Bedømmelse af truppen mod Bayern München
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Madridistao skrev:
Elkrimi skrev: Ubeskrivelig kamp.
En lille måned til finalen d. 24/5 og 4 La Liga kampe. Held i uheld at Sami Khedira er ved at være tilbage, nu hvor Alonso er spærret.
Spørgmålet er om man kan snige ham i startopstillingen i så vigtige kampe uden kamptræning og hvilket signal sender man så til Illarra?
Hvad enten det bliver Chelsea eller Atletico, så behøver vi en pasningssikker spiller, men også en der kan sætte sig igennem defensivt især i omstillingerne og her tror jeg Illarra kommer til kort. Heldigvis har Modric udviklet sig til at væres vores vigtigste playmaker og dermed handler det primært om at erstatte Xabi's defensive egenskaber. Her må Khedira være at foretrække.
Casillas
Carvajal-Ramos-Pepe-Coentrao/Marcelo
Bale-Modric-Khedira-Di Maria
Benzema-Ronaldo
Jeg tror simpelthen ikke at en måned, med samlet set max. 270 minutters fodbold til Khedira er nok til at få ham tilbage i den topform det kræves for at spille en sådan kamp.
Vælger man alligevel at spille med ham, bliver det for nemt for modstanderen at dæmme op for vores angrebsspil, især i genpresset, da man "bare" skal lukke ned for Modric. Di Maria er fantastisk, men ofte vælger han den forkerte dribling ud af det første pres, og det resulterer i nogle giftige boldtab.
Jeg håber naturligvis også at det bliver en midtbanespiller der får rollen, således at ramos ikke skal spille ude af position, omend muligheden foreligger. Derfor sætter jeg mit håb til Casemiro, da, som du påpeger, illarra har nogle mangler mht speed og styrke.
Er der andre end mig der mener han har listet sig foran Illarra i hierarkiet, taget dagens indskiftning af ham fremfor Illarra i betragtning?
Illarra blev self ik skiftet ind igår, da han var eneste spiller på bænken som var i karantænefare og jo nu med al sandsynlighed ska spille i finalen.
Forstår forresten ik at du mener at det blir for nemt at lukke ned for Modric hvis Khedira spiller - hvorfor sku det være nemmere end hvis Illarra spiller (som han helt sikkert gør). Altså Illarra er jo ik ligefrem nogen stor playmaker (han er ik rigtig nogen stor noget som helst (andet end fejlkøb ;-)).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det der kunne gøre at man vælger Casemiro, og så rykker Modric ind centralt er, at Casemiro er utrolig fysisk stærk. Det kan sagtens blive brugbart mod hold som Chelsea eller Atletico.
Khedira er ikke aktuel, i mine øjne. Man skal ikke risikere noget, og holdet har opnået alt dette uden ham.
- sramos47
- Gæst
-
Hvis Atletico bliver modstanderen kan vi godt snakke om at have en fysisk stærk midtbane, for de kommer blæsende mod os - det har vi set et par gange tidligere i denne sæson.
Bale-Alonso-Modric-Di Maria
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
- Brylle
- Gæst
-
Så skal han bruges som boks-boks og gå med i feltet, når boldene bliver slået derind. På den måde kunne vi udnytte hans hovedspil og have et rigtig godt våben mod bus-taktikken.
Jeg er dog ikke fortaler for at bytte ud i den bagerste kæde.
- Inspektøren
- Gæst
-
Det eneste der forarger mig i dag, er, at Madridista.dk har tildelt Carvajal 4,7 point. Han var jo med længder Man of the Match. Hans nok bedste kamp for Real Madrid indtil videre... Han fortjente klart et stort stort 5 tal. :)
Og så er det jo vildt underligt, at Real Madrid kan tildele så mange tæsk til Bayern München, når vi samtidig har problemer med FC Barcelona. Hvordan kan vi vinde 1 og tabe 2 mod Barca, når vi slår Bayern München 5-0 samlet over to kampe. Fodbold er sgu en underlig størrelse :)
Inspektøren skrev: Når, sikke en fantastisk kamp af Los Blancos i går.
Det eneste der forarger mig i dag, er, at Madridista.dk har tildelt Carvajal 4,7 point. Han var jo med længder Man of the Match. Hans nok bedste kamp for Real Madrid indtil videre... Han fortjente klart et stort stort 5 tal. :)
At dominere Bayerns bedste angriber i sådan en grad, at han bliver flået ud i pausen, hvorefter man dominerer hans substitut tilsvarende, så han bliver flået ud efter 30 minutter, og endeligt dominerer den sidste mand på pladsen... Jeg ved det ikke helt, men er det ikke tegn på, at man har spillet nogenlunde godt?
Nåh ja, de to mål som afgør kampen tæller selvfølgelig også en smule.
Selvfølgelig er Ramos MoM.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev: Når, sikke en fantastisk kamp af Los Blancos i går.
Og så er det jo vildt underligt, at Real Madrid kan tildele så mange tæsk til Bayern München, når vi samtidig har problemer med FC Barcelona. Hvordan kan vi vinde 1 og tabe 2 mod Barca, når vi slår Bayern München 5-0 samlet over to kampe. Fodbold er sgu en underlig størrelse :)
Det er foreløbig 76 madridista.dk-brugere, som har vurderet Carvajal til 4,7 point.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Det er virkelig ærgerligt at Xabi Alonso misser finalen, men det er hans egen skyld.. Så latterlig en tackling når man allerede vidste, at man var finaleklar. Men det er måske ikke så dumt at han ikke er med. Chelsea/Atletico kommer til at spille defensivt, hvilket vil sige, at vi ikke kan få gavn af hans lange bolde. Der er det måske meget smart at have en Illarra, som er rigtig dygtig defensivt, men som også er ret god til at holde spillet i gang med sikre afleveringer.
24. maj, jeg kan slet ikke vente!!!