Et skridt nærmere Portugal
Fornuftig udtalelse af Der Kaiser:
Beckenbauer (ex Bayern - Bayern chairman): We ended up playing boring like Barça and no one wants to see us. Possession means nothing when the opponent takes its chances. We can be thankful we only conceded 1.
Det bliver svært at nå finalen, men dette hold har hvad der skal til. HASTA EL FINAL, VAMOS REAL
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev:
AlanSahinovic skrev: Kampens badebold burde gå til Di Maria, han brænder en kæmpe chance også er han simpelthen ikke farlig nok når vi er i overtal mod Bayerns forsvar, han vælger nogle forkerte beslutninger. Han vælger også i nogle situationer at lave mærkelige genpres helt alene som skaber plads bagved ham efter de har spillet den rundt om ham, han skal bare afvente og lade de to forreste lave den type pres, i stedet for at køre sig træt i et pres som ikke rigtigt nytter noget.
Haha, ja okay. Jeg gad godt se vores omstillingsmaskine, når Ronaldo eller Benzema har jagtet en bold i trekanter i 45 minutter.
De personer på chatten kan bekræfte, at jeg frygtede for Dí Marías løb, men han holdt hele kampen igennem, og så kan jeg ikke se noget skidt i at stresse Bayerns spillere lidt.
Nu mente jeg heller ikke at Ronaldo og Benzema skulle op og lave et vanvittigt genpres, de begge gjorde alt rigtigt. Der var en eller to situationer hvor vi stod rigtigt godt, Bayern køre den rundt og rundt og kommer ikke rigtigt nogle vejene, også vælger Di Maria lige pludseligt ud af den blå luft og lave et vildt pres, alene, som ikke nytter noget og han stresser bestemt heller ikke Bayerns forsvarsspiller da de i begge situationer spille den rundt om ham, også var der lige pludseligt plads bag ved hvor Di Maria egentligt bare skulle stå og afvente.
Florentino Pérez
Steen skrev: Omstændighederne taget i betragtning, så er dette rigtig flot. Klart, 1-0 er ikke lige frem det bedste, og slet ikke når det er Real Madrid der skal en tur til Tyskland. Men vi kom frem til chancer og lukkede godt af. 1-0 sejr over det bedste hold i verden, og vi stiller op uden Bale der har været syg og en Ronaldo der lige er kommet tilbage fra en længerevarende skade, og kun spiller 60-70 minutter. Det er sgu fremragende. Bello, Carlo, Bello...
Fornuftig udtalelse af Der Kaiser:Beckenbauer (ex Bayern - Bayern chairman): We ended up playing boring like Barça and no one wants to see us. Possession means nothing when the opponent takes its chances. We can be thankful we only conceded 1.
Det bliver svært at nå finalen, men dette hold har hvad der skal til. HASTA EL FINAL, VAMOS REAL
Jeg vil ikke ligefrem kalde det en fordel kun at føre med 1-0 frem for 2-0 før returkampen. Men i det mindste betyder det forhåbentlig, at spillerne er mentalt klar fra kampens start og ikke leverer en hovedløs indsats, som man gjorde med en 3-0 føring i ryggen i Dortmund.
- Raúl 7
- Gæst
-
Guardiola: "I am proud of my team to dominate the ball" Jamen tag da boldbesiddelsen og sæt den op på pokalhylden så. Man skal jo skabe chancer ikke bare spille bolden rundt indtil alle tilskuere, inklusiv ens egne, gaber af træthed.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Holder vi dem fra at presse os hårdt og endda score, så vil vi langsomt æde os ind i kampen, får de derimod et tidligt mål, så bliver vi givetvist presset totalt i bund resten af kampen.
Ancelotti kan dog vælge også at jagte et tidligt mål, hvilket fuldstændig vil punktere Bayerns tro på tingene, og give os en form for ro i resten af kampen.
Ovenpå kampen i går skulle flere tyske fans angiveligt savnet Heynckes' spil ganske meget. Det forstår man egentlig godt, når man sen den relativt uopfindsomme spillestil, som Guardiola mønstrede i går.
Som jeg også læste en engelsk kommentator skrive, tror jeg det var; så havde Atlético i deres semifinale ikke kantspillerne til at drible, mens Bayern derimod har stærke driblere på kanterne, de får bare ikke lov til det af Guardiola.
Samme historie som med alle andre end Messi i Barcelona i øvrigt.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
OG Alonso, hvor var det dejligt at se ham i allerhøjeste gear igen. Han er ikke over-the-hill, endnu, heldigvis!
Derudover spille Modric, Pepe, Di Maria, Casillas, Benzema og Coentrao også fornemme kampe.
Som nogle nævner så smider Pepe bare for mange bolde i pasningsspillet. Fint at Varane er klar til at tage over.
Ramos, Ronaldo og Bale kan passende afgøre sagerne på tirsdag efter middelmådige optrædener.
Hala MADRID! 1 sølle mål og så skal de have 3!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men ok, vi spiller åbenbart på omstillinger når vi møder de helt store hold og det er i et eller andet omfang oz ok - i hvert fald så længe det går godt. Resultatet er imo nr. 1 - men hvis vi nu, som jeg frygter, taber klart i München, så vil jeg ik efterfølgende være stolt over den måde vi gjorde det på. Igår før kampen håbede jeg at alt bare flaskede sig og vi fik en magisk aften med et kæmpe fodboldbrag og vi vandt 3-0 eller 3-1 eller 4-1 eller 4-2 eller noget i den stil. Men efterfølgende ka jeg self godt se at det aldrig ka ske qua den måde vi spiller på - vi er jo knap nok i deres felt 4 gange. Og igen, eftersom det gik godt, vi skaber de 3-4 gode chancer og er solide bagude, så vi ka få et resultat ud af det -og de er klart godkendt. Men det er jo noget af en balance vi er ude i - vi er jo dér hvor vores eneste chance er to meget målfattige opgør hvor vi samlet vinder 1-0 eller 2-1 eller 2-2 på udebanemål - har de bare én god aften er vi jo helt væk i og med at vo med 20-25% boldbesiddelse jo aldrig kommer op og vinder med mere end én pind. Havde vi vundet 2-0 igår, så havde det været et mirakel, uagtet at vi nok har de største par chancer. Det jeg mener er i bund og grund bare at med 20% boldbesiddelse (som ka blive endnu mindre i München), så giver det jo sig selv at man er noget mere udsat for at der blir scoret imod én end at man selv scorer.
Jeg forstår at vi ik er et hold der triller den fra side til side i 90 minutter, men jeg forstår ik at vi ik evner at holde bare en lille smule fast i bolden i perioder - altså det var jo ren "nu har vi bolden, vi ka ik spille os ud af presset, vi losser den bare væk og så stiller vi os foran feltet igen". Tror ik helt jeg forstår at nogle af verdens bedste spillere slet ik ka formå at dominere bare små perioder på eget græs - eller er Bayern bare bedre på alle pladser? Det tænker jeg bare ik at de er. Og kommentatorerne siger igår noget i stil med at "det er sådan her Real Madrid vil ha det ska forme sig" og at "de har det fint med ik at ha bolden", men min tanke er at vores hold med Di Maria, Isco, Modric, Alonso, Bale, Ronaldo osv da virkelig ik er et hold der er bygget til at stå defensivt. Det er besemt et hold der er gde på omstillinger, men især midtbanen er jo ik stærk defensivt - det er virkelig flot af Carlo at han har formået at få holdet til at fungere så godt i de to seneste meget defensive, taktiske præstationer.
Alt i alt synes jeg det var ok igår - fordi vi fik et brugbart resultat. Men jeg ser stadig Bayern som store favoritter - de scorer normalt et hav af mål på hjemmebane og vi kommer jo med garanti for igen at stå nede i eget felt og krydse fingre for at et går godt i 90 (120) minutter. Jeg tror på at vi ka score et mål, men det SKAL vi så oz - der er ik en kinamands chance i helvede for at de ik scorer minimum 1-2 basser når de i 90 minutter bare kommer til at stå og presse omkring feltet - for i modsætning til igår er de på hjemmebane OG ska pludselig ud og score - noget de jo ik engang var tvunget til igår. Vores chance for at gå videre er i min optik steget til ca 35% efter kampen igår - problemet er bare at det er meget svært at gentage sådan en meget disciplineret, defensiv indsats og holde nullet. Igen, vi har jo ingen plads til fejl fordi vores hold jo tydeligvis ik per automatik bare ka skabe et væld af målchancer - man er jo ik helt så farlig når man står nede i eget felt uden bold.
Puha, jeg forudser en meget svær tirsdag aften.
Siempre fiel skrev: altså det var jo ren "nu har vi bolden, vi ka ik spille os ud af presset, vi losser den bare væk og så stiller vi os foran feltet igen".
Fint indlæg, men jeg hæfter mig lidt ved den her. Hvad vil du gøre, hvis du har bolden og ikke kan spille dig ud af et pres? Sparke den væk eller miste den?
Det er altså ret simpelt. Der er ingen grund til, at vi mister bolden i bagerste kæde, så Bayern kan lave en hurtig omstilling. Så vil jeg hellere sparke den ned til Neuer og så lade dem trille bolden rundt i 5 minutter, hvor de på ingen måde er farlige. Det virker ret logisk for mig.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
BBB skrev:
Siempre fiel skrev: altså det var jo ren "nu har vi bolden, vi ka ik spille os ud af presset, vi losser den bare væk og så stiller vi os foran feltet igen".
Fint indlæg, men jeg hæfter mig lidt ved den her. Hvad vil du gøre, hvis du har bolden og ikke kan spille dig ud af et pres? Sparke den væk eller miste den?
Det er altså ret simpelt. Der er ingen grund til, at vi mister bolden i bagerste kæde, så Bayern kan lave en hurtig omstilling. Så vil jeg hellere sparke den ned til Neuer og så lade dem trille bolden rundt i 5 minutter, hvor de på ingen måde er farlige. Det virker ret logisk for mig.
Jamen det gik godt igår, så jeg har egentlig ik så meget at udsætte på det - og at sparke den væk er såmænd oz helt ok som du oz påpeger. Jeg undrer mig alligevel bare over HVOR banalt vi spiller igennem HELE kampen - og jeg ka bare ik gennemskue hvorfor det er så umuligt for et hold af verdensklassespillere - der jo ellers uge efter uge efter uge i ligaen dominerer sine modstandere stort - at være i boldbesiddelse og dominere på hjemmebane bare i korte perioder. Det ka godt være en taktik at stille sig ned i eget felt og skabe chancer på omstillinger, men når man så har et resultat og bare vil komme i hus med det, så sku man mene at det var lidt mere sikkert at forsvare ved at ha bolden - og når man så ik ka lykkes med at ha bolden, så viser det jo ret tydeligt at det ik kun er taktisk at man overlader initiativet/bolden til modstanderen, men ganske enkelt fordi man ik formår at holde på bolden - og dét må jeg indrømme skræmmer/skuffer mig lidt.
Meget enig med dig, i at vi skal være bedre til at spille os ud af presset. Det er bare så satset, for det er der vi virkelig giver de store chancer væk (vi ser Bayerns eneste store chance efter at Modric smider den væk). Så det vil altid være en balancegang, for ligesom Bayern bliver farlige hvis de bryder os højt på banen, så bliver vi også farlige hver gang vi spiller os igennem første kæde af deres genpres. Det ser vi også i går, stort set alle vores omstillinger er farlige. Derfor er jeg også uenig i det næste du skriver.
Siempre fiel skrev: Men det er jo noget af en balance vi er ude i - vi er jo dér hvor vores eneste chance er to meget målfattige opgør hvor vi samlet vinder 1-0 eller 2-1 eller 2-2 på udebanemål - har de bare én god aften er vi jo helt væk i og med at vo med 20-25% boldbesiddelse jo aldrig kommer op og vinder med mere end én pind. Havde vi vundet 2-0 igår, så havde det været et mirakel, uagtet at vi nok har de største par chancer. Det jeg mener er i bund og grund bare at med 20% boldbesiddelse (som ka blive endnu mindre i München), så giver det jo sig selv at man er noget mere udsat for at der blir scoret imod én end at man selv scorer.
Jeg synes du blander boldbesiddelse og chancer sammen. Som du selv skriver har vi jo de største chancer. Jeg er enig med dig i, at man er mere bange for at modstanderne scorer når de har bolden, men sådan bør man ikke have det, når man møder Real Madrid. Vi er klart farligere uden bolden, for omstillingerne gør ondt på Bayern (og Barca) hver eneste gang. Derfor mener jeg ingenlunde det havde været et mirakel hvis vi havde taget den 2-0, det ville være ca. ligeså misvisende som 1-0 er i mine øjne (hvilket ikke er særlig meget).
men når man så har et resultat og bare vil komme i hus med det, så sku man mene at det var lidt mere sikkert at forsvare ved at ha bolden
Både ja og nej. Jeg kan godt lide den sammenligning, som blev lavet i Fodbold FM, som omhandlede AGF-FCM. FCM lod AGF have bolden, fordi AGF var dårlige med den (komme frem til chancer fejlpasninger osv.). På samme måde lod vi Bayern have bolden, fordi at de var mindst farlige, når de havde bolden. Det passer samtidig rigtig flot med, at vi er mest farlige, når vi ikke har bolden. Det var win-win.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
El Rojo skrev: @Siempre
Meget enig med dig, i at vi skal være bedre til at spille os ud af presset. Det er bare så satset, for det er der vi virkelig giver de store chancer væk (vi ser Bayerns eneste store chance efter at Modric smider den væk). Så det vil altid være en balancegang, for ligesom Bayern bliver farlige hvis de bryder os højt på banen, så bliver vi også farlige hver gang vi spiller os igennem første kæde af deres genpres. Det ser vi også i går, stort set alle vores omstillinger er farlige. Derfor er jeg også uenig i det næste du skriver.
Siempre fiel skrev: Men det er jo noget af en balance vi er ude i - vi er jo dér hvor vores eneste chance er to meget målfattige opgør hvor vi samlet vinder 1-0 eller 2-1 eller 2-2 på udebanemål - har de bare én god aften er vi jo helt væk i og med at vo med 20-25% boldbesiddelse jo aldrig kommer op og vinder med mere end én pind. Havde vi vundet 2-0 igår, så havde det været et mirakel, uagtet at vi nok har de største par chancer. Det jeg mener er i bund og grund bare at med 20% boldbesiddelse (som ka blive endnu mindre i München), så giver det jo sig selv at man er noget mere udsat for at der blir scoret imod én end at man selv scorer.
Jeg synes du blander boldbesiddelse og chancer sammen. Som du selv skriver har vi jo de største chancer. Jeg er enig med dig i, at man er mere bange for at modstanderne scorer når de har bolden, men sådan bør man ikke have det, når man møder Real Madrid. Vi er klart farligere uden bolden, for omstillingerne gør ondt på Bayern (og Barca) hver eneste gang. Derfor mener jeg ingenlunde det havde været et mirakel hvis vi havde taget den 2-0, det ville være ca. ligeså misvisende som 1-0 er i mine øjne (hvilket ikke er særlig meget).
jamen jeg er meget enig - for det ER bemærkelsesværdigt hvor lidt de skaber med 75% boldbesiddelse - så på dén måde gik alt jo perfekt igår. Problemet er bare at det er meget svært at holde sådan en stram defensiv disciplin over flere kampe mod stærke hold som Bayern og til dels Barca. Og det her med at vi er farligere uden bold er sådan lidt sjovt - det øjeblik modstanderne ik behøver angribe vildt (når Bayern har et brugbart resultat), så behøver de ik spille med samme risiko og så ka de meget nemmere lukke ned for omstillinger.
Igen, så længe det går godt at stå i eget felt og score på én eller to af sine 3-4 chancer i en kamp - OG holde modstanderne fra at score i de 70 minutter de har bolden omkring ens målfelt - så er det jo genialt. Jeg tillader mig bare at bemærke at der er en risiko for at det ik holder i længden - og taber man på denne måde, så vil min tanke i hvert fald være at "havde man dog bare spillet offensiv fodbold og givet den en chance på den måde" - ik mindst med tanke på vores offensive våben. Men går det godt på denne måde og når vi finalen er jeg supertilfreds. Som nævnt så synes jeg man undgår at "parkere bussen" fordi man stadig er farlige og skaber nogle få chancer - man spiller så at sige defensivt på en ret elegant måde og det ka jeg leve med hvis det går godt.