Officielt: Ancelotti er træner
- Raúl 7
- Gæst
-
El_Juan skrev: Endelig! Velkommen, Carletto!
Raúl 7 skrev: Hmm, mange titler på CV'et, men ikke særlig mange mesterskaber. Har han virkelig kun vundet 3 mesterskaber som træner? 1 i Italien, 1 i England og 1 i Frankrig. Ikke specielt imponerende.
Han var i Milan fra 2001 til 2009 og vandt ét mesterskab? Shit.
Edit: Hans år i England og Frankrig er selvf. godkendte, men ét skab på 8-9 år i Serie A. Bum bum.
Reelt set var han i Milan fra 2002 til 2009. Han havde i hvert fald kun syv hele sæsoner der. Han kom til Milan i november 2001, midt i 2001/02-sæsonen. I Juventus kom han ligeledes til midt i sæsonen, 1998/99. I februar 1999, for at være helt præcis. Han nåede to og en halv sæson i Juventus. Han havde altså to hele sæsoner i Juventus (1999/00 og 2000/01), hvor holdet sluttede som nummer to i Serie A i begge sæsoner. Henholdsvis et og to points efter vinderen. Herefter gik han ledig fra juni til november i 2001, inden han kom til Milan.
Lad mig sætte hans tid i Milan lidt i perspektiv. Han overtog som sagt holdet i november måned, midt i 2001/02-sæsonen. Han førte dem til semifinalerne i UEFA Cuppen og de sluttede som nummer fire i ligaen i den sæson.
I sin første fulde sæson (2002/03) i klubben, vandt Milan Champions League og den italienske pokalturnering. De blev nummer tre i Serie A. Sæsonen efter, 2003/04, vandt de den europæiske Super Cup og det italienske mesterskab, 11 point foran Roma på andenpladsen.
I 2004/05-sæsonen vandt Milan "kun" den italienske Super Cup. Mén, det skal dog siges, at Juventus - som blev mestre den sæson - blev frataget deres titel. Milan sluttede som nummer to, syv point efter. Den dag i dag, er der - så vidt jeg ved - stadig ikke nogen officiel vinder af 2004/05-sæsonen. Det var i øvrigt i den sæson Milan nåede hele vejen til finalen i Champions League, men de tabte som bekendt den famøse finale mod Liverpool efter straffesparkskonkurrence.
Efter 2005/06-sæsonen rullede Calciopoli-sagen for alvor. Juventus blev fratrukket 91 points og mesterskabet. Milan blev, ligesom Lazio og Fiorentina, fratrukket 30 points. Milan endte på tredjepladsen med 58 points. I en sæson, hvor de vel at mærke stod til at blive nummer to for andet år i træk. Det var starten på Inters dominans med fem mesterskaber i træk. I Champions League nåede de til semifinalerne, hvor de tabte samlet 0-1 til Barcelona.
I 2006/07 startede Milan ud med minus otte points i Serie A. Trods det, så sluttede de på fjerdepladsen. I Champions League gik man hele vejen i den sæson.
2007/08-sæsonen var vel den værste i Ancelottis tid i Milan, selv om klubben vandt den europæiske Super Cup og VM for klubhold (vinteren 2007). Holdet sluttede på femtepladsen i Serie A og de blev slået ud allerede i ottendedelsfinalerne i Champions League. I sin sidste sæson i klubben, 2008/09, endte holdet på tredjepladsen, á point med Juventus, ti points efter Inter.
Det lyder lidt "Wenger-agtigt" når man gør det op. Reelt set vandt Ancelotti "kun" noget i fire af de syv sæsoner (to CL-titler, et mesterskab, en pokal-titel og FIFA World Club Cup). Titlerne faldt hovedsageligt over fire og et halvt år fra 2003 til 2007. Calciopoli-skandalen kom selvfølgelig til at spille en stor rolle. Og det må du ikke glemme. Men når det så er sagt. To Champions League-titler indenfor for fem sæsoner. Tre Champions League-finaler i samme periode. Faktisk nåede man til semifinalerne i fire af de fem år. Kvartfinalerne i 2004/05, hvor man tabte til Depor.
Nuvel, ét mesterskab i Italien lyder ikke af meget. Men igen, så kom 'Calciopoli' til at spille en afgørende rolle fra sommeren 2006 og frem. Det satte et tungt præg på Serie A og Ancelottis sidste tid i Milan. Det ramte stort set alle andre end Inter, der som sagt endte med at dominere fem sæsoner i træk. Inden da havde han et mesterskab, tre andenpladser (to med Juventus), to tredjepladser og en fjerdeplads. Det er trods alt kun lidt "Wenger-agtigt", men det "Wenger-agtige" gik hurtigt af Ancelotti efter hans tid i Chelsea og PSG. (Gud hvor er jeg egentlig glad for, at Wenger aldrig blev eller bliver Real Madrid-træner!)
Tak for oversigt. Dejligt med lidt info. Jeg havde helt glemt, at de skulle kæmpe med minuspoint.
Ja, vi håber da, at han er kommet videre siden Italien-tiden mht. andenpladser. Det viste han selvf. i Chelsea, hvor han præsterede en fantom mesterskabs-sæson.
Når det så er sagt, så er jeg stadig nervøs. Vi skal altså vælte Barca, som er et af de bedste hold de sidste mange årtier. De spadserer sig gennem ligaen og får ingen modstand mod de andre hold. Vi skal være klar i alle 38 runder, hvis vi skal vinde mesterskabet. Carlo kunne godt slå mig som værende lidt for flink, og derfor kan han ikke sætte spillerne op til de små kampe i løbet af en sæson. Vi kan bare ikke tåle at tabe dumme point, for Barca er rigtig stærke. Og et mesterskab hvert tredje-fjerede år går ikke i Madrid. Heller ikke selvom man vinder en europæisk turnering hist og her.
Han har en flot CL historik, det må man give ham. Men jeg er nervøs for ligaen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
El_Juan skrev: Endelig! Velkommen, Carletto!
Raúl 7 skrev: Hmm, mange titler på CV'et, men ikke særlig mange mesterskaber. Har han virkelig kun vundet 3 mesterskaber som træner? 1 i Italien, 1 i England og 1 i Frankrig. Ikke specielt imponerende.
Han var i Milan fra 2001 til 2009 og vandt ét mesterskab? Shit.
Edit: Hans år i England og Frankrig er selvf. godkendte, men ét skab på 8-9 år i Serie A. Bum bum.
Reelt set var han i Milan fra 2002 til 2009. Han havde i hvert fald kun syv hele sæsoner der. Han kom til Milan i november 2001, midt i 2001/02-sæsonen. I Juventus kom han ligeledes til midt i sæsonen, 1998/99. I februar 1999, for at være helt præcis. Han nåede to og en halv sæson i Juventus. Han havde altså to hele sæsoner i Juventus (1999/00 og 2000/01), hvor holdet sluttede som nummer to i Serie A i begge sæsoner. Henholdsvis et og to points efter vinderen. Herefter gik han ledig fra juni til november i 2001, inden han kom til Milan.
Lad mig sætte hans tid i Milan lidt i perspektiv. Han overtog som sagt holdet i november måned, midt i 2001/02-sæsonen. Han førte dem til semifinalerne i UEFA Cuppen og de sluttede som nummer fire i ligaen i den sæson.
I sin første fulde sæson (2002/03) i klubben, vandt Milan Champions League og den italienske pokalturnering. De blev nummer tre i Serie A. Sæsonen efter, 2003/04, vandt de den europæiske Super Cup og det italienske mesterskab, 11 point foran Roma på andenpladsen.
I 2004/05-sæsonen vandt Milan "kun" den italienske Super Cup. Mén, det skal dog siges, at Juventus - som blev mestre den sæson - blev frataget deres titel. Milan sluttede som nummer to, syv point efter. Den dag i dag, er der - så vidt jeg ved - stadig ikke nogen officiel vinder af 2004/05-sæsonen. Det var i øvrigt i den sæson Milan nåede hele vejen til finalen i Champions League, men de tabte som bekendt den famøse finale mod Liverpool efter straffesparkskonkurrence.
Efter 2005/06-sæsonen rullede Calciopoli-sagen for alvor. Juventus blev fratrukket 91 points og mesterskabet. Milan blev, ligesom Lazio og Fiorentina, fratrukket 30 points. Milan endte på tredjepladsen med 58 points. I en sæson, hvor de vel at mærke stod til at blive nummer to for andet år i træk. Det var starten på Inters dominans med fem mesterskaber i træk. I Champions League nåede de til semifinalerne, hvor de tabte samlet 0-1 til Barcelona.
I 2006/07 startede Milan ud med minus otte points i Serie A. Trods det, så sluttede de på fjerdepladsen. I Champions League gik man hele vejen i den sæson.
2007/08-sæsonen var vel den værste i Ancelottis tid i Milan, selv om klubben vandt den europæiske Super Cup og VM for klubhold (vinteren 2007). Holdet sluttede på femtepladsen i Serie A og de blev slået ud allerede i ottendedelsfinalerne i Champions League. I sin sidste sæson i klubben, 2008/09, endte holdet på tredjepladsen, á point med Juventus, ti points efter Inter.
Det lyder lidt "Wenger-agtigt" når man gør det op. Reelt set vandt Ancelotti "kun" noget i fire af de syv sæsoner (to CL-titler, et mesterskab, en pokal-titel og FIFA World Club Cup). Titlerne faldt hovedsageligt over fire og et halvt år fra 2003 til 2007. Calciopoli-skandalen kom selvfølgelig til at spille en stor rolle. Og det må du ikke glemme. Men når det så er sagt. To Champions League-titler indenfor for fem sæsoner. Tre Champions League-finaler i samme periode. Faktisk nåede man til semifinalerne i fire af de fem år. Kvartfinalerne i 2004/05, hvor man tabte til Depor.
Nuvel, ét mesterskab i Italien lyder ikke af meget. Men igen, så kom 'Calciopoli' til at spille en afgørende rolle fra sommeren 2006 og frem. Det satte et tungt præg på Serie A og Ancelottis sidste tid i Milan. Det ramte stort set alle andre end Inter, der som sagt endte med at dominere fem sæsoner i træk. Inden da havde han et mesterskab, tre andenpladser (to med Juventus), to tredjepladser og en fjerdeplads. Det er trods alt kun lidt "Wenger-agtigt", men det "Wenger-agtige" gik hurtigt af Ancelotti efter hans tid i Chelsea og PSG. (Gud hvor er jeg egentlig glad for, at Wenger aldrig blev eller bliver Real Madrid-træner!)
For ikke at glemme Berlusconis manglende investerings lyst i de senere år i Milan, hvor Ancelotti måtte få det bedste ud af en flok aldrende spillere.
Raúl 7 skrev: Når det så er sagt, så er jeg stadig nervøs. Vi skal altså vælte Barca, som er et af de bedste hold de sidste mange årtier. De spadserer sig gennem ligaen og får ingen modstand mod de andre hold. Vi skal være klar i alle 38 runder, hvis vi skal vinde mesterskabet. Carlo kunne godt slå mig som værende lidt for flink, og derfor kan han ikke sætte spillerne op til de små kampe i løbet af en sæson. Vi kan bare ikke tåle at tabe dumme point, for Barca er rigtig stærke. Og et mesterskab hvert tredje-fjerede år går ikke i Madrid. Heller ikke selvom man vinder en europæisk turnering hist og her.
Han har en flot CL historik, det må man give ham. Men jeg er nervøs for ligaen.
Mourinho kan næppe betegnes for at være for flink, snarere det modsatte, og han fejlede grusomt med at sætte spillerne op til de mindre kampe.
Jeg tror og håber at Ancelotti godt kan.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Det er mig en gåde, at det overhovedet bør være nødvendigt at sætte folk med den slags lønninger op til gå på arbejde en til to gange om ugen.
Det var især mærkeligt, at de ikke var motiverede inden den første kamp mod Dortmund
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Raúl 7
- Gæst
-
DarioGomez skrev: Det er mig en gåde, at det overhovedet bør være nødvendigt at sætte folk med den slags lønninger op til gå på arbejde en til to gange om ugen.
De går på arbejde stort set hver dag. Men nej, derfor bør det stadig ikke være svært at motivere sig i en CL semi.
Carlo Ancelotti is the first Real Madrid manager to have an official twitter account (@MrAncelotti)
Fedt!
- Åberg
- Gæst
-
www.marca.com/2013/06/26/en/football/rea...drid/1372229188.html.
De har brugt de sidste tre år på at slagte Mou og hans resultater, og nu hvor han er væk, sætter de ham på en piedestal. Klamt.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Det er altid umuligt at sige om det er den rette træner og om en træner får succes - der er så uendeligt mange ting der ska gå op i en højere enhed og det at vælge en træner er jo ik en præcis videnskab. En træner ka ha gigantsucces ét sted og være en total fiasko det næste - man ved aldrig.
Men Ancelotti virker som den helt rigtige PERSON. Erfaren, rolig og sympatisk. Det er ik fordi jeg nogensinde har været kæmpe fortaler for manden eller har haft noget imod ham - men fra nu af er jeg fan.
GRANDE CARLETTO! VAMOS!
MMM skrev: Jeg købte og læste hans selvbiografi i går og det var altså svært ikke at lade sig charmere fuldstændigt. Som person ihvertfald virker han til at være en total vinder. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med al den optimisme og varme følelser.
Lige præcis, ta og læs hans biografi!
Han er en god fyr, der har prøvet det hele som både spiller og træner.
Om hans person, kan nævnes at han stammer fra en relativt fattig familie fra landet, hvor der skulle arbejdes for føden. Hans forældre investerede deres tid i landbruget, mens Carlo brugte al sin tid på fodbold.
Han virker som en utrolig afbalanceret og ydmyg person, som samtidig har charme - en person man ikke kan undgå at holde af.
Jeg er ikke nervøs for hans manglende ligatitler i Italien, når man kender til al den ballade der har været i Serie A, men også den til tider mangelfulde trup han har haft, hvor der i mange sæsoner blev købt spillere der var over-the-hill. I Madrid er det anderledes.
Det bliver fandme spændende at følge!