Bedømmelse af truppen mod Levante
Steen skrev: Hvordan kan det være, at der er nogle der har givet Diego Lopez 2, en skuffende præstation? Gik jeg glip af noget under kampen, eller er det fordi at han ikke hedder Casillas?
Helt enig... Han havde ikke særlig meget at lave igår, og det han han så gjorde, var fejlfrit. Dermed et sikkert 3-tal.
¡Hala Madrid!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
andreashn skrev:
Steen skrev: Hvordan kan det være, at der er nogle der har givet Diego Lopez 2, en skuffende præstation? Gik jeg glip af noget under kampen, eller er det fordi at han ikke hedder Casillas?
Helt enig... Han havde ikke særlig meget at lave igår, og det han han så gjorde, var fejlfrit. Dermed et sikkert 3-tal.
Jeg så det som, at han ikke havde særlig meget at lave i går - Og når han havde noget at lave, så virkede han usikker. Han var bl.a. tæt på at give en Levante-spiller en skudmulighed på tomt mål.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Overordnet set leverede han dog acceptabelt.
Men jeg tror, at ovenstående er grunden til, at nogle har givet '2' - måske du ikke lagde mærke til fejlene, fordi målmanden ikke hedder Casillas? ;0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Jeg tror nok, jeg gav ham tre, men jeg husker dog alligevel en gang, hvor han går meget skidt ud til en bold, og den anden gang, hvor han ender med at give en halv chance væk til en Levante-spiller.
Men jeg tror, at ovenstående er grunden til, at nogle har givet '2' - måske du ikke lagde mærke til fejlene, fordi målmanden ikke hedder Casillas? ;0)
Ovenstående fejl må være nogle som lige kom imens jeg kiggede væk... Og tro mig... Hvis der er nogle der er pro-Casillas er det mig, men jeg synes nu heller ikke, at López skal have kritik for noget han ikke har gjort forkert ;)
¡Hala Madrid!
andreashn skrev:
DarioGomez skrev: Jeg tror nok, jeg gav ham tre, men jeg husker dog alligevel en gang, hvor han går meget skidt ud til en bold, og den anden gang, hvor han ender med at give en halv chance væk til en Levante-spiller.
Ovenstående fejl må være nogle som lige kom imens jeg kiggede væk... Og tro mig... Hvis der er nogle der er pro-Casillas er det mig, men jeg synes nu heller ikke, at López skal have kritik for noget han ikke har gjort forkert ;)
Men du kan godt se logikken i, at give Lopez 2?
Forsvaret og midtbanen gav ikke Levante noget som helst, og Lopez havde det nemt. Derfor skal han vel agere stort set fejlfrit, hvis indsatsen skal være til 3...(?)
Det var en fejl af Lopez, som gav Levante deres største mulighed.
Isoleret set er det ikke værd at tale om, men der er en tendens vedr. Lopez' og Iker's præstationer... Man skal virkelig være stædig, hvis ikke man har kunne se en niveau-forskel, over flere kampe...:)
Jeg gav ham 2 af den simple grund, at han stort set ikke har noget at lave og alligevel formår han at gøre sig uheldigt bemærket i to situationer. Den første kan du gense (og gense og gense igen fra enhver vinkel) her, fra 3 minutter inde i videoen: www.defensacentral.com/tertulias/101819-...-diego-lopez-bisbal/
Hvis Levante havde fået straffe i den situation, så mener jeg ikke vi havde haft noget at beklage os over og så står den pludselig 1-1 godt tyve minutter inde i kampen. Det er en helt anden dag på kontoret end den vi endte med.
Den anden episode som trak ned for mig var hans skovtur en 7-8 minutter inde i anden halvleg, der endte med en løs bold i feltet foran et tomt mål, med López isoleret ude til højre. Hvis det havde været mod et hold med bare lidt mere fart og overblik end Levante...
Hvis han foruden de to episoder havde haft indflydelse på kampen, så havde jeg nok ikke givet ham to, men der var ikke noget til at trække ham op. Andet end en hurtig navneforandring til Iker Casillas naturligvis...
M_linding skrev:
andreashn skrev:
Men du kan godt se logikken i, at give Lopez 2?
Forsvaret og midtbanen gav ikke Levante noget som helst, og Lopez havde det nemt. Derfor skal han vel agere stort set fejlfrit, hvis indsatsen skal være til 3...(?)
Det var en fejl af Lopez, som gav Levante deres største mulighed.
Isoleret set er det ikke værd at tale om, men der er en tendens vedr. Lopez' og Iker's præstationer... Man skal virkelig være stædig, hvis ikke man har kunne se en niveau-forskel, over flere kampe...:)
Jo jeg kan godt forstå hvorfor nogle har givet Diego et 2-tal...
Jeg er en af dem, der klart vil foretrække Casillas i målet, frem for López, da vores forsvar med López i målet af og til spiller ringere end et 1. divisionshold, da López ikke er den kommandant i feltet, som Casillas er, og det kan også tydeligt ses, at holdet spiller bedre som helhed, med målmanden med nr. 1 på trøjen fremfor ham med nr. 25,
¡Hala Madrid!
MMM skrev:
Jeg gav ham 2 af den simple grund, at han stort set ikke har noget at lave og alligevel formår han at gøre sig uheldigt bemærket i to situationer. Den første kan du gense (og gense og gense igen fra enhver vinkel) her, fra 3 minutter inde i videoen: www.defensacentral.com/tertulias/101819-...-diego-lopez-bisbal/
Hvis Levante havde fået straffe i den situation, så mener jeg ikke vi havde haft noget at beklage os over og så står den pludselig 1-1 godt tyve minutter inde i kampen. Det er en helt anden dag på kontoret end den vi endte med.
Den anden episode som trak ned for mig var hans skovtur en 7-8 minutter inde i anden halvleg, der endte med en løs bold i feltet foran et tomt mål, med López isoleret ude til højre. Hvis det havde været mod et hold med bare lidt mere fart og overblik end Levante...
Hvis han foruden de to episoder havde haft indflydelse på kampen, så havde jeg nok ikke givet ham to, men der var ikke noget til at trække ham op. Andet end en hurtig navneforandring til Iker Casillas naturligvis...
Jeg får ikke lov til at se videoen; 'the requested video is not allowed to be played in embedded players'
Men fair nok hvis han lavede fejl, jeg kunne ikke se kampen med fuld fokus, så jeg er sikkert gået glip af disse situationer. Udfra det jeg så, så gjorde han det fint og fortjente et 3-tal. Men hvis han lavede et par store fejl eller viste usikkerhed så kan i selvfølgelig have ret i jeres 2-tal.
Steen skrev:
MMM skrev:
Jeg får ikke lov til at se videoen; 'the requested video is not allowed to be played in embedded players'
Men fair nok hvis han lavede fejl, jeg kunne ikke se kampen med fuld fokus, så jeg er sikkert gået glip af disse situationer. Udfra det jeg så, så gjorde han det fint og fortjente et 3-tal. Men hvis han lavede et par store fejl eller viste usikkerhed så kan i selvfølgelig have ret i jeres 2-tal.
Den virker heller ikke længere for mig, huh. Hvis du gerne vil se den, er den fulde video her: www.cuatro.com/tikitaka/a-carta/Domingo_2_1761405031.html
01:05:00 (eller med 01:39:00 tilbage af videoen - Cuatros afspiller er mærkelig) inde i videoen og så en fem-syv minutter frem.
Jeg synes så også, at det var endnu eksempel, blandt efterhånden rigtig mange, på at den der med at López er god i luften ikke har så meget på sig.
edit. Og skovturen:
Begynd ved 8 min.
Dios skrev:
JimmyBroe skrev:
Dios skrev: Uden at vide det 100%, så tror jeg ikke Di María løb meget mere end f.eks. Alonso eller Modric. Man lægger mærke til Di María's løb, fordi han ofte tager de lange sprint, men hvis man lægger mærke til ham når bolden bare kører, så står han oftest stille, hvor Modric og Alonso løber fra side til side for at blive spilbar.
Jeg vil lige pointere det igen, men har desværre ikke hjemmesiden, men Özil løb flere kilometer end Di María i langt de fleste kampe.
Haters gonna hate. Jesus, Dios erkend dog at Di Maria har gjort det virkelig godt i hele 2014, endda på en plads han ikke har spillet før. Det bliver trættende at se på når du efter hver kamp skal udpensle Di Marias dårlige spil på banen. Faktum er at han kæmper for hver eneste bold, og generelt gør det rigtig godt på den midtbane.
Jeg er med på at du som sådan -endnu- ikke er efter ham, efter denne kamp. Men du vil alligevel ikke erkende, at han løber vanvittig mange meter. Hold nu op altså.:)
Undskyld, men hvor er det jeg har kritiseret Di María henne?
Det er godt nok et ømt punkt hos dig, hvis du mener jeg kritisere Di María ved og sige, at de andre løber ligeså mange kilometer. Sammenligningen med Özil bunder ud i, at Özil blev nævnt som en doven spiller som aldrig løb for holdet, hvor Di María's presspil altid bliver nævnt, og med god grund. Og dertil forklarer jeg bare, hvorfor øjet registere det ene og ikke det andet!
Jeg har aldrig påstået at Di María ikke løber mange meter. I får det bare til at lyde som om Di María løber 20 km og de andre spillere 10km. Jeg tror, at både Alonso, Modric og Di María ligger på omkring de 11,5 - 12,5km per kamp. Jeg æder gerne mine ord, hvis Di María løber mere end 1,5km mere end alle andre som er i samme klasse.
Jeg havde egentlig skrevet en lang besked til dig men min iPad gik ud, og hele lo*tet blev slettet. DOH.....
Jeg orker ikke at skrive det hele igen, så for at gøre en lang historie kort:
Jeg synes ofte at du sviner Di Maria uberettiget, eller taler hans evner ned. Det virker som om, at du allerede har besluttet dig for at han bare spiller dårligt inden kampen går igang.
Som jeg skriver i mit indlæg, så er jeg klar over at du ikke som sådan er "efter ham" denne gang. Men du anerkender bare ikke at han knokler for holdet. En bruger nævner at Di Maria løber rigtig meget og at argentineren er rigtig god til genpres, hvilket er sandt. Men du gør alt for at få ham til at fremstå som "knap så god", ved at hive en masse andre spillere ind i debatten. Endda en tidligere spiller, en uværdig kryster imo. Hver gang jer ser Di Maria spille, bliver jeg bekræftet i at Real Madrid tog det rigtige valg i sommers.
Det kan egentlig godt undre mig lidt at du var den første til at skyde med skarpt efter Ronaldo da han angiveligt skulle ha' krævet en lønforhøjelse, men at du virker til at være helt cool med Özil smuttede grundet, at hans krav om en lønforhøjelse ikke blev accepteret. Men det er en anden debat...
Jeg er her stadig XOXO
Jeg havde egentlig skrevet en lang besked til dig men min iPad gik ud, og hele lo*tet blev slettet. DOH.....
Jeg orker ikke at skrive det hele igen, så for at gøre en lang historie kort:
Jeg synes ofte at du sviner Di Maria uberettiget, eller taler hans evner ned. Det virker som om, at du allerede har besluttet dig for at han bare spiller dårligt inden kampen går igang.
Som jeg skriver i mit indlæg, så er jeg klar over at du ikke som sådan er "efter ham" denne gang. Men du anerkender bare ikke at han knokler for holdet. En bruger nævner at Di Maria løber rigtig meget og at argentineren er rigtig god til genpres, hvilket er sandt. Men du gør alt for at få ham til at fremstå som "knap så god", ved at hive en masse andre spillere ind i debatten. Endda en tidligere spiller, en uværdig kryster imo. Hver gang jer ser Di Maria spille, bliver jeg bekræftet i at Real Madrid tog det rigtige valg i sommers.
Det kan egentlig godt undre mig lidt at du var den første til at skyde med skarpt efter Ronaldo da han angiveligt skulle ha' krævet en lønforhøjelse, men at du virker til at være helt cool med Özil smuttede grundet, at hans krav om en lønforhøjelse ikke blev accepteret. Men det er en anden debat...
Nedtur. Det er nu også derfor jeg oftest holder min ipad eller iphone ude af billedet, og skriver på min imac :)
For at gøre det klart for alle, men specielt dig. Jeg syntes Di María har været et friskt pust på den midtbane, og han gør det utrolig godt taget i betragtning af, at det ikke er hans bedste plads, omend jeg syntes han er elendig på kanten, og langt bedre centralt, men så er han bare ikke god nok i de større kampe IMO.
Det er lidt ligesom med Ronaldo, og hvad jeg altid er oppe imod. Ronaldo spiller måske ikke skide godt, men scorer altid lige 2-3 mål, og dermed er det dét folk husker ham for i kampen, hvor jeg derimod ikke glemmer de mange dårlige aktioner i resten af de 90 min. og det samme gør sig gældende med Di María. Han har altid lavet magi, men oftest spiller han bare dårligt, eller tager mange forkerte beslutninger, og specielt hans placeringsevne inde centralt er helt af helvedes til, og det overskygger bare alt for mig, da hans beslutninger koster enorme chancer, men dermed sagt, så skaber han også mange chancer, men vil vi være det bedst hold, så er der ikke plads til den slags fejl, og derfor har jeg altid været efter Di María inde centralt.
Jeg behøver ikke at tale Di María's evner ned, det klare han oftest selv ;) Di María har præsteret ganske godt, og også langt bedre end forventet, men det gør ham stadig ikke god nok til en sådan vital plads på holdet.
Jeg prøvede ikke at gøre Di María dårligere end han er i genpresset, for det er nok det eneste jeg kan lide ved ham. Jeg prøvede bare at forklarer, at han ikke løber specielt mange flere meter end andre på holdet, selvom det ser sådan ud. Dertil fremhævede jeg Özil, da han oftest og også i dine øjne blev fremhævet som en doven spiller som aldrig løb for holdet, men pointerede bare, at han faktisk løb mere end Di María.
Du prøver at gøre Di María bedre end han er på det punkt, og jeg prøver bare at fortælle at han løber anderledes end sine holdkammerater. Der er jo intet negativt i, at Modric og Alonso oftest løber fra side til side, og Di María løber mange af sine meter på sit individuelle presspil. Det er jo bare faktum, men jeg ramte et ømt punkt, og derfor overreagere du også sådan.
Jeg syntes også Ancelotti tog det rigtige valg. Omend jeg stadig tror man ville have beholdt begge, hvis begge nu ville blive, men sådan som holdet spiller, eller potentialet til at spille, så ville jeg vælge alle spillere fra som ikke passer på profilen. Det er Real Madrid jeg elsker, og jeg har trods alt fulgt Real Madrid i tykt og tyndt under den største hykler og kujon der er i trænerverden i mine øjne.
Özil var jeg rigtig glad for, og hans valg forstår jeg stadig godt, men derfor har jeg det stadig godt med han ikke er i klubben, for han ville ikke passe ind på holdet, men dengang vidste vi jo ikke hvordan Ancelotti ville stille op, eller spille fodbold på.
Det er en anden debat, men jeg vil alligevel prøve at gøre det kort. Özil følte sig truet af Bale, og det er helt forståeligt, men jeg er bare ikke en af dem, som syntes man skal mande sig op ved en sådan konkurrence, for det hele handler om realitetsans. Havde Bale fået afvide, at han kun skulle konkurrere med Ronaldo om 1 plads, så havde han nok heller ikke ønsket at komme til Real Madrid, eller det omvendte scenarie, at Bale blev købt ind til at kæmpe med Ronaldo om pladsen, og kun den plads, så havde Ronaldo sikkert også følt misbehag og, at klubben ikke støttede ham nok.
Jeg tror, og det er kun gisninger, at Özil valgte at smutte, fordi han følte sig truet, og han dermed ville se om klubben ville bakke ham op med en lønforhøjelse, og det ville de ikke, og dermed er det en inddirekte hentydning til Özil.
Angående Ronaldo, så følte jeg ubehag af 2 årsager. Først og fremmest piver han i presen om at han er utilfreds, og det bryder jeg mig egentlig ikke om, da en intern uoverensstemmelse ligepludselig blev til et åbent spørgsmålstegn i pressen. Det skabte en helvedes masse uro, og det syntes jeg på ingen måde er acceptabelt.
Dertil, så handlede det for mig om, at man ikke gav efter for så dårlig opførsel. Om Ronaldo fortjente det, ja selvfølgelig gjorde han det, men nu har du selv en knægt, og du ved godt, at hvis han skaber sig, så giver du ham heller ikke sin vilje.
Det var ligeså meget en princip sag for mig, og selvom de i realiteten er roden til alt ondt, så følte jeg, at Ronaldo på det punkt følte sig hævet over klubben, og nærmest truede dem med en pistol for panden, og ville skride fra det hele. Det var primært rygtet med United, og jeg mener det var Rio der twittede, at et muligt comeback ikke var så umuligt som det lød, og vi alle kender deres venskab.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Haha. Ja jeg tror at vi i forhold til Di Maria er i hver sin ende af "synes godt om"-skalaen;-) Selvom du ikke vil indrømme det så tror jeg både du og jeg selv er en smule farvet. Jeg skal da ihvertfald være den første til at indrømme, at jeg har tendens til at glemme en mindre fejl hurtigere, hos Di Maria kontra en fejl hos (da de spillede i klubben) Kaka og Higuain. Men jeg sidder også og råber og skriger af tv'et når den magre troldmands magi falder til jorden.
I forhold til Özil var jeg altid stor fortaler, og har aldrig skrevet at han var doven. Jeg er blevet en sur lille pige pga. hans afsked. For jo selvfølgelig skulle han have blevet. Så vidt jeg ved, spillede Özil som oftest centralt. Jeg er med på at han muligvis var tiltænkt en plads på kanten, men igen. Di Maria spillede på kanten og han valgte og blive, for at kæmpe for sin plads, selvom Bale kom. Özil var ikke "bare" blevet sat på bænken. Der var trods alt også Di Marias nuværende centraleplads som havde været en mulighed for tyskeren. Ingen af os kender alle detaljerne, men udfra hvad vi ved, synes jeg det var en uværdig afsked fra Özils side. Hvor er ambitionsniveauet siger jeg bare....
Jeg er en af dem -som du ved- som synes, at en lønforhøjelse + forlængelse til Ronaldo, var på sin plads. At han udtalte sig offentligt i medierne, var bare latterligt alstå. Ingen tvivl om at min respekt og beundring af ham led et lille knæk der. Netop fordi at han altså "kun" er en spiller af mange i verdens største klub. Så vi er faktisk enige omkring det.:O Hehe
Jeg er her stadig XOXO