Real Madrid fortsætter med at vinde
Elkrimi skrev: Man lukker ikke munden på kritikere i en træningskamp mod et middelmådigt amerikansk hold:)
Når det er sagt, så synes jeg det er dejligt at se Benzema nette.
Det afgørende for os er bare at vi præsterer i de store kampe og der har jeg stadig min tvivl med Di Maria og Benzema.
Kaka's præstationer virker ringe. Jeg tror Ancelotti er realistisk nok til at smide ham på porten, hvis ikke han forbedrer sig.
Benzema gjorde det også godt mod PSG, hvor han også scorede det eneste mål i kampen (imod et verdensklasse hold).
Hvis du spørger mig, så er Di maria og Benzema 100% startere når ligaen går igang. Jeg kan også godt se at Ancelotti har brugt Di maria overraskende meget. Det kan slf kun betyde to ting, hvor den ene er at han er sikker starter i startelleveren. Den anden kunme være for at vise de interesserede klubber, hvor dygtig Di maria er, og dermed større mulighed for salg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
BBB skrev:
ZizouMo skrev: Så mangle Ronaldo bare at komme i gang med scoringerne, det går ikke med sådan en måltørke :)
Sparkede han ikke hovedsageligt med venstre ben i kampen i går? Det virkede som om at han i flere situationer sparede mål-benet af en eller anden grund.
Cristiano er så meget sportsmand, at han måske endda fokuserer på at blive endnu bedre med venstre, og de mest optimale træningsbetingelser for den slags er naturligvis i en rigtig kamp.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Det var så lidt.... ;)
:D
Da Morata erstattede Kaka, hvad skulle han så spille som?
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
DarioGomez skrev:
BBB skrev:
ZizouMo skrev: Så mangle Ronaldo bare at komme i gang med scoringerne, det går ikke med sådan en måltørke :)
Sparkede han ikke hovedsageligt med venstre ben i kampen i går? Det virkede som om at han i flere situationer sparede mål-benet af en eller anden grund.
Cristiano er så meget sportsmand, at han måske endda fokuserer på at blive endnu bedre med venstre, og de mest optimale træningsbetingelser for den slags er naturligvis i en rigtig kamp.
Præcis og måske i betragtning af, at han er tiltænkt en langt friere rolle under Carlo Ancelotti, kan han komme i situationer, hvor han skal afslutte resolut med venstrebenet. Det er lige noget for en perfektionist som ham.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Tak + karma for en flot gennemgang :-)
Realex skrev:
Har tre spørgsmål: Hvordan spillede Isco? Hvordan spillede Di Maria? Og har en god højreback (Carvajal) løftet Di Marias niveau?
Jeg så kampen i nat, så kan give et lille referat :)
Madrid stilede op i en 4-3-2-1 (4-3-3) opstilling.
Diego Lopez
Carvajal - Pepe - Mateos - Denis
Casemiro - Modric - Isco
Di Maria - Kaka - Ronaldo
Udskiftninger: Jesús (Diego Lopez 78'), Casado (Carvajal 78*), Nacho (Pepe 45'), Khedira (Modric 73'), Özil (Isco 73'), Morata (Kaka 62'), Benzema (Ronaldo 45')
Derefter var opstillingen:
Jesús
Casado - Nacho - Mateos - Denis
Khedira - Casemiro - Özil
Di Maria - Morata - Benzema
Carvajal: Har et fremragende indlæg i første halvleg, hvor Ronaldo header på overliggeren. Spiller derudover en fin kamp, og er en fornøjelse at se på, når han stormer frem ad banen. Arbeloa får det mere end svært.
Casado: Når ikke at gøre nogen form for indflydelse.
Pepe: Spiller en solid første halvleg. Viser sin styrke og hurtighed, og fungerer fint ved siden af Mateos.
Mateos: Spiller en god kamp. Lidt spændende er det, hvorfor han får så meget spilletid? Har Ancelotti set sig varm på ham, eller spiller han, for at tiltrække klubber, for et evt. salg?
Nacho: Erstatter Pepe i 2. halvleg, og gør det fornuftigt ved siden af sine 3 andre canteranos. Dog kan det godt ses, at alle aftaler og rutiner ikke er på plads, i den noget urutinerede forsvarskæde.
Denis: Ganske imponerende kamp af den omskolede venstreback. Defensivt har han stadigt sine problemer med placering (forståeligt nok), men offensivt gjorde han det fremragende med mange offensive raids, og fin forståelse mellem ham og Ronaldo.
Casemiro: Spiller en ok kamp. Viser sig igen farlig på dødbolde, hvor han har et godt forsøg. Fungerer godt i pasningsspillet med resten af tremandsmidtbanen; Modric og Isco. Tager til tider lidt chancer med noget driblinger i pressede situationer, men får tilkæmpet sig nogle frispark.
Modric: Jeg var meget tilfreds med hans rolle som playmaker. Han får spillet til at flyde, og får samtidigt passet sine defensive pligter.
Isco: Wow! Den mand kan blive guld værd for os. tredjesidste fod på Di Marias mål, og en fantastisk assist til Benzemas første mål. Derudover er hans tekniske kunnen fantastisk, at se på. Han har blik for spillet og sine medspillere. Tørre en Galaxy-forsvarer i anden halvleg fuldstændigt, hvorefter hans forsøg bliver reddet ud til hjørne, af den amerikanske målmand.
Özil: Når ikke meget, men får taget et par fine dribleture, der giver et par frispark.
Khedira: Når ikke at gøre noget væsen af sig.
Di Maria: En rigtig god kamp af argentineren. Fantastisk touch på hans mål, og en flot assist til Benzemas andet mål. Derudover har han nogle gode stikninger, men også de typiske "smid-bolden-væk"-afleveringer. Kunne manden spille sådan i hver kamp, ville Bale-rygterne nok ikke være til stede. Og ja, som svar på dit spørgsmål, virker Carvajal/Di Maria som et bedre match end, Arbeloa/Khedira. Selvom Carvajal er mere med fremme, og derved åbner op defensivt, skal man ikke glemme argentinerens løbevilje og defensive bidrag.
Kaka: Sætter mildest talt, ikke en eneste fod rigtigt i hele kampen. Madrids ubetinget dårligste mand, og skaber intet på sine offensive centrale position. Mister bolde, dårlige tæmninger og pasninger, og virker sløv, når han har mistet bolden. Der er lang, lang vej til noget der tilnærmelsesvis, kunne ligne den gamle Kaka.
Ronaldo: Spiller som sædvanligt en god kamp, med masser af intensitet. Får lavet en masse udfordringer, fungerer fint med Denis, og kommer frem til en masse afslutninger. Atypisk er det dog, at den kære portugiser virker noget så uskarp. Rammer knap nok målet en eneste gang. Bliver skiftet ud i halvlegen.
Morata: Erstatter en sløv Kaka, og bringer lidt mere "angriber" ind i den postion. Har nogle fine kombinationer med Benzema, men når ikke at skabe meget.
Benzema: Fantastisk at få franskmanden i gang for alvor. Kommer ind på venstrekanten og virker meget energisk, og i godt spillehumør. Afslutter i bedste angriber-stil på oplægget fra banens bedste; Isco, og scorer sikkert med hovedet på Di Marias oplæg. En god halvleg af Benzema.
- Özil får kamp til stregen. Ikke af Kaka (!), men derimod en fremragende Isco
- Benzema må for alt i verden være ved at komme i form. Hans afslutninger skal sidde som i nat, hver gang!
- Bliver der plads til Alonso, nu når Modric gør det så godt som playmaker?
Det var så lidt.... ;)
Enig i stort set alt det du refere til og skriver, dog mener jeg at det var Di maria der lavede indlægget da Ronaldo headede på overlæggeren/stolpen og ikke Carvajal.
Ellers meget enig i at Denis spillede igen en god kamp offensivt og Di maria-Carvajal spiller godt sammen på højrekanten, hvilket jeg tidliger var inde på før Carvajal blev købt.
Jeg sagde dengang at en offensiv højreback ville skabe plads til Di maria eller Øzil og dermed ville de ikke blive læst så hurtigt og lukket ned.
Da Morata erstattede Kaka, hvad skulle han så spille som?
Morata spillede som den midterste af de forreste 3. Benzema røg ud på Ronaldos plads.
Enig i stort set alt det du refere til og skriver, dog mener jeg at det var Di maria der lavede indlægget da Ronaldo headede på overlæggeren/stolpen og ikke Carvajal.
Du har helt ret :)
Der er stadig meget og tage fat på, spillet gik hurtigere men chancer var der ikke alt for mange af.
Så en spiller som Mateos slå ud med armene flere gange fordi han ikke havde en spilstation frem i banen og måtte sende på tværs til Pepe eller Carvajal.
Desværre i mine øjne kom ingen af vores mål fra etableret presspil men alle tre på kontra, havde håbet og se lidt magi til at åbne i solidt forsvar.
Isco skød mere end Özil gjorde hele sidste sæson, det ser jeg som positivt for en offensiv midtbane :)
anes skrev: Lad os nu ikke gå i ekstase over Di Maria. Han var ikke specielt god i nat heller, han havde de 2 ting i ser i replayen og en flad sukkerbold i dybden ellers smider han en masse bolde væk som er blevet en vanlig standard for ham.
Der er stadig meget og tage fat på, spillet gik hurtigere men chancer var der ikke alt for mange af.
Så en spiller som Mateos slå ud med armene flere gange fordi han ikke havde en spilstation frem i banen og måtte sende på tværs til Pepe eller Carvajal.
Desværre i mine øjne kom ingen af vores mål fra etableret presspil men alle tre på kontra, havde håbet og se lidt magi til at åbne i solidt forsvar.
Isco skød mere end Özil gjorde hele sidste sæson, det ser jeg som positivt for en offensiv midtbane :)
Du har ret, når en spiller scorer et flot mål, lægger en flot assist og er med i det tredje mål, samt laver et flot indlæg hvor Ronaldo header på træværket så skal man ikke gå amok.
Men er sikker på, hvis det var Isco der havde gjort det, så var han allerede ved at vinde guldbolden :))
Di María indtog nærmest Bales rolle, så at sige. Det var måske derfor han var ekstra tændt! Han var i øvrigt god til at komme ud på kanterne og gøre banen bred. Her fik han ligeledes fin støtte af de to backs, som begge gjorde det godt. Denis har der været meget snak om og jeg synes faktisk, at han havde nogle gode aktioner. Jeg kan godt se idéen med, at forsøge at omskole ham. Apropos det at gøre banen bred, som Di María gjorde så fint, så kan jeg dog godt være mistænkelig ved, om Bale på samme måde kan (eller vil) skabe bredde når det er nødvendigt, eller om han vil komme til at trække for meget ind i banen. Men det vil tiden vise, hvordan og hvorledes. Af samme grund synes jeg i øvrigt Di María er mere værdifuld end Kaká.
Jeg synes i øvrigt ligeledes, at det var et vink med en vognstang til Benzema. Et signal om, at man kan og formentlig har intention om, at spille uden en decideret angriber. Så selv om Higuaín er solgt og Benzema er førsteangriber, så skal han ikke regne med, at det hele kommer til ham. Han skal arbejde for det. Taget hans præstation i betragtning, så var det også nærmest som om, at han var klar over dette, for han spillede en rigtig fin kamp efter han kom ind og han kvitterede med to gode mål. Med andre ord, så er Bales mulige ankomst ikke kun en trussel for Di María og Kakás (og til dels Özil og Iscos) position, men ligeledes Benzemas position.
Bare lidt observationer og gisninger herfra! Ancelotti udtalte i øvrigt ligeledes efter kampen, at Cristiano, så at sige, nærmest selv bestemmer sin position på banen. Han havde den her frie rolle, hvilket egentlig er forventet. Og sådan skal det være!