Optakt Real Madrid - Valencia, spillerunde 36
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
smølf skrev: Ronaldo.. Han burde skamme sig over det udbrud over for Morata, efter han selv har spildt er hav af gode muligheder. Jeg fik en dårlig smag i munden og jeg forstår sgu godt hvis Morata smutter til sommer for det er helt tydeligt at der foregår et eller andet mellem de to.
Kaldes det ikke blot hierarki? Jeg synes, at der lægges for meget opmærksomhed i, at Morata får en røffel og selv om Cristiano Ronaldo via sin præstation i går måske ikke er den rette til at uddele verbale øretæver, så er det altså heller ikke værre.
Salig John Stampe fra AGF har vist også fra tid til anden svinet og nedgjort sine medspillere, bare fordi han kunne. Men det var en del af spillernes modningsproces og hvis de ikke kan tåle kritikken fra en medspiller, hvordan skal de så klare kritikken fra 85.000 fans?
Hierarki min røv! INGEN ER STØRRE END KLUBBEN. INGEN!
Morata er kun 21 og når Ronaldo samtidig har brændt et hav af chancer, så kan han på ingen måde tillade sig sådan et udbrud. Og så er jeg godt træt af al den snak om Ronaldo og hans rekorder. Altså vil mange af jer helst have at Real Madrid skal vinde La Decima eller, at Ronaldo skal vinde FIFA Ballon D'or? Noget siger mig nemlig, at det er det sidste med alle de artikler og kommentarer, som handler om ham alene.
Vamos Los Blancos!
Raúl var en etableret stjerne, da han var 21 år, så Morata er kommet lidt bagefter.
Det har i øvrigt intet som helst at gøre med at være større end klubben, at man skælder ud på sine medspillere. Det handler vel blot om at tage et ansvar. Sådanne ting sker i kampens hede og det er hvad det er. Og selvfølgelig kan Cristiano Ronaldo tillade sig at skælde ud på novicen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
smølf skrev: Ronaldo.. Han burde skamme sig over det udbrud over for Morata, efter han selv har spildt er hav af gode muligheder. Jeg fik en dårlig smag i munden og jeg forstår sgu godt hvis Morata smutter til sommer for det er helt tydeligt at der foregår et eller andet mellem de to.
Kaldes det ikke blot hierarki? Jeg synes, at der lægges for meget opmærksomhed i, at Morata får en røffel og selv om Cristiano Ronaldo via sin præstation i går måske ikke er den rette til at uddele verbale øretæver, så er det altså heller ikke værre.
Salig John Stampe fra AGF har vist også fra tid til anden svinet og nedgjort sine medspillere, bare fordi han kunne. Men det var en del af spillernes modningsproces og hvis de ikke kan tåle kritikken fra en medspiller, hvordan skal de så klare kritikken fra 85.000 fans?
Morata er kun 21 og når Ronaldo samtidig har brændt et hav af chancer, så kan han på ingen måde tillade sig sådan et udbrud. Og så er jeg godt træt af al den snak om Ronaldo og hans rekorder. Altså vil mange af jer helst have at Real Madrid skal vinde La Decima eller, at Ronaldo skal vinde FIFA Ballon D'or? Noget siger mig nemlig, at det er det sidste med alle de artikler og kommentarer, som handler om ham alene.
Vamos Los Blancos!
OG INTET ER MERE IRRITERENDE END AT LÆSE STORE TYKKE BOKSTAVER!!
Lad dog vær med at råbe og skrige på den måde! Hids dig ned og skriv ordentligt, det klæder forummet bedst sådan.
Ronaldo har selvfølgelig ret til at give Morata, Jese, eller en hvilken som helst anden spiller som tager sådan en åndsvag beslutning som Den unge angriber gjorde igår. Og det har jo intet med Ronaldo at gøre. Der var flere, jeg selv inklusiv, som var efter Ronaldo da han ikke spillede Morata i kampen mod Schalke(?) men der var vi foran med 6 mål (eller nogen i den dur). I går aftes var vi bagud og var død og pine nødsaget til at skrabe point sammen for at bevare et realistisk håb om mesterskabet, så nytter det ikke at så store chancer bliver misbrugt - ja det lignede nærmere en clearing op af banen (tribunen) snare end et reelt målforsøg.
Ergo; om man hedder Ronaldo, Morata eller Ramos så aflevere man sgu den bold, i en så mål-givende situation. Hvis ikke, er der grund til verbale tæsk!
Jeg er her stadig XOXO
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
Vamos Los Blancos!
Om du vil det eller ej, så er der hierarki på et hold. Ronaldo er i toppen af hierarkiet og Morata er i bunden. Og sådan er det, og sådan skal det være. Det har ikke en skid med om Ronaldo føler sig større end klubben. Ronaldo er en vinder, og det ses tydeligt i en situation som igår. Det behøver ikke være en dårlig ting at en af de ældre holdkammerater giver en røffel til en af de yngre. Det kan hjælpe ham til at traffe den rigtige beslutning i den næste situation.
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
Fuldstændig enig. Men du er vel også enig i, at Morata burde spille chancen større? Chancen var stor for en klassespiller, og jeg havde ikke brokket mig, hvis Ronaldo eller Benzema havde forsøgt sig derfra i den situation, men Morata er hverken Ronaldo eller Benzema, og tidligere præstationer har ikke gjort, at det er sandsynligt, at han scorer derfra.
Ronaldo derimod. Frit udsyn og med et par træk ind i banen. Han rammer i det mindste målet fremfor at forsøge at lave field goal.
E:
Og ja, Ronaldo spillede ringe i store dele af kampen, men man må vel stole på holdets bedste spiller, når det hele spidser til? Han endte trods alt også med at afgøre kampen.
- Inspektøren
- Gæst
-
JimmyBroe skrev:
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
Vamos Los Blancos!
OG INTET ER MERE IRRITERENDE AT LÆSE STORE TYKKE BOKSTAVER!!
Lad dog vær med at råbe og skrige på den måde! Hids dig ned og skriv ordentligt, det klæder forummet bedst sådan.
Ronaldo har selvfølgelig ret til at give Morata, Jese, eller en hvilken som helst anden spiller som tager sådan en åndsvag beslutning som Den unge angriber gjorde igår. Og det har jo intet med Ronaldo at gøre. Der var flere, jeg selv inklusiv, som var efter Ronaldo da han ikke spillede Morata i kampen mod Schalke(?) men der var vi foran med 6 mål (eller nogen i den dur). I går aftes var vi bagud og var død og pine nødsaget til at skrabe point sammen for at bevare et realistisk håb om mesterskabet, så nytter det ikke at så store chancer bliver misbrugt - ja det lignede nærmere en clearing op af banen (tribunen) snare end et reelt målforsøg.
Ergo; om man hedder Ronaldo, Morata eller Ramos så aflevere man sgu den bold, i en så mål-givende situation. Hvis ikke, er der grund til verbale tæsk!
Jeg er meget uenig. Faktisk kunne jeg ikke være mere uenig. Fodbold er en holdsport, og er der en, som begår en fejl, råber man ikke af ham, uanset om man er bagud 1-2 og der er få minutter tilbage af en afgørende kamp. Derimod bakker man op og siger "okay du forsøgte fair nok, når nu vi andre ikke kunne score på vores stor chancer." At råbe af andre, motiverer ikke folk til at gøre det bedre. Hvordan ville du selv have det, hvis du var i Morata's position.
Situationen med Ronaldo, som vi har set end del gange denne sæson (Mod Schalke, Rayo, Sevilia og i går mod Valencia), vil du aldrig se i en klub som Dortmund eller Atletico. På de to hold er der ikke en som Ronaldo, der SKAL score flest mål af alle. I stedet arbejder de to hold som en enhed. Du kan sammenligne med en patrulje der er i krig. Der ser du også, at alle er klar til at ofre sig for hinanden. Alle er og skal være lige. Det andet med, hvor vi har en stjerne der føler sig over de andre, hvilket Ronaldo i den grad gøre, kan simpelthen ikke tolereres. Der er kun to der må have mere magt end andre og det er anføren (Ramos) og manageren (Ancelotti).
Og kig også på, hvilke hold der har haft meget succes på det seneste. Det er alle hold, hvor der er disciplin og et stærk fællesskab: Guardiolas Barcelona, Dortmund, Bayern München, Internazionale Milano (Især mod Barcelona i de to semi-finaler), Chelsea (Igen tydeligt mod Barcelona), Atletico og det Real Madrid mandskab som vandt med overlegene 5-0 mod Bayern over to opgør, forleden.
Inspektøren skrev: Og kig også på, hvilke hold der har haft meget succes på det seneste. Det er alle hold, hvor der er disciplin og et stærk fællesskab: Guardiolas Barcelona, Dortmund, Bayern München, Internazionale Milano (Især mod Barcelona i de to semi-finaler), Chelsea (Igen tydeligt mod Barcelona), Atletico og det Real Madrid mandskab som vandt med overlegene 5-0 mod Bayern over to opgør, forleden.
For de havde ikke en stjerne over dem alle? De havde ikke en træner, som specifikt sagde, at den ene spiller altid skulle være glad? Ooookay...
- Inspektøren
- Gæst
-
BBB skrev:
Inspektøren skrev: Og kig også på, hvilke hold der har haft meget succes på det seneste. Det er alle hold, hvor der er disciplin og et stærk fællesskab: Guardiolas Barcelona, Dortmund, Bayern München, Internazionale Milano (Især mod Barcelona i de to semi-finaler), Chelsea (Igen tydeligt mod Barcelona), Atletico og det Real Madrid mandskab som vandt med overlegene 5-0 mod Bayern over to opgør, forleden.
For de havde ikke en stjerne over dem alle? De havde ikke en træner, som specifikt sagde, at den ene spiller altid skulle være glad? Ooookay...
Den med, at Guardiola skulle have sagt, at "den ene spiller altid skulle være glad", ved jeg ikke hvor du har fra. Og da Messi desuden skældte ud på Villa, af samme årsag som Ronaldo, var det under Villanova, hvorfor jeg skrev Guardiolas Barca.
Morata lavede en fejl i går, og længere er den ikke. Men det var holdet som helhed, der satte to point til... Der manglede noget "Juanito"..
Inspektøren skrev:
JimmyBroe skrev:
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
Vamos Los Blancos!
OG INTET ER MERE IRRITERENDE AT LÆSE STORE TYKKE BOKSTAVER!!
Jeg er meget uenig. Faktisk kunne jeg ikke være mere uenig. Fodbold er en holdsport, og er der en, som begår en fejl, råber man ikke af ham, uanset om man er bagud 1-2 og der er få minutter tilbage af en afgørende kamp. Derimod bakker man op og siger "okay du forsøgte fair nok, når nu vi andre ikke kunne score på vores stor chancer." At råbe af andre, motiverer ikke folk til at gøre det bedre. Hvordan ville du selv have det, hvis du var i Morata's position.
Situationen med Ronaldo, som vi har set end del gange denne sæson (Mod Schalke, Rayo, Sevilia og i går mod Valencia), vil du aldrig se i en klub som Dortmund eller Atletico. På de to hold er der ikke en som Ronaldo, der SKAL score flest mål af alle. I stedet arbejder de to hold som en enhed. Du kan sammenligne med en patrulje der er i krig. Der ser du også, at alle er klar til at ofre sig for hinanden. Alle er og skal være lige. Det andet med, hvor vi har en stjerne der føler sig over de andre, hvilket Ronaldo i den grad gøre, kan simpelthen ikke tolereres. Der er kun to der må have mere magt end andre og det er anføren (Ramos) og manageren (Ancelotti).
Og kig også på, hvilke hold der har haft meget succes på det seneste. Det er alle hold, hvor der er disciplin og et stærk fællesskab: Guardiolas Barcelona, Dortmund, Bayern München, Internazionale Milano (Især mod Barcelona i de to semi-finaler), Chelsea (Igen tydeligt mod Barcelona), Atletico og det Real Madrid mandskab som vandt med overlegene 5-0 mod Bayern over to opgør, forleden.
Husker en ebisode for ikke så lang tid siden hvor Weidenfeller giver Reus en kæmpe skide balle under en kamp fordi han mente Reus ikke arbejde nok defensivt. Ja i bayen er der Ribery og Robben der ikke kan enes. Lad hver med at tro alt er så rosenrødt på et professionelt fodboldhold. Det er ikke 7 mandsbold på kløvermarken med øl og hygge efter kampen.
Man ser også Bale og Benzema slå ud med armene, hvis Ronaldo tager et skud, hvor holdet måske havde fået mere ud af en aflevering til en af de to, men Ronaldos gemyt (og måske ærekærhed) medfører blot en større mængde verbale brokkerier modsat de to lidt mere rolige fyre.
Det var dog ikke Moratas skyld, at vi tabte kampen, og Ronaldo skulle da også have scoret på sit hovedstød kort tid efter hæl-målet. Han er i en perfekt position til at smide den i nettet, men overplacerer hovedstødet. Sådan er fodbold bare en gang imellem.
I
Alle er indforstået med hierarkiet, men Morata skal på ingen måde føle det er en heksejagt han er ude i, og det tror jeg efterhånden han gør. Forfærdelig attitude af Ronaldo hvis i spørger mig!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- sramos47
- Gæst
-
Jeg tror dog bare det er vigtigt, at vi husker på, hvor stort et konkurrencemenneske manden er. Der er ingen af os, der overhovedet kan sætte os ind i, hvad der foregår i hans hoved og hjerte. Vi har med en mand at gøre, der har en uhørt konkurrencementalitet og som lever og ånder for fodbold. Jeg bed mærke i, at han også undskyldte ud mod Isco tidligere i kampen, da han tog en ret dårlig afslutning med venstre ben. Jeg tror oftest godt selv han er klar over at han er en anelse selvisk; men det ligger simpelthen så meget til hans spil og hans vindermentalitet at agere som han gør.
Konklusionen må være, at det ikke er okay at agere sådan overfor en ung angriber - mindre kunne have gjort det. Men lige netop CR7 kan jeg nu godt tilgive, fordi jeg efterhånden har lært, at sådan er han bare, og det er præcis den mentalitet og attitude, der gør ham så fucking ekstraordinær!