Optakt: Den gode stime skal holdes mod oprykkere

12 år 10 måneder siden #49 af 2:18
MOM: Pepe og nej, ikke på grund af filmeriet til sidst

Ved ikke hvem der skrev det, men hold da op en sej omgang at komme igennem, hverken smukt eller effektivt, hvis det havde været alle andre hold havde jeg slukket for kukkassen. En ommer....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #50 af CRSeven
Gutter skulle vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet.. Indtil der blev scoret til 1-0, ville Elche jo absolut intet. De forsvarede sig meget kompakt ved at have 11 mand på egen banehalvdel, indenfor 30 meters afstand imellem kæderne. Vi er ikke Barca og kan splitte et kompakt og sammenlukket forsvar, ENDNU, hvilket angiveligt er det Ancelotti arbejder på. Samtidig ser det også ud til at spillerne har svært ved at sætte sig op til modstandere af 'ringere' kaliber, hvilket man kan håbe at denne tætte kamp får en advarselslampe til at blinke for dem!
Kampen imod Atletico på lørdag er jeg som sådan ikke nervøs for, for det er under helt andre præmisser med en modstander der rent faktisk gerne vil spille fodbold.

12 år 10 måneder siden #51 af Steen
Hahaha underholdningen fortsætter! Arbeloa: "Very happy for the 3 pts. Glad to see some change theatrics for films, that's always good"
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7

12 år 10 måneder siden #52 af Dios
Det er et så genialt svar Arbeloa sender retur til Pique haha :D

Lad os håbe han fremover lukker røven, men så skulle det da være første gang, og det virker en anelse uforudsigeligt.
At man kan have Pepé som MOM er skræmmende i mine øjne. Ikke bare af moralske årsager, men også det spil han levere på banen. Jeg er helt enig i, at han gjorde det langt bedre end normalt, men jeg vil godt nok give Pepé en stor del af skylden ved Elche's mål. Jeg forstår ikke den der alt-eller-intet mentalitet han har. Og igen igår viste Ramos og Pepé usædvanlige skræmmende kommunikationsproblemer, og generelt bare mindre godt spil, hvor Ramos igen sejlede.
Jeg er langtfra imponeret over de 2!

Kom nu med Varane!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 10 måneder siden #53 af DarioGomez
Pepe skylden ved Elches mål? Se den lige igen - det er da alles kære helt Carvajal, der ikke har forstået de helt basale principper omkring opdækning, og derved gør, at det centrale forsvar bliver fanget i total ubalance.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 10 måneder siden #54 af Dios

DarioGomez skrev: Pepe skylden ved Elches mål? Se den lige igen - det er da alles kære helt Carvajal, der ikke har forstået de helt basale principper omkring opdækning, og derved gør, at det centrale forsvar bliver fanget i total ubalance.

Hvis mand scorede? Carvajal, Pepé og Ramos begår alle fejl, men Pepé begår den største fejl. Han slipper sin mand uden nogen form for kommunikation, og selvom Ramos snork sover, og burde have læst situationen langt bedre og hurtigere, så skrider man bare ikke fra sin markering, og igen bevæger sig ud på dybt vand i siden.

12 år 10 måneder siden #55 af DarioGomez
Enig så langt i, at Pepe slipper sin mand - men det er da relativt åbenlyst, at Carvajal begår årets største forsvarsbrøler.

Du står sgu ikke og snorksover fem meter fra din mand i det 92. minut på et indkast i den situation.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 10 måneder siden #56 af M_linding
De sejler sgu alle sammen.... De er fire mand mod to, og det er et indkast - Pinligt nemt!

12 år 10 måneder siden #57 af 2:18
Dios, efter at have set den igen, må jeg sige at Pepe måske mister tålmodigheden lidt for hurtigt og bakker for meget op, da den boldførende spiller knapt kunne blive målfarlig. Men som Dario skriver bliver han efterladt i en prekær situation af højreforsvarsside.

Mere generelt synes jeg han er klar og tydelig i sin indgreb og virker som om han kender sin begrænsninger i det opbyggende spil. Synes han gør det bedre end Ramos lige i øjeblikket ( hvilket betyder, i de fleste af de kampe jeg har set i sæsonen foreløbeligt) Er stor Ramos fan, synes blot han mangler noget fokus og ydmyghed. Modsat da han fysisk og mentalt trynede Lewandowski i semireturen.

12 år 10 måneder siden #58 af Dios
Jeg mener nu stadig Pepé begår den største fejl. Nu husker jeg ikke situationen tydeligt, men kan Carvajal blive fanget på et hurtigt indkast? Uanset hvad, så er det jo Pepé's alt-eller-intet mentalitet som driver ham langt væk fra hans mand og position, og dermed skaber målet. Men lad os være enige om, at Carvajal, Pepé og Ramos burde få en gevaldig skideballe for det ringe forsvarspil!

2:18.

Ramos mangler og være en god forsvarspiller! Han har sejlet rundt i halvandet år snart, og virker i mange situationer rigtig underlegen. Hans placeringsevne har været grinagtig, og deraf kommer hans utal af dumme frispark. Han skal snart oppe sig, for jeg ser ham ikke som en af de bedste længere. Han er ligesom Pepé fantastisk dygtig, men man ved bare, at det ikke holder i alle 90 min..

12 år 10 måneder siden #59 af M_linding

Dios skrev: Jeg mener nu stadig Pepé begår den største fejl. Nu husker jeg ikke situationen tydeligt, men kan Carvajal blive fanget på et hurtigt indkast? Uanset hvad, så er det jo Pepé's alt-eller-intet mentalitet som driver ham langt væk fra hans mand og position, og dermed skaber målet. Men lad os være enige om, at Carvajal, Pepé og Ramos burde få en gevaldig skideballe for det ringe forsvarspil!

Ramos mangler og være en god forsvarspiller! Han har sejlet rundt i halvandet år snart, og virker i mange situationer rigtig underlegen. Hans placeringsevne har været grinagtig, og deraf kommer hans utal af dumme frispark. Han skal snart oppe sig, for jeg ser ham ikke som en af de bedste længere. Han er ligesom Pepé fantastisk dygtig, men man ved bare, at det ikke holder i alle 90 min..

Ramos holder 100!

Han skal bare have en bestemt type makker - Een der spiller med hovedet på halsen. Og netop derfor mener jeg, at Ramos/Varane er fantastisk, Ramos/Nacho er godt og kan blive rigtig godt og Ramos/Pepe kan være godt, men er for det meste alt for kaotisk.

12 år 10 måneder siden #60 af Dios

M_linding skrev:

Dios skrev: Jeg mener nu stadig Pepé begår den største fejl. Nu husker jeg ikke situationen tydeligt, men kan Carvajal blive fanget på et hurtigt indkast? Uanset hvad, så er det jo Pepé's alt-eller-intet mentalitet som driver ham langt væk fra hans mand og position, og dermed skaber målet. Men lad os være enige om, at Carvajal, Pepé og Ramos burde få en gevaldig skideballe for det ringe forsvarspil!

Ramos holder 100!

Han skal bare have en bestemt type makker - Een der spiller med hovedet på halsen. Og netop derfor mener jeg, at Ramos/Varane er fantastisk, Ramos/Nacho er godt og kan blive rigtig godt og Ramos/Pepe kan være godt, men er for det meste alt for kaotisk.

Det gør han ihvertfald, men bare ikke indenfor det seneste halvandet års tid. Hans niveau lige da han blev rykket ind centralt efter Pepé's alvorlige skade var der ikke andre forsvarspillere i verden som kunne hamle op med. Desværre er det kun gået en vej siden, og det er i den gale retning. Selvom jeg synes hans første gule kort igår var noget tyndt, så kunne han have kostet os sejren, da han allerede efter en halv times spil burde blive udvist. Han sætter altid sig selv i dårlige situationer, og det er mig en gåde han endnu ikke har lært hans voldsomme taklinger ikke bliver belønnet i Spanien.

Inden Varane's skade sidste sæson der var problemet jo stadig ikke løst. Varane fik Ramos til og ligne en amatør. Måske lidt unfair da Varane var outstanding i den periode, men der dannede sig hurtigt et mønster. Ramos skal stramme op, for det går jo ikke i længden.

Leveret af Kunena Forum