Klasseforskel sikrede finalebillet

12 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Efter 12 års venten er Real Madrid endelig i CL-finalen og det skete på højest overbevisende manér, da Bayern München blev slået med hele 0-4 på Allianz Arena.

Før kampen havde tyskerne haft travlt med at snakke om den ophedede kulisse, som ventede Real Madrid. Men det var blot tomme tyske tønder, som buldrede lidt før kampen, for Carlo Ancelottis ro og kølige overblik forplantede sig til spillerne på banen og der var reelt aldrig tvivl om det samlede udfald.

Kampens forløb var meget lig første opgør i Madrid, hvor Bayern München havde masser af boldbesiddelse, men man var samtidig aldeles ideforladte og da Sergio Ramos bragte Real Madrid foran efter et kvarters spil efter et hjørnespark, var kampen reelt afgjort.

Bayern München havde tilsyneladende ikke lært lektien om Real Madrids farlighed på dødbolde, for blot fem minutter havde Ramos igen sneget sig med frem og så kunne han med et nyt hovedstøds-mål for alvor sikre hævnen for det brændte straffespark for et par sæsoner siden, hvor man blev snydt for CL-finalen på grund af manglende træfsikkerhed fra 11 meter-pletten.

Træner Pep Guardiola havde sikkert sat sin lid til, at Franck Ribéry ville revanchere sig for sin blege indsats i Madrid, men den franske offensiv-spiller leverede en ny elendig indsats, som dog i det mindste gjorde det klart, hvorfor han ikke var løb med Guldbolden. Ribéry gjorde sig kun bemærket en gang og det var da han uddelte en lussing til Carvajal, som dog bevarede roen og lod som ingenting.

Der findes en gammel læresætning, som siger at når man selv har bolden, så kan de andre ikke score. Det er naturligvis rigtigt, men det er bestemt heller ingen garanti for, at man selv kommer frem til noget og denne tirsdag aften sad man med fornemmelsen af, at Bayern München kunne have spillet til juleaften uden at kunne have lavet et eneste mål og fra sidelinien var det beskæmmende at se en højt respekteret træner som Pep Guardiola have så lidt i posen til at forsøge at ændre kampens forløb.

Derfor var det også fuldt fortjent, at Cristiano Ronaldo kunne nyde godt af en lynhurtig kontra, hvor man på blot 11 sekunder kom fra eget straffesparksfelt til portugiserens 15. scoring i denne CL-sæson efter flot opspil fra Gareth Bale.

Med enkle, men særdeles smukke midler, havde Real Madrid dermed lukket og slukket et opgør, som man på forhånd havde lidt skeptiske forventninger til. Eneste malurt i bægeret i første halvleg var det gule kort til Xabi Alonso, som dermed forhindrer den sympatiske spanier at være med i finalen i Lissabon den 24. maj.

Anden halvleg blev ikke nogen oplivende affære. Bayern München kunne fortsat intet og med samlet 0-4 var Real Madrid ikke voldsomt interesseret i at skabe en masse.

Tilskuerne fik dog et mål mere at gå hjem på og igen var det Cristiano Ronaldo, som diskede op med en lækker frisparks-detalje, da han køligt skød bolden under en hoppende Bayern-mur og så måtte Manuel Neuer igen en tur i nettet for at hente bolden ud. Cristiano Ronaldo havde kort forinden luret forsvarets lyst til at hoppe ved frispark og det udnyttede han til sin 16. scoring i blot 10 CL-kampe og det er naturligvis ny rekord.

Dermed er Real Madrid klar til at forsøge at hjemtage La Décima i en kamp mod enten bysbørnene Atlético Madrid eller The Special Ones Chelsea.

Kampfakta:
Bayern München – Real Madrid 0-4 (0-3)
0-1 Ramos (15.)
0-2 Ramos (20.)
0-3 Cristiano Ronaldo (34.)
0-4 Cristiano Ronaldo (85.)
Tilskuere: 68.000

Dommer: Pedro Proenca

Gule kort: Xabi Alonso (Real Madrid), Dante (Bayern München)
Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Casillas, Carvajal, Ramos (Varane, 76. min.), Pepe, Coentrao, Xabi Alonso, Modric, Ángel di María (Casemiro, 83. min.), Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema (Isco, 79. min.).

Bayern Münchens hold: Neuer, Alaba, Dante, Boateng, Lahm, Kroos, Schweinsteiger, Robben, Müller (Pizarro, 71. min.), Ribéry (Götze, 71. min.), Mandzukic (Javi Martínez, 46. min.).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 1 måned siden #2 af Sahinovic
Vi møder Atletico Madrid i finalen - av av sikke en kamp det bliver!

Florentino Pérez

12 år 1 måned siden #3 af Bismo
Efter at have set aftenens kamp, så ærger jeg mig godt nok over, at vi ikke får Chelsea. Hold kæft hvor var de ringe, og hvor er det godt, at vi smed Mou på porten!! Sikke en ynkelig tilgang til fodbold.

Igen igen igen taber han en semifinale i det første af to opgør.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7

12 år 1 måned siden #4 af LasseRMD
Uha, uha. Det bliver en vanvittig og høj dramatisk finale! Det er der ingen tvivl om.

Kæft jeg glæder mig!
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #5 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Klasseforskel sikrede finalebillet
LA Liga > Premier League + Bundesliga
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Inspektøren.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #6 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Klasseforskel sikrede finalebillet
Vi sider jo på alt! VM, EM, Champions League og måske også Europa League :) !

12 år 1 måned siden #7 af Real-Laudrup

Bismo skrev: Efter at have set aftenens kamp, så ærger jeg mig godt nok over, at vi ikke får Chelsea. Hold kæft hvor var de ringe, og hvor er det godt, at vi smed Mou på porten!! Sikke en ynkelig tilgang til fodbold.

Igen igen igen taber han en semifinale i det første af to opgør.

Hvad var det Marca eller AS kaldte ham? Semifinalisten? Passer meget godt.

Så meget for det taktiske geni.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #8 af Inspektøren

12 år 1 måned siden #9 af Raul7-2880

Inspektøren skrev: LA Liga < Premier League + Bundesliga

x > 1, betyder at x er større end 1
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Inspektøren

12 år 1 måned siden #10 af Jespersk
Må indrømme jeg er en smule nervøs for finalen. Atletico spiller fantastisk denne sæson, hvilket de også har bevist mod os i de indbyrdes opgør! Deres defensiv er utrolig stærk, samt de har en diego costa, som altid er farlig.

Men jeg tror dog på, at Real tager titlen!!

12 år 1 måned siden #11 af Siempre Madrid
Der vil være noget klassisk smukt i, at vi ikke kunne slå Atlético Madrid og Barcelona i liga-kampene, men til gengæld ordnede vi dem i finalerne.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Siempre Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Dios, andreashn

12 år 1 måned siden #12 af Dahl
Og vi klaskede jo Ath. i pokalen med 2-0 og 3-0 så jeg vil mene at vi stadig har overtaget.
Desuden tror jeg at efter vores sejr over Bayern, så har vi fået så utrolig meget mere selvtillid, og det må i den grad give
et boost i troen på egne evner. Ikke fordi at den ikke har været der, men jeg tror de 2 kampe mod Bayern giver så meget på den konto.

Så skal vi bare passe på at det ikke bliver en sovepude, men jeg har en kæmpe tro på at vi klare den, og hiver nr. 10 hjem :-)

No worries!!!!!!

Leveret af Kunena Forum