?

Jeg er her stadig XOXO

13 år 1 måned siden #20 af Siempre Madrid
Marca eller Real Madrid er helt sikkert med.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #21 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Officielt: Ancelotti er træner
Hmm, mange titler på CV'et, men ikke særlig mange mesterskaber. Har han virkelig kun vundet 3 mesterskaber som træner? 1 i Italien, 1 i England og 1 i Frankrig. Ikke specielt imponerende.

Han var i Milan fra 2001 til 2009 og vandt ét mesterskab? Shit.

Edit: Hans år i England og Frankrig er selvf. godkendte, men ét skab på 8-9 år i Serie A. Bum bum.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Raúl 7.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #22 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Officielt: Ancelotti er træner
Jaaaaaer næstbedste nyhed i dag!

Så kan forhandlingerne forhåbentlig komme i gang!

13 år 1 måned siden #23 af asp3200
Det er Kasper Juul. Rolig gutter, det er en Barcelona fan ind til benet. Bare grin ad ham og hans ordblindhed.

Satme sygt mellemnavn Ancelotti har. Respekt:)

13 år 1 måned siden #24 af El_Juan
Endelig! Velkommen, Carletto!

Raúl 7 skrev: Hmm, mange titler på CV'et, men ikke særlig mange mesterskaber. Har han virkelig kun vundet 3 mesterskaber som træner? 1 i Italien, 1 i England og 1 i Frankrig. Ikke specielt imponerende.

Han var i Milan fra 2001 til 2009 og vandt ét mesterskab? Shit.

Edit: Hans år i England og Frankrig er selvf. godkendte, men ét skab på 8-9 år i Serie A. Bum bum.

Reelt set var han i Milan fra 2002 til 2009. Han havde i hvert fald kun syv hele sæsoner der. Han kom til Milan i november 2001, midt i 2001/02-sæsonen. I Juventus kom han ligeledes til midt i sæsonen, 1998/99. I februar 1999, for at være helt præcis. Han nåede to og en halv sæson i Juventus. Han havde altså to hele sæsoner i Juventus (1999/00 og 2000/01), hvor holdet sluttede som nummer to i Serie A i begge sæsoner. Henholdsvis et og to points efter vinderen. Herefter gik han ledig fra juni til november i 2001, inden han kom til Milan.

Lad mig sætte hans tid i Milan lidt i perspektiv. Han overtog som sagt holdet i november måned, midt i 2001/02-sæsonen. Han førte dem til semifinalerne i UEFA Cuppen og de sluttede som nummer fire i ligaen i den sæson.

I sin første fulde sæson (2002/03) i klubben, vandt Milan Champions League og den italienske pokalturnering. De blev nummer tre i Serie A. Sæsonen efter, 2003/04, vandt de den europæiske Super Cup og det italienske mesterskab, 11 point foran Roma på andenpladsen.

I 2004/05-sæsonen vandt Milan "kun" den italienske Super Cup. Mén, det skal dog siges, at Juventus - som blev mestre den sæson - blev frataget deres titel. Milan sluttede som nummer to, syv point efter. Den dag i dag, er der - så vidt jeg ved - stadig ikke nogen officiel vinder af 2004/05-sæsonen. Det var i øvrigt i den sæson Milan nåede hele vejen til finalen i Champions League, men de tabte som bekendt den famøse finale mod Liverpool efter straffesparkskonkurrence.

Efter 2005/06-sæsonen rullede Calciopoli-sagen for alvor. Juventus blev fratrukket 91 points og mesterskabet. Milan blev, ligesom Lazio og Fiorentina, fratrukket 30 points. Milan endte på tredjepladsen med 58 points. I en sæson, hvor de vel at mærke stod til at blive nummer to for andet år i træk. Det var starten på Inters dominans med fem mesterskaber i træk. I Champions League nåede de til semifinalerne, hvor de tabte samlet 0-1 til Barcelona.

I 2006/07 startede Milan ud med minus otte points i Serie A. Trods det, så sluttede de på fjerdepladsen. I Champions League gik man hele vejen i den sæson.

2007/08-sæsonen var vel den værste i Ancelottis tid i Milan, selv om klubben vandt den europæiske Super Cup og VM for klubhold (vinteren 2007). Holdet sluttede på femtepladsen i Serie A og de blev slået ud allerede i ottendedelsfinalerne i Champions League. I sin sidste sæson i klubben, 2008/09, endte holdet på tredjepladsen, á point med Juventus, ti points efter Inter.

Det lyder lidt "Wenger-agtigt" når man gør det op. Reelt set vandt Ancelotti "kun" noget i fire af de syv sæsoner (to CL-titler, et mesterskab, en pokal-titel og FIFA World Club Cup). Titlerne faldt hovedsageligt over fire og et halvt år fra 2003 til 2007. Calciopoli-skandalen kom selvfølgelig til at spille en stor rolle. Og det må du ikke glemme. Men når det så er sagt. To Champions League-titler indenfor for fem sæsoner. Tre Champions League-finaler i samme periode. Faktisk nåede man til semifinalerne i fire af de fem år. Kvartfinalerne i 2004/05, hvor man tabte til Depor.

Nuvel, ét mesterskab i Italien lyder ikke af meget. Men igen, så kom 'Calciopoli' til at spille en afgørende rolle fra sommeren 2006 og frem. Det satte et tungt præg på Serie A og Ancelottis sidste tid i Milan. Det ramte stort set alle andre end Inter, der som sagt endte med at dominere fem sæsoner i træk. Inden da havde han et mesterskab, tre andenpladser (to med Juventus), to tredjepladser og en fjerdeplads. Det er trods alt kun lidt "Wenger-agtigt", men det "Wenger-agtige" gik hurtigt af Ancelotti efter hans tid i Chelsea og PSG. (Gud hvor er jeg egentlig glad for, at Wenger aldrig blev eller bliver Real Madrid-træner!)
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, Steen

Leveret af Kunena Forum