ABC: Casillas får spilletid i sidste del af sæsonen

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #13 af Raúl 7
Hvis Ronaldo ryger ind i en dårlig periode på et tidspunkt (det kommer nok ikke til at ske) skal han så også på bænken uden at få nogle chancer for at blive 1. valg igen? Det er jo sindssygt at Casillas ikke får chancen. Han blev kåret til verdens bedste målmand i 5 sæsoner i træk og så har han et halvskidt halvår. Det er simpelthen nok til aldrig at komme på holdet igen? En keeper kan stå langt ind i 30'erne, så vi kunne have verdens bedste keeper i mange år frem, men i stedet har vi nu Lopez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #14 af BBB

Raúl 7 skrev: Hvis Ronaldo ryger ind i en dårlig periode på et tidspunkt (det kommer nok ikke til at ske) skal han så også på bænken uden at få nogle chancer for at blive 1. valg igen? Det er jo sindssygt at Casillas ikke får chancen. Han blev kåret til verdens bedste målmand i 5 sæsoner i træk og så har han et halvskidt halvår. Det er simpelthen nok til aldrig at komme på holdet igen? En keeper kan stå langt ind i 30'erne, så vi kunne have verdens bedste keeper i mange år frem, men i stedet har vi nu Lopez.

To ting:
1) Ronaldo kan spille flere positioner, hvis man gerne vil have ham igang igen. Vi kan prøve at sætte Casillas på højre back, men sådan plejer det ikke at fungere. Han spiller i de to cup-turneringer, hvilket - hvis man er anden målmand - er en kæmpe gestus fra klubben.
2) En målmand kan falde i niveau før han er 30. Bare fordi van der Sar har stået som 37 årig betyder det ikke, at Casillas kan.

Jeg siger ikke, at Casillas er dårligere end Lopez, jeg siger blot at argumenterne er virkelig dårlige.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, JimmyBroe, Jelle

12 år 7 måneder siden #15 af MMM

BBB skrev: To ting:
1) Ronaldo kan spille flere positioner, hvis man gerne vil have ham igang igen. Vi kan prøve at sætte Casillas på højre back, men sådan plejer det ikke at fungere. Han spiller i de to cup-turneringer, hvilket - hvis man er anden målmand - er en kæmpe gestus fra klubben.
2) En målmand kan falde i niveau før han er 30. Bare fordi van der Sar har stået som 37 årig betyder det ikke, at Casillas kan.

Jeg siger ikke, at Casillas er dårligere end Lopez, jeg siger blot at argumenterne er virkelig dårlige.

1) Du siger det som om klubben gør ham en tjeneste ved allernådigst at lade ham spille i Cup-turneringerne, ikke som om at det er noget han har gjort sig fortjent til og at han rent faktisk bidrager med noget når han spiller.

2) En spiller kan også falde i niveau når han er 27 og hedder Ronaldo eller når han er 32, hedder López og spiller regelmæssigt. Hvad har det med noget at gøre? López har i en alder af 32 aldrig vist noget ektraordinært over en længere periode. Er det ikke et større sats at tro, at en spiller, der aldrig har været ekstraordinær pludselig finder sit potentiale i en alder af 32 end at en spiller, der har været ekstraordinær 13 sæsoner i træk pludselig har mistet det i en alder af 32? Desuden behøves vi ikke at gætte på hans niveau - han spiller jo for både Spanien og Madrid og jeg har endnu til gode at se noget, der peger i retning af at han rent faktisk er faldet endeligt i niveau.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, rezamadridista, Jaken, andreashn, Siempre fiel

12 år 7 måneder siden #16 af BBB

MMM skrev: 1) Du siger det som om klubben gør ham en tjeneste ved allernådigst at lade ham spille i Cup-turneringerne, ikke som om at det er noget han har gjort sig fortjent til og at han rent faktisk bidrager med noget når han spiller.

Hvis man anerkender, at han fungerer som andetvalg, så må man også anerkende, hvad det indebærer. Det indebærer normalt, at man ikke spiller CL-kampe. Det er en gestus, som ingen anden 2. målmand i Madrid vil opleve. Sæt det lidt i perspektiv. Hvis man vurderede, at han havde gjort sig fortjent til at spille CL, så ville han vel også have gjort sig fortjent til at spille i La Liga?

MMM skrev: 2) En spiller kan også falde i niveau når han er 27 og hedder Ronaldo eller når han er 32, hedder López og spiller regelmæssigt. Hvad har det med noget at gøre?

Fuldstændig enig. Det kan han godt. Jeg forstår ikke pointen. Jeg har netop beskrevet, at målmanden på et hold er sværere at skifte end en angriber, og så sammenligner du stadig Casillas og Ronaldo. Det er æbler og bananer.

MMM skrev: López har i en alder af 32 aldrig vist noget ektraordinært over en længere periode. Er det ikke et større sats at tro, at en spiller, der aldrig har været ekstraordinær pludselig finder sit potentiale i en alder af 32 end at en spiller, der har været ekstraordinær 13 sæsoner i træk pludselig har mistet det i en alder af 32? Desuden behøves vi ikke at gætte på hans niveau - han spiller jo for både Spanien og Madrid og jeg har endnu til gode at se noget, der peger i retning af at han rent faktisk er faldet endeligt i niveau.

Nu blandet du Lopez ind i debatten, og det var ikke de argumenter jeg angreb. Hvis du læser hvad jeg skriver, så tager jeg netop ikke stilling til Lopez vs Casillas. Til de sidste to ting kan jeg kun sige, at det er muligt at Casillas er faldet i niveau, samt at vi ikke kan vurdere om han er faldet "endeligt" i niveau (hvad det så end betyder), når han stort set ikke spiller. Så nej, selvfølgelig har du ikke set, at han er faldet "endeligt" i niveau.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 7 måneder siden #17 af Sahinovic
@MMM

- ''...López har i en alder af 32 aldrig vist noget ektraordinært over en længere periode. Er det ikke et større sats at tro, at en spiller, der aldrig har været ekstraordinær pludselig finder sit potentiale i en alder af 32 end at en spiller, der har været ekstraordinær 13 sæsoner i træk pludselig har mistet det i en alder af 32?''

Lopez har da været outstanding i næsten alle kampe siden den 30. januar 2013 hvor han fik debut mod FC Barcelona, så jo han har i den grad vist noget ekstraordinært over en længere periode, den eneste situation som jeg kan huske hvor han har set lidt skidt ud var imod Barcelona for nyligt hvor Sanchez lobbede bolden over ham, ellers har han været et monster. Det handler om nuet, og ikke hvem der har haft flere ekstraordinærer sæsoner i træk.

Synes selv situationen er svær, men hvis jeg skulle vælge ville jeg helt klart vælge Lopez fordi jeg lige pt. føler mig mest sikker med ham i målet. Og der må da være en grund til at Ancelotti også vælger ham som første målmand.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben

12 år 7 måneder siden #18 af MMM

AlanSahinovic skrev: @MMM

- ''...López har i en alder af 32 aldrig vist noget ektraordinært over en længere periode. Er det ikke et større sats at tro, at en spiller, der aldrig har været ekstraordinær pludselig finder sit potentiale i en alder af 32 end at en spiller, der har været ekstraordinær 13 sæsoner i træk pludselig har mistet det i en alder af 32?''

Lopez har da været outstanding i næsten alle kampe siden den 30. januar 2013 hvor han fik debut mod FC Barcelona, så jo han har i den grad vist noget ekstraordinært over en længere periode, den eneste situation som jeg kan huske hvor han har set lidt skidt ud var imod Barcelona for nyligt hvor Sanchez lobbede bolden over ham, ellers har han været et monster. Det handler om nuet, og ikke hvem der har haft flere ekstraordinærer sæsoner i træk.

Synes selv situationen er svær, men hvis jeg skulle vælge ville jeg helt klart vælge Lopez fordi jeg lige pt. føler mig mest sikker med ham i målet. Og der må da være en grund til at Ancelotti også vælger ham som første målmand.

Se, så definerer vi ekstraordinært helt forskelligt. Jeg synes han har spillet tre rigtigt gode kampe for Madrid, returkampen på OT, 3-3 kampen mod La Real i slutningen af sidste sæson, efter liga placeringen var endeligt afgjort, og så denne sæsons kamp mod Villarreal på udebane. Derimod synes jeg han har været inderligt ordinær i alle øvrige afgørende kampe, herunder mod Gala og Dortmund i CL og CdR finalen i sidste sæson og mod både Atleti og Barca i denne. Og når vi kigger på "nuet", så har jeg også svært ved at få øje på det ekstraordinære mod Levante, Rayo eller Sevilla etc. and so on.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, rezamadridista, andreashn

12 år 7 måneder siden #19 af Siempre Madrid
Det er nu engang et faktum, at anno 2013 er der ingen nævneværdig forskel på Diego López og Iker Casillas.

Real Madrids defensiv bliver på ingen måde bedre eller mere sikker af at have Iker Casillas stående i målet. Det gør ham på ingen måde til en dårlig målmand og han vil da også være naturligt førstevalg i de fleste europæiske klubber, men han er på ingen måde i en situation, hvor han med rimelighed kan gøre krav på pladsen i Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 7 måneder siden #20 af Siempre fiel

Siempre Madrid skrev: Det er nu engang et faktum, at anno 2013 er der ingen nævneværdig forskel på Diego López og Iker Casillas.

Real Madrids defensiv bliver på ingen måde bedre eller mere sikker af at have Iker Casillas stående i målet. Det gør ham på ingen måde til en dårlig målmand og han vil da også være naturligt førstevalg i de fleste europæiske klubber, men han er på ingen måde i en situation, hvor han med rimelighed kan gøre krav på pladsen i Real Madrid.

Nej det er self ganske vanskeligt at sammenligne to keepere hvor den ene vel har stået ganske få sporadiske kampe i indeværende år. Og Lopez har på ingen som helst måde været dårlig - han har tværtimod være utrolig stabil og har haft enkelte fremragende kampe - og har droppet lidt hist og her - intet usædvanligt - han er en solid keeper som jeg har fuld tiltro til. Har nok bare vænnet mig til at vi havde verdens i særklasse bedste mellem stængerne - ham har vi stadig, men på uforståelig vis må man ha ment det var feje hold og derfor holder man ham nu på bænken.

Og jo, dér hvor man ik ka tale om et faktum og hvos vi så alle må respektere at det jo altså er meget subjektivt, det er dér hvor jeg i hvert fald klart mener at self er vi et bedre hold med en keeper der har været verdens bedste igennem mange år og på verdenstoppen i 13 år nærmest uden udfald. Min klare holdning er da at den bedste keeper sidder på bænken pt - ellers ville jeg da aldrig agitere for at smide ham på holdet - det er jo ik fordi jeg synes han er kønnere, sødere eller pga nostalgien - i så fald sku Zidane da straks trække i tøjet og på banen. nej, det er for mig en fodboldmæssig betragtning - jeg vil så mægtig gerne at vi vinder og jeg vurderer at chancen er større med Iker på mål end med Diego Lopez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, rezamadridista, andreashn, MMM

• Gæsten
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #21 af Gæsten

Siempre Madrid skrev: Det er nu engang et faktum, at anno 2013 er der ingen nævneværdig forskel på Diego López og Iker Casillas.

Enig.
Og som sagt, så er målmandsposten en position, hvor man spiller sig selv ud af startopstillingen. I modsætning til markspillere hvor man skal gøre sig fortjent til en plads i startopstillingen .

12 år 7 måneder siden #22 af Roesen7

Jeg tror ikke du forstår ordet "faktum". Det kan i hvert fald ikke bruges i en subjektiv sag som denne :-)
Også lidt sølle at sammenligne to spiller, hvor den ene får flere kampe i træk og spiller mere eller mindre fast, mens den anden får en kamp hver 3. uge.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Sam, Vildfaren, rezamadridista

12 år 7 måneder siden #23 af Vildfaren

Sjov måde at argumentere på Siempre, specielt når der i tråden "giv Casillas chancen" kraftigt er påvist, at der med Lopez på kassen går flere mål ind. Se det er til gengæld et faktum. (Tak for dine gode statistikker MMM) så jo der ER en nævneværdig forskel.
Hvilket bringer mig til AlanSahinovic's udtalelse om at han føler sig mere sikker med Lopez på mål. Fair nok du er åbenbart pænt ligeglad med, at der går flere mål ind?

Lopez er faktisk en rigtig god målmand, men der går stadig flere mål ind med ham mellem stængerne.
Nu til problematikken med Lopez vs Casillas.
Ofte virker det på mig som om, at Casillas bare med næb og klør ikke må komme ind. Lad os lige få en ting på plads, har man kontrakt med vores klub og kommer til træning som man skal, så skal man fandme også kunne spille sig på holdet. Det gælder om man hedder Lopez, Casillas, Faubert eller noget andet. Eller kan man jo ligeså godt lade den pågældende spiller blive hjemme med løn.

Den bedste mand skal selvfølgelig spille sådan er det, i mine øjne er den bedste mand ham der skaffer bedste resultater.
På målmandsposten gælder det om, at der ikke skal hentes bolde ud af nettet og det gør man sjældnest med Casillas på mål.

Det er et faktum.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Vildfaren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Sam

12 år 7 måneder siden #24 af Macon
Lopez er god målmand, men casillas er bedre, men tror uden at vide det, at beslutningen kommer oppe fra, om hvem der skal være første målmand, de fleste fodbold eksperter mener jo også casillas er bedre, samme gør må del Bosque gøre, siden Lopez ikke er i nærheden af den spanske trup.

Havde været ok at casillas var sat af, vis det var fordi vi havde købt en der var bedre, f.eks manuel neuer.

Leveret af Kunena Forum