Ancelotti kæmper for Di María
- Inspektøren
- Gæst
-
rezamadridista skrev:
Inspektøren skrev:
Pelle skrev:
Dios skrev: Får helt ondt i mit Madrid hjerte når jeg læser sådan noget. Hvis lønnen betyder så meget, så er det bare ud på stedet! Di María har været en af de bedste denne sæson, men sådan noget kan jeg bare ikke acceptere.
Men omvendt skal man også have løn efter fortjeneste. Det ønsker du også på din egen arbejdsplads. Og i år har Di Maria - sammen med Pepe og Modríc - været vores bedste spillere. Jeg håber for alt i verden, at han bliver. Også selv om det skulle betyde en evt. lønforhøjelse.
Hvem er mest værdifuld: En læge som kan redde en persons liv, eller en fodboldspiller der levere underholdning og ikke er nødvendig for at få et samfund til at fungere.
Sænk alle fodboldspillerenes løn til en 50'er i timen!
Var jeg Sepp Blatter, så ville jeg for længst have indført et lønloft. Ikke kun pga. overstående pointe, men også fordi, at penge så i mindre grad vil have indflydelse på et skifte. Spillere skal ikke komme til Real Madrid pga. lønnen, men derimod pga. deres kærlighed for klubben. Det er jo ikke fordi Florentino Perez giver dem sulteløn.
Var der nu indført et lønloft på f.eks. 1.000.000 euro om året, så ville vi, os Madridistas, ikke være nødsaget til at være bange for, om Di Maria skulle skifte, fordi at han ville kunne få mere i løn hos PSG eller Manchester CIty. Alle profilerne får lige meget og ingen er jaloux på hinanden ( Ronaldo ville f.eks. ikke være jaloux på Zlatan og omvendt. <- Et eksempel. Ikke nogen ægte historie). Dette kan også biddrage til en bedre harmoni i en trup, hvis der ikke er det i forevejen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Pelle skrev: Inspektøren - vil du lige have lov at tænke over det absurde indlæg en gang til? :-)
Dit fremragende forslag hjalp vist ikke.
Lønloft?! Vor he.....nej, vent lidt, det kan sgu blive meget underholdende, det her.....
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Inspektøren skrev:
Pelle skrev:
Dios skrev: Får helt ondt i mit Madrid hjerte når jeg læser sådan noget. Hvis lønnen betyder så meget, så er det bare ud på stedet! Di María har været en af de bedste denne sæson, men sådan noget kan jeg bare ikke acceptere.
Men omvendt skal man også have løn efter fortjeneste. Det ønsker du også på din egen arbejdsplads. Og i år har Di Maria - sammen med Pepe og Modríc - været vores bedste spillere. Jeg håber for alt i verden, at han bliver. Også selv om det skulle betyde en evt. lønforhøjelse.
Hvem er mest værdifuld: En læge som kan redde en persons liv, eller en fodboldspiller der levere underholdning og ikke er nødvendig for at få et samfund til at fungere.
Et lille hint kunne være hvor mange penge denne læge generer til sit sygehus og hvor mange penge Di Maria generer til Real Madrid. A samme grund får den dygtige medarbejder mere i løn, han tjener flere penge til virksomheden.
Inspektøren skrev:
rezamadridista skrev:
Inspektøren skrev:
Pelle skrev:
Sænk alle fodboldspillerenes løn til en 50'er i timen!
Var jeg Sepp Blatter, så ville jeg for længst have indført et lønloft. Ikke kun pga. overstående pointe, men også fordi, at penge så i mindre grad vil have indflydelse på et skifte. Spillere skal ikke komme til Real Madrid pga. lønnen, men derimod pga. deres kærlighed for klubben. Det er jo ikke fordi Florentino Perez giver dem sulteløn.
Var der nu indført et lønloft på f.eks. 1.000.000 euro om året, så ville vi, os Madridistas, ikke være nødsaget til at være bange for, om Di Maria skulle skifte, fordi at han ville kunne få mere i løn hos PSG eller Manchester CIty. Alle profilerne får lige meget og ingen er jaloux på hinanden ( Ronaldo ville f.eks. ikke være jaloux på Zlatan og omvendt. <- Et eksempel. Ikke nogen ægte historie). Dette kan også biddrage til en bedre harmoni i en trup, hvis der ikke er det i forevejen.
Wow. Du laver ikke engang sjov. Det er sent og jeg er ganske enkelt for træt til at skrive, hvor dumt det forslag der, er. Godnat
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Inspektøren
- Gæst
-
- Inspektøren
- Gæst
-
MatiasP skrev:
Inspektøren skrev:
Pelle skrev:
Et lille hint kunne være hvor mange penge denne læge generer til sit sygehus og hvor mange penge Di Maria generer til Real Madrid. A samme grund får den dygtige medarbejder mere i løn, han tjener flere penge til virksomheden.
Hvad er fortjeneste I dine øjne? Du siger, at Di Maria har fortjent mere end en ganske almindelige læge, hvis Di Maria kan generer større profit til Real Madrid CF end lægen kan. Nu er Rigshospitalet f.eks. et offentligt drevet hospital, som ikke er styrede efter markedsorienterede vilkår. Er der en undtagelse i dette tilfælde, eller hvordan skal det forstås?
Men som jeg kan forstå dit indlæg, så skal man, ifølge dig, ikke regulere ens indkomst alt efter ens nytte, men derimod efter ens evner til at profitmaksimerer. Har jeg fat i den lange ende her?
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Inspektøren
- Gæst
-
madrid2000 skrev: Hvis du kan få en læge til at generer 150-300 millioner seer, når han udfører sit arbejde. så vil lægen også tjene ligeså meget som Di Maria og hans venner.
Fortjener lægen kun en løn på højde med den "De Maria og hans venner" får, hvis han har et lige så højt seertal, som de har?
Åh gud...
Hvad med at man sammenligner en ganske almindelig fodboldspiller med en ganske almindelig læge? Der tjener lægen mest, for der er nok ikke nogen almindelige læger i Danmark, som går til en løn på under 30.000. Det har vi Superliga-spillere som gør, og selv Superliga-spillere er bedre end gennemsnittet.
- Brylle
- Gæst
-
Den person, der bidrager til den største indtjening = Di Maria. For et hospital er en enkelt læge på ingen måde så værdifuld, som Di Maria er for Real Madrid af den simple grund, at Di Maria er en langt bedre forretning. Han har bl.a. lige bidraget til La Décima.Inspektøren skrev:
Pelle skrev:
Det handler jo ikke om, at den ene er værdifuld for samfundet, men hvor store pengene i forvejen er i den pågældende branche.
Inspektøren skrev:
madrid2000 skrev: Hvis du kan få en læge til at generer 150-300 millioner seer, når han udfører sit arbejde. så vil lægen også tjene ligeså meget som Di Maria og hans venner.
Fortjener lægen kun en løn på højde med den "De Maria og hans venner" får, hvis han har et lige så højt seertal, som de har?
Så en læge med en kandidat i medicin skal have den samme løn som en læge med en bachelor i medicin?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Inspektøren skrev:
Hvad de fortjener er en helt anden diskussion som handler om moral og lighed, og det giver ingen mening at tage den. Læger er, i Danmark, lønnet af det offentlige sygevæsen, som ikke er en kommerciel organisation og derfor ikke som sådan genererer penge. Derfor er det ikke muligt at give enorme lønninger som fx de enormt gode fodboldspillere får, hvilket er muligt fordi de genererer eksorbitante summer til klubberne i form af TV-penge, trøjesalg, billetter mm.
Inden i fordømmer Di Maria så spis nu lige brød til. Indlægget fortæller, at han måske kan overveje tilbud fra udlandet, hvor han i givet fald vil få en stor lønbonus, simpelthen fordi de mener, at han er det værd. Måske leger han med tanken om at prøve en anden liga, nu hvor han har vundet (næsten) alt der kan vindes med Real? Måske vil han gerne opleve andre kulturer? Måske forlænger han i næste uge? I aner det ikke, så hvorfor begynder i allerede nu at slibe øksen?