Et skridt nærmere Portugal
Med at lavt udgangspunkt, så er det nærmest umuligt og finde hullerne imellem kæderne, som vi så det i 3-4 kampen imod Barcelona og og i begge Dortmund opgør. Glem, at Ancelotti vil spille sådan, fordi han udelukkende vil leve på omstillingerne og mener vi er bedst uden bold end med bold, som han vel at mærke sagde han netop ikke ville praktisere i Real Madrid.
Det handler udelukkende om realitetssans, og heldigvis har Ancelotti en masse af det! Han ville ikke blive dræbt 7-0 samlet imod Bayern, og modsat Barcelona, så er deres fanatiske tanker højere end noget andet, og faktisk også langt højere end den kæmpe ydmygelse de fik, for de havde jo boldbesiddelsen!
Real Madrid er ikke gode nok til at dominere i disse opgør, og hvorfor egentlig også prøve at tage kampen op imod 2 hold, som udelukkende spiller fodbold for boldbesiddelsen? (LÆS:Bayern og Barca).
Ancelotti spiller utrolig klogt, og gud hvor er jeg egentlig glad for det. Jeg var ikke helt tilfreds, men hold kæft hvor har holdet rykket sig meget på denne korte tid under Ancelotti. Han mangler stadig at få den defensive balance på plads når vi angriber, eller spiller "normalt", og spørgsmålet er så bare om det nogensinde kommer til at ske med Ramos og Pepé i Real Madrid's start 11'er. Jeg har godt nok min tvivl, og jeg er ikke meget for det, men Per Frimann udstillede Ramos på groveste vis inden opgøret igår, og det er noget jeg har været inde på i rigtig langtid nu, men hold da op hvor gør det ondt at se på, når andre udstiller ens yndlings på den måde.
Jeg tror dog vi vil komme til at se et anderledes Real Madrid hold på Tirsdag. Jeg tror vi vil være mere aggressive, men stadig med samme udgangspunkt som sidst. Jeg håber ihvertfald vi starter aggressivt, og viser vi vil score det mål, som definitivt kan lukke opgøret.
Jeg er optimist, men samtidig også realist. Vi kan gøre det, men det bliver godt nok svært. Vi har fået et godt udgangspunkt, men bedre er det heller ikke. Vi holder nullet, og det er utrolig vigtigt, men får Bayern et tidligt mål, så tror jeg løbet er kørt, for det giver dem tro på tingene, og automatisk vil det give langt bedre spil. Vi vil få vores chancer, men vi er godt nok langtfra kyniske, og det koster altså.
Jeg tror den hedder 55-45% i vores favør, men det kræver en bedre offensiv end igår.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Amen. Min tanke er nemlig præcis også at under omstændighederne (modstanderne og de begrænsede mandskabsmuligheder vi har på den defensive midt), så gør vi det på den eneste måde der er mulig - og dét må man virkelig rose Ancelotti for at se og sørge for udført.
Min gamle kørelærer sagde altid, at hvis man ikke vil risikere en ulykke, så skal man ikke tage chancer, men hvis man ikke tager chancer, så kommer man aldrig ud af garagen.
Vi kan godt have bolden i 70 minutter, hvis vi aldrig tager chancer, men så scorer vi bare heller ingen mål. Jeg er sikker på, at vi har så gode spillere, at vi kan trille bolden rundt i trekanter i 2/3 af en kamp, hvis vi vil. Lidt ligesom Bayern gjorde i går. Men hvor store chancer fører det med sig mod et velorganiseret forsvar?
Beckenbauer kritiserede det, og jeg tror ikke, at der var nogen Bayern fan, som synes at kampen i går var helt fantastisk at følge. Vi fik derimod rigtig meget plads, hver gang vi angreb. Meget plads giver mulighed for flere/større chancer, hvilket for mig giver underholdningsværdi.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
BBB skrev: @Siempre fiel
Min gamle kørelærer sagde altid, at hvis man ikke vil risikere en ulykke, så skal man ikke tage chancer, men hvis man ikke tager chancer, så kommer man aldrig ud af garagen.
Vi kan godt have bolden i 70 minutter, hvis vi aldrig tager chancer, men så scorer vi bare heller ingen mål. Jeg er sikker på, at vi har så gode spillere, at vi kan trille bolden rundt i trekanter i 2/3 af en kamp, hvis vi vil. Lidt ligesom Bayern gjorde i går. Men hvor store chancer fører det med sig mod et velorganiseret forsvar?
Beckenbauer kritiserede det, og jeg tror ikke, at der var nogen Bayern fan, som synes at kampen i går var helt fantastisk at følge. Vi fik derimod rigtig meget plads, hver gang vi angreb. Meget plads giver mulighed for flere/større chancer, hvilket for mig giver underholdningsværdi.
Jamen jeg er ik uenig - jeg tror faktisk vi spillede kampen optimalt under omstændighederne. Og der er bestemt ingen garanti for at vi havde været bedre stillet resultatmæssigt hvis vi havde angrebet og endda domineret. Jeg håber dog at vi med et par andre spillertyper ka ændre os til et hold med mulighed for måske at presse et hold som Bayern på Bernabeu.
Siempre fiel skrev:
BBB skrev: @Siempre fiel
Jamen jeg er ik uenig - jeg tror faktisk vi spillede kampen optimalt under omstændighederne. Og der er bestemt ingen garanti for at vi havde været bedre stillet resultatmæssigt hvis vi havde angrebet og endda domineret. Jeg håber dog at vi med et par andre spillertyper ka ændre os til et hold med mulighed for måske at presse et hold som Bayern på Bernabeu.
Det kunne bestemt også være interessant at lave en Dortmund, men så skal vi nok sige farvel til alle spillere med bare lidt stjernenykker. Så mangler vi spillere, som vil sprinte indtil de kaster en lunge op, og som minimum vil løbe tilbage på plads efterfølgende. Det kunne være ganske underholdende, hvis de selvfølgelig også kan spille fodbold, for jeg har altid haft lidt for de hold, som giver alt, hvad de har. SønderjyskE er et fantastisk eksempel herpå, AGF er derimod et eksempel på det modsatte.
- PedePele
- Gæst
-
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg er generelt ret spændt på, hvad sommeren bringer. Efterhånden som Coentrao og Carvajal er blomstret op, virker holdet næsten helt fornuftigt besat på backpladserne. Angrebsmæssigt tror jeg ikke vi ser det store indkøb, da man virker meget tilfredse med Benzema, mens Jesé også vil være tilbage efter sommeren. Dermed er midtbanen oplagt at forstærke, men man har hele tiden vist tålmodighed omkring Illarra, hvilket gør det lidt svært at give plads til flere, når Khedira også vender tilbage.
Rygterne plejer egentlig allerede at svirre ret kraftigt her i april. Måske det alligevel er nye tider med Zizou og Ancelotti i klubben.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Sommerens store indkøb hedder Khedira, Isco og Bale...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
DarioGomez skrev: Ret beset behøver vi vel blot at sælge/udleje Morata og erstatte ham med en hovedstødsstærkreserve.
Meeeeen, tror vi helt ærligt, at Perez kan nøjes med Dzeko eller lignende en hel sommer?
- RealMadridsArmy
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
DarioGomez skrev: Ret beset behøver vi vel blot at sælge/udleje Morata og erstatte ham med en hovedstødsstærkreserve.
Meeeeen, tror vi helt ærligt, at Perez kan nøjes med Dzeko eller lignende en hel sommer?
fint at man kunne leje Morata ud eller sælger ham med en fri købs klausul på, men syntes skam ikke vi har brug for en hoved stærk angriber, da vores spil er mere end bare slå en bold i feltet, og heade den ind.
RealMadridsArmy skrev:
raul7=kongen skrev:
fint at man kunne leje Morata ud eller sælger ham med en fri købs klausul på, men syntes skam ikke vi har brug for en hoved stærk angriber, da vores spil er mere end bare slå en bold i feltet, og heade den ind.
Dzeko kan meget andet end at heade til en bold. Han kan bruges som target man/spilstation. I nogle kampe mod små hold der pakker sig sammen, har vi haft brug for en stor, stærk og hovdestødsstærk spiller inde i modstanderens lille felt.
Jeg mener ikke Dzeko skal ind og erstatte Benzema, for Benzema er den perfekte angriber på vores hold. Men vi har brug for en god alternativ, hvilket Morata desværre ikke har været. Jeg mener ikke vi skal ud og købe en Agüero eller Suarez, for vi skal ikke ende med en Benz-Higuain situation igen. Men vi skal have en stærk angriber, der ikke har noget imod at starte på bænken i 60% af kampene. Gomez, Dzeko, Mandzukic er nogle eksempler..
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.