Udisciplineret sejr i Vallecas

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #13 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Udisciplineret sejr i Vallecas
Gud hvor er jeg træt af alle jer, der konstant giver Lopez skylden for alt ondt i Real Madrid.
Han er jo åbenbart ene og alene skyld i samtlige mål Real lukker ind og Casillas ville da aldrig lukke et mål ind... Nåårh nej..
I må fandme tage og vågne op og komme videre i livet! Det er efterhånden til at brække sig over, at man skal se på de samme indlæg og kommentarer igen og igen, kamp efter kamp, om Casillas er gud, og at han vil løse alle holdets problemer, hvis bare han spiller! NEJ det er ikke tilfældet! Fat det nu!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 8 måneder siden #14 af fz
Besvaret af fz på emne Udisciplineret sejr i Vallecas
for det første. endelig en bedømmelse der er 99 % rigtigt, (i hvert fald ifølge mig) dog vil jeg give alonso 4. fordi det netop er ham der sætter bale igang til nr. 2 mål og ligger en masse gode bolde. eneste dumme ting han laver er den gule han får, men god bedømmelse raul7.

for det andet er kun lidt enig med dig figo. ja det unfair at man gir lopez skylden for det hele og at man vil have iker på mål, men du kan da ikke benægte at man har lyst til ændringer i forsvaret og at iker kan være svaret? for ja lopez er god ingen tvivl om det, men 16 mål i
12 kampe er noget der burde ændres og ancelotti burde se om iker kan gøre det "bedre" end lopez og nu vil jeg gerne sove. :)

12 år 8 måneder siden #15 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Udisciplineret sejr i Vallecas
Kongen

Jeg er interesseret i at vide, hvordan du er kommet frem til López' 2-tal, ikke fordi jeg er uenig, men fordi jeg selv mødte lidt modstand, da jeg påduttede López er 2-tal i onsdags?

Mere konkret: Hvad er dit vurderingsgrundlag?

Edit: Der mangler afstemning mellem midtbane og forsvar - dette problem SKAL Ancelotti have løst hurtigst muligt. Jeg synes den offensive del er fantastisk, ligesom karaktererne til denne kamp også indikerer.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Daniel.

12 år 8 måneder siden #16 af JimmyBroe

FigoJensen skrev: Gud hvor er jeg træt af alle jer, der konstant giver Lopez skylden for alt ondt i Real Madrid.
Han er jo åbenbart ene og alene skyld i samtlige mål Real lukker ind og Casillas ville da aldrig lukke et mål ind... Nåårh nej..
I må fandme tage og vågne op og komme videre i livet! Det er efterhånden til at brække sig over, at man skal se på de samme indlæg og kommentarer igen og igen, kamp efter kamp, om Casillas er gud, og at han vil løse alle holdets problemer, hvis bare han spiller! NEJ det er ikke tilfældet! Fat det nu!

Jeg er enig i en hel del:) Men din tone og måden du skriver det på, er helt til hundene, desværre. Hvis du nu havde skrevet det uden den "sure og råbende" attitude, så havde du fået tak og stående bifald herfra.

Bare en lille reminder til en anden gang du vil skælde ud. Snak/skriv pænt, så tages det meeeget mere seriøst, især på et debatforum.

God søndag:)

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Kassow-Rossing, Real Madrid, rezamadridista

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #17 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Udisciplineret sejr i Vallecas
3 points i Vallecas som altid er et uhyggeligt svært sted at spille. De spiller simpelthen noget af det mest intense fodbold i hele Europa. Det gør også, at de ligger på en sidsteplads, da de hurtigt kan blive ramt på kontraen. Det gjorde vi også igår og vi havde endda flere muligheder for at ramme dem, men igår kørte offensiven så bare også for dem, mens vores defensiv og opbyggende spil fejlede grusomt. Derfor blev det en så dårlig kamp fra vores side og vi skal prise os lykkelige for at få tre points med hjem fra forstaden.

Jeg har svært ved at se, hvad der præcist gik galt. Vi fik tydeligvis aldrig ro over vores spil. Både fordi de pressede os så højt, men også fordi at spillere som Pepe, Di Maria og Modric hele tiden søgte muligheden. På sin vis var det jo fint nok, men det gjorde bare at vi hele tiden mistede bolden lige efter den var erobret. Det blev blot endnu værre i 2. halvleg efter 3-0 scoringen, fordi Rayo pressede endnu mere på. Herefter turde vi slet ikke spille fodbold, hvor det reelt kun var Illarramendi som prøvede at få spillet bygget op og dermed presset Rayo tilbage.

Jeg synes Di Maria gjorde en fin figur, men det er også ham jeg vil skyde skylden på, for at vi blev presset så langt ned. Det fungerer altså bedst, når den ene midtbanespiller ligger inde på den offensive midt i opspillet, men Di Maria lagde sig konsekvent i venstresides midtbane. Det gjorde det umuligt for Carvajal, Bale og Ramos at finde tomrummet i midten. Der manglede desuden også meget bevægelse fra Benzema, som altså heller ikke søgte dette rum. Det var desuden også umuligt for ham, da han blev mandsopdækket hele kampen og vi derfor ikke havde ham som opspilsstation.

Jeg er meget glad for de 3 points, for vi mødte altså også bare en pissegod modstander. Et sted som Barca også havde store problemer, selvom cifrene lyder overbevisende. Jeg har stor respekt for Paco Jemez og hans disciple. De arbejder knaldhårdt og tør virkelig at tage nogle chancer. De er endnu et lækkert hold at have i La Liga og jeg håber virkelig ikke, at de rykker ned. Derudover virker Jonathan Vieira som en super spændende spiller. Jeg synes det er utroligt, at han ikke fik chancen i Valencia i denne sæson til trods for en glimrende pre-season.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #18 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Udisciplineret sejr i Vallecas

JimmyBroe skrev:

FigoJensen skrev: Gud hvor er jeg træt af alle jer, der konstant giver Lopez skylden for alt ondt i Real Madrid.

Jeg er enig i en hel del:) Men din tone og måden du skriver det på, er helt til hundene, desværre. Hvis du nu havde skrevet det uden den "sure og råbende" attitude, så havde du fået tak og stående bifald herfra.

Bare en lille reminder til en anden gang du vil skælde ud. Snak/skriv pænt, så tages det meeeget mere seriøst, især på et debatforum.

Jaa jeg ved det godt :-) Klokken var mange, og et par indlæg var bare dråben som fik bægeret til at flyde over. Selvfølgelig skal tonen holdes sober (også i de mørke timer), men det kan være svært at holde sig tilbage nogle gange, for vi alle er jo så passionerede for det her fodboldhold.

Det er bare utroligt frusterende, at én mand får skylden for noget gang på gang, som skyldes problemer helt andre steder på banen i min optik. Han er tvært imod manden, der har sørget for, at Real Madrid ikke er det hold, som har lukket flest mål ind i ligaen (overdrivelse fremmer forståelsen).

Jovist, jeg ser da også meget gerne Casillas på holdet igen! Han er en del af Real Madrid. Men jeg er bare ikke overbevist om, at forsvaret bliver bedre af den grund. Casillas har været en fast del af holdet i mange år, og det har det ikke hjulpet dengang, så hvorfor skulle det så gøre det nu (i perioder har det selvfølgelig fungeret). Desuden har han vist sig meget usikker Casillas, når han endelig har fået chancen, og det har fået forsvaret til at være endnu mere usikkert (hvor imod andre vil påstå det stik modsatte af mig nu og sige, at det er sikkert med Casillas og usikkert med López). Det synes jeg bare ikke kampene har vist, når Casillas fik chancen. Han lavede nogle fine redninger ja og så er alle oppe og køre og ud med López nu og ihh og åhh, men han har også lavet mange fejl, som folk dog ikke vil indse.

Jeg ser ham ikke berettiget til at stå i stedet for López sådan bare uden videre. Jeg synes mindst Diego er lige så god som Casillas på nuværende tidspunkt. Så holder det bare ikke, at Casillas skal på banen bare fordi han er Casillas i min verden. Ingen over holdet! Det gælder ikke kun Mourinho, men også spillerne, og det er der mange derude som må se forstå :-)

Men jeg er helt sikkert for, at Casillas på et tidspunkt skal have chancen. Han får dem i CL, hvilket er positivt. Han kan jo starte der med at vise sig for sit bedste. Det er svært at pille López af holdet i ligakampene, da han redder rigtig mange flotte bolde og fordi man laver én kæmpebrøler mod Barcelona (hvor jeg da sikkert var den første til at fare op foran fjernsynet og svine ham til), så betyder det ikke, at han skal flåes af holdet. Det er vidst ikke fair, da han sjældent spiller dårligt, selvom det er superærgerligt, at han fejler netop lige i den kamp af alle.

I øvrigt lige en kommentar til referatet af kampen og denne målmandssnak.
Jeg synes bedømmelserne er rigtige gode denne gang, forstået på den måde, at de er retvisende.
Selve bedømmelserne er elendige, da spillerne leverede end elendig mental præstation i dele af kampen.

Jeg er dog uenig i netop López karakter. Hvad kunne han have gjort anderledes/bedre?
Redde to straffespark? Ahh.. Mon ikke et 3-tal til ham havde været mere retvisende, da han havde en meget middelmådig kamp.

12 år 8 måneder siden #19 af raul7=kongen

Daniel skrev: Kongen

Jeg er interesseret i at vide, hvordan du er kommet frem til López' 2-tal, ikke fordi jeg er uenig, men fordi jeg selv mødte lidt modstand, da jeg påduttede López er 2-tal i onsdags?

Mere konkret: Hvad er dit vurderingsgrundlag?

Edit: Der mangler afstemning mellem midtbane og forsvar - dette problem SKAL Ancelotti have løst hurtigst muligt. Jeg synes den offensive del er fantastisk, ligesom karaktererne til denne kamp også indikerer.

Jeg vaklede faktisk mellem 2 og 3, men det er jo det karakterer i dette forholdsvis smalle interval ikke kan vise :)

Jeg synes Lopez gør en fin figur, han får hånden på et yderst nærgående forsøg som han redder på stolpen, hvilket var tæt på at hive ham op på 3.

Grunden til han falder til 2 er, at han reelt set lukker tre mål ind(det ene bliver annulleret, men alligevel. Jeg synes forsvaret manglede styring og sikkerhed - det var også en af årsagerne til at jeg trak Ramos lidt ned - mest af alt bemærkede jeg dog én væsentlig ting i anden halvleg. Lopez havde, så vidt jeg så, kun én vellykket aflevering i den sidste halve time, hvor vi var meget pressede. Særligt med omtrent 20 minutter igen, hvor Lopez to gange indenfor ét minut sparker bolden direkte op til Rayo-forsvaret. Det kan selvfølgelig være noget han har fået besked på, at man skal satse i omstillingerne, jeg savnede dog, at man bare kastede den sikkert ud til en back, og lige holdt i bolden. Dét var faktisk det afgørende, som i sidste ende trak ham ned.

Ellers takker jeg for rosen og vil gerne byde velkommen til FigoJensen. Jeg håber dit seneste indlæg er udtryk for det niveau du vil ligge for dagen, i så fald ser vi igennem med dit første i denne tråd.

@fz.

Jeg havde Alonso på 4, men han spillede kun 45 minutter og mere markant var han trods alt ikke. Havde han holdt en time eller derover, så havde jeg måske trukket ham derop. Det var dog bemærkelsesværdigt, hvordan midtbanen agerede med Xabi kontra med Illarra som dirigent. Jeg tror stadig på Illarra, men det vil være sundt for ham, at få en sæson mere under Xabis vinger.
Følgende bruger(e) sagde tak: fz

12 år 8 måneder siden #20 af Real Madrid

JimmyBroe skrev:

JimmyBroe, mange af de nyere brugere burde kigge på dig, du er simpelthen en fornøjelse at følge på dette forum!

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, BBB, Ikertheman

12 år 8 måneder siden #21 af BBB
Besvaret af BBB på emne Udisciplineret sejr i Vallecas

Real Madrid skrev: Til gengæld kan Casillas blotte tilstedeværelse gøre forskellen, netop via hans lederrolle og kommunkation med forsvaret.

Nu er der efterhånden et par stykker, som har nævnt dette, men hvad er det helt præcist I mener Casillas gør? En leder skal i min opfattelse kunne hjælpe medspillere, og her er kommunikation rigtig vigtigt, så langt er vi enige. Det virker dog til, at Casillas bliver tillagt nogle evner, som der ikke kan argumenteres imod, fordi vi reelt intet ved om det. Jeg kan godt se, at Casillas råber når han står, men vi aner intet om hvad han råber, og det at råbe er i sig selv ikke en lederegenskab.

Hvis man endelig skal nævne en spiller med lederevner så er det ikke min opfattelse, at han findes i målet eller i forsvaret. Varane kunne måske blive den første rigtige leder i forsvaret siden Hierro, fordi han virker til at læse spillet så godt. Han er der bare ikke endnu. Vi har vel reelt kun én rigtig leder på holdet, og hans kontrakt er ved at løbe ud.

12 år 8 måneder siden #22 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Udisciplineret sejr i Vallecas

BBB skrev: Hvis man endelig skal nævne en spiller med lederevner så er det ikke min opfattelse, at han findes i målet eller i forsvaret. Varane kunne måske blive den første rigtige leder i forsvaret siden Hierro, fordi han virker til at læse spillet så godt. Han er der bare ikke endnu. Vi har vel reelt kun én rigtig leder på holdet, og hans kontrakt er ved at løbe ud.

Umiddelbart vil jeg mene vi i hvert fald har to, Alonso er selvfølgelig den ene mens den anden må være Cristiano Ronaldo. Cristiano Ronaldo leads by example, som det så fint hedder på engelsk. Så kan man mene hvad man vil om hans fagter når han ikke får den rigtige aflevering eller hans manglende defensive arbejde.

Men jeg vil vove den påstand at det er ham hele holdet kigger mod når der er brug for et eller andet specielt. Og jeg synes også man ofte både ser og hører om at han er en fantastisk holdkammerat, der tager rigtig godt imod de nye spillere, hvilket vel også symboliserer en leder.

DC19

12 år 8 måneder siden #23 af JimmyBroe
@FigoJensen

Ja, det kan jo ske for selv den bedste:)
Desværre, så jeg kun små brudstykker af kampen igår, da jeg var til dobbelt fødselsdag. Så jeg jeg kan ikke tillade mig at være efter -eller forsvare nogen af spillerne.
Men generelt mht. Lopez vs. Casillas giver jeg dig ret i dit seneste indlæg. Det er som taget og skrevet ned, direkte fra mit point of view. SÅ enig.

@Real Madrid

Pæne ord, tusinde tak. :D

Jeg ser det lidt sådan her:

Forummet er det offentligerum, hvor vi skal opfører os -og snakke pænt til hinanden, så vi kan opretholde den gode og sober debat. Så forummet fortsat fremstår som et "voksent" debatforum, forstå mig ret, det kræves altså af debatørene, at man agere anstændigt og svarer pænt.

Hvis man så vil skrive med STORT og skrive "sgu" og "fuck" i en sætning, så har man chatten, hvor det er lidt mere "tilladt" at skeje lidt ud. Uden at det, går helt over gevind, selvfølgelig. Også oneliners accepteres og hører i langt højere grad til i chatten.:)

Hvis man så mener, at have et udestående med en enkelt bruger, så tag og brug "Privat beskeder", oppe i højrehjørne på forummet. Så alle andre brugere er fri for at læse, ja, lort..:D

^^ dette er ikke møntet på dig "Real Madrid".:)

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

12 år 8 måneder siden #24 af BBB
Besvaret af BBB på emne Udisciplineret sejr i Vallecas

-#7- skrev:

BBB skrev: Hvis man endelig skal nævne en spiller med lederevner så er det ikke min opfattelse, at han findes i målet eller i forsvaret. Varane kunne måske blive den første rigtige leder i forsvaret siden Hierro, fordi han virker til at læse spillet så godt. Han er der bare ikke endnu. Vi har vel reelt kun én rigtig leder på holdet, og hans kontrakt er ved at løbe ud.

Umiddelbart vil jeg mene vi i hvert fald har to, Alonso er selvfølgelig den ene mens den anden må være Cristiano Ronaldo. Cristiano Ronaldo leads by example, som det så fint hedder på engelsk. Så kan man mene hvad man vil om hans fagter når han ikke får den rigtige aflevering eller hans manglende defensive arbejde.

Der er selvfølgelig forskellige måder at lede på. Der kunne sagtens argumenteres for forskellige ledertyper i Real. Ramos, Casillas og Marcelo kan også nævnes, hvor min opfattelse er at to af dem står for at sørge for forholdet mellem spillerne, og den sidste reelt blot er en spasmager, som kan samle truppen qua hans humør. Det er selvfølgelig gætværk fra min side, men det er ikke desto mindre den opfattelse jeg har.
På samme måde er jeg enig i at Ronaldo er en leder, men det er med baggrund i hans evner med en bold, og hans erfaring omkring pressehåndtering. Jeg ser ikke Ronaldo hjælpe en spiller som fx Isco eller Carvajal ift. hvad deres roller er på holdet. Her virker det til, at Alonso godt kan forklare en taktik til sine medspillere, hvis der er noget de har misforstået.

@Jimmy
Versaler er sgu heller ikke pæne i chatten. ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum