Klasseforskel sikrede finalebillet

12 år 3 måneder siden #25 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev: Mou, 'The Semifinal One'

www.marca.com/2014/04/30/futbol/champion...ague/1398889940.html

Bitter journalist, som har glemt at Real Madrid før Mourinho var Equipo de Octavos, altså en helt simpel taberklub med en eklatant taber-mentalitet. Det ændrede sig heldigvis takket være The Special One og det skyldes jo kun tilfældigheder og rent uheld, at ikke en af de tre tabte semifinale-opgør mod Barcelona, Bayern München og Dortmund blev vekslet til en finaleplads.

Det lykkedes i år med Carlo Ancelotti og det skal italieneren naturligvis anerkendes for, men vejen var banet for ham.....af en vis portugiser, hvad enten man vil være ved det eller ej.

I år lykkedes det ikke for José Mourinho, men jeg tror godt at man kan kalde deres CL-præstation for en succes, for det er trods alt ikke et vildt prangende hold, han er udstyret med.

Hahah :D Nej undskyld det var ikke nok hahahaha :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #26 af Siempre Madrid

Real-Laudrup skrev:

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev: Mou, 'The Semifinal One'

www.marca.com/2014/04/30/futbol/champion...ague/1398889940.html

Bitter journalist, som har glemt at Real Madrid før Mourinho var Equipo de Octavos, altså en helt simpel taberklub med en eklatant taber-mentalitet. Det ændrede sig heldigvis takket være The Special One og det skyldes jo kun tilfældigheder og rent uheld, at ikke en af de tre tabte semifinale-opgør mod Barcelona, Bayern München og Dortmund blev vekslet til en finaleplads.

Det lykkedes i år med Carlo Ancelotti og det skal italieneren naturligvis anerkendes for, men vejen var banet for ham.....af en vis portugiser, hvad enten man vil være ved det eller ej.

I år lykkedes det ikke for José Mourinho, men jeg tror godt at man kan kalde deres CL-præstation for en succes, for det er trods alt ikke et vildt prangende hold, han er udstyret med.

Jeg ved godt, at du er pro-Mou, men come on. Tilfældigheder og uheld? Vi blev fortjent slået ud i alle tre semifinaler.

I 2011 var det decideret negativt og det endte med at koste os, da Mourinho´s gameplan virkede til, at handle om, at sparke Barcelona spillerne ned mere end at spille fodbold. Pepe på midtbanen samme med to andre defensive midtbanespillere, Alonso og Lass og Ronaldo som angriber, på hjemmebane! Havde vi overhovedet et skud på mål?

Året efter mod Bayern var vi også med afstand næstbedst. Den første kamp var ikke god, og efter en time holdte vi op med at spille og overlod alt initiativ til Bayern, og de scorede selvfølgelig til sidst. På hjemmebane fik vi en fantastisk start, 2-0 foran efter 15 minutter, og hvad gør han så? Beder spillerne om stille sig tilbage, i stedet for at gå efter dødstødet. Og efter kampen kom han så ud og sagde, at han aldrig har vundet en straffesparks konkurrence og ikke forventede at vinde. Hvorfor gik han så ikke mere efter det tredje mål? Efter Ronaldo´s andet mål så vi jo aldrig farlige ud. Bayern havde bolden, flest skud, flest 100% chancer, og var samtidig også bedre organiserede. Mange ville måske bilde sig ind, at det var 50/50, men det var ikke tilfældet, og en stor del af det var Mourinho´s skyld.

Mod Dortmund ville de fleste måske pege på Pepe og Alonso, men hvad var Mourinho´s plan? At spille med lange bolde, fuldstændig håbløst. Malaga var jo tættere på, at eliminere BVB end vi var. Havde han overhovedet analyseret den kamp?

Så, uheld var ikke årsagen til, at vi ikke nåede finalen. Det var Mourinho´s taktiske mangler og naivitet.

Som vanligt har du ikke styr på ret meget i din kritik af Mourinho:

2011: Real Madrid og Barcelona spiller lige op på Estadio Santiago Bernabéu og catalonierne får først et overtag efter Pepes udvisning, hvorefter Lionel Messi kan score to mål. Skudforsøg inden for målrammen var 3-5 og frisparks-statistikken sagde 21-25. I returkampen får Higuaín underkendt et mål.

2012: Real Madrid spiller lige op med München på udebane, men tager en blunder til sidst og taber 2-1. I returkampen kommer man hurtigt foran 2-0, men mister pusten og lader tyskerne komme tilbage i kampen - ikke fordi Mourinho ændrede på holdet. Der var chancer i kampen til at have afgjort opgøret, inden man trækker det korte strå i straffesparks-konkurrencen.

2013: Efter 4-1 i Dortmund, har Özil og Higuaín hver en 100%-chance inden for det første kvarter og det er min påstand, at hvis Real Madrid havde fået scoret på dem, så havde vi knækket tyskerne fuldstændig. Nu blev det i stedet til to sene scoringer, men der var masser af chancer til at få vendt det opgør.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #27 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Klasseforskel sikrede finalebillet
Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan det kan været tilfældet, at der er så mange Madridistas, som tager en sejr over Atletico Madrid for givet.

Må jeg minde jer (nogle arrogante fans med for meget selvtillid) om, at Atletico slog Real sidste sæson på Bernabeu i Copa del Rey finalen og har vundet en og spillet en uafgjort (ufortjent) i ligaen og tabt to i Copa del Rey denne sæson dog med et noget reserve spækket mandskab i begge opgør. Derudover har de slået Barca ud af Champions League og sidst men ikke mindst Mournho's Chelsea i går, efter en sejr på 3-1, på Stamford Bridge.

Tage ikke fejl af dette hold. Derudover vil Atletico til finalen, have samtlige af deres spillere til rådighed. Det vil Real Madrid ikke (Alonso og muligvis Khedira), hvis begge hold vel og mærke undgår skader inden.

12 år 3 måneder siden #28 af raul7=kongen
Jeg synes det siger rigtig meget om det nuværende hold, at stort set alle spillerne tilskriver Ancelotti en stor del af æren for finalepladsen. Selv Mourinhos landsmand og vores største stjerne har henvist til Ancelotti, som den vigtigste begrundelse for, hvorfor vi er i finalen.

Mourinho gjorde mange gode ting, men mod slutningen af hans periode i Madrid faldt det simpelthen fra hinanden. Real Madrid og Mourinho var i længden et elendigt match. Hans ego er for stort og derfor passer Mourinho i bund og grund bedre ind i en historieløs klub uden traditioner, som Chelsea, hvor han kan køre sine egne agendaer.

Man skal være ualmindeligt sortseer, hvis man ikke kan se, at Ancelotti/Zidane har gjort en masse for at tage Real Madrid videre og samtidig formået at tilpasse sig klubbens værdier, i stedet for konstant at udfordre disse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Elkrimi, DarioGomez, M_linding, Dios, Jaken, andreashn

12 år 3 måneder siden #29 af rezamadridista

Siempre Madrid skrev:
2012: Real Madrid spiller lige op med München på udebane, men tager en blunder til sidst og taber 2-1. I returkampen kommer man hurtigt foran 2-0, men mister pusten og lader tyskerne komme tilbage i kampen - ikke fordi Mourinho ændrede på holdet. Der var chancer i kampen til at have afgjort opgøret, inden man trækker det korte strå i straffesparks-konkurrencen.

Mister pulsen allerede efter 15 minutter? Det var da helt tydeligt at vi, efter 2-0 målet, træk os tilbage i banen.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 3 måneder siden #30 af Real-Laudrup

Siempre Madrid skrev: Som vanligt har du ikke styr på ret meget i din kritik af Mourinho:

2011: Real Madrid og Barcelona spiller lige op på Estadio Santiago Bernabéu og catalonierne får først et overtag efter Pepes udvisning, hvorefter Lionel Messi kan score to mål. Skudforsøg inden for målrammen var 3-5 og frisparks-statistikken sagde 21-25. I returkampen får Higuaín underkendt et mål.

2013: Efter 4-1 i Dortmund, har Özil og Higuaín hver en 100%-chance inden for det første kvarter og det er min påstand, at hvis Real Madrid havde fået scoret på dem, så havde vi knækket tyskerne fuldstændig. Nu blev det i stedet til to sene scoringer, men der var masser af chancer til at få vendt det opgør.

Måske synes du ikke, at jeg har styr på ret meget, men jeg er sikker på, at de fleste er enige.

2011: Benægter du, at den måde vi spillede på var negativ? Selv Cristiano var ude med kritik efter kampen, og man kunne se hvor irriteret han var i løbet af kampen, da han løb rundt og prøvede på, at presse Barcelona spillerne, mens de andre stod dybt. Barcelona var uden Iniesta og Abidal, og havde derudover en 50% fit Puyol på venstreback og Mascherano ved siden af Pique. Mener du virkelig, at vi ikke kunne have voldt Barcelona problemer, hvis vi gik efter det lidt mere? Pepe´s udvisning var jo en konsekvens af Mourinho´s aggressive tilgang til kampe. Derudover burde Marcelo og Adebayor også have været smidt ud. Ja vi blev snydt for et mål i returen, men jeg tvivler på, at det havde ændret på ret meget.

2012: Vi starter super godt i München, men efter det er det Bayern der styrer kampen. De havde flere chancer til at score det andet mål før Gomez afgjorde det. Synes, at det er ret biased, at sige vi spillede lige op. Og hvordan kan du sige, at Mourinho ikke ændrede på holdet i returen? Det var jo helt tydeligt, at han ville have dem til at sidde dybt og ramme Bayern på kontra efter 2-0 målet. Og hvilke chancer havde vi lige præcist efter det? Der var et Benzema skud fra en spids vinkel, og så nogle langskud og frisparksforsøg fra CR7. Udover det skabte vi jo intet, mens Bayern havde flere chancer for at lukke kampen, 2-3 af dem faldt til Gomez.

2013: Du tog ikke stilling til mine argumenter omkring kampen i Dortmund. Betyder det, at du er enig? I så fald, ja vi havde 3 kæmper chancer de første 15-20 minutter på Bernabeu, men efter det kunne Dortmund jo have lukket kampen fuldstændig. Skaden var allerede sket i Tyskland, og det var Mourinho selvfølgelig en stor grund til.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #31 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Klasseforskel sikrede finalebillet
@Siempre Madrid, nu jeg har fulgt dig over en længere tid på Madridsta.dk (inden jeg oprettede en bruger), og jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor du bliver ved med at forsvare José Mourinho. Du siger bl.a. mange gange, når du forsvarer ham, at han har tilført Real Madrid en 'vinder kultur'. Så mellem 2002 og 2010 havde vi ikke nogen 'vinder kultur'?

Desuden kan jeg simpelthen ikke forstå, hvordan du kan tilbede José Mourinho, som var han en gud, når han åbenlyst har opført sig som en tosse på 5 år. Som 48 årig prikkede han Tito Vilanova i øjet, pga. et resultat, af et noget dramatisk retur opgør i Supercopa de España i 2011 mod FC Barcelona, ikke gik hans vej. At man efter den episode, stadig kan bakke op om Mourinho som manager for verdens største og bedste klub, kan jeg simpelthen ikke begribe.
Det vækker i den grad indignation.

12 år 3 måneder siden #32 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev: Jeg synes det siger rigtig meget om det nuværende hold, at stort set alle spillerne tilskriver Ancelotti en stor del af æren for finalepladsen. Selv Mourinhos landsmand og vores største stjerne har henvist til Ancelotti, som den vigtigste begrundelse for, hvorfor vi er i finalen.

Mourinho gjorde mange gode ting, men mod slutningen af hans periode i Madrid faldt det simpelthen fra hinanden. Real Madrid og Mourinho var i længden et elendigt match. Hans ego er for stort og derfor passer Mourinho i bund og grund bedre ind i en historieløs klub uden traditioner, som Chelsea, hvor han kan køre sine egne agendaer.

Man skal være ualmindeligt sortseer, hvis man ikke kan se, at Ancelotti/Zidane har gjort en masse for at tage Real Madrid videre og samtidig formået at tilpasse sig klubbens værdier, i stedet for konstant at udfordre disse.

Naturligvis har Ancelotti og Zidane gjort rigtig meget for dette Real Madrid-hold og jeg prøver slet ikke at fratage dem noget af æren for præstationen og lægge den over på Mourinho. Jeg siger bare, at Ancelotti og Zidane sandsynligvis ikke kunne have præsteret dette i 2009 og at man derfor også skal se på, at Mourinho trods alt fik ændret nogle ting til det bedre, som derfor har gjort det nemmere for efterfølgerne.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 3 måneder siden #33 af Siempre Madrid

Inspektøren skrev: . Så mellem 2002 og 2010 havde vi ikke nogen 'vinder kultur'?.

Kig på resultaterne, så finder du svaret!

12 år 3 måneder siden #34 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev: . Så mellem 2002 og 2010 havde vi ikke nogen 'vinder kultur'?.

Men kan man ikke også tilskrive det et historisk aggressivt indkøbsorgie i 2009, hvor man blandt andet hentede verdens to dyreste spillere? Man kan også vende den om og sige, at Mourinho havde markant bedre spillere end sine forgængere. Vil man snakke mellemregninger og hive alt det positive frem, så skal hele historien også fortælles. Mourinho fik uhørt stor indflydelse, et vanvittigt budget og bragte os aldrig hele vejen, tværtimod blev det altid et taktisk spil i stedet for et holdbart koncept.

Selvfølgelig tilførte Mourinho nogle ting til Real Madrid, men man sidder altså tilbage med en fornemmelse af, at han efterlod klubben splittet, uden et åbenlyst koncept og med flere stamspillere, som reelt virkede til at overveje deres fremtid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, Dios, andreashn, MMM

12 år 3 måneder siden #35 af Elkrimi

Siempre Madrid skrev:

Titel-frekvensen nu ikke meget bedre under Mourinho og man skal huske at han havde et noget bedre hold (efter 2003).

Som det nævnes ovenfor, så var Mou og Madrid bare ikke et godt match, selvom han fik ryddet op.

12 år 3 måneder siden #36 af Dios

Siempre Madrid skrev:

raul7=kongen skrev: Jeg synes det siger rigtig meget om det nuværende hold, at stort set alle spillerne tilskriver Ancelotti en stor del af æren for finalepladsen. Selv Mourinhos landsmand og vores største stjerne har henvist til Ancelotti, som den vigtigste begrundelse for, hvorfor vi er i finalen.

Naturligvis har Ancelotti og Zidane gjort rigtig meget for dette Real Madrid-hold og jeg prøver slet ikke at fratage dem noget af æren for præstationen og lægge den over på Mourinho. Jeg siger bare, at Ancelotti og Zidane sandsynligvis ikke kunne have præsteret dette i 2009 og at man derfor også skal se på, at Mourinho trods alt fik ændret nogle ting til det bedre, som derfor har gjort det nemmere for efterfølgerne.

Det er rene spekulationer, men Mourinho magtede tydeligvis ikke opgaven. Perez er ude og udtale, at dette hold er det bedste han nogensinde har set som præsident, og man kan næsten ikke være uenig. Spiller for spiller, så er Real Madrid langt bedre idag end i start 00'erne, men profilerne dengang var bare markant bedre, men det er en anden snak.

Mourinho gjorde det måske nemmere, men taler det ikke meget imod, at Ancelotti gjorde det på 1. første sæson, og Mourinho ikke engang kunne gøre det på en af hans 3 sæsoner? Holdet blev efterladt i næsten samme kaos som Mourinho overtog det i, men Ancelotti og Zidane's ro og charme har givet Real Madrid den fornødne ro, som et hold har brug for i opstartsfasen. Det skabte Mourinho aldrig, og der er ikke engang gået en sæson før Chelsea's nok bedste mand Hazard er ude og kritisere ham, for ikke og ville spille fodbold.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum