Fortjent sejr over Paris SG
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid var lørdag aften et smut i Göteborg til kampen mod Carlo Ancelottis tidligere klub, Paris SG. Den blev meget korrekt betegnet som en venskabskamp med et strøg af Champions League og der var da også masser af stjerner på begge hold.
Det franske mesterhold kom bedst fra start og efter otte minutter var Lavezzi tæt på at nå frem til en afslutning på Mottas aflevering. Real Madrid ville dog også være med og nærmede sig efterhånden Sirigus mål, hvor Isco forsøgte sig med en nærgående afslutning efter 14 minutters spil.
Karim Benzema er blevet voldsomt kritiseret i de første to kampe, hvor han ikke har gjort meget væsen af sig, men efter 21 minutters spil viste han klassen, da han med et tørt hug hamrede Real Madrid foran efter Mesut Özils forarbejde.
Få øjeblikke senere var rollerne byttet om, men Özil havde ikke samme held med sin afslutning. Real Madrid overtog dog styringen af kampen og med hurtigt kombinationsspil fik man flere gange det franske forsvar til at se tungt ud og så råder Real Madrid fortsat over verdens bedste og hurtigste omstillinger, som flere gange gav muligheden for at øge føringen.
Paris SG var dog ikke ufarlige og efter 32 minutters spil måtte Diego López vise klassen for at hindre Pastore i at udligne.
Det burde dog være blevet 2-0 inden pausen, da Coentrao lagde en perfekt aflevering, som Khedira dog ikke nåede frem til og ved fjerneste stolpe dukkede Benzema op og headede tæt forbi mål, men det blev ved 1-0 ved pausen.
Fra anden halvlegs start kom Di María og Casemiro på banen i stedet for Modric og Isco og førstnævnte fik fra start vist stor vilje og spillelyst, hvilket førte til at nærgående forsøg, som blev afværget til hjørnespark, som han selv tog sig af og her var Cristiano Ronaldo tæt på at score på hovedstød, men Sirigu fik pareret med en fantomredning.
Real Madrid har fortsat Arbeloa, Ramos og Marcelo på ferie, mens Varane endnu ikke er klar efter sin skade og på den baggrund var det overraskende, hvordan Real Madrids B-kæde i store dele af kampen kunne holde Paris SGs stjernespækkede offensiv fra store chancer.
Carlo Ancelotti foretog endnu en udskiftning efter 66 minutters spil, da Kaká kom på banen i stedet for Benzema og dermed blev Cristiano Ronaldo rykket helt op i front, hvilket måske er en position man skal til at vænne sig til at se ham i oftere. I hvert fald har portugiseren været afprøvet der flere gange.
Han fik dog selskab i front bare ti minutter senere, da Morata kom ind og erstattede Sami Khedira. Franskmændene fik dog bedre fat mod kampens afslutning, men blev aldrig for alvor nærgående og derfor fusede kampen en smule ud og der blev ikke scoret mere i den kamp.
Real Madrid kan derfor tage tilbage til Madrid med en velfortjent sejr, inden holdet i morgen rejser videre til USA for at fortsætte optakten til den kommende sæson. Her er Casillas, Arbeloa, Ramos, Marcelo og Jesé også med.
Kampfakta:
Real Madrid – Paris SG 1-0 (1-0)
1-0 Benzema (21.)
Real Madrids hold: Diego López; Carvajal, Pepe, Nacho, Coentrao; Khedira (Morata, 76. min.), Modric (Casemiro, 46. min.), Isco (Di María, 46. min.); Özil, Cristiano Ronaldo, Benzema (Kaká, 66. min.)
Paris SGs hold: Sirigu; Jallet, Sakho, Alex, Maxwell; Motta, Matuidi; Lucas Moura, Pastore; Lavezzi e Ibrahimovic
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det defensive er lidt en anden historie, men det bekymrer mig ikke så meget... Der er ret stor forskel på de nuværende forsvarsspillere, og dem som vil optræde i den ideelle startopstilling.
M_linding skrev: Rent offensivt var der mange gode ting, og fine sammenspil.... Ronaldos lidt anderledes rolle er spændende, og jeg tror virkelig på Ozil som playmaker der trække ind i banen fra kanten. Og eftersom min manddoms overlevelse står og falder med hvorvidt Benzema scorer 30+ mål denne sæson, er jeg glad for at se ham score et flot mål!;)
Det defensive er lidt en anden historie, men det bekymrer mig ikke så meget... Der er ret stor forskel på de nuværende forsvarsspillere, og dem som vil optræde i den ideelle startopstilling.
Det er vel kun carvajal der kommer i den bagerste kæde? :)
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
r-mb-q skrev:
M_linding skrev: Rent offensivt var der mange gode ting, og fine sammenspil.... Ronaldos lidt anderledes rolle er spændende, og jeg tror virkelig på Ozil som playmaker der trække ind i banen fra kanten. Og eftersom min manddoms overlevelse står og falder med hvorvidt Benzema scorer 30+ mål denne sæson, er jeg glad for at se ham score et flot mål!;)
Det er vel kun carvajal der kommer i den bagerste kæde? :)
Præcis;)
Dog skal man nok ikke undervurdere Arbeloa, og den stjerne han har i Real Madrid - sine mangler til trods. Carvajal skal kæmpe hårdt, hvis han vil blive 100 % fast starter.
Jeg håber ikke han er ved og få en Messi rolle, for vi har 2 fantastiske boldspillere, som begge kan rykkes ind centralt, og faktisk også er meget bedre til det end Ronaldo.
Noget andet jeg bed mærke i er, at vi 2 gange nu har spillet 4-2-3-1 med de samme spillere. Bortset fra Ronaldo lå på venstrekanten og Isco inde centralt i den første kamp, og de i denne kamp her havde byttede pladser.
Det er også klart den opstilling som jeg selv håber meget på, da den både giver bredde, men der vil også blive plads til de spillere som jeg helst så starte inde.
Juletræet er jeg ikke specielt meget for, og jeg håber Ancelotti pakker den opstilling langt væk.
Men endnu en fin træningskamp, og et fantastisk mål af Benzema. Men Özil kritikerne havde vel helst set ham sparke på mål i stedet for og lave en assist :D
Carvajal imponere stadig. I den forstand at han bare fortsætter sit spil, og drøner derud af. Tror godt Arbeloa kan kysse sin plads farvel. Og specielt, hvis Ancelotti vil spille centralt, som meget tyder på, så nytter det intet og have en så dårlig back rent offensivt som Arbeloa. Desværre for ham, men fantastisk for os andre :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Men Ancelotti er en træner der tænker i et velspillet hold, og det fik vi heldigvis bekræftet idag. Så mon ikke holdet udvikler sig i sådan en grad, at Ronaldo ikke bliver ene mand der redder holdet hver gang.
Har valgt at takke af på forum!
Jeg kunne ikke se vinklen helt præcis, men var det ikke en fuldstændig vanvittig afbrænder af Benzema med hovedet sidst i 1. halvleg?
- Græskmønt
- Gæst
-
JesperA skrev: Jeg kunne ikke se vinklen helt præcis, men var det ikke en fuldstændig vanvittig afbrænder af Benzema med hovedet sidst i 1. halvleg?
I den situation var Khedira milimeter fra at få hovedet på (måske han endda snittede den), så Benzema havde meget lidt tid til at reagere, da den røg videre til ham.
Dios skrev: Jeg håber godt nok, at Ancelotti ved hvad han laver med Ronaldo. Indtil videre har han været dårlig, og slet ikke så skarp som han plejer. 0 mål inde centralt, og 2 mål på kanten. Modstanderen spiller en væsentlig rolle, men sjovt er det da.
Jeg håber ikke han er ved og få en Messi rolle, for vi har 2 fantastiske boldspillere, som begge kan rykkes ind centralt, og faktisk også er meget bedre til det end Ronaldo.
Noget andet jeg bed mærke i er, at vi 2 gange nu har spillet 4-2-3-1 med de samme spillere. Bortset fra Ronaldo lå på venstrekanten og Isco inde centralt i den første kamp, og de i denne kamp her havde byttede pladser.
Det er også klart den opstilling som jeg selv håber meget på, da den både giver bredde, men der vil også blive plads til de spillere som jeg helst så starte inde.
Juletræet er jeg ikke specielt meget for, og jeg håber Ancelotti pakker den opstilling langt væk.
Men endnu en fin træningskamp, og et fantastisk mål af Benzema. Men Özil kritikerne havde vel helst set ham sparke på mål i stedet for og lave en assist :D
Carvajal imponere stadig. I den forstand at han bare fortsætter sit spil, og drøner derud af. Tror godt Arbeloa kan kysse sin plads farvel. Og specielt, hvis Ancelotti vil spille centralt, som meget tyder på, så nytter det intet og have en så dårlig back rent offensivt som Arbeloa. Desværre for ham, men fantastisk for os andre :)
Enig med Carvajal. Den knægt bliver fantastisk for os.
Det Ancelotti har gang i er genialt. Dynamisk ad helvedes til og det kan godt være Ronaldo i nogle situationer ikke ser vant ud, men på sigt bliver det godt, det er jeg ikke i tvivl om. Han skal vænne sig til en central rolle og derved at modtage bolden en smule anderledes end han er vant til. Hvis han udvikler sig, så bliver han en bedre kombinationsspiller og tilmed har vi ham tættere på mål og kan udnytte hans fænomenale hovedspil.
At han ikke scorer igår har INTET med hans nye position at gøre. Han havde rigeligt med chancer! To veludførte hovedstød og flere afslutninger med fødderne.
Selvom han ligger mere centralt som udgangspunkt, så er han også mange gange at finde bredt, helt som Ozil, Benzema og Isco. Det er dynamisk og variationen gør, at kommende modstandere vil få svært ved at lukke os ned.
Ancelotti tilfører vores spil et nyt lag. Vi bliver et bedre hold i boldbesiddelsen end under Mourinho og jeg kan ikke se hvorfor vores varemærke, kontraspillet, skulle blive svækket.
Highlights fra kampen her:
Tilføjelse:
Og held og lykke til kommende modstandere med at pille bolden fra os, når vi stiller op således:
Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo; Alonso, Modric, Isco; Ozil, Ronaldo, Benzema/Bale
Det er jo helt grotesk. Jeg har sjældent set så mange boldsikre spilere samlet på et hold. Der kan Barcelona næsten ikke være med. Pique, Puyol, Mascherano samt Busquets' tekniske evner skræmmer i hvert fald ikke ovenstående!