Bedømmelse af truppen mod Barcelona

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #25 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Bedømmelse af truppen mod Barcelona

Dios skrev: Haha :D

Det er som det plejer. Hvergang man tror Real Madrid er det bedste hold, så bliver de bare kørt rundt af de bedste hold i verden. Da jeg satte spørgsmålstegn ved holdets niveau, så blev jeg haglet ned, og det samme gjorde Steen idag. Faktum er dog, at Real Madrid igen blev spillet baglæns ud af banen, og selvom vi var nogenlunde med, da Barcelona har et ligeså forfærdeligt forsvar som vores eget, så blev det aldrig på vores primisser, og det blev hurtigt nemmere og losse bolden frem, og stå i feltet og forsvarer.

Jeg er godt nok skuffet over taktikken, eller den mangel på tiltro til eget spil, som Ancelotti havde lovet os. !

Hvis du sætter spørgsmålstegn ved vores holds niveau, så burde du da virkelig også blive haglet ned! Vi har et helt fantastisk hold og vi spiller noget rigtig, rigtig flot angrebsfodbold. Især i dag, hvor vi spiller en fantastisk kamp mod et af verdens bedste hold og vi kunne ligeså godt have vundet denne her kamp, så det er jo direkte dumt at stille spørgsmålstegn til vores niveau.

Der er stadig en kæmpe chance for, at det her kan gå hen og blive en af de mest succesfulde sæsoner i Real Madrid nogensinde og det er altså ikke helt tilfældigt. Det er fordi vi har et hold, hvor hver enkelt position er besat af en klassespiller, mens vi har et system der fungerer. Vi tør satse på vores styrker og det er nogle styrker, som næsten ingen hold kan kapere. Om det så er defensivt stærke hold som Atletico, som vi udspillede på Bernabeu i Copa del Rey eller possesion-orienterede hold som Barca, som vi lige har spillet lige op med.

I dag er det ren og sker uheld at vi taber. Ja, vi får ikke lukket Barca 100% ned, men i stedet kunne vi så havde scoret 6-7 mål. I de afgørende situationer kan man måske argumenterer for, at vi ikke var gode nok, men det ændrer ikke på, at vi turde satse på vores system samt, at det er marginalerne der afgør denne her kamp. Argumenterer man for andet, så er det simpelthen idioti. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Cristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #26 af Cristiano
Besvaret af Cristiano på emne Bedømmelse af truppen mod Barcelona
Vi har brug for mere bredde i truppen til de store kampe...

Alonso er stadigvæk god mod de små samt mellem gode klubber, men han ville ikke kunne hamle op mod f.eks Barcelona eller Bayern. Idag havde vi ingen stærke spillere på bænken til at kunne sende ind på banen og gøre en forskel. Varane gjorde dog det fint. Vi havde Isco, Illarra på bænken og så var der Coentrao, Nacho og Morata. Der mangler lidt mere kvalitet på bænken. Gad godt have en bænk ligesom Bayern's.

Forhåbentlig kan Khedira komme tilbage til Copa Del Rey finalen eller semifinalerne i CHL hvis vi slår Dortmund.

12 år 4 måneder siden #27 af DarioGomez

Bismo skrev:

Raul7-2880 skrev: Køb dog en ny højre back... Carjaval har ikke, og ALDRIG have niveauet til Real.
Alonso er blevet gammel og ufattelig lang, mindre spilletid til ham.

Ja tak til Piszczek og Vidal.

Sagt som en typisk Madrid fan. Én dårlig kamp, og vi skal udskifte halvdelen af holdet. Det er taktikken, der bliver lagt for dagen, den er gal med og ikke spillerne, som for de flestes vedkommende kæmper til det sidste. Carvajal er ikke nogen dårlig højreback.[/quote

]

Taktikken var da glimrende, vi spillede ndtop vores eget spil, fortjente at vinde lige indtil, Ramos blev enig med sig selv om, at han trængte til et karbad...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #28 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Bedømmelse af truppen mod Barcelona
Jeg forstår ikke heeelt at Carvajal er kampens badebold. Marcelo koster lige så meget synes jeg. Og mens Carvajal er ung og spiller sin første sæson på top-top niveau, så burde Marcelo snart tage sig sammen og blive den venstreback han har potentialet til. Ramos kunne vel også godt ligne en badebold.

12 år 4 måneder siden #29 af Doc.juego

BBB skrev:

Doc.juego skrev: Personligt har jeg aldrig helt forstået hvorfor Ramos går som en af Verdens bedste forsvars spillere, og bla. i dag viser han hvorfor jeg tvivler.

Ramos er hurtig, stærk, boldsikker både med fødder og hoved. Derfor går han for at være en af verdens bedste forsvarsspillere.

Doc.juego skrev: Vi havde godt styr på Barca i perioder af kampen, så der var noget positivt at hente, meeeeen Ramos skulle ødelægge det på en kun halv-farlig situation, og så får Barca den ekstra hjælp af dommeren til sidst på det sidste straffe.

Neymar var inde i feltet med ingen mand mellem ham og Lopez. Hvordan kan det være en "halv-farlig" situation?

Det er korrekt at Ramos har disse gode kvaliteter, men han får mange røde, og sover i mange kampe og/eller udviser usikkerhed(lidt for ofte synes jeg), derfor oplever jeg ham ikke som en af verdens bedste. (Dermed ikke sagt at han er elendig, han er en god spiller -klart, jeg mener bare ikke han er i top 3-ish) igen bare min mening, men kunne godt se hvorfor mit indlæg lagde op til et så direkte svar.

Uanset hvad havde Neymar mindre chance for at score i den situation. end Messi på et straffe. Neymar er højre fodet (omend er også er god med venstre) og han stod skævt til bold, kunne kun sparke med venstre fra en halv-dårlig vinkel og stilling, og desuden var Diego næsten ude ved ham, han ku godt havde scoret, men det var måske "kun" med en 30 % sandsynlighed-ish (ved godt man ikke sådan kan sætte tal på) Jeg prøver ikke at sige at chancen var intet, men den var langt fra en 100 % chance, så der var ingen grund til at trække nødbremsen på den måde.

• Cristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #30 af Cristiano
Besvaret af Cristiano på emne Bedømmelse af truppen mod Barcelona
Nu til noget andet.

Hvem har karantæne til den næste kamp efter kampen idag? Er det kun DiMaria og Ramos?

12 år 4 måneder siden #31 af MMM

Cristiano skrev: Nu til noget andet.

Hvem har karantæne til den næste kamp efter kampen idag? Er det kun DiMaria og Ramos?

Ja. Medmindre Ronaldo lige har talt sig til en. Og Ramos til en endnu længere en.

12 år 4 måneder siden #32 af Gribben
Det virker som om næsten alle herinde synes, at Ramos er en klaphat, og at straffesparket og det efterfølgende røde kort er i orden, eller i hvert fald kan dømmes.

Det er jeg virkeligt rystet over! Jeg sad og så den på italiensk tv, da jeg bor i Italien, og her var begge kommentatorer enige om, at der ikke var straffe.

Se lige dette link: www.101greatgoals.com/gvideos/sergio-ram...ymar-in-the-box-gif/

Hvordan kan der være andet end gult til Neymar for film her?

12 år 4 måneder siden #33 af Gribben
For mig virker det som om, at Ramos netop gør alt for at undgå at ramme Neymar...

12 år 4 måneder siden #34 af Doc.juego

Gribben skrev: Det virker som om næsten alle herinde synes, at Ramos er en klaphat, og at straffesparket og det efterfølgende røde kort er i orden, eller i hvert fald kan dømmes.

Det er jeg virkeligt rystet over! Jeg sad og så den på italiensk tv, da jeg bor i Italien, og her var begge kommentatorer enige om, at der ikke var straffe.

Se lige dette link: www.101greatgoals.com/gvideos/sergio-ram...ymar-in-the-box-gif/

Hvordan kan der være andet end gult til Neymar for film her?

kontakten er også kun lille, men han rammer hans venstre ben, sådan at han ikke kan tage næste skridt, eller skyde og derfor falder (omend han kaster sig, tag ikke fejl af det) men da der er ulovlig kontakt bør der nok dømmes straffe IMO. Men tror ikke den var blevet dømt i fx England, men jeg mener nu at den desværre er god nok
Følgende bruger(e) sagde tak: CRSeven

12 år 4 måneder siden #35 af Sahinovic

Gribben skrev: For mig virker det som om, at Ramos netop gør alt for at undgå at ramme Neymar...

Ramos gør det 100% bevidst, han vil bare gerne have det til at se ud som om han ikke gøre det bevidst. Kontakten er der og det sker i fart, så der skal heller ikke meget til før en spiller vælter, og jo den ville også have blevet dømt i England.

Florentino Pérez

12 år 4 måneder siden #36 af CRSeven

AlanSahinovic skrev: Ramos gør det 100% bevidst, han vil bare gerne have det til at se ud som om han ikke gøre det bevidst. Kontakten er der og det sker i fart, så der skal heller ikke meget til før en spiller vælter, og jo den ville også have blevet dømt i England.

Jeg er nu ret sikker på at Ramos ikke gør det bevidst. Hvorfor skulle han gå efter at give Neymar et straffe samt et tidligt bad til ham selv? Han prøver jo at nå Neymar, inden han trækker ind foran ham, da han har gjort det gør han naturligvis alt for at undgå kontakten, desværre var det bare ikke nok.

Leveret af Kunena Forum