ABC: Casillas får spilletid i sidste del af sæsonen

12 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spanske ABC har Carlo Ancelotti indgået en aftale med Iker Casillas om, at den detroniserede målmand får lov til at spille afslutningen på sæsonen for at være klar til VM i Brasilien.

Med denne aftale har den italienske træner forsøgt at forhindre, at Casillas pakker sine kufferter i januar og rejser til en klub, hvor han er sikret fast spilletid.

Derfor skal Iker Casillas angiveligt have udsigt til at spille de sidste kampe i Liga BBVA og sagen er da også den, at Real Madrid i tilfælde af exit i Champions League og Copa del Rey, vil efterlade Casillas uden kamptræning i den sidste måned op til VM-slutrunden i Brasilien.

Såfremt Real Madrid når finalen i både Champions League og Copa del Rey, vil Iker Casillas opnå 22 kampe i denne sæson og det vil sandsynligvis være nok til at Vicente del Bosque udtager ham, men om den spanske landstræner også moralsk kan vedblive at holde den stærkt spillende Víctor Valdés væk fra startopstillingen, er et åbent spørgsmål.

José Mourinho gjorde noget tilsvarende med Raúl Albiol forud for EM-slutrunden, hvor den spanske forsvarer fik så meget spilletid i sidste del af turneringen, at han blev udtaget til Spaniens trup.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Vicente del Bosque, er du en morfar eller en mand med cojones?

Hvis ikke man udelukkende skal leve på fortidens meritter, så er Diego López foran Iker Casillas, men det er naturligvis et sats at udtage en målmand, som ikke har været aktuel indtil nu. Men Valdés, Reina og De Gea er også tre gode målmænd.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 7 måneder siden #3 af Daniel
Jeg synes egentlig bare det er lidt fjollet og MEGET søgt, såfremt ABC har ret vedr. denne forestående aftale mellem Ancelotti og Casillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Steen

12 år 7 måneder siden #4 af BBB

Daniel skrev: Jeg synes egentlig bare det er lidt fjollet og MEGET søgt, såfremt ABC har ret vedr. denne forestående aftale mellem Ancelotti og Casillas.

Aftalen i sig selv vil dog være god for Real Madrid. Jeg håber, at historien er rigtig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

12 år 7 måneder siden #5 af Siempre fiel

Siempre Madrid skrev: Vicente del Bosque, er du en morfar eller en mand med cojones?

Hvis ikke man udelukkende skal leve på fortidens meritter, så er Diego López foran Iker Casillas, men det er naturligvis et sats at udtage en målmand, som ikke har været aktuel indtil nu. Men Valdés, Reina og De Gea er også tre gode målmænd.

I så fald er Lopez foran Iker fordi han aktuelt er at betragte som føstemålmand og ik fordi han er en bedre målmand, ik pt, ej heller tidligere. Nu vil jeg for alt i verden ik åbne en debat som jo er enormt subjektiv, men at hævde at Lopez er bedre har hverken merit i de præstationer han har leveret for Real Madrid hvor han da på ingen måde har vist sig ekstraordinær bortset fra enkelte kampe. Derimod har Casillas, bortset fra svingende præstationer godt en halv sæson vel nærmest hele sin karriere været netop ekstraordinær. Og det er vel aldrig tidligere i fodboldhistorien set at en mand med så meget kredit i banken i banken så pludseligt totalt har mistet sin plads. Jeg mener stadig det er en skamplet og klart min største anke mod Ancelotti pt - og hvis man ser bort fra alt andet end de fodboldmæssige vil jeg da langt stadig foretrække Iker fremfor en solid, god keeper som Lopez som netop aldrig har været andet hele sin karriere end god og solid, aldrig ekstraordinær over tid. Desuden har vi da set mindst lige så mange drop fra Lopez som Iker leverede i sin dårlige periode - forskellen er så bare at Ikers drop kom efter 8-10 vanvittige år hvor han har præsteret på et uhørt højt niveau. Nu er det jo ik for sjov at den ene har stået fast på landsholdet i 10 sæsoner mens den anden ik har for vane at være i truppen overhovedet. Og at den ene er berømmet fra alle verdenshjørner som verdens bedste gennem 5-6 år, mens den anden aldrig nogensinde har været nævnt i den sammenhæng.

Sorry, jeg ku blive ved, men det er self nyttesløst og gennemtærsket herinde igen og igen. Men jeg har virkelig svært ved at lade sådanne små stikpiller til Iker ligge - Iker blir jo omtalt som om at han er Jerzy Dudek, Mr Teflon Hands himself. Men jeg må acceptere at der er nogle der mener at Lopez er bedre end Iker, hvilket jo altså må være sket nærmest over natten i det øjeblik Lopez blev købt fri fra sin reservetjans i Sevilla - jeg fatter det ik, jeg fatter ik Ancelotti, og for Real Madrids trofæmuligheder håber jeg Iker kommer tilbage i målet, da vi har brug for ekstraordinær klasse for at opnå dette. Men nok om det - lad os bare være enige om at være dybt uenige på dette punkt ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Vildfaren, rezamadridista, Jaken, andreashn, MMM

12 år 7 måneder siden #6 af SR4

Siempre Madrid skrev: Vicente del Bosque, er du en morfar eller en mand med cojones?

Casillas var i sommers langt over Lopez. Men desværre har du ret i, at mange spillere lever på fortiden som Lopez' sidste halvesæson fra sidste sæson ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, MMM

12 år 7 måneder siden #7 af Real Madrid
Btw troede han var nomineret til årets hold?

en.toty.uefa.com/goalkeepers.html

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 7 måneder siden #8 af Vildfaren

Real Madrid skrev: Btw troede han var nomineret til årets hold?

Gad vide hvem du skriver om?

Lopez er ikke i nærheden af en nominering, hvilket vidner om, at folk uden Real-briller ikke har den samme gode opfattelse af hans niveau som nogen os.
Casillas har ikke haft muligheden. Det er jo herligt.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Vildfaren.

12 år 7 måneder siden #9 af Real Madrid

Vildfaren skrev:

Lopez er ikke i nærheden af en nominering, hvilket vidner om, at folk uden Real-briller ikke har den samme gode opfattelse af hans niveau som nogen os.

sporten.tv2.dk/2013-12-02-fifa-offentlig...-til-verdensholdet-1

12 år 7 måneder siden #10 af Vildfaren

Real Madrid skrev:

Vildfaren skrev:

My bad.

Meget spøjst.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

12 år 7 måneder siden #11 af Real Madrid

Vildfaren skrev:

Real Madrid skrev:

Vildfaren skrev:

My bad.

Meget spøjst.

Det var også absurd, han var nomineret i første omgang.

12 år 7 måneder siden #12 af MMM

Real Madrid skrev:

Vildfaren skrev:

Real Madrid skrev:

Vildfaren skrev:

My bad.

Meget spøjst.

Det var også absurd, han var nomineret i første omgang.

Det er FIFPro World XI han er nomineret til. Den er baseret på en afstemmning blandt den globale spillerforenings medlemmer, der alle stemmer på deres ideelle 11, hvorefter de med flest stemmer er de "nominerede". Så det er ganske eksplicit en popularitetskonkurrence og populær blandt sine medspillere har han alle dage været.

Leveret af Kunena Forum