Real Madrid triumferede i International Champions Cup
Nattens opgør mellem Real Madrid og Chelsea havde inden kampen nogle ganske interessante kampe i kampen. Den altoverskyggende var naturligvis Mourinho versus Real Madrid, og portugiseren havde inden kampen ikke været sen til at kritisere både Real Madrid som institution, og Ronaldo havde ligeledes fået et par skæve vendinger med på vejen. Det er heldigvis på banen kampen skal vindes og ikke i pressen – Mourinho har åbenbart ikke lært af sine tidligere fejl.
Allerede efter to minutter havde Benzema en fin chance, men Cech i Chelsea-målet parerede fint bolden til hjørnespark. Dette var bare en lille smagsprøve på, hvad der senere ventede tjekken. Real Madrid havde generelt styr på begivenhederne i kampens indledning, hvor kombinationsspillet på banens sidste tredjedel flød på flotteste vis. Spilovertaget skulle give pote efter 14 minutters spil, hvor altid offensive Marcelo havde sneget sig med frem på kanten af Chelseas felt. Her modtog han bolden fra en storspillende Modric og med en stepover-finte og et efterfølgende placeret skud mod fjerneste målstolpe var Real Madrid i front.
Chelsea var generelt mere afventende og Real Madrid lignede til tider en alt for stor mundfuld for Mourinhos tropper, men alligevel lykkedes det London-mandskabet at bringe balance i regnskabet blot tre minutter efter Marcelos føringsmål. Ramires brød lidt heldigt gennem Real Madrids ellers fint spillende forsvar og lobbede elegant bolden ind bag en sagesløs Casillas – forarbejdet til målet var flot.
Dette tog imidlertid ikke brodden fra Ancelottis tropper, som var på en mission; Ronaldo især. Han havde noget at skulle bevise over for sin frembrusende landsmand på Chelsea-bænken, og efter 31 minutters spil bragte fænomenet Real Madrid foran igen, efter en sand frisparksperle – den efterfølgende jubelscene var heller ikke til at tage fejl af.
Chelsea kom lidt bedre ud fra anden halvlegs start; dette var en stakket frist. Efter lidt billedudfald under halvlegens indledning spillede Real Madrid sig tættere og tættere på 3-1-målet og dette skulle komme efter et eminent Isco-oplæg. Den lille spanier modtog bolden på venstrekanten og med et følt indlæg sendte han bolden ind i panden på en fremadstormende Ronaldo, som sikkert kunne sende bolden i mål.
Herefter var det småt med højdepunkter i kampen. Real Madrid kontrollerede og Chelsea havde absolut intet at byde ind med af nævneværdig kvalitet. Benzema havde et nærgående forsøg, dí María nogle spektakulære langskud og Morata scorede, men havde forinden løbet ind i en lille offside. Halvlegens absolutte højdepunkt, foruden Ronaldos mål, var, da en fredelig baneløber løb ind på banen for at kramme portugiseren og den var Ronaldo naturligvis med på – sikke en personlighed.
Kampen gav en masse svar og Real Madrid er bestemt på rette vej under Ancelottis dirigentstok, dog efterlader nattens kamp et enkelt spørgsmål, som er til debat; er Arbeloa foretrukket foran Carvajal?
Kampfakta:
Real Madrid – Chelsea 3-1 (2-1)
1-0 Marcelo (14.)
1-1 Ramires (17.)
2-1 Cristiano Ronaldo (31.)
3-1 Cristiano Ronaldo (57.)
Real Madrids hold: Casillas; Arbeloa (Carvajal, 46. min.), Ramos, Pepe, Marcelo (Nacho, 74. min.); Khedira, Modric (Casemiro, 74. min.), Isco (Morata, 84. min.), Özil, Cristiano Ronaldo; Benzema (dí María, 69. min.).
Chelseas hold: Cech; Ivanovic, Cahill, Terry, Cole; Ramires, Lampard, Ginkel; Hazard, Lukaku Oscar.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Mohammed186
- Gæst
-
Arbeloa : 2
Ramos: 7
Pepe: 7
Marcelo: 8
Khedira: 5
Modric: 10
Ronaldo: 10
ISco: 8
özil: 4
Benzema: 2
Marcelo ligner efterhånden også en der har taget timerne i træningslokalet seriøst, i forhold til sidste sæson hvor han nogen gange så lidt tung ud.
Lækkert med en sejr over Mourinho, og endnu mere lækkert med et par scoringer fra en uerstattelig og ustoppelig Cristiano Ronaldo. Han burde få en 10-årig kontrakt, mindre kan snart ikke gøre det.
DC19
Feeedt fedt fedt fedt.:)
Jeg er her stadig XOXO
Især Marcelos mål ser specielt ud. Er det bare lækkert spillet fra forsvar op til ham, eller står Chelsea og snorksover?
NØJ hvor fedt Ronaldo giver Mourinho tørt på. Efter frisparksmålet ligner det godt nok at han kigger ud på ham i jubelscenen? :D Han er så sej.
Jeg var personligt begejstret over at se holdet spille og fortryder på intet tidspunkt, at jeg stillede vækkeuret til 2:45 for at se denne kamp.
Ronaldo skal i øvrigt have DEN kontrakt. Det kan simpelthen ikke passe, at Perez er ikke bare smider pengene på bordet. Hellere Ronaldo i fem år mere end Bale i denne sæson; jeg kan godt vente på waliseren! Portugiseren virker bare til at blive bedre og bedre med årene, hvilket jeg finder ganske skræmmende. Sikke en atlet.
Det var endvidere pragtfuldt at se Marcelo i form. Han er bare verdens bedste venstreback, uagtet sine defensive mangler, når han er fuldstændig trimmet og kampklar. Ancelotti har skabt noget fornuftigt, der i den grad kan bygges videre på. Jeg er fortrøstningsfuld....
Daniel skrev: Jeg havde fornøjelsen af at se kampen på Chelsea TV, og det var meget underholdende at høre de engelske kommentatorer (de var Chelsea-fans) anerkende Real Madrids magtdemonstration i nat. De havde kun rosende ord til overs for Real Madrid, og mente Chelsea i al sin enkelthed fik sig en fodboldlektion på alle parametre.
Jeg var personligt begejstret over at se holdet spille og fortryder på intet tidspunkt, at jeg stillede vækkeuret til 2:45 for at se denne kamp.
Ronaldo skal i øvrigt have DEN kontrakt. Det kan simpelthen ikke passe, at Perez er ikke bare smider pengene på bordet. Hellere Ronaldo i fem år mere end Bale i denne sæson; jeg kan godt vente på waliseren! Portugiseren virker bare til at blive bedre og bedre med årene, hvilket jeg finder ganske skræmmende. Sikke en atlet.
Det var endvidere pragtfuldt at se Marcelo i form. Han er bare verdens bedste venstreback, uagtet sine defensive mangler, når han er fuldstændig trimmet og kampklar. Ancelotti har skabt noget fornuftigt, der i den grad kan bygges videre på. Jeg er fortrøstningsfuld....
Helt enig omkring Ronaldo og Marcelo.
Lige netop dette som er skabt, hvordan gik det i nat? Mod Everton lød det som, atvi vandt på kontra, men igår var vi boldbesiddende og dominerende?
DC19
-#7- skrev: Midt i al den fortjente Madrid ros vil jeg også godt lige tippe lidt på min fiktive hat for Ramires. Nøj han er bare kølig når han får chancen! Hvis det ikke var fordi Real Madrid allerede havde 4-5 enormt dygtige midtbane-folk til hans plads kunne han have været en fin tilføjelse.
Helt enig. Ramires arbejdsradius kunne godt have været brugt, hvis ikke Sami Khedira allerede var en del af truppen.
I øvrigt forfriskende kamp der må give Carletto (flere) grå hår, hvis Bale kommer til. Den nuværende trup ser således stærk nok ud til at kunne jagte La Decima.
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Det er i øvrigt to klassemål Cristiano laver. Men det kommer vel ikke bag på nogle. Det første mål taler for sig selv. Det andet må man rose. Hvis man ser målet igen, så er han nærmest helt ude af TV-billedet, inden han tager det sene løb ind i boksen, hvor han nærmest kommer flyvende ind og header den i kassen. Smukt!
Har valgt at takke af på forum!
- Gæsten
- Gæst
-
www.footballtarget.com/2013/08/full-matc...chelsea-guiness-cup/
Kommentaterne snakker dog amerikansk.