Et skridt nærmere Portugal
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Målscorer Benzema lammede de nykronede tyske mestre med en indersideafslutning tæt under mål.
Benzemas tidlige scoring blev den eneste i giganternes kamp, og så kan Real Madrid rejse til Tyskland i næste uge med visheden om, at drømmen om en tur til Lissabon i slutningen af maj i den grad lever.
Overordnet set var spanierne farligere og langt mere kyniske end Bayern München, når mulighederne bød sig. Og med en kende mere skarphed kunne enten Dí María, Benzema eller Cristiano Ronaldo sagtens have sørget for en endnu større sejr.
Boldbesiddelse kan i det store regnskab bruges til nul og niks, og for anden gang på en uge viste Real Madrid, at overtag i netop den statistik ikke vinder fodboldkampe alene.
For nok havde Bayern München bolden mest, men trods utallige fornemme afleveringer på midten af banen og lange afleveringer ind foran Casillas, så fik tyskerne udover en fin mulighed til Götze og et desperat langskud fra Robben aldrig rigtigt skabt den helt store chance.
Madrid stillede sig derimod ned på kanten af eget felt, klogt afventende og med fornemmelse for, hvornår klubbens affyring af signaturvåbnet; de hurtige omstillinger; skulle falde. Når de gjorde det endte det ofte i åbne chancer, som Cristianos forfejlede overskud, Dí Marías kiksede flugter og så naturligvis målet til 1-0:
Coentrãos linealpræcise aflevering sendt på tværs af Neuer og resten af forsvaret og lige i kattepoten på Benzema, der med største lethed sendte den over stregen. Jubel overalt på stadion fraregnet de 5000 tilrejsende tyske fans og kommentatorerne fra TV3+.
Der kom dog en smule grums i baristaens yndlingskaffe, da suveræne Pepe måtte lade sig udskifte med smerter ovenpå en skånselsløs Casillas-aktion. Ind i stedet for ham kom Varane, og det var ingenlunde en svækkelse. Franskmanden var rolig og kontrolleret som ikke set længe. En sand fornøjelse. Samme prædikat kan sættes på flere af hans hvidblusede holdkammerater, hvor man kæmpede som en samlet enhed og aldrig lod sig kue af tyskernes tunge pres.
Dertil var det taktiske oplæg og løbevilligheden simpelthen for indstuderet og som minutterne skred frem mistede selv Bayern München troede på tingen og overlod endnu mere af initiativet til hjemmeholdet, der kvitterede ved at være lige ved at skabe flere åbne chancer i slutminutterne.
1-0 endte det, og det kan ingen af holdene være rigtigt vrede over, når de reflekterer over kampen på morgendagens taktiske nedtakt. Real Madrid har dog en kende mere at glæde sig over, da man undgik det livsfarlige tyske udebanemål, som kunne have gjort returkampen vanskeligere, end den i forvejen er.
Den kamp spilles tirsdag i næste uge, hvor spanierne også kan glæde sig over, at hverken Ramos, Xabi Alonso eller Illarramendi sidder udenfor med karantæne, hvilket de ellers var risikozonen for .
Med sejren har Ancelotti stadig ikke prøvet at tabe til Bayern München holder han den statistik i en kamp mere, så er Real Madrid klar til finalen i Champions League.
Real Madrid – Bayern München 1-0 (1-0)
1-0 Benzema (19. min.)
Real Madrid
Casillas – Coentrão, Pepe (72. min., Varane), Ramos, Carvajal – Xabi Alonso, Modric, Dí María, Isco (81.min., Illarramendi) – Cristiano (72. min., Bale), Benzema
Gule kort:Isco
Bayern München
Neuer – Alaba, Dante, Boateng, Rafinha (67. min., Martínez) – Schweinsteiger (72. min., Müller), Lahm, Ribery (72. min., Götze), Kroos, Robben – Mandzukic
Kampens spiller:Pepe var her, der og alle vegne – endnu en sublime præstation fra den stærke portugiser.
Kampens detalje:Coentrãos fornemme tværaflevering, der ledte op til Benzemas scoring.
Kampens badebold:Carvajal, der egentlig ikke spillede decideret skidt, men som dog trods alt lod sig overrumple lidt for ofte.
Dommer:Howard Webb
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Coentrãos linealpræcise aflevering sendt på tværs af Neuer og resten af forsvaret og lige i kattepoten på Benzema, der med største lethed sendte den over stregen. Jubel overalt på stadion fraregnet de 5000 tilrejsende tyske fans og kommentatorerne fra TV3+.
Stor knuckle for sidste sætning!
Det bliver dog stadig rigtigt svært i Tyskland, og det vitale for kampen er at holde nullet så lang tid som overhovedet muligt. Scorer Bayern en kasse, så er de nemlig utroligt gode til at "kværke" modstanderen i de 20 minutter efter deres scoring. Man så det mod United, hvor der på et kvarter blev scoret 3 kasser. Man så det også mod Wolfsburg, hvor de smaskede 5 kasser ind på 17 minutter, efter den havde stået 1-1 hele kampen.
Derudover så mener jeg at Bayern skal spille mega offensivt, og minimum scorer 3 kasser, da jeg forventer vi laver 1.
Desuden mener jeg at Alonso var kampens spiller. Han var her, der og alle vegne for en gangs skyld, selvom Pepe selvfølgelig også var fantastisk. Coentrao spillede også godt, og jeg begynder at håbe på at han bliver til sommer. Jeg ser ham, som en meget bedre back end Marcelo i de "store" kampe, da han ikke er så satsende i sine beslutninger ift. afleveringer, driblinger, tacklinger osv.
LasseRMD skrev: Fin kamp, i hvert fald defensivt. Synes vi mangler den sidste skarphed på afslutningerne, og den afgørende aflevering eller overblik for spillet på den sidste 1/3 del. Hvis det kører i München, så er jeg sikker på en finale-plads.
Det bliver dog stadig rigtigt svært i Tyskland, og det vitale for kampen er at holde nullet så lang tid som overhovedet muligt. Scorer Bayern en kasse, så er de nemlig utroligt gode til at "kværke" modstanderen i de 20 minutter efter deres scoring. Man så det mod United, hvor der på et kvarter blev scoret 3 kasser. Man så det også mod Wolfsburg, hvor de smaskede 5 kasser ind på 17 minutter, efter den havde stået 1-1 hele kampen.
Derudover så mener jeg at Bayern skal spille mega offensivt, og minimum scorer 3 kasser, da jeg forventer vi laver 1.
Desuden mener jeg at Alonso var kampens spiller. Han var her, der og alle vegne for en gangs skyld, selvom Pepe selvfølgelig også var fantastisk. Coentrao spillede også godt, og jeg begynder at håbe på at han bliver til sommer. Jeg ser ham, som en meget bedre back end Marcelo i de "store" kampe, da han ikke er så satsende i sine beslutninger ift. afleveringer, driblinger, tacklinger osv.
Hvis vi scorer et enkelt mål, så skal de op og score tre. Og lur mig om vi ikke, med en fit Bale og Ronaldo, får en chance eller to....
Bismo skrev:
LasseRMD skrev: Fin kamp, i hvert fald defensivt. Synes vi mangler den sidste skarphed på afslutningerne, og den afgørende aflevering eller overblik for spillet på den sidste 1/3 del. Hvis det kører i München, så er jeg sikker på en finale-plads.
Hvis vi scorer et enkelt mål, så skal de op og score tre. Og lur mig om vi ikke, med en fit Bale og Ronaldo, får en chance eller to....
Skriver jeg ikke det? Eller har jeg kludret rundt i det? :P
Han spillede jo fremragende og lod aldrig Ribery så meget som stikke næsen op af sin lomme. Fantastisk indsats af Carvajal, energisk, tempofyldt og han spiller med hjertet.
Badebolden burde nærmere gå til en af afbrænderne
Edit: eller Pepes film
Florentino Pérez
Super flotte præstationer over hele linjen i dag. Udover Benzema og Di Maria, til dels Cristiano, der skal score på sin 100%-chance, men laver en super halv assist, så synes jeg alle stråler. Fremragende kamp af vores forsvar. Det er altså dedikerede indlæg der bliver smidt ind gang på gang, og Mandzukic er ikke nem at danse med. Fremragende midterforsvar vi har, og i dag holder de sig fra hjerneblødninger. Eneste kritikpunkt jeg har til firebackæden er Pepe's boldomgang. Forsvarsmæssigt er han et monster, uhyggelig i duelspillet, vanvittigt aggressiv og kanon hurtig. Men jeg synes det er tydeligt, at Bayern lader ham føre bolden frem, og det klarer han altså ikke særlig godt. Derfor mener jeg heller ikke, at han kan blive dagens bedste - selvom han defensivt leverer fejlfrit.
Grunden til jeg bider mærke i det, er at jeg synes vi skal være bedre til at skille os af med bolden, uden at miste den. De bliver ikke for alvor farlige i dag, men smider vi bolden så let væk i München, så kommer vi under et sindssygt pres, hvilket jeg er bange for vi ikke kan holde til. Jeg er godt klar over, at Bayerns genpres ikke er det nemmeste at komme ud af, men lykkes det, så er der utroligt meget plads. Vi ser det jo i dag, ligesom vi så det mod Barca. Formår vi at vriste os ud af genpresset, så er der fare på færde hver gang. Derudover hentyder jeg også til når vi ikke er under pres. Der synes jeg holdet skal udvise større koldblodighed, og finde de tålmodige løsninger, i stedet for at lade Pepe sparke langt. Der er altså en del dygtige boldspillere på holdet, giv da bare Luka bolden altså, han ved jo ikke hvordan man mister den.
Dejlig kamp, men fy for helvede hvor bliver det spændende på tirsdag, når vi ikke får eksekveret til 2-0 i aften. Hvis vi kommer godt fra land, og undgår at indkassere i de første 20, så skal vi nok få den omstillingskasse, men starter vi ligesom sidst vi var i Tyskland, så får vi seriøse problemer. Bagud 1-0 tidligt, så frygter jeg alvorligt for finale-deltagelsen. Undgår vi det, så er der rigtig gode muligheder, for jeg synes slet ikke Bayern ser skræmmende ud her til aften.
GIV OS DEN FUCKING FINALEPLADS.
Hala Madrid
AlanSahinovic skrev: Kampens badebold burde gå til Di Maria, han brænder en kæmpe chance også er han simpelthen ikke farlig nok når vi er i overtal mod Bayerns forsvar, han vælger nogle forkerte beslutninger. Han vælger også i nogle situationer at lave mærkelige genpres helt alene som skaber plads bagved ham efter de har spillet den rundt om ham, han skal bare afvente og lade de to forreste lave den type pres, i stedet for at køre sig træt i et pres som ikke rigtigt nytter noget.
Haha, ja okay. Jeg gad godt se vores omstillingsmaskine, når Ronaldo eller Benzema har jagtet en bold i trekanter i 45 minutter.
De personer på chatten kan bekræfte, at jeg frygtede for Dí Marías løb, men han holdt hele kampen igennem, og så kan jeg ikke se noget skidt i at stresse Bayerns spillere lidt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
"Franz Beckenbauer caused surprise at half-time of the Champions League semi-final first leg between Real Madrid and Bayern Munich, telling Sky: “Possession doesn’t mean anything when the opponent creates chances. We can feel happy that Madrid only scored one.”
Earlier in the season, the Bayern Munich legend was criticial of the German champions’ playing style under Pep Guardiola, commenting: “We’re going to end up being unwatchable like Barça.""