Intens pointdeling i El Derbi

12 år 4 måneder siden #13 af henrikcomn
For det første

@ Siempre Fiel, svært at tage dig seriøst når du skriver at Diego Lopez ikke har niveauet til Real Madrid. Hvor har du været det sidste år..

For det andet..

Fantastisk kamp af Atletico. Sikke en kulisse de skaber fans'ene! Hold op! Jeg syntes vi skal på baggrund af kampen være lykkelige for 1 point.. Ja, Ancelotti laver en taktisk brøler på de 2 backs, men det er nemt at være bagklog...

Med de positive briller kan vi jo være glade for at det kun er Atletico der praktisere denne form for fodbold af de hold vi kan og skal møde i resten af sæsonen i både La Liga og CL... Og skulle vi rende ind i Atletico i CL er vi helt sikkert bedst over 2 kampe.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #14 af Sahinovic
Alt i alt okay med ét point på en svær udebane. Atletico Madrid formår at ødelægge vores spil fuldstændigt, og det er jo også deres eneste chance for overhovedet at ''spille'' op imod os.

Nu hvor der ikke er så mange der nævner Ramos så synes jeg godt nok at han lignede en cirkus klovn overfor Diego Costa - av hvor blev han kørt rundt, først laver han et klokkeklart og dumt straffespark mod Diego Costa, som dommeren heldigvis ikke ser, og udover det så taber han nærmest samtlige dueller mod Diego Costa.

Deigo Lopez burde holde langskuddet fra Gabi, men ja så er den ikke længere, han redder også en stor chance som Diego Costa havde, men det glemmer folk selvfølgelig.

Bale var igen usynlig idag.

Benzema var den eneste rigtige gode idag.

Alt i alt fint med ét point, vi fortjente ikke mere idag, og vi ligger trods alt stadig nummer et.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, andreashn

12 år 4 måneder siden #15 af Siempre fiel

henrikcomn skrev: For det første

@ Siempre Fiel, svært at tage dig seriøst når du skriver at Diego Lopez ikke har niveauet til Real Madrid. Hvor har du været det sidste år..

For det andet..

Ja, Ancelotti laver en taktisk brøler på de 2 backs, men det er nemt at være bagklog...

Jeg skriver at Lopez ik har niveauet til at starte for Real Madrid - og sammenlignet med Valdes, Courtois, De Gea, Cech, Neuer (og Casillas) fra de andre store hold i Europa, så er Lopez altså niveauet under - hvilket jo også bekræftes af at han tidligere har stået for hold som ik hører til eliten i Europa, Villarreal og Sevilla, og han havde problemer med at komme på holdet i Sevilla. Så at du mener det er svært at tage seriøst når jeg skriver han ik burde starte for Real Madrid, et Top 4-hold i Europa, så er må det være fordi du enten ik ka læse eller forstå.

Og til din anden pointe omkring Ancelotti og bagklogskab, så må jeg næsten le. Kl præcis 17 igår gik jeg ind på nærværende forum og skrev følgende indlæg "Arbeloa og Coentrrao - vorherre bevares - lad os håbe vi ka vinde PÅ TRODS!!!" - for jeg var decideret rystet over at han havde valgt den ringeste løsning på BEGGE backs. Og jeg tror LANGT FRA jeg var den eneste som sad og hev mig selv i håret over at han havde valgt sådan.

@AlanSahinovic
Du skriver at folk "self" glemmer Lopez' redning af Costasgennembrudsforsøg - det tror jeg da ingen af os gør. Det var da fint han var på plads ved den mulighed, men du mener vel ik at han på nogen måde IKKE sku ha reddet den bold?? Altså var han ik kommet ud og havde dækket målet af dér, så ku vi jo lige så godt ha startet med ham FCK-keeperen der stod igår. Det var en fin redning på en chance han naturligvis ska ta, så det er jo ik ligefrem noget som redder en keeper når han koster et vitalt mål.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, MMM

12 år 4 måneder siden #16 af Doc.juego
i hele Arbeloa og Contrao VS Carvajal og Marcello snakken.
Jeg synes her at på forhånd kan man ikke klandre Ancelotti for at stille med dem. Både Arbeloa og Contrao er er en del mere defensivt orienteret. Og Ancelotti har helt sikkert forventet at Atletico ville spille deres sædvanlige press/svine(undskyld sprog brug, men jeg er ikke fan af at være så unødigt aggressiv) spil. Han tænkte måkse at vi her mere fik brug for nogle Backs der ikke ville blive fanget højt oppe på banen, så Atletico kunne få for mange overtalssituationer.
Så tanken inden kampen var fin, især fordi jeg ikke synes at hverken Arbeloa eller Coentrao generelt har spillet ringe i sæsonen. (Coentrao har svunget op og ned) men Arbeloa har generelt spillet bedre end fx sidste sæson.

Nu ender det så desværre med at de spiller en dårlig kamp, og ikke overbeviser om at de skal starte før Marcello eller Carvajal.

Personligt synes generelt at Marcello ALTID er at foretrække. og Carvajal vs Arbeloa synes er lidt mere tricky, og her skal man tænke på modstanderen.

Isco spiller godt igen i dag, håber han er på vej tilbage.

Lopez, var virkelig ringe, ikke kun fordi han dropper og koster et mål, men han skabte utrolig meget usikkerhed, og det smittede af på forsvaret, og var med til (ikke alene) at gøre at Madrid blev så usikre og at de fik lov til at løbe os så meget over ende. Denne diskution er handler ikke kun om at men enten er pro Iker eller imod Iker, man må kikke på kampene. Diego er en god målmand, men han begynder at vise svaghedstegn, måske det der gjorde at han ikke var en top keeper før madrid, måske har han bare overpræsteret? jeg ved det ikke, men synes efterhånden at det begynder at blive sværere og sværere at forsvare at han skal være første keeper.

Dommeren:
synes ikke han laver decideret kendelser mod Madrid (han undlod trods alt at give straffe til begge hold) men jeg synes han tillod for meget. I sådanne kampe er det vigtigt at markere for starten af, at man ikke finder sig i grove tacklinger, det giver måske 2 gule kort tidligt i kampen, men så falder aggressiviteten også i kampen. Men hvis man som dommeren her, ikke giver de tidlige kort, og ovenikøbet undlader at fløjte for bare frispark på mange relativt hårde/grove tacklinger. Så opfordrer man til rigitgt hårdt spil, som er netop sådan at Atletico gerne vil spille. og netop détte giver Atletico en fordel i den her kamp. Jeg mener at dommeren fejler gevaldigt på den måde, og burde havde lagt en anden linje fra starten af.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

12 år 4 måneder siden #17 af henrikcomn
Siempre, så det da en smule underlig at både Mou og Ancelotti vælger Lopez frem for Casillas, verdens bedste 6 år i træk - hvad siger det? Tror du at de gør det for sjov? Eller fordi de mener at Lopez er bedre. Ancelotti havde INGEN grund til at vælge Lopez da han kom. Tværtimod forventede alle vel at se Casillas tilbage i mål. Men det kom han sjovt nok. Hvorfor mon?

12 år 4 måneder siden #18 af Dios
Besvaret af Dios på emne Intens pointdeling i El Derbi

henrikcomn skrev: Siempre, så det da en smule underlig at både Mou og Ancelotti vælger Lopez frem for Casillas, verdens bedste 6 år i træk - hvad siger det? Tror du at de gør det for sjov? Eller fordi de mener at Lopez er bedre. Ancelotti havde INGEN grund til at vælge Lopez da han kom. Tværtimod forventede alle vel at se Casillas tilbage i mål. Men det kom han sjovt nok. Hvorfor mon?

Han havde da alle muligheder for at vælge Lopez.

1. Lopez var i langt bedre form.
2. Casillas havde deltaget i confederations cup med Spanien, og kom derfor først senere til truppen.

Nu er snakken bare en anden, og Lopez har genfundet sit gamle jeg, og har fået jordforbindelse. Det samme så man med Lassana Diarra som imponerede alt og alle den første sæson, men efterfølgende fandt sit middelmådige spil igen.

Men i øvrigt er det sødt, at du tror Mourinho fravalgte Casillas på baggrund af hans niveau, og ikke den kæmpe uoverenstemmelse de havde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 4 måneder siden #19 af Siempre Madrid

Dios skrev:

henrikcomn skrev: Siempre, så det da en smule underlig at både Mou og Ancelotti vælger Lopez frem for Casillas, verdens bedste 6 år i træk - hvad siger det? Tror du at de gør det for sjov? Eller fordi de mener at Lopez er bedre. Ancelotti havde INGEN grund til at vælge Lopez da han kom. Tværtimod forventede alle vel at se Casillas tilbage i mål. Men det kom han sjovt nok. Hvorfor mon?

Han havde da alle muligheder for at vælge Lopez.

1. Lopez var i langt bedre form.
2. Casillas havde deltaget i confederations cup med Spanien, og kom derfor først senere til truppen.

Nu er snakken bare en anden, og Lopez har genfundet sit gamle jeg, og har fået jordforbindelse. Det samme så man med Lassana Diarra som imponerede alt og alle den første sæson, men efterfølgende fandt sit middelmådige spil igen.

Men i øvrigt er det sødt, at du tror Mourinho fravalgte Casillas på baggrund af hans niveau, og ikke den kæmpe uoverenstemmelse de havde.

Men langt fra så sødt, som at du tror, at Casillas blev fravalgt på grund af sin deltagelse i Conf. Cup. Du skal grave lidt dybere i posen med argumenter.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 4 måneder siden #20 af Siempre fiel

Ja lad os bare anvende din "logik" - vi ka så konkludere at Palop må være noget nær verdens bedste keeper for ham ku Lopez ik slå af holdet i Sevilla.

Casillas blev sat af holdet pga alt andet end det sportslige - og ja, Mou satte ham rent faktisk af "for sjov" - og sagde efterfølgende at det var fordi Adán var BEDRE. Utroligt så vanskeligt Adan efterfølgende havde ved at finde sit et hold at skifte til - GRATIS!!! Så nej, seriøsiteten omkring Mous valg var ikke-eksisterende. Jeg går ud fra at Ancelotti så har valgt Lopez fordi han måske også har været forblændet noget af at Lopez et par absolut store præstationer i CL i foråret og så har han måske ydermere imponeret ham i optakten (hvor han jo var til stede noget længere tid end Casillas). Og så ska det jo siges at som keeper er det jo svært at bevise noget fra bænken af - så hvis Ancelotti lagde størst vægt på den seneste tids præstationer, da han ankom, ja så er det jo mest oplagt at vælge Lopez, da Casillas jo sad på bænken det seneste halve år (pga en skadet finger, Mous barnlighed og Lopez fine præstationer). Det ændrer dog ik en tøddel ved at det over tid er tydeligt for enhver at Iker er en klart bedre keeper, hvilket jo afspejles tydeligt af deres karrierer - og som jo også er tydeligt på banen nu hvor Lopez har genfundet sit normale niveau som en ganske udmærket keeper, men ikke mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM

12 år 4 måneder siden #21 af henrikcomn

Siempre fiel skrev:

Ja lad os bare anvende din "logik" - vi ka så konkludere at Palop må være noget nær verdens bedste keeper for ham ku Lopez ik slå af holdet i Sevilla.

Casillas blev sat af holdet pga alt andet end det sportslige - og ja, Mou satte ham rent faktisk af "for sjov" - og sagde efterfølgende at det var fordi Adán var BEDRE. Utroligt så vanskeligt Adan efterfølgende havde ved at finde sit et hold at skifte til - GRATIS!!! Så nej, seriøsiteten omkring Mous valg var ikke-eksisterende. Jeg går ud fra at Ancelotti så har valgt Lopez fordi han måske også har været forblændet noget af at Lopez et par absolut store præstationer i CL i foråret og så har han måske ydermere imponeret ham i optakten (hvor han jo var til stede noget længere tid end Casillas). Og så ska det jo siges at som keeper er det jo svært at bevise noget fra bænken af - så hvis Ancelotti lagde størst vægt på den seneste tids præstationer, da han ankom, ja så er det jo mest oplagt at vælge Lopez, da Casillas jo sad på bænken det seneste halve år (pga en skadet finger, Mous barnlighed og Lopez fine præstationer). Det ændrer dog ik en tøddel ved at det over tid er tydeligt for enhver at Iker er en klart bedre keeper, hvilket jo afspejles tydeligt af deres karrierer - og som jo også er tydeligt på banen nu hvor Lopez har genfundet sit normale niveau som en ganske udmærket keeper, men ikke mere.

Selvfølgelig ligger der noget sportsligt bag - Ellers sætter man ikke bare symbolet på verdens største klub af - Lopez har ganske enkelt bare gjort det super godt siden han vendte retur, og her 1 år efter han vendte tilbage er er stadig ingen grund til at sætte ham af. Heller ikke en uheldig situation i én kamp. Hvis Casillas var bedre vil han også stå. ALT taler for at det er ham der burde stå, men gør det ikke.
Nu er hverken du eller jeg med på træningsbanen så mon ikke vi bare skal stole på at Ance og Zidane vælger Lopez fordi han gør det bedst.

12 år 4 måneder siden #22 af Fernando M.
Fed kamp i går. Kanon stemning på og over grænsen af det tilladelige. Det er netop grunden til, at nok elsker jeg de hvide fra Madrid, men også må indrømme, at Los Rojiblancos er mit andet favorithold i Spanien.

Jeg synes, det var fedt at dommeren tillod relativt hårdt spil og undlod at dømme de "tynde" straffespark, der bestemt godt kunne være dømt. Dejligt at 1-0-målet var korrekt trods det lignede en klar offside i første ombæring og genialt dømt i 2. halvleg, da Diego Costa får gult. Først troede jeg også, at det var ude i hampen, men det er faktisk Atletico-spilleren der river Arbeloa omkuld og derefter smider sig. Så dommeren får altså pluspoint herfra for ikke at lade sig påvirke til hverken den ene eller anden side i så vild en kamp.

Men mon ikke German Burgos får et par måneder i skyggen for det overfald på dommeren?

Om spillet: Det var ikke prangende, men forholdene var altså vanskelige. Ikke mange ville være sluppet af sted med 1 point i går.

Om Diego Lopez: Ja, han skal tage 2-1-målet, men det var faktisk værre, at han tre-fire gange virkede til at tøve på målstregen, hvor forsvarsspillerne forventede ham ude til at tage fra. Det lignede usikkerhed.

Om sidste runde: Kan man forestille sig et scenarie, hvor Barcelona ved at besejre Atl. Madrid kan spille mesterskabet i hænderne på Real Madrid? Mon ikke, at de så taber?

12 år 4 måneder siden #23 af Siempre fiel

henrikcomn skrev:

Siempre fiel skrev:

Selvfølgelig ligger der noget sportsligt bag - Ellers sætter man ikke bare symbolet på verdens største klub af - Lopez har ganske enkelt bare gjort det super godt siden han vendte retur, og her 1 år efter han vendte tilbage er er stadig ingen grund til at sætte ham af. Heller ikke en uheldig situation i én kamp. Hvis Casillas var bedre vil han også stå. ALT taler for at det er ham der burde stå, men gør det ikke.
Nu er hverken du eller jeg med på træningsbanen så mon ikke vi bare skal stole på at Ance og Zidane vælger Lopez fordi han gør det bedst.

Ja lad os i det hele tahet bare lukke debatten omkring samtlige valg samtlige trænere nogensinde har foretaget for de er jo på træningsbanen og trænere tager aldrig fejl! Men dét du åbenbart ka udlede af at Lopez står, det er at Diego Lopez, som ik ku komme på holdet i Sevilla (og dér ved trænerne vel også hva de gør eller??), han pludselig er blevet bedre en Iker Casillas. Hvorn har Diego Lopez stået i indeværende sæson - allerhøjest ordinært - med gigantdrop mod både Barca og Atletico.

Men jeg ka godt lide du fuldstændig ignorerer at tage stilling til at vores ene træner netop valgte først Adan og siden Lopez meget tydeligt pga et personligt opgør med spilleren og ikke pga sportslige præstationer.

Og at du mener Lopez har stået SUPER siden han kom tilbage til klubben er jo en subjektiv vurdering. Han har bestemt haft fremragende præstationer i CL i foråret, men hele denne sæson har jeg bestemt ik været imponeret. der var de to førnævnte opgør og så var der oz en kamp ude mod Elche eller Levante eller noget i den stil, hvor han koster en kasse, men hvis det er din opfattelse af super, så forstår jeg nemt hvorfor vi aldrig nogensinde blir enige om det. Men lad os for fredens skyld bare sige at Diego Lopez er verdensklasse og bedre end Iker Casillas :-)

12 år 4 måneder siden #24 af Siempre fiel

Fernando M. skrev: Om sidste runde: Kan man forestille sig et scenarie, hvor Barcelona ved at besejre Atl. Madrid kan spille mesterskabet i hænderne på Real Madrid? Mon ikke, at de så taber?

Jeg tror vi ka være fuldstændig sikre på at medmindre begge hold har noget at spille for, så får vi IKKE hjælp i den kamp. Begge hold vil lægge sig ned for at undgå vi blir mestre ifald de ik selv har noget at spille for.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Macon, andreashn

Leveret af Kunena Forum