Usynlig indsats på en grå onsdag

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #25 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Usynlig indsats på en grå onsdag
Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke fulgte den her kamp så tæt, men jeg så hele den første kamp. Så mine observationer er baseret på et samlet indtryk over de to kampe.

Det kan godt være, at det var mest udpræget i den første kamp, men jeg er bare skuffet over, at vores reserver ikke kommer ud med mere gejst og mod på at vise, hvad de kan. I mine øjne burde de nærmere være overtændte, når de endelig får kampe fra start. Efter de her to kampe er jeg bekymret for bredden i truppen, hvis der for alvor bliver brug for den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #26 af M_linding

RasmusKring skrev: Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke fulgte den her kamp så tæt, men jeg så hele den første kamp. Så mine observationer er baseret på et samlet indtryk over de to kampe.

Det kan godt være, at det var mest udpræget i den første kamp, men jeg er bare skuffet over, at vores reserver ikke kommer ud med mere gejst og mod på at vise, hvad de kan. I mine øjne burde de nærmere være overtændte, når de endelig får kampe fra start. Efter de her to kampe er jeg bekymret for bredden i truppen, hvis der for alvor bliver brug for den.

Man skal bare passe på med at overfortolke... Lad os se Morata og Jesé få noget seriøs spilletid i en rigtig kamp, hvor det spiller sammen med de andre førsteholdsspillere - Så er jeg slet ikke i tvivl om, at de har væsentligt mere at byde ind med.

12 år 7 måneder siden #27 af HHB65

RasmusKring skrev: Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke fulgte den her kamp så tæt, men jeg så hele den første kamp. Så mine observationer er baseret på et samlet indtryk over de to kampe.

Jeg er enig i din observation. At der er så stor udskiftning i starteleveren burde ikke betyde at man mod et hold af det niveau ikke kan præstere bedre. Vores reserver bør stadig have et niveau til at man kunne skabe flere chancer ud af et så stort spilovertag.

Hvis ikke man kan bevise mere mod en modstander der giver en så meget spilovertag, så kan jeg ikke se hvordan disse spillere skulle præstere voldsomt meget bedre mod en langt bedre modstander. Jeg ved godt at modargumentet vil være, at i sådan en kamp er der måske kun 1-3 spillere skiftet ud af starteleveren. Men hvis du ikke kan bevise at du kan byde ind med noget som kan ændre en kamp som igår, hvad er så grunden til at du mod langt stærkere hold kan præstere? selv med bedre holdkammerater.

I går synes jeg det var mangle simple fejl som afleveringer og tæmminger mv. der fejlede. Det er bare ikke godt nok.

12 år 7 måneder siden #28 af M_linding

HHB65 skrev:

Jeg er enig i din observation. At der er så stor udskiftning i starteleveren burde ikke betyde at man mod et hold af det niveau ikke kan præstere bedre. Vores reserver bør stadig have et niveau til at man kunne skabe flere chancer ud af et så stort spilovertag.

Hvis ikke man kan bevise mere mod en modstander der giver en så meget spilovertag, så kan jeg ikke se hvordan disse spillere skulle præstere voldsomt meget bedre mod en langt bedre modstander. Jeg ved godt at modargumentet vil være, at i sådan en kamp er der måske kun 1-3 spillere skiftet ud af starteleveren. Men hvis du ikke kan bevise at du kan byde ind med noget som kan ændre en kamp som igår, hvad er så grunden til at du mod langt stærkere hold kan præstere? selv med bedre holdkammerater.

I går synes jeg det var mangle simple fejl som afleveringer og tæmminger mv. der fejlede. Det er bare ikke godt nok.

Morata har spillet en god liga-kamp mod FC Barcelona. Modbeviser det ikke din teori ret voldsomt?

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #29 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Usynlig indsats på en grå onsdag
Dårlige spillere har også gode kampe. Morata har haft sine momenter i løbet af sæsonen, men han ligner også en spiller, der kunne bruge en sæson eller to på udlån, så han kan vænne sig til at spille i et højere tempo. Hans niveau lige nu er ikke højt nok at være et seriøst alternativ til Benzema.

Men mht. angrebet, så er vi selv skyld i det, da vi ikke valgte at hente en anden angriber ind. Det kommer vi til at lide under, hvis Benzema bliver skadet eller får endnu en dårlig periode.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #30 af Storken
Besvaret af Storken på emne Usynlig indsats på en grå onsdag
I hate to be the bearer of sad tidings, men Morata har ikke talentet til Real Madrid. Knægten er 21 år, men har endnu ikke slået igennem. Det er samme alder som Neymar, hvis man var i tvivl. Og han er pålagt at bære det brasilianske landshold på sine skuldre til det forestående VM i hjemlandet.

Til sammenligning var Benzema åndssvagt god i Lyon, da han havde samme alder. Morata ville sandsynligvis ikke være fast mand i en fransk midterklub.

Jeg er til gengæld ikke afvisende overfor Jese. Han virker til at have evnerne, men hans personlighed er måske lidt for meget "her kommer jeg". Det samme er tilfældet med Deulofeu i Barca (Everton).

12 år 7 måneder siden #31 af Lars1991
Tidligere på sæsonen da Benzema var elendigheden selv, følte jeg Morata havde chancen. Han gjorde det godt i de kampe han fik, selvom han lige manglede det sidste. Men hvad der er sket siden med ham, ja det ved jeg ikke. Han var piv ringe igår. Kan ikke komme over et 1-tal. Han var tåkrummende dårlig.

Jesé er dog god! Synes ikke han er så egoistisk som mange af jer siger. Synes tit han søger kombinationerne og han overlod også mange bolde til Isco. Men kan sagtens se ham have en fremtid, selvom det svært at se hvem det lige er han skal slå af lige nu.

Casemiro? Nah, tror ikke på ham. Og så synes jeg heller ikke Nacho er så fremragende som man gør ham til herinde. Pepe tilgengæld, hvor er han god! Man kan bare se i en kamp som den i går hvordan han er flere niveauer over de andre. Ligesom man kunne se med Xabi da han kom ind. Bare den seriøsitet han bragte med sig. Det altså en 32-årig spiller der har spillet Premier League og La Liga og vundet Champions League der lige går ind og ligner den mest seriøse på holdet imod et hold af markant lavere kaliber og med et resultat der bare skal køres hjem. Fremragende mentalitet!

12 år 7 måneder siden #32 af Real Madrid

Storken skrev: I hate to be the bearer of sad tidings, men Morata har ikke talentet til Real Madrid. Knægten er 21 år, men har endnu ikke slået igennem. Det er samme alder som Neymar, hvis man var i tvivl. Og han er pålagt at bære det brasilianske landshold på sine skuldre til det forestående VM i hjemlandet.

Til sammenligning var Benzema åndssvagt god i Lyon, da han havde samme alder. Morata ville sandsynligvis ikke være fast mand i en fransk midterklub.

Jeg er til gengæld ikke afvisende overfor Jese. Han virker til at have evnerne, men hans personlighed er måske lidt for meget "her kommer jeg". Det samme er tilfældet med Deulofeu i Barca (Everton).

Så er det godt, han spiller i Real Madrid og ikke i Barcelona... det er virkelig en trættende mentalitet...

I’d already got the impression that Barcelona was a little like being back at Ajax, it was like being back at school. None of the lads acted like superstars, which was strange. Messi, Xavi, Iniesta, the whole gang — they were like schoolboys. The best footballers in the world stood there with their heads bowed, and I didn’t understand any of it. It was ridiculous.
Everyone did as they were told. I didn’t fit in, not at all. I thought, just enjoy the opportunity, don’t confirm their prejudices. So I started to adapt and blend in. I became way too nice. It was mental.
I said what I thought people wanted me to say. It was completely messed up. I drove the club’s Audi and stood there and nodded my head. I hardly even yelled at my team-mates any more. I was boring. Zlatan was no longer Zlatan.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 7 måneder siden #33 af elle44

RasmusKring skrev:

JimmyBroe skrev:

M_linding skrev:

elle44 skrev: Jeg synes ikke det er fair at bedømme talenterne på sådan en kamp, intensiteten er simpelthen bare ikke hvor den plejer at være. Og jeg kan da ikke huske hvornår talenterne har gjort et dårligt indhop i de lidt mere intense kampe

Og derudover bør man nævne, at Carvajal var den eneste spiller på banen, som indgår i den ideelle startopstilling - Hvilket alt andet lige må indikere, at vi igår så 11 spillere som ikke er sammenspillet.

Jeg synes faktisk også, at Jesé forsøgte ganske fint, at sætte lidt gang i sagerne. Og Morata kan vel aldrig komme til sin magt, når modstandere har 11 mand i eget felt - det er lidt af en mandsopdækning!

Har folk aldrig set pokalfodbold før? Det er altså bare en anden disciplin end normal topfodbold, og de små hold kan tit lykkes med at gøre kampene uskønne.

Kampen i går = Prof indsats, og ingen kræfter brugt. Lur mig om der ikke bliver brug for den ekstra energi på lørdag.

Arh, mener nu nok at Isco også er blandt de 11 ideelle startere efterhånden. Men ellers er jeg helt enig. Der skal ikke snakkes om salg efter indsatsen igår, der er grundlaget simpelthen for tyndt:) Jeg bliver sindsyg over at nogen af jer råber om salg af en spiller hver gang han ikke har levet op til forventningerne, over en måned eller to. Sådan fungerer det altså ikke. Helt enig i at flere af spillerne kunne ha' "shinet" mere, men derfra og så til et salg... Puha.

Hvordan kan I bare ignorere spillernes præstationer pga. manglende intenitet?!

Det er da lige præcis derfor, at de bør få røvfuld for de her to kampe. Når man får chancen for Real Madrid, så skal man i det mindste vise, at man brænder for det! Jeg kan leve med spillere, der har en dårlig kamp, men hvis de samtidig ikke ligner nogen, der gider spille, så bliver jeg sku' harm!

Jeg ignorerer da heller ikke at moratas afslutningsevne, førsteberøring samt hans kendskab til offsidereglen, var ikke eksisterende igår. Men man skal jo også kigge på, hvordan disse spillere har gjort det i deres indhop i løbet af sæsonen, og der mener jeg at de har gjort det rigtig godt, hvor intensiteten har været i top. Vi har også set (og jeg tæller pre season med) at morata har spillet sine værste kæmpe, når han er startet på banen, måske er han ganske enkelt ikke klar til det ansvar.

Hvis man nu ser på spillerne isoleret set igår, så var det kun morata der spillede en decideret håbløs kamp, mens de andre gjorde det hæderligt. I mine øjne var det selve holdet der manglede gejst, vilje og intensitet.

12 år 7 måneder siden #34 af Dios
Pokal fodbold eller ej, så er Morata nok den angriber i Real Madrid's historie som har mindst teknik! Alene på den front, så vil jeg konkludere, at vi ikke kan bruge ham i Real Madrid, og slet ikke på denne måde vi spiller fodbold på nu. Morata kan sikkert lære det, men hvis det ikke er lykkedes ham i de første 21 år af hans liv, så ved jeg snart ikke.

Han har mange gode ting han kan tage med sig, og kan sikkert blive en god Getafe signing til sommer, men Real Madrid klasse har han langtfra, og kommer han aldrig til at få.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, -#7-

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #35 af Storken
Besvaret af Storken på emne Usynlig indsats på en grå onsdag

Real Madrid skrev:

Storken skrev:

Så er det godt, han spiller i Real Madrid og ikke i Barcelona... det er virkelig en trættende mentalitet...

I’d already got the impression that Barcelona was a little like being back at Ajax, it was like being back at school. None of the lads acted like superstars, which was strange. Messi, Xavi, Iniesta, the whole gang — they were like schoolboys. The best footballers in the world stood there with their heads bowed, and I didn’t understand any of it. It was ridiculous.
Everyone did as they were told. I didn’t fit in, not at all. I thought, just enjoy the opportunity, don’t confirm their prejudices. So I started to adapt and blend in. I became way too nice. It was mental.
I said what I thought people wanted me to say. It was completely messed up. I drove the club’s Audi and stood there and nodded my head. I hardly even yelled at my team-mates any more. I was boring. Zlatan was no longer Zlatan.

Individualister vinder kampe, men hold vinder titler. Tjek vinderne af Champions League de sidste 10 år. Ingen Zlatan, ingen Real Madrid. Barca står dog nævnt 3 gange...

12 år 7 måneder siden #36 af Jaken

Storken skrev: Individualister vinder kampe, men hold vinder titler. Tjek vinderne af Champions League de sidste 10 år. Ingen Zlatan, ingen Real Madrid. Barca står dog nævnt 3 gange...

Nu har Zlatan jo efterhånden fået skrabet 20 titler sammen over sin karriere, og vælger du at gå et par år længere tilbage i Champions League-historien, vil 2 spanske hold stå med 3 titler, men nok om det… Jeg forstår din pointe, men jeg tror ikke at du forstår "Real Madrids".

"Real Madrid" (og Zlatan) advokerer jo for personligheds udtrykkelse og accept, og ikke berøvelse af det samme. Fjerner du personligheden og individualismen fra Cristiano, Zlatan mfl., er de jo ikke de samme spillere længere. Det handler om, at få en bunke af forskellige personligheder og mennesker til at fungere sammen og få det bedste ud af hver deres kompetencer - ikke fuldstændig undertrykke dem og skære alle over én kam.

Løsningen når en spiller (eller et menneske generelt) skiller sig ud fra mængden og udviser forskellige kvaliteter, burde ikke være, at forsøge at fratage vedkommende de karaktertræk fuldstændig, men i stedet forsøge, at videreudvikle og implementere nogle flere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Dios

Leveret af Kunena Forum