Fortjent sejr over Paris SG
Selve kampen synes jeg egentlig var ganske udemærket. Vi havde rigtigt meget spil, hvilket også gav en del chancer, men virker som om, at der ikke spilles ligeså direkte under Ancelotti. Opstillingen ser interessant ud, omend den kræver noget tilvænning, da det på trods af ikke at være så forskelligt i grove træk fra sidste sæson, så alligevel er nye pladser for rigtigt mange spillere.
Derudover fik Paris alt for mange chancer i forhold til hvor lidt spil de havde. Det var sgu for let.
Carvajal er man of the match :-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hugol skrev:
mortenj skrev: Fedt at overvære kampen i Göteborg!! Alt for fedt!
Dog er det bekymrende hvis Ancelotti agter at bruge Ronaldo som angriber. På et tidspunkt så det ud som om at han brugte den samme formation som han brugte i PSG, nemlig 4-2-2, hvor det så i går var med Isco med udgangspunkt på venstrekanten og Özil med udgangspunkt på højrekanten + Ronaldo og Benzema oppe foran. Det var ikke vellykket da Ancelotti valgte at gøre dette.
Ancelotti skal bibeholde 4-2-3-1 formationen og IKKE smide Ronaldo op foran. For guds skyld!!
Vi har spillet med 4-2-3-1 i 4 sæsonner, der bliver nødt til at komme noget nyt på banen for at kunne overraske modstanderne. Modstanderne kender jo basics i hvordan Real Madrid angriber med en 4-2-3-1 og kan derfor nemmere lukke os ned. Det er godt med noget forandring, specielt hvis det fungerer, hvilket jeg synes man har set det gør. Ronaldo skal lige finde sig selv i sin nye rolle, og det skal resten af holdet også. Der var heldigvis masser af gode ting at spore i vores spil med den nye formation. Ancelotti skal holde fast i sine ideer og i sit system, det er Ronaldo der skal falde ind.
Nu er det jo ikke fordi at det er første gang at Ronaldo er blevet afprøvet som angriber. Indtil nu har det været uden succes. Man kan jo ikke blive ved med at give ham tid til "at finde sig selv i sin nye rolle", når det gang på gang bare bliver påvist at Ronaldo som angriber IKKE er en succes.
Hvorfor skal Real Madrids pt. største og vigtigste spiller, Cristiano Ronaldo, spille en plads som han ikke kan lide at spille og som tydeligvis ikke ser ud til at være nogen succes? Hvorfor skal han ikke spille sin vanlige plads hvor han scorer mål på samlebånd?! Ronaldo giver klart størst værdi til Real Madrid når han spiller sin vanlige plads.
Ronaldo kan IKKE lide at spille angriber. Han udtalte i forrige sæson, hvor både Higuain og Benzema var skadet følgende: "Jeg kan ikke lide at spille der, men jeg må tilpasse mig i forhold til, hvad de ønsker af mig" - Kilde: ESPN
Well, han siger jo at han gerne vil tilpasse sig hvis det er det der ønskes af ham, men det skinner jo igennem at han ikke kan lide at spille der og måske også et dybere budskab om at han har sværere ved at motivere sig selv når han bliver smidt på toppen.
Ronaldo virker hæmmet når han spiller pladsen som angriber og det er VOLDSOMT bekymrende hvis Ancelotti agter at bruge Ronaldo på toppen.
Det var i øvrigt ikke kun Kaka' og selvfølgelig Ronaldo som folk råbte på, især Zizou fik en fantastisk modtagelse. Men der var dog også en del fejl i sangene, og halvdelen klappede kun når Ronaldo havde bolden, men spillerne burde alligevel have overskud til at anerkende fansenes støtte, især når kampen bliver vundet.
Hold med boldklubben Frem, de drikker øl med deres fans efter kampen !!
Hver sin smag, jeg er ligeglad med autografer, et smil fra Ronaldo, billeder med Perez og en bog med Sergio Ramos. Så længe spillerne præstere alt hvad de kan, så er jeg tilfreds.
Desuden så ja, det er blot en træningskamp. Mere kan man ikke forvente.
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: Jesper A
Hver sin smag, jeg er ligeglad med autografer, et smil fra Ronaldo, billeder med Perez og en bog med Sergio Ramos. Så længe spillerne præstere alt hvad de kan, så er jeg tilfreds.
At de lige klapper ud mod fansene efter kampen synes jeg ikke er for meget forlangt, eller at Benzema lige anerkender at næsten hele stadion gav ham stående ovationer efter udskiftningen. Lidt arrogant attitude der blev lagt for dagen, og jeg synes NETOP at det kan forventes i og med at det bare er en træningskamp. Er træningskampene fordelt over flere kontinenter, uden for sæsonen, ikke lige netop arrangeret med det formål at pleje fan-relationerne rundt omkring i verden? Uden fans er der ingen fodbold, og ingen penge at tjene.
JesperA skrev:
At de lige klapper ud mod fansene efter kampen synes jeg ikke er for meget forlangt, eller at Benzema lige anerkender at næsten hele stadion gav ham stående ovationer efter udskiftningen. Lidt arrogant attitude der blev lagt for dagen, og jeg synes NETOP at det kan forventes i og med at det bare er en træningskamp. Er træningskampene fordelt over flere kontinenter, uden for sæsonen, ikke lige netop arrangeret med det formål at pleje fan-relationerne rundt omkring i verden? Uden fans er der ingen fodbold, og ingen penge at tjene.
Jamen så må jeg jo håbe for dig at du tager en beslutning om ikke at give så mange penge for en træningskamp en anden gang/ det kan du ikke forlange under en træningskamp. Nu har jeg de sidste 2 år set omtrendt 30 kampe på Bernabeu hvis ikke mere. Der r godt nok mange gange hvor spillerne ikke har klappet ud mod os, og har skyndt sig ned i omklædningrummet, også selv ved sejre, der har næsten ikke været andet. Det tager jeg altså ikke så tungt.
Nu har jeg så også i andre situationer set spillerne, Florentino og andre gøre rigtig meget for deres fans. Til de store opgør efterspørger spillerne jo også til vores støtte. Så måske de bare har haft en dag hvor fansne ikke har været i fokus ??
Jeg mener hvis i heller ikke har kunnet sangene, og folk har stået og råbt Messi osv.. Så er det heller ikke fortjent ??
Hugol skrev:
JesperA skrev:
Jamen så må jeg jo håbe for dig at du tager en beslutning om ikke at give så mange penge for en træningskamp en anden gang/ det kan du ikke forlange under en træningskamp. Nu har jeg de sidste 2 år set omtrendt 30 kampe på Bernabeu hvis ikke mere. Der r godt nok mange gange hvor spillerne ikke har klappet ud mod os, og har skyndt sig ned i omklædningrummet, også selv ved sejre, der har næsten ikke været andet. Det tager jeg altså ikke så tungt.
Nu har jeg så også i andre situationer set spillerne, Florentino og andre gøre rigtig meget for deres fans. Til de store opgør efterspørger spillerne jo også til vores støtte. Så måske de bare har haft en dag hvor fansne ikke har været i fokus ??
Jeg mener hvis i heller ikke har kunnet sangene, og folk har stået og råbt Messi osv.. Så er det heller ikke fortjent ??
Men som du selv er inde på, så er det jo langt de fleste kampe hvor fansene ikke er i fokus. Jeg synes kampen i Dortmund var meget typisk:
Jeg synes også det er lidt trist at det stort set altid kun er Pepe, Ramos, Marcelo, Kaka og særligt Iker, der husker fansene after kampe. Men det gør da klart at jeg er villig til at give Pepe en lille smule længere snor end jeg eller havde gjort. Det klinger bare lidt hult, når de er ude og tigge om opbakning til de store CL aftener, uden for alvor at have værdsat den opbakning de har fået resten af sæsonen.
MMM skrev:
Hugol skrev:
JesperA skrev:
Men som du selv er inde på, så er det jo langt de fleste kampe hvor fansene ikke er i fokus. Jeg synes kampen i Dortmund var meget typisk:
Jeg synes også det er lidt trist at det stort set altid kun er Pepe, Ramos, Marcelo, Kaka og særligt Iker, der husker fansene after kampe. Men det gør da klart at jeg er villig til at give Pepe en lille smule længere snor end jeg eller havde gjort.
Der er en grund til at Ultras Sur får lidt ekstra opmærksomhed trods deres holdninger uden for fodbolden. En las buenas y en las malas.
Resten af Madrids fans har jo mere travlt med at komme ud til deres biler, eller hurtigt hjem fordi de ikke gider en metro kø. Og ville publikum være mere opsatte på at give spillerne en opbakning, især på hjemmebane, så ville spillerne også betale tilbage.
Selvf er jeg enig med dig til et hvis punkt omkring jeres kamp i Sverige.
Hugol skrev:
JesperA skrev:
Der var 5-6 mennesker i PSG-trøjer på Real-afsnittet der stod og råbte Messi, i øvrigt de samme tåber der ikke respekterede de 30 sekunders stilhed. At en gruppe turister der formentlig ser Real for første gang ikke har styr på de spanske sange er forventeligt, men der var flere hundrede der i kor hyldede Ronaldo, Zizou, Diego Lopez og Ancelotti før kampen, og skiftevis hyldede den enkelte spiller for en god aktion i kampen.
I og med at du er tættere på klubben rent fysisk er det klart at du oplever de tiltag der gøres for de lokale fans. Men Real har jo fans over hele verden, og for os der geografisk og økonomisk ikke har mulighed for at tage på Bernabeu 15-20 gange om året, så er det rart med arrangementer som det i Göteborg. Jeg havde forventet at få bare en lille smule igen fra spillerne for de mange penge og den lange rejse, (og i øvrigt årelange støtte og penge brugt på merchandise og trøjer) og jeg undrer mig bare over at det ikke var tilfældet. Det eneste jeg siger er bare at det i mine øjne er en skam at de ikke brugte det minut det tager på det.
Du har tydeligvis en anden holdning, det har de folk der står gennem en hel kamp på Bernabeu og buher af Higuaín nok også. Jeg accepterer også at holdet gennem mange år er blevet forvænte med det kræsne spanske publikum, jeg synes bare det er en skam at Lopez ikke lige har overskud til at modtage en Fenerbahce fra de fans der havde råbt hans navn og tiljublet ham konstant under 30 minutters opvarmning, jeg synes ærlig talt det er en smule krukket. Men det er måske fordi jeg er vant til den tyske og danske fodboldkultur og stadion-mentalitet.
Taget fra en debat
Jeg er 100% enig. Det her mangler så meget i hver evig eneste kamp, men sådan vil det altid blive ! Derfor får i også træningskampe hvor spillerne ikke giver jer den respons i forventer.
Hugol skrev: "El Real Madrid necesita una afición más agresiva, yo cuando voy al Bernabeu me da rabia ver tanta gente callada, el mejor equipo del mundo necesita la mejor afición, y hoy por hoy sino es por Ultras Sur...parecería el cine"
Taget fra en debat
Jeg er 100% enig. Det her mangler så meget i hver evig eneste kamp, men sådan vil det altid blive ! Derfor får i også træningskampe hvor spillerne ikke giver jer den respons i forventer.
En kort oversættelse ville gøre underværker.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Real Madrid har brug for et mere aggressivt publikum, når jeg tager til Bernabeu hader jeg at se så mange stille mennesker. Det bedste hold i verden har brug for de bedste fans, og hvis det ikke var for Ultras Sur idag, ville Bernabeu være som en biograf.
Men det vil være absurd at forvente et tændt Real Madrid publikum til hver kamp. Det er bare sådan det fungere, og det er kun til de absolut mest vigtige kampe, eller kampe hvor Real Madrid bare skal vinde, at du får denne aggressivitet. Jeg mener også det er derfor at udenlandske fans heller ikke får denne respons som de forventer når de tager til Sverige for mange penge for at se spillerne til en træningskamp.