Real Madrid fortsætter med at vinde

12 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid spillede i nat sin første kamp på amerikansk grund på sin optakts-tur til den kommende sæson og det blev til en velfortjent sejr på 3-1, takket være to mål af Karim Benzema, som så småt er ved at finde målformen.

Men på grænsen til ørkenen var det nu Real Madrids Isco, der virkede som et Fata Morgana. Den spanske Golden Boy-vinder diskede nemlig op med køligt overblik og milimeterpræcise afleveringer, som man fik et eksempel på efter et kvarters spil, da han over en halv banelængde smækkede en bold frem til Cristiano Ronaldo, der uselvisk vippede bolden videre til Ángel di María og så kunne argentineren sende bolden over La Galaxys målmand.

Ti minutter forinden havde Ángel di María været tæt på at sætte Cristiano Ronaldo op til mål, men portugiserens hovedstød ramte overliggeren efter en præcis aflevering.

Real Madrid havde godt styr på kampen, men der blev ikke scoret mere i første halvleg.

Fra anden halvlegs start kom Nacho og Benzema på banen i stedet for holdets to portugisere, Pepe og Cristiano Ronaldo og Benzema skulle blot bruge syv minutter på at bringe sig i fokus, da han modtog en gylden aflevering fra Isco, tæmmede bolden iskoldt og placerede bolden ved den fjerneste stolpe.

Real Madrids forsvar bestod i anden halvleg af spillere fra egne rækker, nemlig Carvajal, Mateos, Nacho og Denis og de blev taget grundigt ved næsen efter 63 minutters spil, da Villarreal fik lov til at drible sig fri til afslutning og så kunne han hamre bolden ind bag en sagesløs Diego López.

Der var dog aldrig tvivl om resultatet og da Benzema med knapt et kvarter igen kunne heade Real Madrid på 3-1 var kampen reelt afgjort. Oplægget kom fra Di María, som viste fornuftigt spil i kampen.

Real Madrid møder Everton på søndag og her ventes det, at spillere som Casillas, Arbeloa, Ramos, Marcelo og Jesé kan blive en del af truppen til kampen.

Kampfakta:

LA Galaxy - Real Madrid 1-3 (0-1)

0-1 Di María (15.)

0-2 Benzema (52.)

1-2 Villarreal (63.)

1-3 Benzema (74.)

Real Madrids hold: Diego López (Jesús, m.78); Carvajal (Casado, m.78), Mateos, Pepe (Nacho, m.45), Cheryshev; Casemiro, Modric (Khedira, m.73), Isco (Ozil, m.73), Di María; Kaká (Morata, m.62), Ronaldo (Benzema, m.45).

La Galaxys hold: Rowe; Franklin (Sorto, m.73), DeLaGarza (Meyer, m.61), Leonardo (Opare, m.45), Dunivant (Cochrane, m.73); Jiménez (Rogers, m.45), Juninho (Mastroeni, m.45), Sarvas (García, m.45), Zardes (Stephens, m.61); Villarreal (Hoffman, m.73), McBean (Rugg, m.61).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #2 af DarioGomez
Udover Iscos fremragende ydersideaflevering, så er jeg helt i ekstase over dí Marías berøring ved åbningsmålet.

Enhver, der har spillet fodbold, ved hvor svær en detalje, det faktisk er at lave. Det er helt eminemt!!!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved DarioGomez.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Vildfaren, Steen

12 år 11 måneder siden #3 af rezamadridista
Pis, jeg vågnede lige når kampen sluttede..

Har tre spørgsmål: Hvordan spillede Isco? Hvordan spillede Di Maria? Og har en god højreback (Carvajal) løftet Di Marias niveau?

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 11 måneder siden #4 af Vildfaren
Godt at se, at det fungerer mod hold som jeg regner med gir den fuld gas imod os. Det ser ud til, at der er kommet lidt mere styr på løbemønstre.

2 ting...

1. Kommer der et referat eller er der nogen der vil stykke deres oplevelse af kampen sammen... ?
Jeg fik ikke set noget af kampen.
2. Så jeg Di Maria lave et PERFEKT indlæg med højrebenet i 6. minut???

Ud fra hvad jeg så her i det korte klip, så det ud som om, at han(Di Maria) bidragede med rigtig meget, når han lå på venstre side af af det spilaktive område. Åbningsmålet kommer han ind fra venstre og et assist fra venstre. Jeg har altid ment, at han er mere værd derfra pga. hans
"ET-benethed" og hans gode øje for oplæg.. Håber vi får ham mere at se i venstre side.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Vildfaren.

12 år 11 måneder siden #5 af Real Madrid 7

Vildfaren skrev: Godt at se, at det fungerer mod hold som jeg regner med gir den fuld gas imod os. Det ser ud til, at der er kommet lidt mere styr på løbemønstre.

2 ting...

1. Kommer der et referat eller er der nogen der vil stykke deres oplevelse af kampen sammen... Jeg fik ikke set noget af kampen.
2. Så jeg Di Maria lave et PERFEKT indlæg med højrebenet i 6. minut???

Ud fra hvad jeg så her i det korte klip, så det ud som om, at han(Di MAria) bidragede med rigtig meget, når han lå på venstre side af af det spilaktive område. Åbningsmålet kommer han ind fra venstre og et assist fra venstre. Jeg har altid ment, at han er mere værd derfra pga. hans "ET-benethed" og hans gode øje for oplæg.. Håber vi får ham mere at se i venstre side.

Tror sgu ikke di Maria kommer til at spille venstre side igen

12 år 11 måneder siden #6 af Vildfaren

Real Madrid 7 skrev:

Det baserer du på? Kampen? Pladsen er optaget? Han bliver solgt?

Du kan vel komme med en grund for dit postulat?

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

12 år 11 måneder siden #7 af Real Madrid 7

Vildfaren skrev:

Real Madrid 7 skrev:

Det baserer du på? Kampen? Pladsen er optaget? Han bliver solgt?

Du kan vel komme med en grund for dit postulat?[/quote

pladsen er optage han kan jo ikke tag pladsen fra verdens bedste fodbolspiller og jeg tror han bliver en del af bale handlen.

Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Real Madrid 7.

12 år 11 måneder siden #8 af El_Juan
Klasseoplæg af Isco ved de to første mål. Og et par lækre touch af Cristiano og Di María der fuldender den første scoring. Det virker til, som andre siger, at Di María var i hopla. Men han havde vel også noget at bevise overfor både sig selv, klubben og potentielle købere. Her tænker jeg selvfølgelig i forhold til Bale.

12 år 11 måneder siden #9 af ZizouMo
Når da. Så fik Di maria og til dels Benzema lukket munden på de fleste kritikere. Så mangler Ronaldo bare at komme i gang med scoringerne, det går ikke med sådan en måltørke :)

Bale for 120 mil. euro og Coentrao? Vi har stadigvæk ikke brug for dig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved ZizouMo.

12 år 11 måneder siden #10 af Elkrimi
Man lukker ikke munden på kritikere i en træningskamp mod et middelmådigt amerikansk hold:)

Når det er sagt, så synes jeg det er dejligt at se Benzema nette.

Det afgørende for os er bare at vi præsterer i de store kampe og der har jeg stadig min tvivl med Di Maria og Benzema.

Kaka's præstationer virker ringe. Jeg tror Ancelotti er realistisk nok til at smide ham på porten, hvis ikke han forbedrer sig.

12 år 11 måneder siden #11 af BBB

ZizouMo skrev: Så mangle Ronaldo bare at komme i gang med scoringerne, det går ikke med sådan en måltørke :)

Sparkede han ikke hovedsageligt med venstre ben i kampen i går? Det virkede som om at han i flere situationer sparede mål-benet af en eller anden grund.

12 år 11 måneder siden #12 af Realex

Har tre spørgsmål: Hvordan spillede Isco? Hvordan spillede Di Maria? Og har en god højreback (Carvajal) løftet Di Marias niveau?

Jeg så kampen i nat, så kan give et lille referat :)

Madrid stilede op i en 4-3-2-1 (4-3-3) opstilling.

Diego Lopez
Carvajal - Pepe - Mateos - Denis
Casemiro - Modric - Isco
Di Maria - Kaka - Ronaldo

Udskiftninger: Jesús (Diego Lopez 78'), Casado (Carvajal 78*), Nacho (Pepe 45'), Khedira (Modric 73'), Özil (Isco 73'), Morata (Kaka 62'), Benzema (Ronaldo 45')

Derefter var opstillingen:

Jesús
Casado - Nacho - Mateos - Denis
Khedira - Casemiro - Özil
Di Maria - Morata - Benzema

Diego Lopez: Stod en udmærket kamp. Kunne ikke gøre meget ved Villareals fremragende mål, selvom folk på chatten mente, at Casillas nok havde snuppet den ;)

Jesús: Havde ikke meget at lave, udover at deltage i spillet med fødderne det sidste kvarter.

Carvajal: Har et fremragende indlæg i første halvleg, hvor Ronaldo header på overliggeren. Spiller derudover en fin kamp, og er en fornøjelse at se på, når han stormer frem ad banen. Arbeloa får det mere end svært.

Casado: Når ikke at gøre nogen form for indflydelse.

Pepe: Spiller en solid første halvleg. Viser sin styrke og hurtighed, og fungerer fint ved siden af Mateos.

Mateos: Spiller en god kamp. Lidt spændende er det, hvorfor han får så meget spilletid? Har Ancelotti set sig varm på ham, eller spiller han, for at tiltrække klubber, for et evt. salg?

Nacho: Erstatter Pepe i 2. halvleg, og gør det fornuftigt ved siden af sine 3 andre canteranos. Dog kan det godt ses, at alle aftaler og rutiner ikke er på plads, i den noget urutinerede forsvarskæde.

Denis: Ganske imponerende kamp af den omskolede venstreback. Defensivt har han stadigt sine problemer med placering (forståeligt nok), men offensivt gjorde han det fremragende med mange offensive raids, og fin forståelse mellem ham og Ronaldo.

Casemiro: Spiller en ok kamp. Viser sig igen farlig på dødbolde, hvor han har et godt forsøg. Fungerer godt i pasningsspillet med resten af tremandsmidtbanen; Modric og Isco. Tager til tider lidt chancer med noget driblinger i pressede situationer, men får tilkæmpet sig nogle frispark.

Modric: Jeg var meget tilfreds med hans rolle som playmaker. Han får spillet til at flyde, og får samtidigt passet sine defensive pligter.

Isco: Wow! Den mand kan blive guld værd for os. tredjesidste fod på Di Marias mål, og en fantastisk assist til Benzemas første mål. Derudover er hans tekniske kunnen fantastisk, at se på. Han har blik for spillet og sine medspillere. Tørre en Galaxy-forsvarer i anden halvleg fuldstændigt, hvorefter hans forsøg bliver reddet ud til hjørne, af den amerikanske målmand.

Özil: Når ikke meget, men får taget et par fine dribleture, der giver et par frispark.

Khedira: Når ikke at gøre noget væsen af sig.

Di Maria: En rigtig god kamp af argentineren. Fantastisk touch på hans mål, og en flot assist til Benzemas andet mål. Derudover har han nogle gode stikninger, men også de typiske "smid-bolden-væk"-afleveringer. Kunne manden spille sådan i hver kamp, ville Bale-rygterne nok ikke være til stede. Og ja, som svar på dit spørgsmål, virker Carvajal/Di Maria som et bedre match end, Arbeloa/Khedira. Selvom Carvajal er mere med fremme, og derved åbner op defensivt, skal man ikke glemme argentinerens løbevilje og defensive bidrag.

Kaka: Sætter mildest talt, ikke en eneste fod rigtigt i hele kampen. Madrids ubetinget dårligste mand, og skaber intet på sine offensive centrale position. Mister bolde, dårlige tæmninger og pasninger, og virker sløv, når han har mistet bolden. Der er lang, lang vej til noget der tilnærmelsesvis, kunne ligne den gamle Kaka.

Ronaldo: Spiller som sædvanligt en god kamp, med masser af intensitet. Får lavet en masse udfordringer, fungerer fint med Denis, og kommer frem til en masse afslutninger. Atypisk er det dog, at den kære portugiser virker noget så uskarp. Rammer knap nok målet en eneste gang. Bliver skiftet ud i halvlegen.

Morata: Erstatter en sløv Kaka, og bringer lidt mere "angriber" ind i den postion. Har nogle fine kombinationer med Benzema, men når ikke at skabe meget.

Benzema: Fantastisk at få franskmanden i gang for alvor. Kommer ind på venstrekanten og virker meget energisk, og i godt spillehumør. Afslutter i bedste angriber-stil på oplægget fra banens bedste; Isco, og scorer sikkert med hovedet på Di Marias oplæg. En god halvleg af Benzema.

Alt i alt en fin kamp af Madrid, dog på en lidt billig baggrund, da LA Galaxy manglede et par af deres bedste spillere (heriblandt Donovan og Robbie Keane).
De vigtigste punkter fra kampen må være følgende:

- Spændende eksperimenter med Denis. Kan han forbedrer sig defensivt, vil et andetvalg på venstrebacken være mulig, hvis Coentrao skifter
- Özil får kamp til stregen. Ikke af Kaka (!), men derimod en fremragende Isco
- Benzema må for alt i verden være ved at komme i form. Hans afslutninger skal sidde som i nat, hver gang!
- Bliver der plads til Alonso, nu når Modric gør det så godt som playmaker?

Det var så lidt.... ;)
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Realex.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Vildfaren, El_Juan, Steen, Mathiaska, rezamadridista, Jaken, BBB

Leveret af Kunena Forum