Breaking: Cristiano verdens bedste

10 år 3 måneder siden #25 af M_linding
www.bold.dk/nyt/Platini-bredside-mod-FIFAs-Ballon-dOr

Jeg vil ikke tage noget fra Ronaldo's pris. (Han burde nemlig have vundet den sidste år, så den vej rundt er den i orden;)

Men jeg er faktisk enig med Platini - Hvilket jeg ikke troede var muligt...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #26 af Lykke

M_linding skrev:

Real HWL skrev:

Daniel skrev: Jeg blev rørt.... sådan tøserørt ;-)

Jeg under Ronaldo alverdens succes. Han er i sandhed en hårdtarbejdende skikkelse og har om nogen fortjent - igen - at stå med Ballon d'Or-trofæet!

Tillykke og lad det ikke være den sidste.


Os mig ;)


Der gik faktisk også lidt "pige-der-ser-Titanic" i mig...:)

Lige så meget fordi, at jeg blev helt overrasket over hans reaktion - Jeg havde regnet med en mere formel omgang. Jeg bruger det meste af året på at snakke Ballon D'Or ned, og det er med god grund. Men når vinderen føler meget glæde og bevægelse over at vinde prisen, så har den fortsat en rolle at spille i moderne fodbold.


Selvom Ronaldo er en mand som ikke er bange for at vise følelser havde jeg heller ikke regnet med at han ville vise dem så meget, men virkelig stort at han viser at det er ok at blive rørt. Det var da også fuldstændig umuligt ikke også at blive rørt når man så alle have våde øjne. Der var da vidst også tre mænd på scenen der blev helt bløde i knæene over at Junior kom med på scenen!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #27 af Madridismo
Kan man andet end at smile oven på sådan en aften?!!

En ting jeg virkelig glæder mig til nu er, at se den hyldest han får af Bernabeu i den første hjemmekamp efter denne aften - så vidt jeg husker plejer spilleren lige at komme ind med sit trofæ inden kampen? Det kan om noget få stadion til at koge over! Det er ihvertfald den reaktion jeg håber på!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #28 af Jaken
... Og så sidder Martin Krasnik gudjødme i Deadline med en Real Madrid-trøje og Real Madrid-hue på og viser klip fra Portugal-Sverige med "El Himno del Real Madrid" i baggrunden, efter at have erklæret, at Ronaldo ikke vandt qua Messis skade, hvilket, and I quote: "en sand madridista jo godt ved ikke har noget på sig".

;)

www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-496#!/32:50

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, BBB, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #29 af Dios

Roesen7 skrev:

Dios skrev: Fantastisk og fortjent!

Var jeg den eneste som måske fandt ud af hvorfor Ronaldo var så ked af det efter sidste års uddeling? Den titel betyder åbenbart mere for ham end jeg lige havde regnet med. Det var godt nok overraskende og se ham bryde sådan sammen, men smukt var det da.


Når man siden man som lille knægt på Madeira har drømt om at være verdens bedste, så betyder det nok uendeligt meget at det lykkedes! Det beviser nok engang hans vindermentalitet :-)


Jeg ville kunne forstå hvis det var hans første gang han vandt den, men det var det jo ikke. Jeg tror ikke det handler om vindermentalitet, nok nærmere bekræftelse.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #30 af Stickylemonjuice
Hold da op en stærk reaktion. Jeg tror virkelig han har været langt mere indebrændt end han umiddelbart har givet udtryk for. Og hvor er det så fortjent. Jeg har intet andet end respekt tilovers for en mand som har så meget passion, vilje og arbejdsmoral!

Og Platini skal da bare holde mund. Det er en grund til det konstant er Ronaldo og Messi. De holder bare et umenneskeligt niveau over en hel sæson, ja det så 6 sæsoner i træk`?? Det er jo helt uhørt, virkelig!

\o/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #31 af M_linding

Dios skrev:

Roesen7 skrev:

Dios skrev: Fantastisk og fortjent!

Var jeg den eneste som måske fandt ud af hvorfor Ronaldo var så ked af det efter sidste års uddeling? Den titel betyder åbenbart mere for ham end jeg lige havde regnet med. Det var godt nok overraskende og se ham bryde sådan sammen, men smukt var det da.


Når man siden man som lille knægt på Madeira har drømt om at være verdens bedste, så betyder det nok uendeligt meget at det lykkedes! Det beviser nok engang hans vindermentalitet :-)


Jeg ville kunne forstå hvis det var hans første gang han vandt den, men det var det jo ikke. Jeg tror ikke det handler om vindermentalitet, nok nærmere bekræftelse.


Nu vil det jo være dumt hvis vi - med vores enorme mangel på viden - skal lege psykologer på Ronaldo's bekostning, og stille en præcis diagnose.
Ronaldo har jo haft langt hårdere kamp om prisen, siden han vandt den i 08, og derfor er følelserne nok derefter. Så kan man kalde det vindermentalitet, mindreværd, ydmyghed eller et selvoptaget behov for bekræftelse.... Dios, du vælger vel den sidste mulighed?;)

Han har aldrig lagt skjul på, at han altid har arbejdet for at være verdens bedste, og den kamp har været hård. Ikke kun pga. Messi's niveau, men i lige så høj grad pga. Barcelona's.

...........................................

Forresten: Det er lidt overraskende, at Scolari stemte på Ronaldo...
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved M_linding.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #32 af Bismo

Dios skrev:

Roesen7 skrev:

Dios skrev: Fantastisk og fortjent!

Var jeg den eneste som måske fandt ud af hvorfor Ronaldo var så ked af det efter sidste års uddeling? Den titel betyder åbenbart mere for ham end jeg lige havde regnet med. Det var godt nok overraskende og se ham bryde sådan sammen, men smukt var det da.


Når man siden man som lille knægt på Madeira har drømt om at være verdens bedste, så betyder det nok uendeligt meget at det lykkedes! Det beviser nok engang hans vindermentalitet :-)


Jeg ville kunne forstå hvis det var hans første gang han vandt den, men det var det jo ikke. Jeg tror ikke det handler om vindermentalitet, nok nærmere bekræftelse.


Nok nærmere at han denne gang havde sin mor og søn med. Det er I hvert fald hvad han selv har udtalt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #33 af El Rojo

M_linding skrev: www.bold.dk/nyt/Platini-bredside-mod-FIFAs-Ballon-dOr

Jeg vil ikke tage noget fra Ronaldo's pris. (Han burde nemlig have vundet den sidste år, så den vej rundt er den i orden;)

Men jeg er faktisk enig med Platini - Hvilket jeg ikke troede var muligt...


Den der forstår jeg overhovedet ikke, jeg er lodret uenig i alt han siger. Ballon d'Or er da en individuel pris, ligegyldigt hvordan du vender og drejer den. John O'Shea har også vundet 5 engelske mesterskaber og en CL, fordi man er på det vindende hold betyder det jo ikke man er en verdensstjerne. Ribery er verdensklasse, og Ronaldo er så lige et niveau over det. Bare fordi to spillere er langt bedre end alle de andre og vinder den seks år i streg, kan man jo ikke lave om på reglerne, derfor finder jeg også hans udtalelse lidt sindssyg, som om han er fornærmet over at de andre børn ikke må lege med.

Mht. Cristiano er det selvfølgelig bare helt fantastisk at se ham modtage den pris. Det at han reagerer sådan vidner jo også bare om at han er et ægte menneske. Tillykke!
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #34 af henrikcomn

M_linding skrev: www.bold.dk/nyt/Platini-bredside-mod-FIFAs-Ballon-dOr

Jeg vil ikke tage noget fra Ronaldo's pris. (Han burde nemlig have vundet den sidste år, så den vej rundt er den i orden;)

Men jeg er faktisk enig med Platini - Hvilket jeg ikke troede var muligt...


Så du mener ham er vinder mest skal kåres til verdens bedste spiller? Altså skulle vi have haft 3 Bayern-spillere på podiet i dag... hmm..

Jeg kunne ikke være mere uenig. Spillere skal også hædres for deres individuelle bedrifter - Ellers vil de samme spillere løbe med alt hæder både på klub og spillerbasis..

Det eneste jeg som jeg ser det der bør ændres, er hvorpå man finder vinderen. Det skal ikke være op til dybt farvede (og useriøse) landstrænere og kaptajner, men en bunke neutrale fodboldeksperter der lever for sporten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #35 af M_linding

henrikcomn skrev:

M_linding skrev: www.bold.dk/nyt/Platini-bredside-mod-FIFAs-Ballon-dOr

Jeg vil ikke tage noget fra Ronaldo's pris. (Han burde nemlig have vundet den sidste år, så den vej rundt er den i orden;)

Men jeg er faktisk enig med Platini - Hvilket jeg ikke troede var muligt...


Så du mener ham er vinder mest skal kåres til verdens bedste spiller? Altså skulle vi have haft 3 Bayern-spillere på podiet i dag... hmm..

Jeg kunne ikke være mere uenig. Spillere skal også hædres for deres individuelle bedrifter - Ellers vil de samme spillere løbe med alt hæder både på klub og spillerbasis..

Det eneste jeg som jeg ser det der bør ændres, er hvorpå man finder vinderen. Det skal ikke være op til dybt farvede (og useriøse) landstrænere og kaptajner, men en bunke neutrale fodboldeksperter der lever for sporten.


Nu er det mere generelt - der er ingen andre som kunne have vundet prisen i år;)

Som jeg tolker det, så er der to pointer:

1. Titler skal have stor betydning, da de siger noget om hvor stor værdi spillerens indsats havde. Se bare Ronaldo og Messis målstatistik i 11/12. Messi scorede flere mål, men 75 af målene var på hjemmebane, og for få af dem var i store kampe - I modsætning til Ronaldo. Desuden scorede Messi 8 af sine mål i de sidste kampe på sæsonen, da Real Madrid havde vundet mesterskabet, og Barcelona ikke havde andet at spille for. Her kunne man godt have ønsket sig, at det havde talt med at Real Madrid vandt mesterskabet, i høj grad fordi Ronaldo scorede et hav af vigtige og kampafgørende mål.

2. Personerne og deres brands tæller for meget. Nu skal det ikke lyde som en hade-kampagne mod Messi.... Men!;) Hvorfor er det egentlig lige, at han ender som 2'er i år? Hvad var det lige der gjorde ham så meget mere betydningsfuld end eks. Robben og Ribery? Det kan da ikke kun have været præstationerne i foråret - slet ikke mod Bayern - og i efteråret har han også haft sine lunkne perioder.

Alligevel stemmer mange på ham, simpelthen bare fordi at det er Messi "og han er jo bare den bedste, når han er i form". Sådan har jeg faktisk hørt flere eksperter argumentere. Samtidig mener nogen, at Ronaldo aldrig havde vundet, hvis Messi havde været i denne berygtede form. Det kunne godt få een til at tænke, at mange mener at Messi skal vinde fordi han er Messi, og fordi han især var fantastisk i 10/11-sæsonen. Hele denne personhype kan vist gøre det lidt svært for folk, at forstå at Ballon D'Or skal gives for præstationerne i det pågældende år, og ikke for præstationer der ligger længere tilbage.

Derfor ville det ikke skade, som jeg ser det, hvis det kom lidt mere struktur i måden man kårer vinderen på. Måske kunne det også være med til, at vinderen faktisk fik respekt, og ikke bare blev genstand for kritik og barnlige diskussioner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #36 af El Rojo

M_linding skrev: Nu er det mere generelt - der er ingen andre som kunne have vundet prisen i år;)


Jeg tolkede dit forrige indlæg som om du ikke mente Cristiano skulle have haft den i år, men snarere sidste år, det var måske en fejltolkning?


M_linding skrev: Som jeg tolker det, så er der to pointer:

1. Titler skal have stor betydning, da de siger noget om hvor stor værdi spillerens indsats havde. Se bare Ronaldo og Messis målstatistik i 11/12. Messi scorede flere mål, men 75 af målene var på hjemmebane, og for få af dem var i store kampe - I modsætning til Ronaldo. Desuden scorede Messi 8 af sine mål i de sidste kampe på sæsonen, da Real Madrid havde vundet mesterskabet, og Barcelona ikke havde andet at spille for. Her kunne man godt have ønsket sig, at det havde talt med at Real Madrid vandt mesterskabet, i høj grad fordi Ronaldo scorede et hav af vigtige og kampafgørende mål.


Ja, jeg er enig i pointen i, at for at være den bedste skal man også være god i de store kampe. Jeg diskuterer udelukkende Ronaldo vs. Ribery, for det er de to der er relevante i diskussionen om individualisten eller holdet skal tælle mest. Cristiano faldt ikke igennem i de store kampe, jeg gider ikke kigge efter statistik. Det kan være der kan argumenteres for, at Ribery har været bedre i de helt store kampe, men det er jo ikke sådan at HAN gav Bayern the Treble. Da tyskerne vandt alle de trofæer blev der snakket om holdet ikke om Ribery, og det var der i mine øjne en grund til. Han var ikke engang deres enestående bedste spiller i mine øjne. Det er ikke Bayern vs. Ronaldo.

M_linding skrev: 2. Personerne og deres brands tæller for meget. Nu skal det ikke lyde som en hade-kampagne mod Messi.... Men!;) Hvorfor er det egentlig lige, at han ender som 2'er i år? Hvad var det lige der gjorde ham så meget mere betydningsfuld end eks. Robben og Ribery? Det kan da ikke kun have været præstationerne i foråret - slet ikke mod Bayern - og i efteråret har han også haft sine lunkne perioder.

Alligevel stemmer mange på ham, simpelthen bare fordi at det er Messi "og han er jo bare den bedste, når han er i form". Sådan har jeg faktisk hørt flere eksperter argumentere. Samtidig mener nogen, at Ronaldo aldrig havde vundet, hvis Messi havde været i denne berygtede form. Det kunne godt få een til at tænke, at mange mener at Messi skal vinde fordi han er Messi, og fordi han især var fantastisk i 10/11-sæsonen. Hele denne personhype kan vist gøre det lidt svært for folk, at forstå at Ballon D'Or skal gives for præstationerne i det pågældende år, og ikke for præstationer der ligger længere tilbage.

Derfor ville det ikke skade, som jeg ser det, hvis det kom lidt mere struktur i måden man kårer vinderen på. Måske kunne det også være med til, at vinderen faktisk fik respekt, og ikke bare blev genstand for kritik og barnlige diskussioner.


Igen, enig en meget kort del af vejen. Messi har været en skygge af sig selv i 2012 (med 45 mål i 46, under 1 kasse pr. kamp er jo patetisk nu om dage), og der kan godt argumenteres for, at han ikke bør være helt deroppe, fordi han har været så meget ude, og haft perioder ude af form. Til gengæld kan de seneste 4 år kan i mine øjne overhovedet ikke diskuteres, og jeg synes det er så tøsefornærmet at folk piver over han har vundet den. Jeg er også træt af ham, overordentligt træt af ham, og jeg ønsker ham ingen succes. Han er en personlighedsløs, kedelig, lille maskine, men han har uden tvivl været den bedste fodboldspiller. Cristiano har været på hans niveau mange gange, men over en hel sæson har han været bedre. Sneijder har selvfølgelig aldrig været i nærheden af de højder de andre to har ligget på, og han virker som folks største modargument.

Mht. respekt, så tror jeg der er rimeligt mange udenfor det her forum der respekterer Messi ;) Prisen har et rigtigt dårligt omdømme blandt Real Madrid og Ronaldo fans, og så selvfølgelig blandt de gængse Messi+Barca hadere. Jeg hører til den sidste kategori mere end mange andre, men med objektive briller på mener jeg ikke den pris er så latterlig igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum