Cristiano Ronaldo stærkere end nogensinde

13 år 1 uge siden #25 af Hugol

Hugol skrev: Jeg har bakket mine holdninger op om et salg om Ronaldo.. Det har jeg gjort mange gange.
Her er nogle af punkterne jeg har skrevet for nogle måneder siden.

Et Ronaldo salg kan gøre godt fordi vi kan skabe et mere komplet hold og velspillet hold. Ronaldo er individualist og det skaber ikke balance at ha ham på holdet i mange opgør. Real Madrid har før klaret sig godt pga individualister som Zidane, Carlos, Ronaldo (den gamle) Figo osv, men de er klart mere holdspillere end Cristiano. Derfor vil et hold med en af disse altid blive mere farligt.

Som jeg har sagt mange gange før, at jeg fortrækker hellere at have et stærkt velspillet hold fremfor en super stjerne. Det giver flere strenge at spille på når vi møder klubber som Bayern, Barcelona og Manchester. Hold som disse har vi haft enorme problemer med og har slet ikke været istand til at kunne styre kampe som disse i over en længere periode. Det har de til gengæld mod os, fordi der har manglet et spillekoncept, kvalitet over hele linjen og en manglende rød tråd.

Og meget af det som jeg har nævnt har indkøbet af Ronaldo også været skyld i, fordi man ikke har kunnet garantere den samme kvalitet på andre pladser (mest pga det dyre skifte). Jeg vil mene at de indkøb vi har gjort os i sommeren har gavnet holdet, men det kan være at vi skal skille os af med Cristiano til næste sæson for at få et mere komplet hold. Det kan også være det lykkes nu. Jeg har valgt at give ham en chance, som jeg har med Kaka.

Mange af de her ting har jeg nævnt, og du må undskylde at jeg ikke gentager dem igen og igen. Men nu har du læst det, og så kan du måske prøve at følge lidt mere med fremover i forhold til det jeg skriver, for min holdninger har været argumenteret masser af gange.

Hvad jeg søger er et homogent hold. Ronalo har været en sovepude for Real Madrid. Man har lagt meget på hans skuldere, og han har også gjort sit, det kan man ikke komme uden om. Altså hvem dælen har troet at vi kunne gå hele vejen med Coentrao, Arbeloa på back pladserne, samt en halvtyk Benzema og en rygskadet Higuain blot fordi vi har Cristiano. Vågn nu op !!!

Nu må du lige selv vågne up. Du modargumenterer dig selv lige der. Ronaldo har leveret, det har spillere som Arbeloa, Benzema, samt andre ikke gjort. Det er nok nærmere derfor at vi ikke har stået i en CL finale endnu.

Eller også så forstår du ikke pointen.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 uge siden #26 af Hugol

JimmyBroe skrev: At have en spiller som Cristiano Ronaldo i Madrid giver os en fordel, uanset hvordan man vender og drejer det.
Med ham på holdkortet er jo som at spille med handicap. Vi starter kampen med 1-0, for han scorer minimum et mål pr. Kamp. Så modstanderen er tvunget til at score minimum 2 mål for at vinde.

Jeg fatter ikke at man kan mene andet end at Ronaldo er god for Real Madrid på alle parametre.

Dortmund scorede 4 og Cristiano scorede 1.

13 år 1 uge siden #27 af BBB

Hugol skrev: Dortmund scorede 4 og Cristiano scorede 1.

Ronaldo skal have skylden for at Pepe ikke var fokuseret. Godt argument. Der er en vestre back og to defensive midt imellem Ronaldo og de to CBs.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 1 uge siden #28 af Hugol
Endnu en som ikke har fattet pointen.

13 år 1 uge siden #29 af ZizouMo

Hugol skrev:

JimmyBroe skrev: At have en spiller som Cristiano Ronaldo i Madrid giver os en fordel, uanset hvordan man vender og drejer det.
Med ham på holdkortet er jo som at spille med handicap. Vi starter kampen med 1-0, for han scorer minimum et mål pr. Kamp. Så modstanderen er tvunget til at score minimum 2 mål for at vinde.

Jeg fatter ikke at man kan mene andet end at Ronaldo er god for Real Madrid på alle parametre.

Lewandowski scorede 4 og Real Madrid scorede 1.

Og jo jeg forstår din pointe med at alle Dortmunds mål ikke blev scoret via en/flere individualist(er), men via flot holdspil. Hvor Real scorede deres mål via en individualist alà Ronaldo.

Ronaldo er en individualist, men han kan også være en fantastisk holdspiller. Over 50% af Reals mål kommer fra Ronaldo, enten via mål eller assist. Og han har næsten altid en fod eller to i opspillet til de resterende mål.

Ronaldo skal blive i Real, så længe han kan præstere, som han nu gøre!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 13 år 1 uge siden ved ZizouMo.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 1 uge siden #30 af Raul-Madrid
Hugol, syntes du begyndt at TROLLE en del???

Først vil du have Jese på banen som starter.. og så siger du Ronaldo ikke er god nok... ???

og dit argument med at du ved mere end andre fordi du bor i Spanien er til at brække sig over...

Ps. NEJ! Jese er ikke god bare fordi du har set ham træne!

RAUL!!!!
Sidste redigering: 13 år 1 uge siden ved Raul-Madrid.

13 år 1 uge siden #31 af Hugol

ZizouMo skrev:

Hugol skrev:

Lewandowski scorede 4 og Real Madrid scorede 1.

Og jo jeg forstår din pointe med at alle Dortmunds mål ikke blev scoret via en/flere individualist(er), men via flot holdspil. Hvor Real scorede deres mål via en individualist alà Ronaldo.

Ronaldo er en individualist, men han kan også være en fantastisk holdspiller. Over 50% af Reals mål kommer fra Ronaldo, enten via mål eller assist. Og han har næsten altid en fod eller to i opspillet til de resterende mål.

Ronaldo skal blive i Real, så længe han kan præstere, som han nu gøre!

Det er ikke hvordan målene bliver scoret. For min skyld må 100% af målene komme fra Cristiano, men hvis han har Ulf kokkedahl som venstre back, og Jonathan Spang som defensiv midt, så er det jo ligegyldigt. Det kan ikke være så svært at se at Real Madrid har haft et svagt hold på mange pladser, hvor et salg af Cristiano kunne ha forbedret holdet over store dele af linjen.

13 år 1 uge siden #32 af Vildfaren
Hold jer til emnet alle...

Cr7 gør rigtig meget godt og Hugols tese om, at HOLDET skal være bedre er helt reel... Vi kommer ikke til at vinde noget internationalt før HOLDET er bedre. Og det er med eller uden Ronaldo.
OG her snakker vi ikke, at vi bare skal købe bedre spillere på alle pladser. Vi skal ind og fokusere på udvikling af spillere, sammensætning af spillere, ændring af spilsystemer. Carlo er manden som skal gøre dette...
Jeg håber Perez har lukket pengepungen nu og sender et signal via sine allerede indkøbte spillere. Klubben i sig selv er jo minus bæredygtig, hvis holdningen er, at man kun kan blive bedre ved, at købe en bedre spiiller... Come on

Og tag jer så sammen og løft niveauet på retorikken lidt alle mand.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 13 år 1 uge siden ved Vildfaren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Hugol

13 år 1 uge siden #33 af Jaken

Hugol skrev: Det er ikke hvordan målene bliver scoret. For min skyld må 100% af målene komme fra Cristiano, men hvis han har Ulf kokkedahl som venstre back, og Jonathan Spang som defensiv midt, så er det jo ligegyldigt. Det kan ikke være så svært at se at Real Madrid har haft et svagt hold på mange pladser, hvor et salg af Cristiano kunne ha forbedret holdet over store dele af linjen.

Havde klubben været i svære økonomiske problemer, ville jeg give dig ret, men eftersom det ikke er tilfældet, giver jeg Mourinho og Perez skylden. De "dårlige" resultater har mere været et resultat af dårlig transferpolitik og svag taktik i kampene. Jeg tror helt automatisk, at det vil forbedre sig i den kommende sæson, alene grundet en forbedret højreside.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

13 år 1 uge siden #34 af BBB

Hugol skrev: Endnu en som ikke har fattet pointen.

Jeg er udemærket klar over pointen. Pointen er at Arbeloa var ude med skade, så Ramos tog højre back og Pepe kom i midten.

Arbeloa var selvfølgelig kun ude fordi Ronaldo spiller i RM.

Hvis man endelig skal give skylden til en spiller, så kan man give det til Alonso eller Khedira, som effektivt blev lukket ned. Man kan også give Mourinho skylden, for at Modric ikke blev købt hurtigt nok og missede optakten og chancen for at blive spillet ind. Man kan også give Mourinho skylden for at han ikke spillede 4-3-3 med Khedira, Alonso og Modric på midten og Ronaldo, Özil og di María forrest. Men di Marías kone var blevet gravid fordi Ronaldo spiller i RM, så di María var forsinket og blev nødt til at starte ude. Selv hvis man havde spillet 4-3-3, så ville du have kritiseret Mourinho for at være kujonagtig, selvom han forsøgte at skabe balance på holdet som ville kunne matche Dortmund.

13 år 1 uge siden #35 af Hugol

Jaken skrev:

Hugol skrev: Det er ikke hvordan målene bliver scoret. For min skyld må 100% af målene komme fra Cristiano, men hvis han har Ulf kokkedahl som venstre back, og Jonathan Spang som defensiv midt, så er det jo ligegyldigt. Det kan ikke være så svært at se at Real Madrid har haft et svagt hold på mange pladser, hvor et salg af Cristiano kunne ha forbedret holdet over store dele af linjen.

Havde klubben været i svære økonomiske problemer, ville jeg give dig ret, men eftersom det ikke er tilfældet, giver jeg Mourinho og Perez skylden. De "dårlige" resultater har mere været et resultat af dårlig transferpolitik og svag taktik i kampene. Jeg tror helt automatisk, at det vil forbedre sig i den kommende sæson, alene grundet en forbedret højreside.

Det er skam ikke økonomiske problemer jeg tænker på, men det er selvf ikke muligt for Real Madrid at købe Lewandowski, Verratti, Thiago Silva, Kun Aguero osv uden at skulle sælge en spiller de kunne få penge ud af. 100 millioner for Cristiano, ville jo kunne sikre nogle spillere i høj høj klasse, som ville kunne bidrage mere til holdet end spillere som Benzema, Khedira og på andre pladser man har haft brug for at forbedre. jeg er dog enig i at der er nogle af de problematikker du nævner som har haft indflydelse på vores dårlige resultater. Jeg har ligeledes også lidt højere forventninger til kommende sæson end jeg havde til sidste.

13 år 1 uge siden #36 af r-mb-q

Jaken skrev:

Helt enig... Det er ikke pga. Ronaldo at klubben ikke formåede at vinde noget, eller for den sags skyld spille fodbold overhovedet sidste sæson. Ronaldo gør real bedre idet han er en alsidig offensiv spiller. Han bevæger sig rundt, trækker en eller flere modstander med sig så der bliver plads til andre. Dette hjælper dog ikke hvis resten af holdet ikke løber i de frie rum han skaber. Så vil give hugol ret.... til en vist punkt, der skal findes bedre spiller og det er der også kommet. Vi har større chance for at blive en mere homogent hold i den kommende sæson, men at sige at Ronaldo skal sælges og at holdet bliver mere komplet uden ham, er direkte blasfemi.

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

Leveret af Kunena Forum