Referat: Gruppevinder efter dag-og-nat-kamp
- RasmusKring
- Gæst
-
Fernando M. skrev: Måske Sociedads elendige præstationer p.t. viser lidt om Illarras kvaliteter - de er jo helt væk og det er vist ikke, fordi de ligefrem mistede andre store stjerner før denne sæson.
Uanset man er Real Madrid kræver det altså lidt tilvænning med nye spillere. Det ser vi med Bale, Illarra og Isco og i øvrigt med Carvajal m.fl. - man kan ikke ignorere tyngdeloven og tro, at et helt nyt hold spiller sammen fra dag et. Jeg ved godt, at Real Madrid og tålmodighed hænger sammen som bøsser og fisser, men hvis klubben bare lærte en lille bitte smule tålmodighed ville meget være vundet.
(Men jeg kender det godt fra mig selv, da Benzema og Carlo A. ikke har verdens længste snor. I trænerens tilfælde er det jo nok urimeligt med under et halvt år på bagen. I Benzemas tilfælde skal han nok være glad for, at overliggerskudet på Camp Nou virkede til at kickstarte hans niveau og den snor, han ellers burde have brændt op).
Jeg synes nu, at jeg har været rimelig tålmodig. Jeg har efterhånden set ham spille 10-15 kampe, så jeg synes efterhånden, at man kan begynde at vurdere hans evner. Til forskel fra Isco og Bale (begge ligeledes nye og ved at blive spillet ind på holdet), så har jeg bare ikke set nogen glimt af noget specielt fra Illarra. Fælles for alle tre spillere er, at de har spillet meget svingende, men Bale og Isco ser ud til at have noget klasse over dem, som jeg bare ikke ser i Illarra. Han blev udråbt til den næste Xabi Alonso, men forskellen på deres offensive evner er store, i mine øjne. Illarra har slet ikke samme blik for spillet eller aggressivitet og præcision i afleveringerne. Så jeg kan ærligt talt ikke se, hvad folk ser i ham!
Angående Sociedad, så synes jeg ikke, at resultaterne viser en kæmpe forskel i niveau i forhold til sidste sæson. Der er bare klasseforskel imellem Euro League og CL. Jeg skal dog ærligt indrømme, at jeg hverken så dem spille ret meget i sidste eller denne sæson.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
¡Hasta la Victoria Siempre!
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
"It was a good matchday for Arsenal as they put themselves three points clear in Group F thanks to a pair of goals from Jack Wilshere. On the night, however, one man in red again flattered to deceive. Mesut Ozil was beneath the standard expected of him as a player with a valuation of some €50 million despite one tidy assist.
He took a tame penalty, easily saved by Steve Mandanda, and missed another great opportunity to add to his modest Gunners goal tally.
The early-season excitement over the German has worn off and Arsenal fans are left with the reality of the player Real Madrid discarded. Tentative, occasionally indecisive, peripheral.
Meanwhile, at the Bernabeu, the man charged with replacing Ozil had a stormer. Isco was immense as los Blancos eased past Galatasaray. He was on hand to provide chances for his team-mates at will and scored a clever clinching goal for his side late on.
The Spain international has had his difficulties since his move from Malaga but Madrid were right to jettison Ozil to make way for him. Time will tell on Isco. He is a player of genuine quality and remains superior to the man who joined Arsenal - a club beneath Madrid's standing and ambition. "
- RasmusKring
- Gæst
-
henrikcomn skrev: Tentative, occasionally indecisive, peripheral.
Det er "spot-on" på Özil. Ligesom mange andre madridistas var jeg stor fan af ham, men han har for mange udfald til at være verdensklasse. På sine gode dage er han uden tvivl netop det, men der er ikke så mange af dem, som man kunne ønske.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
REAList skrev: Når spillerne bliver vurderet efter hver kamp, og der f.eks. er scoret er der en bold ved siden af målscoren, kan man ikke have en fodbold sko ved siden af de spillere som har assisteret med mål?
Det var da en udmærket ide at arbejde videre med.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Manden er (muligvis blevet?) utrolig boldsikker, og det er sjældent han decideret mister bolden. Hertil skal ligges hans fantastisk evner til at løbe for sine medspillere. Jeg synes han er tæt på genial når det kommer til at slippe bolden og blive spilbar i en fart. Han er uundværlig i kontrafasen, og dette kommer til at knuse storhold i knockout faserne! (Ja, jeg er er glad og optimistisk pt!)
Jeg synes allerede at spore fremgang i hans udvikling som offensivspiller siden skiftet til Real Madrid og jeg tør godt kalde mig blandt de mest optimistiske omkring Bales fremtid i klubben!
I Bale har man købt kvalitet. Denne kvalitet viser han over hele linjen i sit spil synes jeg.
I øvrigt, fantastisk præstation 10 mod 11 igår. Den erfaring kan blive brugbar, og den gameplan de kom ud med til 2. halvleg var jo genial.
REAList skrev: Når spillerne bliver vurderet efter hver kamp, og der f.eks. er scoret er der en bold ved siden af målscoren, kan man ikke have en fodbold sko ved siden af de spillere som har assisteret med mål?
God ide :) måske også en målmandshanske ud for målmanden for 100%/storer redninger(vil self. gå hen og blive en subjektivt vurdering)
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Khedira bliver også ofte kritiseret, men de spiller jo groft sagt også Jens Jørgen Berthelsens plads. Da jeg var barn, forstod jeg heller ikke, hvorfor så mange medspillere fremhævede som vigtig og dygtig - det er en utaknemmelig plads, hvor man skal lave en masse løbearbejde og hvor spillerne foran høster al opmærksomhed.
Illarra bliver en klar gevinst på lidt længere sigt, er jeg i hvert fald blevet overbevist om - selv om prisen er høj og han endnu ikke har vist sit højeste niveau konstant.
Der begynder efter min mening at tegne sig et godt billede, hvor vi hurtigt kan være på vej ind i mesterskabskampen igen - seks point efter Barca, som vel ikke kan blive med ikke at tabe point i en semispillemæssig krise, mens vores niveau er for opadgående.
- smølf
- Gæst
-
Er jeg virkelig den eneste der synes at han virkede skarp i sine pasninger, hans defensive forudsigenhed er nærmest bedre end hele forsvarskæden (Arbeloa undtaget! :-)) Jeg forstår ikke hans vurdering og de negative kommentarer om ham, jeg synes han og Illara gjorde rigtig fin figur i går. Jeg er enig i at de ikke er så aggresive i deres fremadrettede afleveringer, jeg tænker bare at det er noget der kommer med selvtillid, når man spiller den position som de gør. De spiller nok lidt mere med livrem og seler enn Bale, Di Maria og Isco gør, de spiller bare også forskellige steder på banen.
Og så må jeg sige at jeg ofte har været efter Arbeloa, med rette vil jeg mene. Men i går spillede han ubetinget den bedste kamp jeg nogensinde har set ham spille for Real Madrid. Jeg synes fortsat han laver for mange frispark og er for langsom. Men i går var han, ene mand, forskellen på nederlag og sejr.
smølf skrev: Med fare for at virke som om jeg bare forsøger at være kontrær, stiller jeg alligevel spørgsmålet, fordi min oplevelse i går slet ikke matcher den vurdering som jeg tolker her omkring Casemiro.
Er jeg virkelig den eneste der synes at han virkede skarp i sine pasninger, hans defensive forudsigenhed er nærmest bedre end hele forsvarskæden (Arbeloa undtaget! :-)) Jeg forstår ikke hans vurdering og de negative kommentarer om ham, jeg synes han og Illara gjorde rigtig fin figur i går. Jeg er enig i at de ikke er så aggresive i deres fremadrettede afleveringer, jeg tænker bare at det er noget der kommer med selvtillid, når man spiller den position som de gør. De spiller nok lidt mere med livrem og seler enn Bale, Di Maria og Isco gør, de spiller bare også forskellige steder på banen.
Jeg var ikke imponeret af Casemiro igår (ikke som efter hans indhop mod Almeria).
Han havde en del fejlafleveringer på afgørende steder på banen, der satte modstanderen i flere favorable positioner. Samtidig virkede han ubeslutsom med bolden, orienterede sig langsomt og havde flere små-kiksede tæmninger, der besværliggjorde det for ham selv og holdet. Hans fysiske tilstedeværelse var heller ikke den samme som eksempelvis Khediras, hvor man godt kan se bort fra nogle af de førnævnte episoder, da han om nogen formår at kommandere modstanderen og midtbanen.
Casemiro skal dog naturligvis have flere chancer - akkurat som Jesé!
Og en sidenote: giv Alonso den livstidskontrakt! Jeg vil ikke forestille mig et Real Madrid uden ham, mens han stadig er i stand til at røre en fodbold. Han er en perfekt repræsentant for klubben, oser af klasse og signalerer en ro og kontrol, som ingen andre. Hans bare tilstedeværelse gør mig betydeligt mere tryg inden og under kampe.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Jaken skrev: Han havde en del fejlafleveringer på afgørende steder på banen, der satte modstanderen i flere favorable positioner. Samtidig virkede han ubeslutsom med bolden, orienterede sig langsomt og havde flere små-kiksede tæmninger, der besværliggjorde det for ham selv og holdet.
Kan ikke se hvordan overstående beskriver denne video:
Ja, det var ikke en wow-oplevelse vi fik, men hans indsats lå slet ikke på en 2'er eller 'under godkendt'. Et 3 tal ville have været mere præcist.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
1.37, 1.48 og 2.16 synes jeg skildrer nogle af mine kritikpunkter. Der var mange afleveringer med et lidt for lavt tempo til siden og bagud, og for mange dybe afleveringer uden kvalitet. Han havde også for få bolderobringer og løb i dybden (som Khedira ville bidrage med), hvis det var den rolle han var påtænkt at udfylde.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también