Klasseforskel sikrede finalebillet
Før han kom til klubben, var træneren blot en nikkedukke som blev holdt i snor af en masse mænd i jakkesæt... Træneren havde simpelthen elendige arbejdsbetingelser, og Valdano optrådte vel nærmest lige så meget i medierne.
Jeg ved ikke præcis hvor meget kredit Mourinho skal have. Jeg kan bare konstatere at han tog nogle slagsmål med ledelsen og andre folk i klubben - fik sin vilje - og fik overdraget mere ansvar til træneren. Den struktur nyder Ancelotti også godt af.
Man kan jo spørge sig selv...: Kender jeg overhovedet navnet på ham, som forhandler kontrakter osv. i dag? (Jeg har faktisk selv glemt navnet nu:) Forandringen er vist tydelig, i forhold til tidligere.
.......................................................................................
Det er desuden ikke fair at sammenligne andre med Ancelotti. Han er simpelthen den fødte Real Madrid-træner!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
I mine øjne handler vinder kultur ikke om antal trofæer i skabet, men mere om ambitionerne i klubben. Fra 2002 til sommeren 2010, er der intet der tyder på at Real Madrid ikke havde ambitioner om, hver sæson at vinde Champions League og La-Liga. INTET. Der kan umuligt være nogen tvivl om, at Real Madrid jagtede den 10'ende ( La Décima). Motivationen var der helt klart, men den rigtige ledelse var der ikke. Man var alt for utålmodige med trænere (Fabio Capello skulle aldrig være fyret) og spildte desuden også mange penge på forkerte spillere.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev: @Siempre Madrid, du må undskylde mig meget, men jeg kan ikke forstå, hvad du mener med, at jeg skal henvise til resultaterne. Men kultur er jo også en relativ størrelse, så det kan selvfølgelig også være derfor, at jeg ikke kan forstå dig. Men hvis du mener, at vi ikke har haft en vinder kultur i Real Madrid i den nævnte periode, fordi vi ikke nåede længere end 1/8 finalerne i Champions League og heller ikke vandt mange trofæer, så må jeg desværre melde mig uenig med dig. Desuden er det et falsum, når du dementerer at vi ikke har vundet noget, da vi vandt 3 La-Liga trofæer og to Super Cup trofæer i perioden.
I mine øjne handler vinder kultur ikke om antal trofæer i skabet, men mere om ambitionerne i klubben. Fra 2002 til sommeren 2010, er der intet der tyder på at Real Madrid ikke havde ambitioner om, hver sæson at vinde Champions League og La-Liga. INTET. Der kan umuligt være nogen tvivl om, at Real Madrid jagtede den 10'ende ( La Décima). Motivationen var der helt klart, men den rigtige ledelse var der ikke. Man var alt for utålmodige med trænere (Fabio Capello skulle aldrig være fyret) og spildte desuden også mange penge på forkerte spillere.
Fortæl mig lige, hvor jeg dementerer at vi ikke vandt noget?
Jeg siger blot, at vi i de otte år var en lille og ubetydelig parentes i europæisk fodbold (trods masser af investerede penge) og at vi var helt og aldeles til grin i Copa del Rey. Nu er vi trods alt et hold, som man kan regne med og det blev vi med Mourinho. Han gjorde bestemt ikke alt rigtigt - han gjorde endda nogle snotdumme ting ind i mellem - men at Real Madrid nu er et hold, som spiller med om alle titler - det kan vi takke Mourinho for.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Vi røg som nævnt ud igen og igen i 1/8 finalerne, og det var vel og mærke til upåagtede hold som Lyon, Roma og Liverpool. Det ændrede sig fuldstændig ved Mourinhos overtagelse. Dernæst er der Copa del Rey. Vi husker alle Alcorcón, men også mange andre gange, røg man ud til upåagtede modstandere. Igen ændrede det sig markant.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Mourinho skabte et internationalt hold, men at give ham kredit for, at vi nu er i finalen, er blot at underkende Ancelottis evner.
Det er ham, og ikke Mou, der slog Bayern samlet.
Det er ham, og ikke Mou, der - virker det til - har skabt en mere afbalanceret trup.
Det er ham, og ikke Mou, der har de taktiske evner til at forny og omstille holdet.
Og glem så ikke den smadrede tilstand, vi så os selv i både nationalt og internationalt for blot 12 måneder siden. Det har Ancelotti renset ud i og taget os enormt langt. Det bliver glemt i farten...
PS: I øvrigt er det godt, at Chelsea ikke kom i finalen. For så ville Siempre jo være i alvorlig krise om, hvem han skulle holde med af os elæer Mourinho... ;)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
DarioGomez skrev: Delvist enig.
Mourinho skabte et internationalt hold, men at give ham kredit for, at vi nu er i finalen, er blot at underkende Ancelottis evner.
Det er ham, og ikke Mou, der slog Bayern samlet.
Det er ham, og ikke Mou, der - virker det til - har skabt en mere afbalanceret trup.
Det er ham, og ikke Mou, der har de taktiske evner til at forny og omstille holdet.
Og glem så ikke den smadrede tilstand, vi så os selv i både nationalt og internationalt for blot 12 måneder siden. Det har Ancelotti renset ud i og taget os enormt langt. Det bliver glemt i farten...
PS: I øvrigt er det godt, at Chelsea ikke kom i finalen. For så ville Siempre jo være i alvorlig krise om, hvem han skulle holde med af os elæer Mourinho... ;)
Jeg er madridista før jeg er noget som helst andet, så en Chelsea-sejr ville end ikke være et plaster på såret. Jeg håber i bund og grund at Mourinho har vundet sit sidste cl-trofæ, for gør han det, betyder det at Real Madrid ikke vinder det år.
Og så underkender jeg netop ikke Ancelottis betydning for denne finaleplads, for det kræver trods alt en dygtig træner at bygge videre på det arbejde, som er gjort og at få repareret det, der naturligvis skulle repareres.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sebberg skrev: Det sker ikke så ofte, men i dette tilfælde, må jeg indrømme, at jeg er meget enig med Siempre Madrid. Hvis man ikke kunne se en kæmpe forskel fra da Mourinho tog over, så vil jeg mene, at man bør kigge resultaterne igennem.
Vi røg som nævnt ud igen og igen i 1/8 finalerne, og det var vel og mærke til upåagtede hold som Lyon, Roma og Liverpool. Det ændrede sig fuldstændig ved Mourinhos overtagelse. Dernæst er der Copa del Rey. Vi husker alle Alcorcón, men også mange andre gange, røg man ud til upåagtede modstandere. Igen ændrede det sig markant.
Og så vil jeg gerne påpege, at vejen til de 3 semifinaler gik gennem følgende hold: et svagere Lyon-hold end længe set, Tottenham, CSKA, Apoel, United (blev knap og nap besejret) og Galatasaray.
Nok røg vi tidligere ud til hold á la Roma og Liverpool, men CSKA og Apoel må alt andet lige være svagere modstandere.
Det eneste rigtige store hold vi har slået ud af turneringen siden Manchester United i 2002/03 har været Bayern München i år...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev:
Sebberg skrev: Det sker ikke så ofte, men i dette tilfælde, må jeg indrømme, at jeg er meget enig med Siempre Madrid. Hvis man ikke kunne se en kæmpe forskel fra da Mourinho tog over, så vil jeg mene, at man bør kigge resultaterne igennem.
Og så vil jeg gerne påpege, at vejen til de 3 semifinaler gik gennem følgende hold: et svagere Lyon-hold end længe set, Tottenham, CSKA, Apoel, United (blev knap og nap besejret) og Galatasaray.
Nok røg vi tidligere ud til hold á la Roma og Liverpool, men CSKA og Apoel må alt andet lige være svagere modstandere.
Det eneste rigtige store hold vi har slået ud af turneringen siden Manchester United i 2002/03 har været Bayern München i år...
Nu slog vi altså også de andre finalister fra sidste år ud, Dortmund.
Jaken skrev:
Vil du påstå at Man Utd ikke er et stor hold??
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
raul7=kongen skrev: Nu Mourinho-skaren har så travlt med mellemregninger, så havde vi næppe slået United ud, hvis vi ikke havde spillet 11 mod 10 på Old Trafford, efter en udvisning som ikke ligefrem var soleklar.
Hvis vi endelig skal ind i fnidderet med dommerkendelser, så synes jeg du skal kigge på semi-finalerne mod barcelona. Dommerkendelser går nu engang både til højre og til venstre.
@DarioGomez
Jeg tror ikke der er nogen herinde, som er uenige i, at Ancelotti har gjort et fremragende stykke arbejde. Men du hylder kun angriberen, der lige har scoret - vi gør opmærksom på, hvem der lagde assisten.
Når det så er sagt, så får du sgu lige et tak for stikpillen til Siempre - den var sgu meget god ;)