Optakt: Den gode stime skal holdes mod oprykkere

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
12 år 10 måneder siden #1 af realmadsen

Optakt Elche – Real Madrid
Real Madrid skal i aften forsøge at fortsætte den gode stime af overbevisende sejre og flot spil man i momenter har leveret.

Det sker når Ancelottis udvalgte i sjette spillerunde møder oprykkerne Elche på den spanske østkyst. I ugens løb har der været flere positive tilbagemeldinger med hensyn til truppens skadessituation og både Marcelo og Coentrão skulle igen være fit for fight.

Det er dog overvejende sandsynligt, at Ancelotti sparer den brasilianske venstreback til weekendens El Derbi mod bysbørnene fra Atlético, mens Coentrão nok må tage til takke med en plads på bænken med både Carvajal og Arbeloas solide præstationer i frisk erindring.

Derudover skal Madrids franske forsvarsfænomen Raphaël Varane også igen være tæt på topformen og Carlo Ancelotti står dermed med noget af et luksusproblem i forsvaret, men det må formodes, at både Sergio Ramos og Pepe starter inde i midterforsvaret, da de indtil videre i sæsonen har udgjort den sikreste midterskanse.

På midtbanen er Xabi Alonso fortsat langtidsskadet, hvilket giver endnu en startplads til Modric og heldigvis har den lille kroat valgt et rigtig godt tidspunkt at vise, hvorfor Real Madrid gjorde så stor en indsats for at hente ham til klubben forud for sidste sæson.

I den madrilenske offensiv har det til stor lettelse for alverdens madridistas vist sig, at den skade som Gareth Bale pådrog sig under opvarmningen til weekendens hjemmekamp mod Getafe ikke er alvorlig, men man ønsker ikke at tage chancer med klubbens nye kæmpeinvestering og derfor spares waliseren ligesom Marcelo til El Derbi.

Som Modric har også Angel Dí Maria valgt at vise sine offensive kvaliteter på det rigtige tidspunkt og argentineren har virkelig strålet i de sidste par kampe. Sammen med Real Madrids nye iberiske guld-duo, RonaldIsco skal argentineren være med til at skabe de lækkerier, der åbner Elches forsvarskæde, der må forventes at stå meget dybt i store dele af kampen.

En spiller der desværre ikke har strålet på det seneste og næppe var den der smilede allermest efter weekendens sejr, er Karim Benzema. På trods af en ellers god start på sæsonen med fire scoringer indtil videre, var franskmanden mere end almindelig uskarp i den seneste kamp og måtte tilmed tage den lange vej ud på bænken akkompagneret af en spredt pibekoncert fra Bernabeu. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at franskmanden fortsat har noget at bevise og lad os da bare håbe, at det bliver indfriet allerede i aftenens kamp.

Elche vandt sidste sæson Liga Adelante og er blandt danske kendere af spansk fodbold nok mest kendt for at have haft den danske offensivspiller Nicki Bille tilknyttet. Mandskabet under ledelse af Fran Escriba har i denne sæson sandet, at der er mere end ét niveau til forskel mellem toppen af den næstbedste spanske række og Liga BBVA og holdet ligger da også kun lige over stregen med tre point for fem kampe.

De to hold har ikke mødt hinanden siden 1989 og selvom hjemmeholdet kan glæde sig over endnu ikke at have tabt hjemme på Martínez Valero, så vil andet end en sejr til Ancelottis udvalgte være en gedigen overraskelse.

Aftenens dommer er Muñiz Fernándes og han fløjter kampen, der kan følges på Canal 9, i gang kl. 22.00.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af JesperA
Jeg synes bestemt ikke det ligefrem er et luksusproblem at have Ramos, Pepe og Varane til rådighed! Pepe og Ramos har allerede haft en del kogere, så jeg håber da Varane glider direkte ind og overtager for Pepe!

12 år 10 måneder siden #3 af Daniel

JesperA skrev: Jeg synes bestemt ikke det ligefrem er et luksusproblem at have Ramos, Pepe og Varane til rådighed! Pepe og Ramos har allerede haft en del kogere, så jeg håber da Varane glider direkte ind og overtager for Pepe!

Derfor er disse tre forsvarsspillere, kombineret med en velspillende Nacho, som har et endnu uforløst potentiale, et stort luksusproblem eller lad os bare kalde det en LUKSUS :-)

Vi har en stærk bagkæde!

12 år 10 måneder siden #4 af asp3200
Udebane og Madrid = kuldegysning

Tag jer sammen og få tre point.

12 år 10 måneder siden #5 af -#7-
Jeg glæder mig ekstra meget til kampen iaften fordi det netop er sådan en kamp som den her hvor Real Madrid typisk ville have tabt vigtige point i sidste sæson. Så for mig bliver det spændende at se hvor meget man har rykket sig i forhold til sidste sæson, måske ikke så meget på det spillemæssige men nok mere på indstillingen til de noget mindre kampe.

Og så er Elche - Real Madrid en kamp der bare skal vindes 10 ud af 10 gange, også selvom man stillede op med Morata, Jesé, Nacho osv. i startopstillingen. Så alt andet end 3 point idag ville være noget nær en katastrofe.

Og så håber jeg på at Varane får lidt spilletid så han hurtigst muligt kan overtage for Pepe, som jeg absolut ikke stoler på.

DC19

12 år 10 måneder siden #6 af M_linding
Jeg er enig i, at alt andet end tre point er en katastrofe... Men vi skal være klar!

Jeg mener nok, at Elche har en ret vild hjemmebane - og jeg går ud fra at der er mere eller mindre fyldt. Derudover har de vist være gode til at lukke af, og stå godt på banen.

Vi vinder en hårdt tilkæmpet 0-2 sejr hjem;)

12 år 10 måneder siden #7 af asp3200
Kæft vi spiller godt...

12 år 10 måneder siden #8 af Halamadrid1411
Pepe har været en sand fornøjelse indtil videre.

12 år 10 måneder siden #9 af nono
Vi spiller glimrende, men vi bliver alligevel aldrig virkelige målfarlige... Har pt. lidt svært ved at vurdere om det skyldes manglet på en målfarlig angriber eller om der bare er gået "lidt for meget Barcelona" i det hele..

12 år 10 måneder siden #10 af ElMadrid

asp3200 skrev: Kæft vi spiller godt...

Hvor vil jeg ønske at ovenstående var sandt! Det der irriterer mig mest, når vi møde små hold er, at de starter nervøst, er usikre og sparker bolden ud ved mindste pres i de først 2-3 min. men så er det som om at vi giver dem ro, plads og tja..sågar selvtillid fordi vi løber dårligt for hinanden, dækker ikke ordentligt op, laver mange dumme boldtab og presser slet ikke som et hold. Lige pludseligt ser vi modstanderne blomstre op, kombinere sig igen vores midtbane/forsvar og komme frem til farlige chancer.

Jeg har tit siddet og bandet over andre hold, når de møder Barcelona fordi de smider bolden hurtigt væk, men jeg må indrømme at det er ved at gå op for mig at det er Barcelonas fortjeneste. Det burde vi lære lidt af. Pres nu som et hold i stedet for at se Di maria løb rundt alene efter modstandernes bagkæde!!
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved ElMadrid.

12 år 10 måneder siden #11 af pm
Med spiller idag kan man godt allerede nu frygte vi er 8 point efter Atletico efter weekenden. Forhåbenligt kommer der mere flow og fart i spillet og bare en smugle genpres ville gøre underværker.

12 år 10 måneder siden #12 af asp3200
Vi må bare indse at der skal enkeltmands ting til mål for os på udebane. Utrolig tynd psyke de har på udebane. Skræmmende.

Leveret af Kunena Forum