Breaking: Cristiano verdens bedste

12 år 6 måneder siden #37 af BBB
Ift. nyhedens overskrift, så er "breaking" vist en tilsnigelse for en Madrid-fan ;-)

henrikcomn skrev: Det eneste jeg som jeg ser det der bør ændres, er hvorpå man finder vinderen. Det skal ikke være op til dybt farvede (og useriøse) landstrænere og kaptajner, men en bunke neutrale fodboldeksperter der lever for sporten.

Journalisterne, som egentlig burde dække din beskrivelse, stemte Messi ind på en suveræn førsteplads.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #38 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Breaking: Cristiano verdens bedste
Det er skræmmende så tæt Messi var på at vinde igen i år. Havde det stået til journalisterne alene, så havde han vundet igen. Det er helt sort. Morten Olsen stemte på Zlatan gudhjælpemig. Jeg så lig listen fra 2012, der var der endda en træner der havde Busquets som nummer 1.

12 år 6 måneder siden #39 af Dios
M_linding skrev:

Nu vil det jo være dumt hvis vi - med vores enorme mangel på viden - skal lege psykologer på Ronaldo's bekostning, og stille en præcis diagnose.
Ronaldo har jo haft langt hårdere kamp om prisen, siden han vandt den i 08, og derfor er følelserne nok derefter. Så kan man kalde det vindermentalitet, mindreværd, ydmyghed eller et selvoptaget behov for bekræftelse.... Dios, du vælger vel den sidste mulighed?;)

Han har aldrig lagt skjul på, at han altid har arbejdet for at være verdens bedste, og den kamp har været hård. Ikke kun pga. Messi's niveau, men i lige så høj grad pga. Barcelona's.

Men sådan er det jo med alting, og det vil efterlade os med ingenting vi kan diskutere. Hvis vi alle skal være fagmænd og generelt have en Ph.d., så kan det vel være total ligegyldigt med et debatforum? Sjovt nok er du ikke selv sen til og udråbe at han besidder en kæmpe vindermentalitet, men er du fagmand nok til at kunne vurdere det?

Der er jo ingen som har sagt bekræftelse er negativt? Selvom du ihærdigt prøver og få det til at lyde sådan. Han har jo flere gange ytret han mangler bekræftelse for både klubben, men også fansene, så det ville jo ikke være noget nyt for ham.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 6 måneder siden #40 af Siempre Madrid
Hvor faen finder man egentlig den neutrale fan, som ikke har en lille præference for den ene frem for den anden?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 6 måneder siden #41 af Raul-rik

Raúl 7 skrev: Det er skræmmende så tæt Messi var på at vinde igen i år. Havde det stået til journalisterne alene, så havde han vundet igen. Det er helt sort. Morten Olsen stemte på Zlatan gudhjælpemig. Jeg så lig listen fra 2012, der var der endda en træner der havde Busquets som nummer 1.

Jeg er faktisk ret sikker på, at Ribery havde vundet hvis det stod til journalisterne ;-)

12 år 6 måneder siden #42 af BBB

Raul-rik skrev:

Raúl 7 skrev: Det er skræmmende så tæt Messi var på at vinde igen i år. Havde det stået til journalisterne alene, så havde han vundet igen. Det er helt sort. Morten Olsen stemte på Zlatan gudhjælpemig. Jeg så lig listen fra 2012, der var der endda en træner der havde Busquets som nummer 1.

Jeg er faktisk ret sikker på, at Ribery havde vundet hvis det stod til journalisterne ;-)

Det ville han ikke. Messi ville have vundet med 500+ point, og de to andre ville ligge med under 400.

Edit:
Jeg har flere gange gengivet samme løgn: Ribery (ikke Messi) ville vinde med journalisternes stemmer. Det beklager jeg meget.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved BBB.

12 år 6 måneder siden #43 af MMM
Glimrende hyldest til Ronaldo fra the Guardian:

For all that, Ronaldo's physical prowess is perhaps dwarfed by his mental strength. He has overcome myriad obstacles to win the Ballon d'Or. The words would invite ridicule if they ever came out of his mouth but it is not always easy being Ronaldo. His career has been conducted against a backdrop of suspicion and sniping. He is often unloved, even by his own fans, and his public perception reached a nadir last year when he was ridiculed by Sepp Blatter, which was like being called hapless by Frank Spencer. Many see him as selfish and self-obsessed to the point of having a messiah complex.

You could certainly understand if he had a Messi complex. He has to endure constant discussion of Messi's apparent superiority, as a footballer and even as a human being. At times it seemed Ronaldo could not win. If he scored four, Messi would score five. If he cured the common cold, Messi would cure cancer. Ronaldo's most impressive feat is not to usurp Messi; it is to believe he could do so in the first place. Yet Messi is one of only three apparently unbeatable opponents Ronaldo has had to contend with. He has taken on Messi, Barcelona and Spain, at times single-footedly. Part of that challenge broke even José Mourinho; Ronaldo continues to come back for more. One nemesis down, two to go.

www.theguardian.com/football/blog/2014/j.../ronaldo-ballon-d-or

Og en refleksion over prisen og de glemte forsvarer fra ESPN:

The idea that scoring goals is the most difficult thing in football has become a truism, but this is a bias, too. The psychologist Eliot Heart notes that we tend to “augment the importance of things that are present” while simultaneously disregarding the absence of something. Offence has to do with presence, and defence to do with absence. We have decided that scoring goals is the most difficult thing because it is much harder to judge how tricky it is to deny them. Unscored goals, after all, do not really exist. How can we know what they are worth?

espnfc.com/blog/_/name/espnfcunited/id/11662?cc=5739
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 6 måneder siden #44 af Sahinovic
Journalists:
1. Ribery 524
2. Ronaldo 399
3. Messi 365

International team Managers:
1. Ronaldo 456
2. Messi 402
3. Ribery 314

International team captains:
1. Ronaldo 510
2. Messi 438
3. Ribery 289

www.fifa.com/mm/document/ballond'or/play...er2013%5fneutral.pdf

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 6 måneder siden #45 af SR4
Så ærgerligt at det hans sidste.. Men hvad kan man gøre, når folk bare elsker Messi. Han havde kun 3% mindre end Ronaldo på trods af skader og elendig spil i de store kampe og hvor Ronaldo spillede et vanvittigt år. Så hvis Messi bare løfter niveauet en smule eller at Ronaldo ikke formår at score 69 mål igen, ser det næppe ud til han vinder den igen. Syndsygt på alle punkter, når Ronaldo på alle facetter var klart bedre..

Kigger man på Neymar på 5.pladsen og Ini på 6.pladsen forstår man endda bedre hvor sjov den pris egentlig er.

12 år 6 måneder siden #46 af Real Madrid

SR4 skrev: Så ærgerligt at det hans sidste.. Men hvad kan man gøre, når folk bare elsker Messi. Han havde kun 3% mindre end Ronaldo på trods af skader og elendig spil i de store kampe og hvor Ronaldo spillede et vanvittigt år. Så hvis Messi bare løfter niveauet en smule eller at Ronaldo ikke formår at score 69 mål igen, ser det næppe ud til han vinder den igen. Syndsygt på alle punkter, når Ronaldo på alle facetter var klart bedre..

Kigger man på Neymar på 5.pladsen og Ini på 6.pladsen forstår man endda bedre hvor sjov den pris egentlig er.

Lad os nu bare nyde, at Ronaldo har vundet titlen og tage bekymringerne senere ;-)

Til sommer står Cristinao som mest scorende spiller i CL nogensinde (pr sæson), topscorer i La Liga, La Decima, La Liga og hvis vi er heldige Copa del Rey - så allerede inden vi går i gang med næste sæson, vil han være godt på vej mod endnu en Balon :-D

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 6 måneder siden #47 af Lykke

kan den knægt være mere kær? Jeg spørger bare...

www.fifa.com/ballondor/news/newsid=2260774/index.html

har i set de her citater? selv Neymar indrømmer at han er Ronaldo fan, så er der da lidt fornuft i den mand, dog også kun lidt ;)
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Lykke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

12 år 6 måneder siden #48 af Roesen7

Dios skrev:

Roesen7 skrev:

Dios skrev: Fantastisk og fortjent!

Var jeg den eneste som måske fandt ud af hvorfor Ronaldo var så ked af det efter sidste års uddeling? Den titel betyder åbenbart mere for ham end jeg lige havde regnet med. Det var godt nok overraskende og se ham bryde sådan sammen, men smukt var det da.

Når man siden man som lille knægt på Madeira har drømt om at være verdens bedste, så betyder det nok uendeligt meget at det lykkedes! Det beviser nok engang hans vindermentalitet :-)

Jeg ville kunne forstå hvis det var hans første gang han vandt den, men det var det jo ikke. Jeg tror ikke det handler om vindermentalitet, nok nærmere bekræftelse.

Men vil en mand med vindermentalitet ikke også gerne bekræftes i, at man gør det godt? Den ene forklaring udelukker vel ikke det andet.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

Leveret af Kunena Forum