Nem pligtsejr i Pamplona
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Real Madrid skulle her til aften forsøge at sikre sig videre avancement til Copa del Rey-kvartfinalen ved at forsvare 2-0-sejren fra sidste uges hjemmekamp mod Osasuna. Lad det være sagt med det samme, den samlede føring blev aldrig truet.
Kampens indledning bød kun på begrænset action, da opgørets ellers udmærkede dommer, Mateu Lahoz, valgte at give et bemærkelsesværdigt gult kort til Oriol Riera på Osasuna-bænken, for protester over et manglende frispark midt på banen. En dumhed fra Riera, som kun blev overgået i dumhed, da det evige fejlkøb ved navn Fabio Coentrao synes han skulle brokke sig over et indkast på Osasunas banehalvdel og dermed sikrede sig en tåbelig notits i dommerbogen kort før pausen.
Bortset fra Coentraos tåbeligheder spillede de hvidklædte ellers en solid første halvleg, hvor Osasuna kun truede én gang efter en genialitet fra Cejudo. Til gengæld var en anden portugiser anderledes heldig for Real Madrid, da verdens bedste fodboldspiller midt i halvlegen så sit frispark gå i mål, efter et drop af de større af Fernandez i Osasuna-målet.
I den anden ende blev Casillas kun momentvis truet i kampen og de få gange Osasuna nærmede sig, gjorde anføreren det han gør bedst og reagerede hurtigt på stregen, hvorfor San Iker endnu engang holdt buret rent. Det er selvfølgelig solidt, men Osasunas offensiv var i anden halvleg mere tandløs end det er svært at udtale Satrustegui i en brandert.
Anden halvleg blev derfor en ørkenvandring, som blot bød på en del indskiftninger fra begge hold og ellers kun på enkelte detaljer, som da Jesé viste den hurtighed, de fleste fodboldkendere foruden Jan Mølby ved han besidder, og tog et raid ned af Osasunas højre side, inden spanieren med en knivskarp aflevering spillede Angel di Maria fri til en klassescoring. 0-2 og kampen var lukket.
Selvom kampen var lukket formåede Coentrao dog at udstille sin utilgivelige mangel på fodboldintelligens og blive udvist fem minutter før tid. En dumhed, som forhåbentlig blot understreger for enhver, at portugiseren aldrig bør optræde i Madrid-trøjen igen.
Ydermere måtte indskiftede Morata desværre udgå i kampens døende minutter, efter han fik et slag. Forhåbentlig er angriberen hurtigt klar igen.
Kampfakta
Kampens spiller: Casillas
Kampens badebold: Coentrao
Kampens detalje: Jesés raid og oplæg til 0-2
Osasuna: Fernandez; Oier, Loties, Flano, Oriol(Satrustegui, 66.); Punal, Loe, Cejudo(Garcia, 61.), De Las Cuevas(Riera, 81.), Torres; Acuna
Real Madrid: Casillas; Coentrao, Ramos, Pepe, Arbeloa; Xabi Alonso(Casemiro, 64.), Illarra, Cristiano Ronaldo(Bale, 61.), Di Maria, Isco, Jesé(Morata, 69.).
Osasuna-Real Madrid 0-2 (0-1)
0-1, Cristiano Rondo(22. min.)
0-2, Di Maria(56. min.)
Dommer: Matéu Lahoz
Gule kort:
Osasuna: Oriol Riera(på bænken), Oier, Loe
Real Madrid: Arbeloa, Coentrao
Røde kort:
Coentrao
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Isco igen igen ærgre man sig over, at vi har fået ham istedet for Özil. Han er jo ikke i nærheden af Tyskern. Intet lykkedes for ham.
Mendi spiller fint. Det eneste han kan er spillede den til side manden, når han for en gang skyld ikke spiller den tilbage. Har den mand overhovedet lavet en eneste assist?
Men så vil jeg da komme med min vurdering.
Casillas 4. Havde nogle gode redninger selvom det var en stille dag på kontoret.
Arbeloa 3. Hvis jeg skal være helt ærlig, så bemærkede jeg ham slet ikke idag.
Pepé 4. Synes han lukker fint af, og er begyndt og minimere hans fejl, selvom han kom på mellemhånd en gang eller 2.
Ramos 4. Han har hævet niveauet, og ligesom Pepé er han også begyndt og minimere hans brølere, og sammen udgør de en god duo.
Coentrao 0. Jeg spørger tit mig selv om han laver sjov, eller bare ikke forstår simpel fodbold. Han gjorde det egentlig ganske udmærket, taget i betragtning at han ikke har været i spil i over 2 måneder, men hans røde kort er bare så dumt.
Alonso 2. Utrolig sløv med mange fejlafleveringer, og virker overhovedet ikke i gear. Håber ikke han laver en Di María med sin nye kontrakt.
Illarra 3. Gjorde det ganske udmærket, selvom jeg savner noget ansvar. Han falder meget ud af spillet idag, men det er nok hans rolle ved siden af Alonso som gør det.
Isco 2. Endnu en skuffende præstation fra hans side af. Han er slet ikke i omdrejninger, og det lader til han slet ikke kan finde sig tilrette på holdet.
Jesé 3. En Meget middelmådig præstation, og det er kun hans fremragende assist jeg husker ham for idag.
Di María 2. Stadig med alt for mange fejlafleveringer, og synes han har fået en tendens med og være for defensiv i hans placering. Han stop ofte på linje med Alonso og Illarra idag, og der kan han ikke blive farlig. Jeg giver ham 2, fordi han skal ind og vise han er god nok, men han skuffer fælt igen idag.
Ronaldo 3. Igen en meget anonym kamp, og et lidt heldigt mål, men med sådan et spark skaber frygt hos de uerfarne målmænd.
Bale 2. Skaber intet og virker uoplagt.
Casemiro 3. Skaber balance ind på midtbanen, og gjorde det helt fint.
Morata. Udenfor bedømmelse.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dog må det næppe komme som nogen overraskelse, at en kommentar også skal knyttes til Coentrao, der nok engang fik raget et par gule kort til sig som følge af nogle karakteristiske Coentrao-dumheder. United må meget gerne snart fragte ham til Manchester - han har været her 2.5 år for længe…
Andre bemærkninger: Iker virkede skarp og sikker, og bliver fortjent kampens spiller af madridista-referatet. Jesé imponerer igen med en flot flot assist og en glimrende nærved-assist kort inden sin udskiftning. Di Maria var dog ikke imponerende, på trods af målet. Alt for mange boldberøringer, alt for mange dårlige beslutninger, positionere sig besynderligt i flere situationer og leverer for mange tandløse afleveringer. Virkede mest som en hæmsko i offensiven.
Det er glædeligt, at forsvaret ser ud til at forbedre sig. Ramos især, synes jeg er kommet godt igen i de første kampe i det nye år, og ligner mere sit gamle selvsikre, kommanderende, fysiske og boldførende jeg. Offensiven var til gengæld ikke prangende og der blev ikke skabt synderlig mange chancer, men det kan jeg acceptere i dag med en "ligegyldig" udekamp i de tidlige stadier i Copaen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Vi er gået tilbage til det gamle system, hvor vi kun uddeler MoM, Badebold og detalje. Resten har vi et nyt initiativ på vej med, som forhåbentlig kan gøre at alle vil være mere tilfredse, men det kodningsmæssige er Torben igang med og det tager lige lidt tid. Jeg må dog erkende, at det faktisk giver langt mere overskud til at skrive et ordentligt referat(hvilket jeg synes dette er, sammenlignet med mine seneste), når man ikke skal bruge tiden på karakterer.
Så kan du jo passende være med til at stå for den afdeling ;)
- The Legend
- Gæst
-
madrid2000 skrev: Di Maria er pisse elendig hele kampen igennem. Han ødelægger flere gode kontra angreb. Løber som en forvirret høne. En mareridt at se ham spille.
Isco igen igen ærgre man sig over, at vi har fået ham istedet for Özil. Han er jo ikke i nærheden af Tyskern. Intet lykkedes for ham.
Mendi spiller fint. Det eneste han kan er spillede den til side manden, når han for en gang skyld ikke spiller den tilbage. Har den mand overhovedet lavet en eneste assist?
Jeg vil give dig ret i, at Di Maria spiller helt vildt ringe, og jeg ser gerne, at han snarest muligt forlader klubben eller bliver omskolet til en offensiv venstre back.
Er en smule uenig i, at man skal være nede over, at de har fået Isco i stedet for Özil. Özil er helt sikkert bedre lige nu, men jeg synes, at man har set Iscos potientiale, og det var godt at få lidt penge i kassen, nu hvor mange valgte at give så meget for Bale. Isco er også 4 år yngre, og så er han spanier. Iscos spil i dag bærer også præg af, at Reals opstilling var helt ude at skide. Han ligger jo som en falsk 9'er, men alt det kreative fremad i banen skal stadig komme fra, hvilket gør, at bolden skal spilles fra Xabi/Illarramendi, som er defensiv midt, helt op til Isco, som er en af spillerne længst fremme. Den opstilling fungerer overhovedet ikke, den er alt for kedelig, og der er for mange spillere på midten, der ikke er kreative nok længere fremme på banen.
Enig i, at Illarramendi indtil videre kun har vist, at han kan spille sikre aflevering, men hvor mange assist han har lavet er vel fuldstændig ligemeget, da de ikke skal komme fra ham, ligesom Xabi også laver meget få assists og oftest fra frispark. Jeg synes nu også, at Illarramendi er begyndt at lægge nogle afleveringer fremad i banen, det drejer sig godt nok om ganske få, men det er bare den spiller, han er.
Iker - 4
Gjorde det fint, gode indgreb og forudseenhed, men smider mange bolde væk med dårlige igangsætninger.
Arbeloa - 3
Fin stabil indsats, tillod ikke noget, kom ikke med noget ekstra
Pepe - 4
Stærk i sine dueller, hurtig og påpasselig. Mangler med fusserne
Ramos - 5
Back to basic, vinder sine dueller og stærk med fødderne idag, mere end solidt
Coentrao - 2
Forfærdelig udvisning, synes dog hans advarsel bar præg af kompensation. Undskyldt af det lange fravær, manglede kampfornemmelser, Fin defensivt og kom en del gange offensivt, men ikke meget lykkedes.
Illiarra - 3
Ok i presset, momenter i første halvleg hvor det så lidt dedikeret ud, Atletico-agtigt. Bedre bold distribution i anden halvleg. Irriterer mig grusomt at jeg ikke kan se hans spidskompetence og ikke mindst at han nægter at sparke med venstre.
Alonso - 3
Lidt samme som Illiarra mht presset, med i det andet mål, dog en del lette boldtab.
Di maria - 3
En dagognatsnitte, fantastisk løbepensum og har kollosal x factor, men mister de letteste bolde og mangler måske lidt spilforståelse til placeringen i midten. Og tretallet fordi han var hele paletten rundt
Isco - 3
Ikke synlig nok, men næsten altid en fin station i pasningsspillet, arbejder okay og flot flot touch på bolden i øvrigt. næsten mø standard.
Ronaldo - 3
En toer hvis han ikke havde scoret, for mange mærkelige beslutninger og lette boldtab, men tæller op at han havde nogle fine en mod en situationer og han overvejede også at deltage i presspillet, det skal han have ros for.
Jese - 3
Som resten af offensiven ikke synlig nok, men dog flot assist og generelt bedre og bedre som kampen skred fremad. Med pil opad..
Bale - 2
Lidt undskyldt af at kampen og real manglede gnist og gejst da han kom på banen, men meget lidt aftryk han nåede at sætte på kampen
Casemiro - 3
Ok indhop, ligner en der har lyst og mod til at vise sig frem, bare ikke lige godt det hele.
Morata - UB
Ærgeligt med Alcorcon, drengen er iøvrigt lige vågnet igen, lort
Jeg går ikke så meget op i disse kampe, da det bare er 90 minutter der skal overstås, spillerne skal spare kræfterne. Fint resultat, videre.
- The Legend
- Gæst
-
Dios skrev: Sikke en fedtspiller hahaha :D Hvor er de karaktere henne, så debatten endelig kan starte? :).
Men så vil jeg da komme med min vurdering.
Casillas 4. Havde nogle gode redninger selvom det var en stille dag på kontoret.
Arbeloa 3. Hvis jeg skal være helt ærlig, så bemærkede jeg ham slet ikke idag.
Pepé 4. Synes han lukker fint af, og er begyndt og minimere hans fejl, selvom han kom på mellemhånd en gang eller 2.
Ramos 4. Han har hævet niveauet, og ligesom Pepé er han også begyndt og minimere hans brølere, og sammen udgør de en god duo.
Coentrao 0. Jeg spørger tit mig selv om han laver sjov, eller bare ikke forstår simpel fodbold. Han gjorde det egentlig ganske udmærket, taget i betragtning at han ikke har været i spil i over 2 måneder, men hans røde kort er bare så dumt.
Alonso 2. Utrolig sløv med mange fejlafleveringer, og virker overhovedet ikke i gear. Håber ikke han laver en Di María med sin nye kontrakt.
Illarra 3. Gjorde det ganske udmærket, selvom jeg savner noget ansvar. Han falder meget ud af spillet idag, men det er nok hans rolle ved siden af Alonso som gør det.
Isco 2. Endnu en skuffende præstation fra hans side af. Han er slet ikke i omdrejninger, og det lader til han slet ikke kan finde sig tilrette på holdet.
Jesé 3. En Meget middelmådig præstation, og det er kun hans fremragende assist jeg husker ham for idag.
Di María 2. Stadig med alt for mange fejlafleveringer, og synes han har fået en tendens med og være for defensiv i hans placering. Han stop ofte på linje med Alonso og Illarra idag, og der kan han ikke blive farlig. Jeg giver ham 2, fordi han skal ind og vise han er god nok, men han skuffer fælt igen idag.
Ronaldo 3. Igen en meget anonym kamp, og et lidt heldigt mål, men med sådan et spark skaber frygt hos de uerfarne målmænd.
Bale 2. Skaber intet og virker uoplagt.
Casemiro 3. Skaber balance ind på midtbanen, og gjorde det helt fint.
Morata. Udenfor bedømmelse.
Di Maria har fortjent et 1 tal. Han spiller utrolig dårligt, han spiller alt for langsomt, hvilket gør, at han for stoppet mange gode muligheder for kontras og så laver han så ufattelig mange fejlafleveringer. Han er skuffende og skal sælges.
- The Legend
- Gæst
-
Steen skrev: Kampens spiller Casillas? Det synes jeg ikke, han kunne ikke gribe en nem bold fra et hjørnespark, og sparker bolden væk selvom at han havde tid til at gå ned og samle bolden op. Osasuna havde 4 skud på mål, hvor ingen af dem var særlig farlige.. Men de øvrige gjorde det vel ikke meget bedre.. Men for mig var Jesé kampens spiller, kæmpede hårdt defensivt og leverede et fantastisk assist til Di Maria. Illarra gjorde det fint defensivt, men han havde rigtig mange fejlafleveringer, selv de helt simple. Di Maria var endnu en gang dårlig, men han sparkede den godt ind. Casemiro, hvad prøvede han på? Der var i flere situationer spillere ved siden af ham, men alligevel spiller han den på tværs af banen, og fejler.. Coentrao gjorde fint, og så får han den dummeste røde kort jeg længe har set. Helt ærligt, hvad tænker han dog på? Bale fik ikke meget at arbejde med, og slet ikke når vi så bliver først 10 spillere og så 9.
Jeg går ikke så meget op i disse kampe, da det bare er 90 minutter der skal overstås, spillerne skal spare kræfterne. Fint resultat, videre.
Det er da taget lige ud fra kampens kommentator det der. Hvorfor skulle Casillas prøve at samle den bold? Hvorfor tage chancer i overtiden? Han kunne risikere at ramme ind i enten med- eller modspilleren, der er tæt på bolden, og derved miste den eller komme til skade. Det er rutinen han viser, hvilket er fremragende at se. Hvilken nem bold er det, som han ikke griber?
Hvilken nem bold er det, som han ikke griber?
Et af deres hjørnespark i slutningen af kampen, det endte med et nyt hjørnespark til dem. Den burde han også have grebet.
- FigoJensen
- Gæst
-
Jeg hæfter mig lidt ved kampreferatet og at skribentens tilsyneladende personlige mening om Coentrao kommer lidt for meget frem i forhold til min smag. Med fortællinger omkring det evige fejlkøb og at han aldrig bør optræde for Real Madrid igen, synes jeg nu nok, at det er at skyde lidt over mål. Jeg har aldrig været specielt stor fan af Coentrao. Men han er ikke en dårlig fodboldspiller, og han har trods alt spillet gode kampe for Real. Så jeg synes han fortjener nogen kredit. Efter to måneders fravær, så synes jeg faktisk han spiller en ret god kamp i dag. Han har god timing i sine indgreb i det meste af kampen. Vi kan så helt sikkert godt blive enige om, at hans udvisning er torske dum og der var i hvert fald ikke megen timing i den tackling eller hvad man nu kan betragte det som. Hvis han kunne havde undladt det, så havde det været en rigtig god præstation af ham i følge min mening. Jeg synes dog stadig ikke det berettiger de hårde ord fra skribenten. Jeg kan da trods alt også sagtens nævne et navn som Arbeloa, der da mindst laver lige så mange torske dumme frispark og også har sine udvisning med jævne mellemrum, og jeg husker da sjovt nok ikke, at han får de samme svinere med fra vejen fra Madridista teamet.
Udover det, så synes jeg Di Maria, Isco og Xabi spiller en rigtig dårlig kamp i dag. Sjuskede afleveringer fra Alonso og forkerte beslutninger gang på gang af Isco/Di Maria. Jeg håber ikke det er ved at blive en vane for dem, men Isco og Di Maria har været for svingende den sidste tid. Jeg synes så bestemt heller ikke, at Di Maria hører til på midtbanen. Det fungerer ikke.