Intens pointdeling i El Derbi

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
12 år 4 måneder siden #1 af realmadsen

Som både nævnt i optakten på indeværende side og i samtlige madrilenske sportsaviser, så var der lagt op til en højspændt affære i eftermiddagens udgave af El Derbi. Og højspænding fik man for alle pengene, faktisk så meget at kampen flere gange var på kanten af kortslutning. Det ene frispark afløste det andet og kampen fandt aldrig rigtig en rytme, hvilket hjemmeholdet dragede mest fordel af.
Det var dog de hvidklædte gæster, der kom bedst fra start og bare tre minutter skulle der gå, før BBC endnu engang havde sendt bolden i nettet. Denne gang med sidste fod fra Benzema og selvom samtlige Atlético spillere og tilhængere appellerede for offside, så viste slowbillederne, at dommer Delgado havde ganske ret i sin målkendelse. Scoringen dæmpede gemytterne en smule, men der gik ikke lang tid før Atlético igen lugtede blod og man havde flere gange Søren Østergaards karakter "Smadremanden" mistænkt for at havde givet den sidste peptalk i Atléticos omklædningsrum, for smadret igennem blev der. Særlig hårdt gik det flere gange ud over Xabi Alonso, Arbeloa og Cristiano Ronaldo, der måtte ned og bide i græsset. Situationer hvor dommer Delgado med fordel kunne have uddelt kort for at dæmpe gemytterne.
De manglende kort, kampens ujævne rytme og høje intensitet dragede Atlético fordel af, for i stedet for at spille sig ud af problemerne lod Ancelottis udvalgte sig stresse længere og længere ned på egen banehalvdel. Særligt i første halvlegs sidste kvarter viste Atlético, hvorfor de stadig skal regnes for bejlere til det spanske mesterskab.

Knap en halv time var spillet, da Koke efter længere tids Atlético pres pludselig stod fri i højre side af feltet. Her tøvede den nyudtagne spanske landsholdsspiller ikke og med et resolut spark under en chanceløs Diego Lopez blev der ganske fortjent udlignet. I minutterne efter scoringen drog hjemmeholdet fordel af det genvundne momentum og pressede Real Madrid langt tilbage på egen banehalvdel og det virkede mest af alt, som om de 11 hvidklædte ønskede sig ned til en kop varm pause-te. Derfor var det heller ikke helt ufortjent, at Rojiblanco gik til pausen med en føring og som det også kom til udtryk på lægterne, så var Atlético-sympatisørerne svært tilfredse med måden det skete på. Et egentlig ganske ufarligt frispark, et stykke uden for feltet, blev trillet på tværs til anfører Gabi, der førte bolden nogle meter tættere på feltet, trykkede af og lod en sprællende og ikke helt uskyldig Diego Lopez hente bolden ud af netmaskerne. Flot for tilskuerne, forfærdeligt for os hjemme i stuerne.
I anden halvleg blev kampen mere lige, men fortsat var der store perioder hvor Atlético virkelig pressede på for en 3-1 scoring, der på det tidspunkt nok havde lukket kampen. Det kan man heldigvis takke den store fodboldgud for ikke skete og i samme ombæring kan man takke ham for at have sendt Cristiano Ronaldo til Real Madrid. For selvom både Bale og Modric havde endog ganske store chancer for at udligne i løbet af de sidste 45 minutter, så er det næsten lige så sikkert som amen i kirken, at Cristiano Ronaldo rager kastanjerne ud af ilden, når de virkelig er ved at brænde på.
Således også denne tidlige aften på Vicente Calderon, hvor en tværpasning fra indskiftede Dani Carvajal fik lov at passere gennem Bale til Cristiano Ronaldo, der fra omkring 11 meter sendte bolden i nettet uden for Courtois' rækkevidde. Og så kunne man endnu engang råbe glædesroser mod portugiseren og fjernsynsskærmen hjemme i stuen.

I kampens afslutning lagde Real Madrid mest pres på for en afgørende scoring, men denne udeblev og derfor endte det i en, hele kampen taget i betragtning, ganske fortjent pointdeling. Dermed er Real Madrid fortsat på førstepladsen i Liga BBVA, tre point foran Atlético og fire point foran Barcelona, der dog endnu ikke har spillet deres kamp mod Almería på hjemmebane færdig.

Mål: 2-2 (2-1) – 1-0 Benzema (3'), 1-1 Koke (28'), 2-1 Gabi (45+), 2-2 Cristiano Ronaldo (82')

Real Madrid: Diego Lopez, Arbeloa (Carvajal 71'), Pepe, Sergio Ramos, Coentrão (Marcelo 59'), Modric, Xabi Alonso, Di María (Isco 72'), Bale, Benzema, Cristiano Ronaldo

Atlético Madrid: Courtois, Juanfran, Godín, Miranda, Filipe Luis, Mario Suárez, Gabi, Arda Turan (Cristian Rodriguez 83'), Koke, Raúl García, Diego Costa

Gule kort: Arda Turan (11'), Pepe (39'), Godín (39'), Diego Costa (64'), Arbeloa (67'),

Kampens spiller: Alvaro Arbeloa – faldt mindst igennem og viste rutinen i flere farlige situationer, hvor han fik afværget og i en enkelt endda fremprovokeret et gult kort til Diego Costa

Kampens detalje: Ancelottis indskiftninger – Carvajal var med i oplægget til Ronaldos 2-2-scoring og både Isco og Marcelo viste i løbet af anden halvleg gode offensive takter, der med lidt mere skarphed kunne have sendt alle tre point med tilbage til det nordlige Madrid

Kampens badebold: Fabio Coentrão – portugiseren var med fra start og havde en oplagt mulighed for at bevise, at han stadig kan gøre sig gældende i Real Madrid. Det viste han så langt fra

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #2 af rezamadridista

Kampens spiller: Alvaro Arbeloa – faldt mindst igennem og viste rutinen i flere farlige situationer, hvor han fik afværget og i en enkelt endda fremprovokeret et gult kort til Diego Costa

(y)

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 4 måneder siden #3 af Steen
Besvaret af Steen på emne Intens pointdeling i El Derbi
Ancelotti's taktik kostede os kampen.. Vi kunne sagtens have vundet den, tror jeg.. Ét point er godkendt, jeg er bare ikke tilfreds med selve spillet.. KÆMPE brøler af Carlo. Dårlig kamp af alle spillere.

Vi kan dog stadig vinde ligaen, og det forventer jeg faktisk at vi gør. Kom så!

12 år 4 måneder siden #4 af MMM
Besvaret af MMM på emne Intens pointdeling i El Derbi
Jeg kan ikke helt følge hvordan Arbeloa kan være kampens spiller, hvis kampens detalje var at hive ham af...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista, BBB, andreashn, elle44

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #5 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Intens pointdeling i El Derbi

Steen skrev: Ancelotti's taktik kostede os kampen.. Vi kunne sagtens have vundet den, tror jeg.. Ét point er godkendt, jeg er bare ikke tilfreds med selve spillet.. KÆMPE brøler af Carlo. Dårlig kamp af alle spillere.

Vi kan dog stadig vinde ligaen, og det forventer jeg faktisk at vi gør. Kom så!

Enig.

Jeg tænker sgu ikke, at Ancelottis indskiftninger af de to backs og Isco aldrig kan være kampens detalje, da det i første omgang er en kæmpe taktisk brøler, at han undlader at bruge dem begge. Han læser jo kampen helt forkert. Indskiftningen var god.

12 år 4 måneder siden #6 af Siempre fiel

Ok, nu er jeg lige blevet forvirret på samtlige plan - altså det her er en joke ik??? Jeg gav personligt Arbeloa 1 idag. Han spiller ofte solidt, uden at være prangende, men idag var han da aldeles værdiløs. I det hele taget er det lidt skræmmende så let det var at forudsige at det give problemer for holdet når man starter med vores to suverænt ringeste backs ien topkamp. Altså det siger jo en hel del når man blir nødt til at bruge to udskiftninger på at sætte vores bedste backs på banen - hermå jeg sige at jeg ik aner hva Ancelotti tænker på når han starter som han gjorde.

Arbeloa og Diego Lopez, fine spillere til bredden, men som startede for Real Madrid har de ganske enkelt ik niveauet. Og til Siempre Madrid - synes det er lidt tyndt at du ska tale ned til folk, som det tydeligvis er at kalde dem/os for gribbe, blot fordi vi tillader os at kritisere et gigantisk keeperdrop i en ultimativt vigtig topkamp. Men jeg er self klar over at alt der ka tolkes som støtte til Iker, både direkte og indirekte, er ugle set i din optik. Jeg har svært ved a se det onde i at man ønsker at vi bruger en af verdens bedste keepere når vi nu har ham. Men det er ik en debat jeg synes vi ska ta, da jeg altid blir i dårligt humør af at høre en madridista nedgøre Iker, hans niveau og alt hva han har givet for klubben. Det er jo tydeligt at ligegyldigt hvor ordinært, eller elendigt som idag, Lopez gør det, så ka intet nogensinde overbevise dig om at det ville ha gået bedre med Iker. Og det er helt ok at du har den holdning - dumstædig som jeg synes den er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, Dios, rezamadridista, Jaken, andreashn, MMM, The Legend og 1 flere

12 år 4 måneder siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne Intens pointdeling i El Derbi

Siempre fiel skrev: Arbeloa og Diego Lopez, fine spillere til bredden, men som startede for Real Madrid har de ganske enkelt ik niveauet. Og til Siempre Madrid - synes det er lidt tyndt at du ska tale ned til folk, som det tydeligvis er at kalde dem/os for gribbe, blot fordi vi tillader os at kritisere et gigantisk keeperdrop i en ultimativt vigtig topkamp. Men jeg er self klar over at alt der ka tolkes som støtte til Iker, både direkte og indirekte, er ugle set i din optik. Jeg har svært ved a se det onde i at man ønsker at vi bruger en af verdens bedste keepere når vi nu har ham. Men det er ik en debat jeg synes vi ska ta, da jeg altid blir i dårligt humør af at høre en madridista nedgøre Iker, hans niveau og alt hva han har givet for klubben. Det er jo tydeligt at ligegyldigt hvor ordinært, eller elendigt som idag, Lopez gør det, så ka intet nogensinde overbevise dig om at det ville ha gået bedre med Iker. Og det er helt ok at du har den holdning - dumstædig som jeg synes den er.

Du bruger alligevel pænt meget plads på en debat, som du ikke vil tage.

Jeg grinte, da jeg læste om kampens spiller. Det var faktisk ret sjovt, og en god måde at fremhæve #GrandeArbeloa.

e:
I øvrigt rimelig vildt, at Simeone ikke gider at bruge de sidste to udskiftninger. Det er klart, at vi blev så farlige til sidst, når Atletico spillerne bliver presset så hårdt af deres træner.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved BBB.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #8 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Intens pointdeling i El Derbi
I dag var tydeligvis en kamp, der blev spillet på Atleticos præmisser. Vi lod os blive provokeret og mistede køligheden. Det var specielt tydeligt i vores boldomgang, der mangler ro over det. De mange spilstop gjorde det også svært. Set fra dette perspektiv er uafgjort et udemærket resultat. Det sidste kvarter viser dog tydeligt, at vi er et bedre hold, når vi er oppe i omdrejninger.

Benzema som en helt anden spiller for tiden. Jeg har gennem en lang periode været blandt hans største kritikere, men hans attitude og energi er fantastisk i øjeblikket. Når han spiller så motiveret er han en fantastisk fodboldspiller!

Kampen i dag illustrerede også meget godt, hvorfor Di Maria ikke hører til på midtbanen. Han spiller en udemærket kamp, men han har en håndfuld risikable aktioner på egen banehalvdel, som kunne have kostet dyrt. Det er farligt at sætte ham på midtbanen til kampe mod gode hold. Spørgsmålet er dog, om vi har noget bedre alternativ lige nu. Det er dog helt sikkert noget, vi skal tænke på i sommerens transfervindue.

I øvrigt synes jeg ikke specielt godt om den ondskabsfulde stemning, der prægede dagens kamp. Det er fedt med en fodboldkamp med tænding på, men det tog lidt overhånd i dag. I rigtig mange situationer lavede spillere på begge hold svinestreger og eftertacklinger, som skulle gøre ondt på modstanderen. Dommeren skulle i mine øjne have lagt en anden linje fra start, men Atleticos ufattelige aggresivitet er med til at bringe spænding op på et for højt niveau, og vi lod os endnu engang rive med. Det tog lidt overhånd i dag, og klæder hverken kampen eller de to hold.

12 år 4 måneder siden #9 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Intens pointdeling i El Derbi

RasmusKring skrev: I dag var tydeligvis en kamp, der blev spillet på Atleticos præmisser. Vi lod os blive provokeret og mistede køligheden. Det var specielt tydeligt i vores boldomgang, der mangler ro over det. De mange spilstop gjorde det også svært. Set fra dette perspektiv er uafgjort et udemærket resultat. Det sidste kvarter viser dog tydeligt, at vi er et bedre hold, når vi er oppe i omdrejninger.

Benzema som en helt anden spiller for tiden. Jeg har gennem en lang periode været blandt hans største kritikere, men hans attitude og energi er fantastisk i øjeblikket. Når han spiller så motiveret er han en fantastisk fodboldspiller!

Kampen i dag illustrerede også meget godt, hvorfor Di Maria ikke hører til på midtbanen. Han spiller en udemærket kamp, men han har en håndfuld risikable aktioner på egen banehalvdel, som kunne have kostet dyrt. Det er farligt at sætte ham på midtbanen til kampe mod gode hold. Spørgsmålet er dog, om vi har noget bedre alternativ lige nu. Det er dog helt sikkert noget, vi skal tænke på i sommerens transfervindue.

I øvrigt synes jeg ikke specielt godt om den ondskabsfulde stemning, der prægede dagens kamp. Det er fedt med en fodboldkamp med tænding på, men det tog lidt overhånd i dag. I rigtig mange situationer lavede spillere på begge hold svinestreger og eftertacklinger, som skulle gøre ondt på modstanderen. Dommeren skulle i mine øjne have lagt en anden linje fra start, men Atleticos ufattelige aggresivitet er med til at bringe spænding op på et for højt niveau, og vi lod os endnu engang rive med. Det tog lidt overhånd i dag, og klæder hverken kampen eller de to hold.

Jeg mener personligt at dommeren tog kampen op på en uacceptabelt måde, at han tillader en så hård linie, denne linie ville få et hold som Stoke til at ryste i bukserne. Det var ganske enkelt vanvid.

I det mindste kan man argumentere for, at der ikke var skyggen Af straffespark til Atletico, da dommeren havde valgt en linie, hvor stemplinger på knæet var den eneste måde at tilkæmpe sig et tyndt frispark på.

Men ja en kamp på Atleticos præmisser, de havde alle de gode kort på hånden: hjemmebane, en uges forberedelse, vanvittig hævntørst samt en dommerlinie der favoriserede deres spillestil. På trods af alt dette kommer Real ud af kampen med en uafgjort og ingen brækkede ben.

Jeg skal lige slå fast, at jeg ikke beskylder dommeren for at dømme til Atleticos fordel i de enkelte kendelser (jeg mener dommeren havde en skidt dag helt generelt). Jeg mener bare at den linie han valgte, og udførte kampen igennem, var til Atleticos fordel. Og det er jo selvfølgelig hvad der kan ske

12 år 4 måneder siden #10 af Siempre fiel

BBB skrev: Du bruger alligevel pænt meget plads på en debat, som du ikke vil tage.

Hvis du læser hva jeg skriver ka du relativt nemt se at jeg alene kommenterer på Siempre Madrids kommentarer til folk der er utilfredse med Lopez. Jeg skriver intet om at åbne en egentlig diskussion om de to keeperes kompetencer - bl.a. fordi jeg jo godt ka se at der ligger andet til grund for bl.a Siempre Madrids holdning end blot de fodboldmæssige kvaliteter hos keeperne. Derfor har jeg ingen interesse i atåbne en diskussion om de to keepere. Ydermere synes jeg faktisk den er trættende og ik vildt interessant, da jeg blot må konstatere at nogle mener Lopez er bedre keeper end Iker og fred være med det.

Så jeg håber det er ok at kommentere på en persons indlæg og samtidig erkende at man ik er interesseret i en debat omrking det bagvedliggende emne. Men du er self mere end velkommen til at ta diskussionen, jeg forbeholder mig blot retten til at holde mig udenfor. God aften.

12 år 4 måneder siden #11 af Dios
Besvaret af Dios på emne Intens pointdeling i El Derbi
elle44 skrev:

Jeg mener personligt at dommeren tog kampen op på en uacceptabelt måde, at han tillader en så hård linie, denne linie ville få et hold som Stoke til at ryste i bukserne. Det var ganske enkelt vanvid.

I det mindste kan man argumentere for, at der ikke var skyggen Af straffespark til Atletico, da dommeren havde valgt en linie, hvor stemplinger på knæet var den eneste måde at tilkæmpe sig et tyndt frispark på.

Men ja en kamp på Atleticos præmisser, de havde alle de gode kort på hånden: hjemmebane, en uges forberedelse, vanvittig hævntørst samt en dommerlinie der favoriserede deres spillestil. På trods af alt dette kommer Real ud af kampen med en uafgjort og ingen brækkede ben.

Jeg skal lige slå fast, at jeg ikke beskylder dommeren for at dømme til Atleticos fordel i de enkelte kendelser (jeg mener dommeren havde en skidt dag helt generelt). Jeg mener bare at den linie han valgte, og udførte kampen igennem, var til Atleticos fordel. Og det er jo selvfølgelig hvad der kan ske

Så kunne han have fløjtet kampen forbi allerede efter et kvarter spillet ved at smide 8 spillere ud. Det handler om, at straffe svinestregerne og tillade hårdt spil. Det er fantastisk svært, og specielt når spillerne samtidig piver og opfører sig som små prinsesser.
Arbeloa, Pepé, Ramos, Coentrao og Alonso burde alle have fået et rødt kort, hvis ikke dommeren var så large i de fleste episoder, og ligeså mange vil man kunne nævne hos Atletí.

Det man i stedet burde gøre er, og straffe spillerne efter kampen. Alle de bevidste svinestreger, snotklatter etc. dem burde man gå ind og straffe med 8-10 spilledages karantæne. Det er simpelthen den eneste måde og stoppe svinestreger i fodbolden på. Ligesom man burde straffe film og her ser Pepé igen ikke for godt ud.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #12 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Intens pointdeling i El Derbi

Dios skrev: elle44 skrev:

Så kunne han have fløjtet kampen forbi allerede efter et kvarter spillet ved at smide 8 spillere ud. Det handler om, at straffe svinestregerne og tillade hårdt spil. Det er fantastisk svært, og specielt når spillerne samtidig piver og opfører sig som små prinsesser.
Arbeloa, Pepé, Ramos, Coentrao og Alonso burde alle have fået et rødt kort, hvis ikke dommeren var så large i de fleste episoder, og ligeså mange vil man kunne nævne hos Atletí.

Det man i stedet burde gøre er, og straffe spillerne efter kampen. Alle de bevidste svinestreger, snotklatter etc. dem burde man gå ind og straffe med 8-10 spilledages karantæne. Det er simpelthen den eneste måde og stoppe svinestreger i fodbolden på. Ligesom man burde straffe film og her ser Pepé igen ikke for godt ud.

Det er da i høj grad dommerens ansvar at lægge linjen. Hvis han havde været hurtig med ostemadderne i de første 5-10 minutter, så havde tonen været en anden resten af kampen. Hans mistede kontrollen med kampen hurtigt, og så ekskalerede det. Alle de situationer var ikke opstået, hvis dommeren havde været mindre large i starten af kampen.

Leveret af Kunena Forum