Diego López viser imponerende form
Rogoshin skrev:
El Rojo skrev: Helt enig med Dios. Det er som om folk har glemt hvor god Casillas er.
Selvfølgelig havde han et formdyk, men et formdyk for verdens bedste målmand betyder ikke at han pludselig er dårlig. Inden Mourinho begyndte med alt sit pjank, var der ikke mange fodboldfans, der ville sætte spørgsmålstegn ved om Iker var at finde i top3 af verdens bedste keepere. De fleste ville nok også sige top1.
Derfor mener jeg slet heller ikke at der bør være nogen tvivl. San Iker på kassen, og så har vi måske en af de bedste andenmålmænd i Europa, for Diego Lopez har bestemt imponeret.
Jeg kan ikke helt forstå jeres negetativitet, over mangel på respekt for Iker Casillas. De fleste herinde skriver jo netop, at han skal stå, hvis han er den bedste. Mener i Iker Casillas skal stå, lige meget hvad?
Det du siger er, at du mener Mourinho havde fuldstændig ret i og kalde Adan en langt bedre målmand end Casillas? For det er da fuldstændig mangel på respekt overfor historiens måske bedste målmand. Bare for at statuere et eksempel. Eller har jeg misforstået dig fuldstændig?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
El Rojo skrev: Helt enig med Dios. Det er som om folk har glemt hvor god Casillas er.
Selvfølgelig havde han et formdyk, men et formdyk for verdens bedste målmand betyder ikke at han pludselig er dårlig. Inden Mourinho begyndte med alt sit pjank, var der ikke mange fodboldfans, der ville sætte spørgsmålstegn ved om Iker var at finde i top3 af verdens bedste keepere. De fleste ville nok også sige top1.
Derfor mener jeg slet heller ikke at der bør være nogen tvivl. San Iker på kassen, og så har vi måske en af de bedste andenmålmænd i Europa, for Diego Lopez har bestemt imponeret.
Det er så faktuelt forkert. Før Mourinho begyndte på "sit pjank" var der faktisk flere af denne side særdeles kompetente brugere, som kritiserede Ikers præstationer. Faktum er jo, at han stod under vanlig standard inden skaden og efterfølgende var han bare oppe mod enstort set fejlfri målmand.
Er det ikke lige og stramme den lidt? Selvom det er mange måneder siden, så husker jeg da et kæmpe drop imod Deportivo, og tæt på og koste imod Mallorca efter endnu et kæmpe drop, og for ikke og tale om det straffe imod imod United, som ikke blev dømt.
Vi alle kan være enige om, at Lopez gjorde det overraskende godt, og faktisk så godt, at mange glemte hvor god Casillas har været de seneste 10-12 år. Til trods for, at Lopez begik flere fejl på det halve år i Real Madrid, end Casillas har gjort de seneste 10 år, hvis man ser bort fra sidste sæson. Hæng mig ikke op på det sidste, men overdrivelsen fremmer forståelsen, selvom jeg faktisk selv er i tvivl om, at jeg tror det passer nogenlunde.
Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, at Casillas blev udskældt og blev gjort dårligere end han var, fordi folk dømte ham som muldvarpen, og ikke kan skelne imellem vores kaptajns rolle, og hans kærestes professionelle arbejde som reporter.
For nok lavede Casillas fejl, og faktisk en del, men vi var vant til en Casillas som kun droppede 1 gang ud af 100 kampe måske, og derfor kun blev tydligere.
Casillas blev gjort dårligere, og Lopez blev gjort bedre. Det må vel være faktum.
Jeg er kæmpe fan af Lopez, men endnu større fan af Casillas. Og skal jeg vurdere situationen objektivt, så vinder Casillas også med flere længder. For det er ikke en tilfældighed Casillas er blevet kåret til verdens bedste målmand 5 gange i træk.
Siempre Madrid skrev:
Det er så faktuelt forkert. Før Mourinho begyndte på "sit pjank" var der faktisk flere af denne side særdeles kompetente brugere, som kritiserede Ikers præstationer. Faktum er jo, at han stod under vanlig standard inden skaden og efterfølgende var han bare oppe mod enstort set fejlfri målmand.
Som jeg selv skrev - jeg er enig i, at Casillas havde et formdyk, men jeg mener igen at det skal sættes i perspektiv til hans tidligere niveau. Hvis Usain Bolt løber en 100meter på 10 sekunder er det under hans vanlige standard, men det er stadig virkelig hurtigt!
Jeg synes selvfølgelig ikke at Casillas skal stå, hvis Ancelotti mener at Lopez er i bedre form. Det tror jeg bare ikke han gør, for Casillas er, som flere andre herinde har skrevet, måske den bedste målmand i historien. Desuden mener jeg at hans rolle som kulturbærer i klubben har en værdi i sig selv, ikke at han skal stå kun pga. den, men det er endnu et plus i bogen.
Han har været førstemålmand i Real i 13 sæsoner i streg, og selv flere brugere herinde påpegede at han inden sin skade viste svaghedstegn, så mener jeg stadig det stiller ham i en yderst favorabel position når Carlo A. skal vælge 1. målmand. Underpræsterer han i en sådan grad, at Ancelotti vurderer at Lopez er bedre, så skal han naturligvis sættes af.
Rogoshin skrev:
Dios skrev:
Rogoshin skrev:
Jeg kan ikke helt forstå jeres negetativitet, over mangel på respekt for Iker Casillas. De fleste herinde skriver jo netop, at han skal stå, hvis han er den bedste. Mener i Iker Casillas skal stå, lige meget hvad?
Det du siger er, at du mener Mourinho havde fuldstændig ret i og kalde Adan en langt bedre målmand end Casillas? For det er da fuldstændig mangel på respekt overfor historiens måske bedste målmand. Bare for at statuere et eksempel. Eller har jeg misforstået dig fuldstændig?
Du har totalt misforstået. Jeg skriver da ret tydeligt at den bedste målemand skal stå. Det virker lidt som om hvis man ikke skriver, at Iker Casillas skal stå lige meget hvad, ja så mener man åbenbart, at Edan er en bedre målmand end ham. Det må jeg sige er lidt over mit hoved. Mit indlæg havde intet med sidste sæson at gøre.
Jeg kan ikke helt forstå jeres negetativitet, over mangel på respekt for Iker Casillas.
Det var nu kun dette jeg hentydede til, og ikke hvem der skulle stå.
- sodhi
- Gæst
-
Hvis du insisterer på at køre en hetz mod Mourinho, så få lige styr på fakta. Mourinho har aldrig sagt Adan er en bedre målmand end Casillas.
For god ordens skyld bringer jeg lige citatet, og highlighter det relevante:
"In my opinion, Adan is better than Iker at the moment. As it's the coach who chooses, and as I have only as valid opinions of my assistants, we have decided so."
Casillas vil kunne stå med en brækket arm og stadig være klasser bedre end Adan. Det eneste formål med udtalelserne imod Casillas har været at motivere ham eller udstille ham så værende dårlig, så hans degradering var lettere for folk at acceptere.
Jeg er ikke i tvivl om, at Casillas og Mou har haft nogle uenigheder som Iker har ytret sig omkring, hvilket Mourinho ikke har villet finde sig i. Derfor agerede Mourinho som han gjorde.
Hvem man holder med er fuldstændig subjektivt!
- sodhi
- Gæst
-
Elkrimi skrev: Man kan jo tolke det som man vil, at han siger "at the moment" ændrer ikke på det faktum at den sætning ikke er sand.
Casillas vil kunne stå med en brækket arm og stadig være klasser bedre end Adan. Det eneste formål med udtalelserne imod Casillas har været at motivere ham eller udstille ham så værende dårlig, så hans degradering var lettere for folk at acceptere.
Jeg er ikke i tvivl om, at Casillas og Mou har haft nogle uenigheder som Iker har ytret sig omkring, hvilket Mourinho ikke har villet finde sig i. Derfor agerede Mourinho som han gjorde.
Hvem man holder med er fuldstændig subjektivt!
Jeg argumenterer ikke for at Adan på noget tidspunkt har været bedre end Casillas. Ej heller for det modsatte.
Motiverne for kommentaren kan være mangfoldige, og hvad vi på et debatforum kan finde på af mulige forklaringer, er irrelevant for sagens kerne. Det handler heller ikke om at 'holde med' den ene eller anden, det handler blot om at man bør have - i hvert fald nogenlunde - styr på fakta, hvis man vælger at udtale sig om noget. Det har Dios ikke, når han siger Mourinho har sagt Adan er en bedre målmand end Casillas.
At han sagde "at the moment" ændrer ikke det store, for det var stadig en stor løgn.
Elkrimi skrev: Fakta er at Mourinho løj omkring styrkeforholdet mellem Iker og Adan. Længere er den ikke.
At han sagde "at the moment" ændrer ikke det store, for det var stadig en stor løgn.
Det er vist ikke fakta. Det eneste du kan sige med sikkerhed er at han havde en anden opfattelse end dig.
Det han gjorde viste sig at bære frugt, da Casillas fik lov at overtage buret igen.
Elkrimi skrev: Fakta er at Mourinho løj omkring styrkeforholdet mellem Iker og Adan. Længere er den ikke.
Ja han løj om det MEN det gjorde han som motivation. Iker spillede ikke sit bedste og han trængte til at få vist at hvis man ikke spiller godt, så har man ikke målet. Bare på den tid Adan stod i målet havde Iker forbedret sig meget og vi så en meget bedre målmand bag efter.
Lige den her syntes jeg ikke at Mou skal have kritik for, det var godt tænkt.
En målmand der altid er sikret pladsen yder ikke altid sit bedste.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Forstå mig ret, jeg håber Casillas starter inde, jeg forsvarer ham indtil andet bevist, men jeg mener altså ikke Casillas er SÅ god. Jeg forventer ikke Casillas tager ''de der'' bolde, som jeg gjorde for 2-3 år siden. Kan huske en redning mod Rusland EM 08', hvor jeg sad med åben mund. Hver enkelt kropsdel var strakt ud til max, hans hænder strækker sig nærmest til det umulige, og han snitter bolden LIGE rundt om stolpen. Det var dengang HD var helt nyt ;)
Det ser jeg ikke i ligeså høj grad mere. Som en anden skriver herinde. Den bedste skal stå, hvilket jeg håber er Casillas.. Mener Carlo/målmandstrænerne at det er Diego synes jeg kun det er ok. Han har altså ikke stået dårligt, han har tilgengæld overrasket mig. Bænk hos Sevilla, fast mand hos Madrid.
Det bliver den vildeste mållmandsduel i nyere tids historie. Erindrer ikke vildere konkurrence på målmandsposten de sidste 10 år. :)
Lykke skrev:
Ja han løj om det MEN det gjorde han som motivation. Iker spillede ikke sit bedste og han trængte til at få vist at hvis man ikke spiller godt, så har man ikke målet. Bare på den tid Adan stod i målet havde Iker forbedret sig meget og vi så en meget bedre målmand bag efter.
Lige den her syntes jeg ikke at Mou skal have kritik for, det var godt tænkt.
En målmand der altid er sikret pladsen yder ikke altid sit bedste.
Og til dem med korttidshukommelse, så skal jeg huske jer på at Mourinho gjorde samme trick mod Ramos og det virkede også perfekt.
Men i sidste ende skabte det splid og frustration hos flere af spillere, så derfor mener jeg at det var dumt af ham.
Hvis Ronaldo i sept-okt og november spiller under standard og kun score 10 mål i stedet for 30, så bænkning af potugiseren stadigvæk være selvmord for holdet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.