Udisciplineret sejr i Vallecas

12 år 8 måneder siden #1 af raul7=kongen

50 fornuftige minutter og tre klasseaktioner fra Real Madrids offensiv var nok lørdag aften, da Real Madrid besøgte Rayo Vallecano i den spanske liga.

Der skulle ikke gå mange minutter af aftenens opgør før Cristiano Ronaldo blev spillet fri, portugiseren tørrede herefter let en Vallecano-forsvarer, inden Kommandanten med vanlig sikkerhed satte bolden ind i det lange hjørne til 0-1.

Resten af første halvleg var det et usikkert Real Madrid-hold, anført af en katastrofalt spillende højreback i Dani Carvajal, som desperat kæmpede for at holde fast i føringen, men det var med hiv og sving, såvel en korrekt annullering af et Vallecano-mål og et ikke-dømt straffespark, var nødvendigt for at Lopez ikke lukkede mål ind. Efter en halv times spil lynede Karim Benzema dog på en hurtig omstilling, efter en Gareth Bale-genialitet ude på kanten.

Anden halvleg startede herefter ligeså stærkt som første. Endnu engang var det Cristiano Ronaldo, som sende bolden i nettet, endnu engang efter en genialitet af Real Madrids dyrt indkøbte waliser. De to var på en tynd aften Real Madrids bedste. Waliseren med to suveræne oplæg og en god arbejdsindsats, Blatters Kommandant med to mål og et par nærgående forsøg.

Herefter ramlede defensiven dog. Først begik Pepe et helt unødvendigt straffespark, som Viera sikkert opsatte. Få minutter senere var det så Marcelos tur til at gentage det elendige forsvar, igen omsatte Viera sikkert. Udisciplineret og unødvendig spænding i et opgør, hvor Kongeklubben ikke burde have lukket Vallecano ind.

Kort efter reduceringerne skulle Carvajal have været sendt i bad, men kampens ustabile dommer, Izquierdo undlod på forunderlig vis at give backen det andet gule kort. I stedet flåede Carlo Ancelotti få minutter senere Carvajal ud, og satte Arbeloa ind. Noget som reelt kun understregede Real Madrids problemer på truppens svageste position lige nu. I den modsatte side fik Coentrao blot 42 minutter af aftenens opgør, da portugiseren måtte udgå med en skadet fod.

Tilbage er kun at håbe, at Ancelotti får banket noget disciplin ind i truppen. Tegningerne til et nyt storhold er der så småt offensivt, men man savner i den grad noget kvalitet i defensiven og disciplin når kampene skal køres hjem.

Kampfakta:
Rayo Vallecano - Real Madrid 2-3 (0-2)
0-1, Cristiano Ronaldo (3.)
0-2, Karim Benzema (31.)
0-3, Cristiano Ronaldo (48.)
1-3, Viera (53.)
2-3, Viera (55.)

Dommer: Alvarez Izquierdo

Gule kort: Nacho, Tito, Trashorras (Rayo Vallecano), Dani Carvajal, Xabi Alonso, Di Maria, Marcelo, Modric (Real Madrid)
Røde kort: Ingen

Rayo Vallecanos hold: Ruben - Tito, Galvez, Arbilla(Larrivey, 50 min.), Nacho - Trashorras, Saul, Lass, Adrian(Bueno, 42 min.), Falque - Viera

Real Madrids hold: Lopez - Carvajal(Arbeloa, 60 min.), Pepe, Ramos, Coentrao(Marcelo, 45 min.) - Xabi Alonso(Illarramendi, 46 min.), Modric, Di Maria, Cristiano Ronaldo, Bale - Benzema

Bedømmelse af truppen
2Diego López   
1Carvajal   
2Arbeloa   
2Ramos   
2Pepe   
3Coentrão   
2Marcelo   
3Alonso   
2Illarramendi   
3Modrić   
2Di María   
5Bale   
5Cristiano Ronaldo   
4Benzema   
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 8 måneder siden #2 af henrikcomn
Rigtig fint referat i dag..

Men kunne måske være nævnt at Rayo havde en række gode muligheder for at udligne..

Men hold da op, hvor stor en føring mon vi skal have før vi kan føle os sikre efterhånden

• smølf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #3 af smølf
Besvaret af smølf på emne Udisciplineret sejr i Vallecas
Lidt tanker om kampen..

Tænk at være foran 3-0 med 27% boldbesiddelse.
Tænk at vi har 4 backs på banen i dag og de er alle sammen ringe.
Tænk hvis Ronaldo arbejdede defensivt og ikke bare slog ud med armene. Ved den annullerede scoring starter det hele med at bare står og kigger.
Tænk at vi samler så mange kort op, flere endda inden de scorer første gang.
Tænk at Bale er så skarp med højrebenet, det anede jeg ikke.
Tænk hvis Carvajal ender med at lære så meget af Arbeloa, at han bliver lige så dårlig.

Mærkelig kamp..

12 år 8 måneder siden #4 af raul7=kongen

henrikcomn skrev: Rigtig fint referat i dag..

Men kunne måske være nævnt at Rayo havde en række gode muligheder for at udligne..

Men hold da op, hvor stor en føring mon vi skal have før vi kan føle os sikre efterhånden

Du har ret, jeg havde faktisk også noteret at jeg skulle nævne Vieras skud på stolpen. Den missede jeg åbenbart i farten, min fejl.

Tak for rosen :)

12 år 8 måneder siden #5 af rezamadridista

smølf skrev: Lidt tanker om kampen..

Tænk at være foran 3-0 med 27% boldbesiddelse.
Tænk at vi har 4 backs på banen i dag og de er alle sammen ringe.
Tænk hvis Ronaldo arbejdede defensivt og ikke bare slog ud med armene. Ved den annullerede scoring starter det hele med at bare står og kigger.
Tænk at vi samler så mange kort op, flere endda inden de scorer første gang.
Tænk at Bale er så skarp med højrebenet, det anede jeg ikke.
Tænk hvis Carvajal ender med at lære så meget af Arbeloa, at han bliver lige så dårlig.

Mærkelig kamp..

Grinte højlydt ved det sidste. Har ingen anelse hvorfor.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

• rene
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #6 af rene
Besvaret af rene på emne Udisciplineret sejr i Vallecas
Endnu en god kamp af Bale, som bare bliver bedre og bedre og det vilde er at tænke på, at han ikke engang er på 100 procent endnu, 2 mål og 4 assist i 2 kampe nu, plus han arbejder godt for holdet, godkendt han skal nok blive en succes.

Men må sige at vi er utrolig heldige med at Rayo er så uskarpe i dag, for det er da helt vildt de chancer de får i dag, Ancelotti skal i hvert fald ser at få styr på det forsvar og det må gerne ske meget snart. Men udover det er jeg glad nok for sejren og Ronaldo han fortsætter bare FANTASTISK, håber så meget på at han vinder ballon d´or for det fortjener han 20 mål i kun 15 kampe, intet mindre ind fantastisk.

Vores offensiv er i omdrejninger og duoen Ronaldo, Bale bliver uhyggeligt i fremtiden og synes allerede nu at man kan se tegningerne til at den duo bliver giftig.

• patty90
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #7 af patty90
Besvaret af patty90 på emne Udisciplineret sejr i Vallecas
Shit man elendigt forsvar god offensiv bale er begyndt at vise sit potentiale og ronaldo er bar for vild. Hvis det forsvar ikk bliver bedre vinder vi ikk en meter, hva vil vi gøre mod de virkelig gode modstandere hvis bundholdene i spanien ka score så mange mål imod os.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #8 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Udisciplineret sejr i Vallecas

patty90 skrev: Shit man elendigt forsvar god offensiv bale er begyndt at vise sit potentiale og ronaldo er bar for vild. Hvis det forsvar ikk bliver bedre vinder vi ikk en meter, hva vil vi gøre mod de virkelig gode modstandere hvis bundholdene i spanien ka score så mange mål imod os.

Lige præcis kunne ikke have sagt det bedre.

12 år 8 måneder siden #9 af baggins
Vi havde mange problemer i dag.
1. Vi startede med for mange spillere af samme type - Di Maria ligner for meget Ronaldo og Bale, idet de søger ind i de samme områder af banen og i deres direkte spillestil - Isco havde været et bedre valg.
2. Som jeg har nævnt alt for mange gange efter Sevilla kampen, så er det tydligt at se at der mangler defensiv opbakning til Alonso/Illarra, når de spiller sammen med Modric/Khedira. derfor skal Illarra ind spille ved siden af Alonso. For når Di Maria/Isco, Bale, Ronaldo, Benzema, Modric/Khedira, Carajval, Marcelo spiller er der for mange spillere der vil deltage i offensiven, hvilket efterlader Alonso/Illarra tilbage med Pepe/Varane og Ramos. Og man kan ikke kalde Ramos og Pepe nogle særligt disciplinerede center forsvare.
3. Det er pinligt at overgive alt spil til Rayo, også selvom Rayo er det hold med næst mest boldbesidelse i Ligaen. Jeg troede at Ancelotti ville være mere spildorminernde (jeg ved godt at det tager tid, men vi er nu en gang madrid og skal kunne styre sådan en kamp), men det er selvfølgelig bl.a. en konsekvens af at man spiller med Di Maria istedet for Isco og en alt for offensiv midtbane og hold generelt.
4. Den spanske dommerstand er alt, alt for dårlige og ukonsekvente - og det går både Madrid for og i mod. Jeg ved ikke om den eneste løsning er at ansætte de Engelske, da deres kvalitet er højere.
5. Jeg er 100% sikker på, at Lopez har manglende evner i at kommunikere med forsvaret og organisere det, hvilket medføre den store usikkerhed og 16 mål i mod i 12 kampe. Derfor mener jeg stadig at Casillas skal have chancen, også selvom Lopez lavede nogle gode redninger, for det kan Casillas også.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: karr0004, rene, Pepe

12 år 8 måneder siden #10 af madrid2000
Sæt nu Casillias ind næste gang i La Liga. Det kan kun blive bedre. 16 mål i 12 kampe? Her på det seneste lukker vi mindst 2 mål in pr kamp, det er bare ikke godt nok. Og hvis Pepe, Varane og de andre kan ryge på bænken, så må Lopez også tage en tur.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, Pepe

12 år 8 måneder siden #11 af ZizouMo

madrid2000 skrev: Sæt nu Casillias ind næste gang i La Liga. Det kan kun blive bedre. 16 mål i 12 kampe? Her på det seneste lukker vi mindst 2 mål in pr kamp, det er bare ikke godt nok. Og hvis Pepe, Varane og de andre kan ryge på bænken, så må Lopez også tage en tur.

Ja og hvis Bale bare kan gå ind på holdet og overtage Di marias plads, selvom Di maria udover i dag og mod Barca har været en af vores 3 bedste spillere, så burde Casillas også kunne gøre det.

Når det er sagt, så har Bale været overgod i de seneste 2 kampe og jeg ser ham også som starter lige på nuværende tidspunkt.

Ancelotti blev nærmest nødsaget til at bruge Di maria i dag og da Bale også skulle spille blev Isco ofret. Di maria er en fin midtbanespiller, men så heller ikke mere. Han er en kant spiller og det er også der han spiller bedst.

Vi så flere gange i dag Pepe og Ramos kommunikere til midtbanen, for deres placering var mildt sagt elendig og der var oceaner af plads mellem midtbanen og forsvaret.

Jeg håber Casillas snart for chancen i ligaen, for defensiven halter og det kan en målmands-general måske lave om på.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 8 måneder siden #12 af Real Madrid

ZizouMo skrev:

madrid2000 skrev: Sæt nu Casillias ind næste gang i La Liga. Det kan kun blive bedre. 16 mål i 12 kampe? Her på det seneste lukker vi mindst 2 mål in pr kamp, det er bare ikke godt nok. Og hvis Pepe, Varane og de andre kan ryge på bænken, så må Lopez også tage en tur.

Ja og hvis Bale bare kan gå ind på holdet og overtage Di marias plads, selvom Di maria udover i dag og mod Barca har været en af vores 3 bedste spillere, så burde Casillas også kunne gøre det.

Når det er sagt, så har Bale været overgod i de seneste 2 kampe og jeg ser ham også som starter lige på nuværende tidspunkt.

Ancelotti blev nærmest nødsaget til at bruge Di maria i dag og da Bale også skulle spille blev Isco ofret. Di maria er en fin midtbanespiller, men så heller ikke mere. Han er en kant spiller og det er også der han spiller bedst.

Vi så flere gange i dag Pepe og Ramos kommunikere til midtbanen, for deres placering var mildt sagt elendig og der var oceaner af plads mellem midtbanen og forsvaret.

Jeg håber Casillas snart for chancen i ligaen, for defensiven halter og det kan en målmands-ceneral måske lave om på.

Di Maria er en fremragende spiller, men så længe Bale og Ronaldo holder sig skadefrit, ser jeg ham ikke som en langtidsholdbar løsning i klubben, omend jeg er vild med ham. Jeg er også klar på at give Casillas chancen, selvom jeg ikke mener forsvarets manglende tilstedeværelse, decideret har noget at gøre med Lopez. Til gengæld kan Casillas blotte tilstedeværelse gøre forskellen, netop via hans lederrolle og kommunkation med forsvaret.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum