Udisciplineret sejr i Vallecas
Helt enig, majuskelskrift bør kun anvendes ved sætningstart, efter punktum, etc.:)
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
BBB skrev:
-#7- skrev:
BBB skrev: Hvis man endelig skal nævne en spiller med lederevner så er det ikke min opfattelse, at han findes i målet eller i forsvaret. Varane kunne måske blive den første rigtige leder i forsvaret siden Hierro, fordi han virker til at læse spillet så godt. Han er der bare ikke endnu. Vi har vel reelt kun én rigtig leder på holdet, og hans kontrakt er ved at løbe ud.
Umiddelbart vil jeg mene vi i hvert fald har to, Alonso er selvfølgelig den ene mens den anden må være Cristiano Ronaldo. Cristiano Ronaldo leads by example, som det så fint hedder på engelsk. Så kan man mene hvad man vil om hans fagter når han ikke får den rigtige aflevering eller hans manglende defensive arbejde.
Der er selvfølgelig forskellige måder at lede på. Der kunne sagtens argumenteres for forskellige ledertyper i Real. Ramos, Casillas og Marcelo kan også nævnes, hvor min opfattelse er at to af dem står for at sørge for forholdet mellem spillerne, og den sidste reelt blot er en spasmager, som kan samle truppen qua hans humør. Det er selvfølgelig gætværk fra min side, men det er ikke desto mindre den opfattelse jeg har.
På samme måde er jeg enig i at Ronaldo er en leder, men det er med baggrund i hans evner med en bold, og hans erfaring omkring pressehåndtering. Jeg ser ikke Ronaldo hjælpe en spiller som fx Isco eller Carvajal ift. hvad deres roller er på holdet. Her virker det til, at Alonso godt kan forklare en taktik til sine medspillere, hvis der er noget de har misforstået.
@Jimmy
Versaler er sgu heller ikke pæne i chatten. ;-)
Så sent som i går så man, Alonso tage fat i Bale og fortælle ham om nogle taktiske justeringer.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
- falle
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev: Vil de fleste herinde ikke bare have Casillas på mål fordi han er Casillas? Beklager, men det fungerer ikke på den måde. Jeg forstår godt hvad Iker betyder, men det handler om prœstationer, og der føler jeg mig mere sikker med Lopez.
For første gang er vi enige :)
- Ikertheman
- Gæst
-
BBB skrev:
Real Madrid skrev: Til gengæld kan Casillas blotte tilstedeværelse gøre forskellen, netop via hans lederrolle og kommunkation med forsvaret.
Nu er der efterhånden et par stykker, som har nævnt dette, men hvad er det helt præcist I mener Casillas gør? En leder skal i min opfattelse kunne hjælpe medspillere, og her er kommunikation rigtig vigtigt, så langt er vi enige. Det virker dog til, at Casillas bliver tillagt nogle evner, som der ikke kan argumenteres imod, fordi vi reelt intet ved om det. Jeg kan godt se, at Casillas råber når han står, men vi aner intet om hvad han råber, og det at råbe er i sig selv ikke en lederegenskab. .
Nogle gange, kunne det godt ligne, at Real mangler roen på de afgørende tidspunkter. Vi mangler den professionalisme, lige til at holde igen og ikke at fare frem mod en modstander på de rigtige tidspunkter (her tænker jeg især i forsvaret), for nogle gange lykkedes Marcelos åndssvagt vilde akrobatiske tacklinger da og nogle gange vinder Pepe/Ramos ved at storme frem mod sin mand situation og bruge fysikken.. Men nogle gange, der skal man også i stedet afvente, være mere kølig, her tænker jeg på folk som Alonso/Varane, som jeg ser som nøglespillere for holdet..
Qua den erfaring og person, som Iker har, så udviser han en aura, det kan man altså ikke komme uden om, som Lopez ikke gør.. Tro mig, jeg synes Lopez er den bedste på holdet lige nu (grundet hans kampe og Casillas mangel på samme), men jeg tror kun at jeg kan huske én gang, hvor jeg så at Casillas var oprevet i en El Classico, hvorimod man kan tælle de gange, hvor Ramos/Pepe/Marcelo har lavet en overilet handling.. Jeg har intet i mod de tre, jeg tror bare, at der kræves en hvis balance på holdet og kæderne i mellem..
Alonso og midtbanen har især lidt af en offensiv Marcelo, hvor Alonso så skal ned at dække af og så mangler vi ham altså foran forsvaret...
Det er ikke altid, at det man gør betaler af i det korte løb..
Se f.eks. på omlægningen af spillestilen her i Madrid.. Vi er bagud mod Barca og lillebror, vi har ikke noget deciderende prangende eller særdeles overbevisende spil, jovist er der takter, men det er ikke spil til en finale i CL....
Eller lad os se på Higuain.. En spiller, som har givet klubben SÅ meget, men alle kunne jo se, at det var bedst, hvis han fik chancen et andet sted og at Benz fik chancen som 1. mand i Madrid, for Higuain kunne jo stort set kun skuffe, hvis han blev 1. mand, grundet, hvad vi tidligere har set fra ham..
Nogle gange, så fristes man til at tro, at vendepunktet kunne være en Casillas på mål, HVIS han viser, at han er BEDRE end Lopez mellem stængerne..
Jeg tror på, at Iker som person giver Real mere, end man lige tror, for der er ikke mange, af hans kaliber..
Han gør det af respekt, ikke for at få god omtale....
Ikertheman skrev: Qua den erfaring og person, som Iker har, så udviser han en aura, det kan man altså ikke komme uden om, som Lopez ikke gør.. Tro mig, jeg synes Lopez er den bedste på holdet lige nu (grundet hans kampe og Casillas mangel på samme), men jeg tror kun at jeg kan huske én gang, hvor jeg så at Casillas var oprevet i en El Classico, hvorimod man kan tælle de gange, hvor Ramos/Pepe/Marcelo har lavet en overilet handling.. Jeg har intet i mod de tre, jeg tror bare, at der kræves en hvis balance på holdet og kæderne i mellem..
Hvorfor sammenligner du Iker med Ramos/Pepe/Marcelo? Han bør vel sammenlignes med Lopez, som vel heller ikke ligefrem kan beskrives som en spiller, der overreagerer. Så hvad er det for en aura Iker angiveligt har?
@Jimmy
Props for at bruge "majuskel". ;-)
- Ikertheman
- Gæst
-
Jeg skrev: "jeg tror bare, at der kræves en hvis balance på holdet og kæderne i mellem..".. Det er ærgerligt, at det er personlige fejl, som nu har været tæt på at kosten os sejren flere gange (og har kostet os sejren).. Hvad jeg godt kunne tænke mig er OGSÅ at have spillere, men en anden form for ro og med andre instinktive handlinger (Casillas, Varane, Alonso).. Her mener jeg ikke, når Ramos køligt afdribler en angriber, jeg "forguder" manden, men instinktivt og personligt har man bare set flere "kollaps" fra manden (som jeg mener, er en af verdens bedste på hans plads, når han er bedst)...
Der skal være en form for ligevægt mener jeg bare og det er her, at Real hænger lidt, når vi f.eks. spiller med 3 "frembrusende" forsvarer, her tænker jeg så på den person og ro, som Iker f.eks. har udvist... Lidt apropos den snak om spilletyper vs formation.. Det er ikke pga. Lopez' mangler, men pga. Ikers erfaring (på topplan) og person..
Ikertheman skrev: Du citerer selv svaret, jeg kan godt forstå, at du spørger, hvorfor jeg sammenligner Iker med de tre, for så har du ikke forstået den pointe, som jeg havde med indlægget :)
Jeg skrev: "jeg tror bare, at der kræves en hvis balance på holdet og kæderne i mellem..".. Det er ærgerligt, at det er personlige fejl, som nu har været tæt på at kosten os sejren flere gange (og har kostet os sejren).. Hvad jeg godt kunne tænke mig er OGSÅ at have spillere, men en anden form for ro og med andre instinktive handlinger (Casillas, Varane, Alonso).. Her mener jeg ikke, når Ramos køligt afdribler en angriber, jeg "forguder" manden, men instinktivt og personligt har man bare set flere "kollaps" fra manden (som jeg mener, er en af verdens bedste på hans plads, når han er bedst)...
Jeg forstår godt, at der skal være forskellige typer på et hold, men hvis man skal bruge Casillas' ro som et argument, så skal argumentet netop være at Lopez ikke har den samme ro i sit spil. Derfor forstod jeg ikke, hvorfor du inddrog andre spillere end netop Lopez (som jeg i øvrigt opfatter som værende ligeså rolig som Iker). :-)
Real-Laudrup skrev: Vil de fleste herinde ikke bare have Casillas på mål fordi han er Casillas? Beklager, men det fungerer ikke på den måde. Jeg forstår godt hvad Iker betyder, men det handler om prœstationer, og der føler jeg mig mere sikker med Lopez.
Burde det samme ikke også gælde for Bale?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Ikertheman
- Gæst
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Det burde gœlde for dem alle sammen.ZizouMo skrev:
Burde det samme ikke også gælde for Bale?
Ikertheman skrev: Her taler jeg både om hans ro såvel som hans erfaring... Iker har bare været på en større scene end Lopez og jeg husker en Casillas, som tit var kamp-afgørende.. Det var han ikke til sidst og tror kun, at det er sundt, at der er konkurrence :)
Det at han har spillet store kampe betyder intet, hvis det ikke giver ham en fordel. Jeg mindes ikke, at nogen er kommet med bud på hvad det er for en aura han har, eller hvad den gør. Så derfor er det svært, at diskutere hvor vigtig den egentlig er - og om den findes. :-)