Ironisk Casillas: I det mindste kan jeg spille Trofeo Bernabéu

12 år 11 måneder siden #13 af MMM

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev: @Jimmy Du burde kunne se klippet, også på en ipad, her: www.cuatro.com/deportes/futbol/real_madr...eu_2_1654830070.html

Og forklaring på Casillas opvarmning er her: www.sportyou.es/blog/futbol/2013/08/19/l...casillas-468233.html
(Vechhi, den nye målmandstræner, foretrækker at lade de tre målmænd gøre den indledende opvarmning i fællesskab, for derefter at gøre brug af 3. målmanden til starterens endelige opvarmning, for at mindske risikoen for skader hos back-uppen.)

Det er bare ikke en ligeså god historie som en god gang drama...

Som en af debattørerne siger på Sportyou: Hvis Iker Casillas ikke må varme op af frygt for at få en skade, hvorfor må Diego López - førstemålmanden - så ;-)

Det er svært at finde hoved og hale i historien, men under alle omstændigheder er der en grund til, at først José Mourinho og nu Carlo Ancelotti vælger Diego López.

Iker Casillas mister langsomt opbakning blandt Madridistas, så det er nu, hvis han ikke skal sætte alt det over styr, som han gennem ti år har bygget op. Ansvaret og forpligtigelsen ligger alene hos ham.

Fordi opvarmning inden en kamp er mere nyttig end opvarmning inden en siddeplads og derfor risikoen værd?

Casillas har varmet op med Lopez siden han kom tilbage fra skade og startede opvarmningen ved hans side. Hvorfor skulle han nu til at risikere det han har tjent i de sidste 13 sæsoner? Jeg har svært ved at se hvordan én sarkastisk bemærkning, der som AS anfører ligeså meget handler om Mous bænkning af ham mod Gala for to år siden, skulle kunne gøre det alene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #14 af Siempre Madrid

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev: @Jimmy Du burde kunne se klippet, også på en ipad, her: www.cuatro.com/deportes/futbol/real_madr...eu_2_1654830070.html

Og forklaring på Casillas opvarmning er her: www.sportyou.es/blog/futbol/2013/08/19/l...casillas-468233.html
(Vechhi, den nye målmandstræner, foretrækker at lade de tre målmænd gøre den indledende opvarmning i fællesskab, for derefter at gøre brug af 3. målmanden til starterens endelige opvarmning, for at mindske risikoen for skader hos back-uppen.)

Som en af debattørerne siger på Sportyou: Hvis Iker Casillas ikke må varme op af frygt for at få en skade, hvorfor må Diego López - førstemålmanden - så ;-)

Det er svært at finde hoved og hale i historien, men under alle omstændigheder er der en grund til, at først José Mourinho og nu Carlo Ancelotti vælger Diego López.

Iker Casillas mister langsomt opbakning blandt Madridistas, så det er nu, hvis han ikke skal sætte alt det over styr, som han gennem ti år har bygget op. Ansvaret og forpligtigelsen ligger alene hos ham.

Fordi opvarmning inden en kamp er mere nyttig end opvarmning inden en siddeplads og derfor risikoen værd?

Casillas har varmet op med Lopez siden han kom tilbage fra skade og startede opvarmningen ved hans side. Hvorfor skulle han nu til at risikere det han har tjent i de sidste 13 sæsoner? Jeg har svært ved at se hvordan én sarkastisk bemærkning, der som AS anfører ligeså meget handler om Mous bænkning af ham mod Gala for to år siden, skulle kunne gøre det alene.

Det er jo ikke den sarkastiske bemærkning alene, som udgør risikoen for at han sætter alt over styr. Sidste sæson kunne Casills dække sig ind under, at "José Mourinho er en idiot, som er på konfliktkurs med alle og som er selviscenesættende og som sætter sig selv over klubben og som er selviscenesættende og som er på konfliktkurs og som sætter sig selv over klubben og som.....fortsæt selv ;-)", men nu kommer den rolige og beherskede Ancelotti og gør præcis det samme, samtidig med at man ser en Iker Casillas med korslagte arme i midtercirklen gå og fyre små syrligheder af.

Og ja, jeg har lavet mindst fem høns ud af den lille fjer, men det samme gør spansk presse og det sætter sig altså som en sandhed på et tidspunkt. Derfor havde Iker Casillas fremstået så meget bedre - og til en forandring også som en rigtig anfører - hvis han havde gået og animeret sine holdkammerater og virkelig lignet en fra gruppen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 11 måneder siden #15 af Steen
Pålidelige Jose Luis Sanchez: Casillas no se saltó el protocolo de entrenamiento. Pero su actitud sí molestó en el cuerpo técnico por no involucrarse en el calentamiento.. Google oversæt hjælper ikke ret meget, det oversætter det dog til at trænerstaben skulle være irriteret over det. Man er velkommen til at oversætte det ordenligt! :)
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Steen.

12 år 11 måneder siden #16 af Siempre fiel
Jeg forstår ganske enkelt ik det fjerneste af denne situation. Iker er verdens bedste keeper og Lopez er en fremragende reserve som ville være førstevalg mange andre steder.

MEN der er altså en grund til at Iker er blevet valgt til verdens bedste keeper adskillige gange, er indehaver af netop dén titel lige nu, er anfører for verdens- og europamestrene, for Real Madrid og er den med afstand bedste keeper i klubbens historie. Der er oz en grund til at Lopez har stået for Villarreal og Sevilla (når han ku komme på holdet) og at han ik normalt har været en del af det spanske landshold - han er ganske enkelt ik på niveau med Iker.

Lopez stod glimrende i foråret - med et par enkelte brandkampe endda. Men han var bestemt oz manden bag et par drop - ik mindst et mål der koster et nederlag ude mod Depor mener jeg. Det er nu ik fordi han har spillet sig af, men på målmandsposten beholder man bare normalt ik sin plads bare fordi man ik spiller sig af - netop på dén situation har konkurrenten nemlig ik lige så nemt ved at spille sig på igen, da der jo ik er spilletid til den som ik er førstevalg. Netop derfor er det normalt at den normale førstemålmand får pladsen tilbagenår han er skadesfri igen.

Der ska self være plads til undtagelser hvis man mener at keeperne er på nogenlunde samme niveau, hvis den ene har spillet vanvittig stærkt, eller det normale førstevalg har været meget usikker. Der ka være elementer af det hele som Ancelotti synes han ser, men jeg er bare dybt uenig så. Vi har verdens bedste keeper i Iker og jeg fatter ik gevinsten ved ik at benytte ham - det er såre simpelt; Diego Lopez er ik, og har aldrig været en bedre keeper end Iker. Og er der nogensinde en keeper som har fortjent at få sin plads tilbage når han er klar igen, så er det jo Iker. Så må han vise niveauet for at beholde den - men at smide verdens bedste på bænken ser jeg absolut ingen idé i - og jeg må sige at Ancelottis første trupvalg med Kaka valgt frem for Jesé og Lopez frem for Iker er så himmelråbende idiotiske at jeg knap nok ka fatte det.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Steen, rezamadridista, Jaken, MMM

12 år 11 måneder siden #17 af Siempre Madrid

Siempre fiel skrev: Jeg forstår ganske enkelt ik det fjerneste af denne situation. Iker er verdens bedste keeper og Lopez er en fremragende reserve som ville være førstevalg mange andre steder.

MEN der er altså en grund til at Iker er blevet valgt til verdens bedste keeper adskillige gange, er indehaver af netop dén titel lige nu, er anfører for verdens- og europamestrene, for Real Madrid og er den med afstand bedste keeper i klubbens historie. Der er oz en grund til at Lopez har stået for Villarreal og Sevilla (når han ku komme på holdet) og at han ik normalt har været en del af det spanske landshold - han er ganske enkelt ik på niveau med Iker.

Lopez stod glimrende i foråret - med et par enkelte brandkampe endda. Men han var bestemt oz manden bag et par drop - ik mindst et mål der koster et nederlag ude mod Depor mener jeg. Det er nu ik fordi han har spillet sig af, men på målmandsposten beholder man bare normalt ik sin plads bare fordi man ik spiller sig af - netop på dén situation har konkurrenten nemlig ik lige så nemt ved at spille sig på igen, da der jo ik er spilletid til den som ik er førstevalg. Netop derfor er det normalt at den normale førstemålmand får pladsen tilbagenår han er skadesfri igen.

Der ska self være plads til undtagelser hvis man mener at keeperne er på nogenlunde samme niveau, hvis den ene har spillet vanvittig stærkt, eller det normale førstevalg har været meget usikker. Der ka være elementer af det hele som Ancelotti synes han ser, men jeg er bare dybt uenig så. Vi har verdens bedste keeper i Iker og jeg fatter ik gevinsten ved ik at benytte ham - det er såre simpelt; Diego Lopez er ik, og har aldrig været en bedre keeper end Iker. Og er der nogensinde en keeper som har fortjent at få sin plads tilbage når han er klar igen, så er det jo Iker. Så må han vise niveauet for at beholde den - men at smide verdens bedste på bænken ser jeg absolut ingen idé i - og jeg må sige at Ancelottis første trupvalg med Kaka valgt frem for Jesé og Lopez frem for Iker er så himmelråbende idiotiske at jeg knap nok ka fatte det.

Kan sandheden ikke rent faktisk være, at José Mourinho så noget rigtigt, nemlig at Iker Casillas ikke længere har den samme sult og gejst og derfor ikke længere er verdens bedste målmand. At være verdens bedste er jo ikke noget man er, fordi man kan tage et stykke papir frem, hvor det står på. Det er hårdt arbejde hver eneste dag på træningsbanen, også mens man er på toppen og ikke bare på vejen derop.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Jelle

12 år 11 måneder siden #18 af MMM

Steen skrev: Pålidelige Jose Luis Sanchez: Casillas no se saltó el protocolo de entrenamiento. Pero su actitud sí molestó en el cuerpo técnico por no involucrarse en el calentamiento.. Google oversæt hjælper ikke ret meget, det oversætter det dog til at trænerstaben skulle være irriteret over det. Man er velkommen til at oversætte det ordenligt! :)

Han siger, at Casillas ikke brød træningsprotekollen, men at hans attitude til opvarmningen skabte irritation hos trænerstaben.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, Steen, JimmyBroe

12 år 11 måneder siden #19 af Siempre fiel

Siempre Madrid skrev: Kan sandheden ikke rent faktisk være, at José Mourinho så noget rigtigt, nemlig at Iker Casillas ikke længere har den samme sult og gejst og derfor ikke længere er verdens bedste målmand. At være verdens bedste er jo ikke noget man er, fordi man kan tage et stykke papir frem, hvor det står på. Det er hårdt arbejde hver eneste dag på træningsbanen, også mens man er på toppen og ikke bare på vejen derop.

Jeg tror såmænd nok at der da ka være noget om at noget mæthed ka ha indfundet sig - jeg siger ik at det er sandheden, men det ka da ik udelukkes. Men når det så er sagt, så mener jeg ganske enkelt ik Mourinhos beslutninger omkring Iker var baseret i noget sportslige sagligt - dertil satte Mou desværre sin egen troværdighed over styr med helt uhyrlige udtalelser og barnlige beslutninger. Og for lige at slå noget helt fast, så ku samtlige keepere i Real Madrid være blevet skadet og selv da var Iker ik kommet på kassen - Benzema var blevet smidt på mål før Iker hvis det stod til Mou.

Men hvis Iker blev sat af for at skærpe hans sult, så synes jeg det er tydeligt at han stadig (eller igen) er ærgerrig og sulten - ellers tror jeg ik han ville reagere som han gør nu. Og så burde han vel ha chancen igen - eller er hele verden blevet bedraget i de seneste 10-12 år - måske er Iker i virkeligheden ik en særlig god målmand eller en levende legende og værdig kaptajn for både klub- og landshold - og måske har han slet ik optjent noget goodwill i Real Madrids trøje gennem alle de år hvor han er blevet hyldet som det absolutte ikon - kun overgået af Raúl.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, MMM

12 år 11 måneder siden #20 af Jaken
Jeg tog det nu ikke så tungt igen, at Lopez stod i går. Jeg vil lige vente til efter næste runde med at male fanden på væggen.

Hvad med landskampene i midtugen, det er vel ikke en årsag, vi bare sådan lige kan fornægte? Vi så en Bony, Neymar, Alba, Reus, Cazorla og Arbeloa på bænken i weekendens kampe, for bare at nævne nogle stykker.

Jeg har i hvert fald ikke endnu tabt håbet om igen at se San Iker på sin retmæssige plads mellem stængerne for verdens mest glorværdige klub.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 11 måneder siden #21 af MMM

Siempre Madrid skrev: [Og ja, jeg har lavet mindst fem høns ud af den lille fjer, men det samme gør spansk presse og det sætter sig altså som en sandhed på et tidspunkt. Derfor havde Iker Casillas fremstået så meget bedre - og til en forandring også som en rigtig anfører - hvis han havde gået og animeret sine holdkammerater og virkelig lignet en fra gruppen.

Men som du jo selv indrømmer, det handler ikke om hans handlinger, det handler om at piske en stemning op, om der er grundlag for det eller ej. Hvis det ikke havde været Cuatros mundaflæsere der havde leveret en uskyldig bemærkning, så havde det været noget andet - han kan ikke vinde i visse menneskers øjne. Men han har jo tydeligvis stadig truppens opbakning, så mon ikke han overlever.

12 år 11 måneder siden #22 af DarioGomez

MMM skrev: (Vechhi, den nye målmandstræner, foretrækker at lade de tre målmænd gøre den indledende opvarmning i fællesskab, for derefter at gøre brug af 3. målmanden til starterens endelige opvarmning, for at mindske risikoen for skader hos back-uppen.)

Det er faktisk meget interessant og giver måske et godt billede af, at spanske medier (og dermed også os fra siden her) ofte er for hurtige til at drage konklusioner.

Og Ultras Sur - tja, i hvert fald vil det være endog meget forkert at vurdere, at de afspejler den gennemsnitlige fans holdning til diverse sager i Madrid.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 11 måneder siden #23 af Elkrimi
Jeg håber situationen er den, at Ancelotti ser det hele lidt an. Hvordan reagerer hhv Casillas og Lopez på at blive bænket, hvordan styrer de hver især forsvaret og hvordan præsterer de når det reelt gælder.

Alle sådanne spørgsmål har ikke været mulige at teste før officielle kampe og måske bruger han bare de første 5-10 kampe på se det hele an.... Vores kampprogram er jo ikke så voldsomt skræmmende før vi møder Barca.

Ancelotti er helt sikkert påvirket af Mourinho's handlinger og der kan være noget om at Lopez er mere motiveret til træning, men når det først gælder i de store kampe, så er jeg ikke det mindste i tvivl om hvem jeg helst vil have i kassen; Manden der har reddet os gang på gang, når det har brændt på: Iker Casillas!
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 11 måneder siden #24 af MMM

DarioGomez skrev:

MMM skrev: (Vechhi, den nye målmandstræner, foretrækker at lade de tre målmænd gøre den indledende opvarmning i fællesskab, for derefter at gøre brug af 3. målmanden til starterens endelige opvarmning, for at mindske risikoen for skader hos back-uppen.)

Det er faktisk meget interessant og giver måske et godt billede af, at spanske medier (og dermed også os fra siden her) ofte er for hurtige til at drage konklusioner.

Og Ultras Sur - tja, i hvert fald vil det være endog meget forkert at vurdere, at de afspejler den gennemsnitlige fans holdning til diverse sager i Madrid.

På trods af hvor meget jeg værdsætter siden her og villigheden til at levere nyheder, særligt til dem, der ikke taler spansk, så ville jeg virkelig ønske, der var en smule kildekritik involveret - 2/3 af Marca og Punto Pelotas historier har intet på sig, men det afholder os åbenbart ikke fra at diskutere dem.

Leveret af Kunena Forum