Optakt: Krav om tre point og flot spil
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Real Madrid tager i aften for første gang nogensinde i mod FC København på Bernabeu, når anden runde i Champions League Gruppe B sparkes i gang. Det er to slagne hovedstadshold, der tørner sammen og begge mandskaber kommer med et frisk lokalderbynederlag i bagagen. Derudover har de to mandskaber det til fælles, at man har startet sæsonen særdeles svingende og mens Real Madrid umiddelbart stadig hænger på i topstriden af Liga BBVA, er FC København blot på en 11. plads og under stregen i Superligaen. Derfor må det også alt andet lige være to sultne hold, der går på banen i aften, men med Real Madrid som holdet der har mest at bevise efter weekendens dårlige og uinspirerede spil i pointtabet mod Atlético.
Allerede i går stod det klart, at Gareth Bale heller ikke kommer til at spille fra start i denne omgang på grund af sin lårskade. Derudover er også Xabi Alonso fortsat ude efter sin operation i sommers. Her til formiddag spekulerer Marca dog fortsat i genvalg til blandt andet Karim Benzema og Pepe, mens andre spanske medier mener at vide, at Ancelotti starter med Varane i bagkæden samt Morata i front. Dermed får den unge canterano muligheden fra start for at bevise noget af den vildskab han bragte til angrebet med sin indskiftning i weekenden. Derudover forventer man, at også Marcelo er tilbage på venstrebacken og man kan kun håbe, at den brasilianske publikumsyndling er med til at puste liv i det omstillingsspil, der indtil videre i sæsonen har været ikkeeksisterende. Et glædeligt gensyn bliver det også til mellem stængerne, når Iker Casillas vender tilbage til Bernabeus græstæppe for første gang siden sommerens Tropheo Bernabeu. Endelig bliver der også plads til at fejre et jubilæum, idet Cristiano Ronaldo spiller sin kamp nummer 100 i de europæiske turneringer. Mon ikke alverdens madridistas håber på, at portugiseren fejrer jubilæet med endnu et fremragende målshow.
FCK er kommet til den spanske hovedstad med en stort set skadesfri trup, hvorfor der også forventes genvalg til den tidligere Villarreal-spiller Olof Mellberg på trods af den erfarne svenskers voldsomme knockout i københavnernes nederlag mod Brøndby i lørdags.
På trods af FC Københavns overraskende og flotte pointdeling hjemme mod Juventus i første runde, har løverne, under Ståle Solbakkens ledelse, endnu sin første sejr over et spansk mandskab til gode.
Alt andet end en klar sejr til de madrilenske stjerner vil da også kunne betegnes som en gedigen overraskelse, når slovenske Matej Jug fløjter aftenens kamp i gang til sædvanlig Champions League tid kl. 20.45.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rene
- Gæst
-
Casilias
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Modric-Khedira
Di María-Isco-Ronaldo
Morata
Håber for alt i verden at Morata viser sin skarphed og levere en brændkamp, for på den måde at lægge pres på Benzema.
Go kamp madridistas ! vi vinder 3-0 Hala Madrid!
- falle
- Gæst
-
- sramos47
- Gæst
-
please
Casillas
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Khedira
Modric-isco
Di María-Ronaldo
Morata
- RasmusKring
- Gæst
-
Morata > Benzema.
Det er på tide, at vores "egen" spaniak - som Chris Anker Sørensen ville have formidlet det - får chancen. Hvis ikke der er mulighed for spilletid nu, hvor Benzema finder sig selv i en dyb krise, hvornår er der så?
Jeg håber endvidere på at se Varane og Marcelo i aften.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev: Jeg er ligeglad med startopstillingen foruden én plads. Angrebsposten!
Morata > Benzema.
Det er på tide, at vores "egen" spaniak - som Chris Anker Sørensen ville have formidlet det - får chancen. Hvis ikke der er mulighed for spilletid nu, hvor Benzema finder sig selv i en dyb krise, hvornår er der så?
Jeg håber endvidere på at se Varane og Marcelo i aften.
Og Jesé må også meget gerne få en masse spilletid idag!
Jeg sidder altid helt spændt, når han kommer ind eller jeg ser ham spille
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Los Pitufo
- Gæst
-
- LaDecima
- Gæst
-
Men så længe vi får givet en omgang bøllebank til FC er jeg glad og tilfreds med nogle super minutter af Jesé og Morata
God kamp
¡¡¡HALA MADRID!!!
- kavver
- Gæst
-
Carvajal-Varane-Pepe-Marcelo
Illara-Khedira
Di María-Modric-Ronaldo
Benzema
Øv, hvor er det træls at den tykke franskmand skal rende rundt deroppe. I en kamp, hvor(alt respekt for FCK) vinder med mindst to ikke giver Morata chancen. Han skabte dobbelt så meget som Benzema har gjort på to kampe. Det er mig en gåde... Ifølge Resultat.dk er Morata slet ikke med på bænken?!
- falle
- Gæst
-
Morata er altså på bænken, iflg. RMs officielle twitter.
Først var jeg sur over at have Ramos på bænken, men så kom jeg i tanke om at Varane er på banen. Hvis han fortsætter sit spil fra sidste år så bliver selv Ramos ikke savnet. Jeg glæder mig til at se Illarramendi mod et hold som FCK, der kommer til at stå lavt.