ABC: Casillas får spilletid i sidste del af sæsonen
Vildfaren skrev:
Siempre Madrid skrev: Det er nu engang et faktum, at anno 2013 er der ingen nævneværdig forskel på Diego López og Iker Casillas.
Real Madrids defensiv bliver på ingen måde bedre eller mere sikker af at have Iker Casillas stående i målet. Det gør ham på ingen måde til en dårlig målmand og han vil da også være naturligt førstevalg i de fleste europæiske klubber, men han er på ingen måde i en situation, hvor han med rimelighed kan gøre krav på pladsen i Real Madrid.
Sjov måde at argumentere på Siempre, specielt når der i tråden "giv Casillas chancen" kraftigt er påvist, at der med Lopez på kassen går flere mål ind. Se det er til gengæld et faktum. (Tak for dine gode statistikker MMM) så jo der ER en nævneværdig forskel.
Hvilket bringer mig til alans udtalelse om at han føler sig mere sikker med Lopez på mål. Fair nok du er åbenbart pænt ligeglad med, at der går flere mål ind?
Lopez er faktisk en rigtig god målmand, men der går stadig flere mål ind med ham mellem stængerne.
Nu til problematikken med Lopez vs Casillas.
Ofte virker det på mig som om, at Casillas bare med næb og klør ikke må komme ind. Lad os lige få en ting på plads, har man kontrakt med vores klub og kommer til træning som man skal, så skal man fandme også kunne spille sig på holdet. Det gælder om man hedder Lopez, Casillas, Faubert eller noget andet. Eller kan man jo ligeså godt lade den pågældende spiller blive hjemme med løn.
Den bedste mand skal selvfølgelig spille sådan er det, i mine øjne er den bedste mand ham der skaffer bedste resultater.
På målmandsposten gælder det om, at der ikke skal hentes bolde ud af nettet og det gør man sjældnest med Casillas på mål.
Det er et faktum.
Godt at se dig tilbage. Her kan du få lidt ekstra statistikker til at understøtte din pointe: López i ligaen: 54 skud på mål, 37 redninger, 17 mål modtaget, en redningsrate på 68,5%. Casillas i CL: 25 skud, 21 redninger, 4 mål og en redningsrate på 84%. Og den her er fra starten af november, jeg har ikke set tallene for hele ligaen siden, men for kontekstens skyld kommer den alligevel med:
edit: og tallene er fra MisterChip, de første fra en artikel i AS jeg ikke lige kan genfinde, de sidste fra hans twitter: twitter.com/2010MisterChip
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg synes bare ikke, at forskellen på de to er så stor, at Iker Casillas per definition skal være førstevalg. Og jeg hæfter mig ved, at både Mourinho og Ancelotti er enig med mig. Det giver os ikke nødvendigvis ret, men i hvert fald to af os tre kan virkelig bedømme noget under træning, som andre ikke har mulighed for at bedømme.
Iker Casillas skal være mere end velkommen til at afslutte sin karriere i Real Madrid, men han skal vide at han blot er et navn ud af mange i truppen, som gerne vil spille hver eneste kamp og at han må acceptere sin situation og kæmpe hårdere end andre for at komme tilbage. Kan han ikke det, så er det med at få skibet ham af til en af de mange klubber, som gerne vil garantere ham spilletid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Jeg hader på ingen måde at have Iker Casillas i startopstillingen og jeg håber alt det bedste for ham i alle de kampe, hvor han starter inde, akkurat som jeg håber det bedste for Diego López, når han starter inde.
Jeg synes bare ikke, at forskellen på de to er så stor, at Iker Casillas per definition skal være førstevalg. Og jeg hæfter mig ved, at både Mourinho og Ancelotti er enig med mig. Det giver os ikke nødvendigvis ret, men i hvert fald to af os tre kan virkelig bedømme noget under træning, som andre ikke har mulighed for at bedømme.
Iker Casillas skal være mere end velkommen til at afslutte sin karriere i Real Madrid, men han skal vide at han blot er et navn ud af mange i truppen, som gerne vil spille hver eneste kamp og at han må acceptere sin situation og kæmpe hårdere end andre for at komme tilbage. Kan han ikke det, så er det med at få skibet ham af til en af de mange klubber, som gerne vil garantere ham spilletid.
Hvorfor skal han kæmpe hårdere end andre for at komme tilbage?
SR4 skrev: Siempre du virker virkelig til at hade at have en Iker i startopstillingen, i hvert fald med dine argumenter. Men du forbigår stadig det faktum at Iker var bedst i optakten og du udtalte selv sidste år, at ved optakten er alle lige, Har du skiftet mening efter Iker mod Chelsea viste han stadig er Reals bedste målmand?
Nu er det jo hverken Siempre, dig, eller mig selv sagde hunden som har valgt målmand. Men derimod Ancelotti, og ligesom alle andre fornuftige mennesker, må man gå ud fra, at Ancelotti også har tænkt "at ved optakten er alle lige....", og efter denne optaktsæson har han ment Lopez var den bedste. Færdig bom.
I øvrigt kan jeg ikke se, hvad Casillas gjorde så fantastisk, imod Chelsea, som Lopez ikke klarede lige så godt mod sine modstandere i optakten.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
SR4 skrev: Siempre du virker virkelig til at hade at have en Iker i startopstillingen, i hvert fald med dine argumenter. Men du forbigår stadig det faktum at Iker var bedst i optakten og du udtalte selv sidste år, at ved optakten er alle lige, Har du skiftet mening efter Iker mod Chelsea viste han stadig er Reals bedste målmand?
Nu er det jo hverken Siempre, dig, eller mig selv sagde hunden som har valgt målmand. Men derimod Ancelotti, og ligesom alle andre fornuftige mennesker, må man gå ud fra, at Ancelotti også har tænkt "at ved optakten er alle lige....", og efter denne optaktsæson har han ment Lopez var den bedste. Færdig bom.
I øvrigt kan jeg ikke se, hvad Casillas gjorde så fantastisk, imod Chelsea, som Lopez ikke klarede lige så godt mod sine modstandere i optakten.
Mit største problem med det er, at hvis han ved optakten mente, at Lopez var den bedste, så må han også tage konsekvensen og spille ham i hvad der alt andet lige, er den vigtigste turnering.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
MMM skrev:
Siempre Madrid skrev: Jeg hader på ingen måde at have Iker Casillas i startopstillingen og jeg håber alt det bedste for ham i alle de kampe, hvor han starter inde, akkurat som jeg håber det bedste for Diego López, når han starter inde.
Hvorfor skal han kæmpe hårdere end andre for at komme tilbage?
Det skal han fordi han er bænkevarmer og så er det ikke nok at kæmpe lige så meget som de 11 startende. Samme situation som de unge canteranos. De skal også være klar til at løbe de ekstra meter. Ellers havner de på en lejeaftale i Getafe.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.