Breaking: Cristiano verdens bedste

12 år 6 måneder siden #49 af SR4

Real Madrid skrev:

SR4 skrev: Så ærgerligt at det hans sidste.. Men hvad kan man gøre, når folk bare elsker Messi. Han havde kun 3% mindre end Ronaldo på trods af skader og elendig spil i de store kampe og hvor Ronaldo spillede et vanvittigt år. Så hvis Messi bare løfter niveauet en smule eller at Ronaldo ikke formår at score 69 mål igen, ser det næppe ud til han vinder den igen. Syndsygt på alle punkter, når Ronaldo på alle facetter var klart bedre..

Kigger man på Neymar på 5.pladsen og Ini på 6.pladsen forstår man endda bedre hvor sjov den pris egentlig er.

Lad os nu bare nyde, at Ronaldo har vundet titlen og tage bekymringerne senere ;-)

Til sommer står Cristinao som mest scorende spiller i CL nogensinde (pr sæson), topscorer i La Liga, La Decima, La Liga og hvis vi er heldige Copa del Rey - så allerede inden vi går i gang med næste sæson, vil han være godt på vej mod endnu en Balon :-D

Arrh ik vær fjollet nu.. Ronaldo vandt jo kun fordi Messi var skadet.. Ironi kan forekomme ;)

Men ja lad os nyde at Ronaldo officelt er verdens bedste selvom vi hele tiden har vidst han er det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #50 af madrid2000

BBB skrev:

Raul-rik skrev:

Raúl 7 skrev: Det er skræmmende så tæt Messi var på at vinde igen i år. Havde det stået til journalisterne alene, så havde han vundet igen. Det er helt sort. Morten Olsen stemte på Zlatan gudhjælpemig. Jeg så lig listen fra 2012, der var der endda en træner der havde Busquets som nummer 1.

Jeg er faktisk ret sikker på, at Ribery havde vundet hvis det stod til journalisterne ;-)

Det ville han ikke. Messi ville have vundet med 500+ point, og de to andre ville ligge med under 400.

Edit:
Jeg har flere gange gengivet samme løgn: Ribery (ikke Messi) ville vinde med journalisternes stemmer. Det beklager jeg meget.

Så vidt jeg ved, så blev Ballon D or tidligere kun givet på Journalisternes stemmer. Den er traditionelt givet til den bedste spiller på den mest vindende hold.

12 år 6 måneder siden #51 af Dios

Roesen7 skrev:

Dios skrev:

Roesen7 skrev:

Dios skrev: Fantastisk og fortjent!

Var jeg den eneste som måske fandt ud af hvorfor Ronaldo var så ked af det efter sidste års uddeling? Den titel betyder åbenbart mere for ham end jeg lige havde regnet med. Det var godt nok overraskende og se ham bryde sådan sammen, men smukt var det da.

Når man siden man som lille knægt på Madeira har drømt om at være verdens bedste, så betyder det nok uendeligt meget at det lykkedes! Det beviser nok engang hans vindermentalitet :-)

Jeg ville kunne forstå hvis det var hans første gang han vandt den, men det var det jo ikke. Jeg tror ikke det handler om vindermentalitet, nok nærmere bekræftelse.

Men vil en mand med vindermentalitet ikke også gerne bekræftes i, at man gør det godt? Den ene forklaring udelukker vel ikke det andet.

Bekræftelse ligger langtvæk fra min verden. Det hele handler om hvordan du ser dig selv. Andres mening kan ikke være mere ligegyldig, og derfor forstår jeg ikke trangen til bekræftelse. Men lad os lade det ligge, vi alle er forskellige og gudskelov for det :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 6 måneder siden #52 af SR4
Hvordan i alverden forbinder man det at han græd med at han endelig vandt Ballon d'or og blev bekræftet og med utalelserne for længe siden, når udtalelserne kom længe før ballon d'or 2012. Desuden har han udtalt hvorfor han græd. Desuden udtalte han dengang han var utilfreds i Real, altså pga klubben og ikke fordi andre omstændigheder.

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #53 af Barça
Besvaret af Barça på emne Breaking: Cristiano verdens bedste

SR4 skrev: Hvordan i alverden forbinder man det at han græd med at han endelig vandt Ballon d'or og blev bekræftet og med utalelserne for længe siden, når udtalelserne kom længe før ballon d'or 2012. Desuden har han udtalt hvorfor han græd. Desuden udtalte han dengang han var utilfreds i Real, altså pga klubben og ikke fordi andre omstændigheder.

2008.
Manden har spillet fodbold hele sit liv, drømt om at være verdens bedste fodboldspiller. Han bliver normineret til Ballon Dor efter et fantastisk år i Manchester. Jeg er reeeet sikker på at hans mor også overværede den ceremoni, netop fordi at det var en drøm der var ved at gå i opfyldelse.

Nu vandt han så igen, og jeg er ret sikker på at Ronaldo i 2008 ikke regnede med at skulle blive overhalet på bare et år! Jeg siger ikke at Ronaldo er decideret arrogant overfor sine konkurrenter - jeg er dog ret sikker på at sportsmænd, uanset hvor ydmyge de er i pressen, godt ved hvor gode de er i forhold til andre - og når man har så vanvittig meget professionalisme og vindermentalitet (og alle de andre termer i dænger over ham), så må i også være med at erkende at det må gøre ondt for en number 1 pludselig at blive en number 2. Og ikke nok med at han blev nummer 2, Ronaldo selv blev også en bedre spiller og overgik sig selv, år efter år (et stjerneskud). Så hvordan er det for en mand med vindermentalitet, vinderprofessionalisme, umenneskelig arbejdsmorale, uovertruffen træningsdedikering og en fantastisk evne til at score mål, at blive overgået af en anden spiller fra et rivaliserende hold, som man oven i købet har tabt indbyrdes til flere gange? Ja det er sgu da et kæmpe slag! For hvem hylder nummer to for alt det flotte han præstere, når der er en som er bedre (ifølge jer: bliver hyldet for at være bedre). Jeg er ret sikker disse 5 års bekræftelsesundertrykkelse har været med til at få nogen af de tåre frem igår, og ikke bare "min mor sad blandt publikum og græd, og så kunne jeg ikke selv holde dem tilbage". Og hvorfor græder moren? Fordi hun ved om nogen hvordan Ronaldo har haft det de seneste år. Nu fik han den - fuldkommen fortjent. Han har fået den anerkendelse han brændte efter. Vil hans ild nu svinde ud? Er motivationen den samme nu som før? At kunne være så professionel som ham kræver også en motivation. Og hans motivation har uden tvivl været det indre billede af den lille dværg fra Argentina der tager den ene overskrift efter den anden, på trods af at Ronaldo har gjort det næsten ligeså godt (nogen gange endda bedre).

... Og er der noget galt i overstående? Overhovedet ikke - men hans tåre viste, for mig, at hans "jeg er ligeglad om jeg vinder ballon dor" kommentare de sidste 4 år blot var regelmæssig høflighed.

12 år 6 måneder siden #54 af MMM
Stemmernes geografiske fordeling:

12 år 6 måneder siden #55 af SR4

Barça skrev:

SR4 skrev: Hvordan i alverden forbinder man det at han græd med at han endelig vandt Ballon d'or og blev bekræftet og med utalelserne for længe siden, når udtalelserne kom længe før ballon d'or 2012. Desuden har han udtalt hvorfor han græd. Desuden udtalte han dengang han var utilfreds i Real, altså pga klubben og ikke fordi andre omstændigheder.

2008.
Manden har spillet fodbold hele sit liv, drømt om at være verdens bedste fodboldspiller. Han bliver normineret til Ballon Dor efter et fantastisk år i Manchester. Jeg er reeeet sikker på at hans mor også overværede den ceremoni, netop fordi at det var en drøm der var ved at gå i opfyldelse.

Nu vandt han så igen, og jeg er ret sikker på at Ronaldo i 2008 ikke regnede med at skulle blive overhalet på bare et år! Jeg siger ikke at Ronaldo er decideret arrogant overfor sine konkurrenter - jeg er dog ret sikker på at sportsmænd, uanset hvor ydmyge de er i pressen, godt ved hvor gode de er i forhold til andre - og når man har så vanvittig meget professionalisme og vindermentalitet (og alle de andre termer i dænger over ham), så må i også være med at erkende at det må gøre ondt for en number 1 pludselig at blive en number 2. Og ikke nok med at han blev nummer 2, Ronaldo selv blev også en bedre spiller og overgik sig selv, år efter år (et stjerneskud). Så hvordan er det for en mand med vindermentalitet, vinderprofessionalisme, umenneskelig arbejdsmorale, uovertruffen træningsdedikering og en fantastisk evne til at score mål, at blive overgået af en anden spiller fra et rivaliserende hold, som man oven i købet har tabt indbyrdes til flere gange? Ja det er sgu da et kæmpe slag! For hvem hylder nummer to for alt det flotte han præstere, når der er en som er bedre (ifølge jer: bliver hyldet for at være bedre). Jeg er ret sikker disse 5 års bekræftelsesundertrykkelse har været med til at få nogen af de tåre frem igår, og ikke bare "min mor sad blandt publikum og græd, og så kunne jeg ikke selv holde dem tilbage". Og hvorfor græder moren? Fordi hun ved om nogen hvordan Ronaldo har haft det de seneste år. Nu fik han den - fuldkommen fortjent. Han har fået den anerkendelse han brændte efter. Vil hans ild nu svinde ud? Er motivationen den samme nu som før? At kunne være så professionel som ham kræver også en motivation. Og hans motivation har uden tvivl været det indre billede af den lille dværg fra Argentina der tager den ene overskrift efter den anden, på trods af at Ronaldo har gjort det næsten ligeså godt (nogen gange endda bedre).

... Og er der noget galt i overstående? Overhovedet ikke - men hans tåre viste, for mig, at hans "jeg er ligeglad om jeg vinder ballon dor" kommentare de sidste 4 år blot var regelmæssig høflighed.

Jeg er ikke speciealt uenig i overstående. Men forklar mig venligst sammenhængen mellem al det og at han var utilfreds i år 2012 i Real.

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #56 af Barça
Besvaret af Barça på emne Breaking: Cristiano verdens bedste
Tolkede bare din "Desuden har han udtalt hvorfor han græd" som, at du købte hans forklaring med moderen. Men det kan være jeg misforstod det - skidt pyt!

12 år 6 måneder siden #57 af Roesen7

Dios skrev:

Roesen7 skrev:

Dios skrev:

Roesen7 skrev:

Dios skrev: Fantastisk og fortjent!

Var jeg den eneste som måske fandt ud af hvorfor Ronaldo var så ked af det efter sidste års uddeling? Den titel betyder åbenbart mere for ham end jeg lige havde regnet med. Det var godt nok overraskende og se ham bryde sådan sammen, men smukt var det da.

Når man siden man som lille knægt på Madeira har drømt om at være verdens bedste, så betyder det nok uendeligt meget at det lykkedes! Det beviser nok engang hans vindermentalitet :-)

Jeg ville kunne forstå hvis det var hans første gang han vandt den, men det var det jo ikke. Jeg tror ikke det handler om vindermentalitet, nok nærmere bekræftelse.

Men vil en mand med vindermentalitet ikke også gerne bekræftes i, at man gør det godt? Den ene forklaring udelukker vel ikke det andet.

Bekræftelse ligger langtvæk fra min verden. Det hele handler om hvordan du ser dig selv. Andres mening kan ikke være mere ligegyldig, og derfor forstår jeg ikke trangen til bekræftelse. Men lad os lade det ligge, vi alle er forskellige og gudskelov for det :)

Uden at gøre mig til psykolog, så skal man vel være ualmindeligt selvsikker (grænsende til det arrogante), hvis det ikke betyder noget at få lidt bekræftelse i ny og næ af, for det man gør. Om det så er ved en god karakter i skolen, et klap på skulderen fra chefen, komplimenter fra kæresten eller udmærkelsen af at officielt kunne kalde sig verdens bedste fodboldspiller. Alle mennesker behøver bekræftelse og alle søger det. Nogle mere end andre selvfølgelig.
Tvivler på, at du ikke ønsker nogle positive ord med på vejen, når du selv forsøger at udmærke dig i noget i dit liv. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl - og respekt, hvis du har den selvsikkerhed.

Ved ikke om jeg tolkede din besked forkert, i så fald beklager jeg :-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

12 år 6 måneder siden #58 af M_linding
...Og dermed fik vi endeligt dræbt myten om, at Ronaldo er en arrogant person - Sådan som mennesker, der ikke kender ham, stædigt har påstået. Det var rart;)

I hvert fald ud fra tesen om, at et selvoptaget og arrogant menneske ikke ville blive så rørt over at få anerkendelse.(?)

12 år 6 måneder siden #59 af Dios
Roesen7 skrev:

Uden at gøre mig til psykolog, så skal man vel være ualmindeligt selvsikker (grænsende til det arrogante), hvis det ikke betyder noget at få lidt bekræftelse i ny og næ af, for det man gør. Om det så er ved en god karakter i skolen, et klap på skulderen fra chefen, komplimenter fra kæresten eller udmærkelsen af at officielt kunne kalde sig verdens bedste fodboldspiller. Alle mennesker behøver bekræftelse og alle søger det. Nogle mere end andre selvfølgelig.
Tvivler på, at du ikke ønsker nogle positive ord med på vejen, når du selv forsøger at udmærke dig i noget i dit liv. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl - og respekt, hvis du har den selvsikkerhed.

Ved ikke om jeg tolkede din besked forkert, i så fald beklager jeg :-)

Hvorfor skulle man ikke være selvsikker? Hvorfor bruge hele sit liv på og hade sig selv og alle andre, fordi man måske ikke lige lever op til de krav det moderne samfund stiller? Elsker man ikke sig selv, så kan man jo heller ikke forvente andre skulle elske en.

Jeg siger ikke det ikke er rart at få komplimenter, for selvfølgelig er det da det, men jeg ved hvad jeg er god til, og hvad jeg ikke er, og det behøver jeg da ikke en lærer eller chef til at fortælle mig. Men ja, jeg er utrolig selvsikker og stoler og tror meget på mine egne evner, at jeg så nogle gange overvurdere mig selv er jo bare med til at gøre motivationen større :) Og arrogant er noget 95% af alle vil sige jeg er, men jeg kan heller ikke se det negative i det. Det er jo ikke fordi, at jeg ser ned på andre og behandler andre dårligere end mig selv, som arrogant også kan betyde, men overlegenhed, tro på sig selv og til tider meget flabet eller provokerende må man godt kalde mig hehe :)
Og det er også derfor jeg elsker spillere som Zlatan, Ronaldo etc. spillere som ikke falder for den ydmyge og diplomatiske verden som alle godt vil have, og mange gange siger deres mening. Desværre kan Ronaldo kun blive kåret til verdens bedste ved og være ydmyg, og dæmpe sig.

Men det var et lille sidespring :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 6 måneder siden #60 af SR4

Barça skrev: Tolkede bare din "Desuden har han udtalt hvorfor han græd" som, at du købte hans forklaring med moderen. Men det kan være jeg misforstod det - skidt pyt!

Det har jeg også sådan der.. dog uden at udlukke så meget andet. Men tror det en blanding af meget. Men ja min kommentar var min regnet til dem så forbandt det at han grad med hans udtalelser for over et år siden ;)

Leveret af Kunena Forum