Ancelotti kæmper for Di María
- RasmusKring
- Gæst
-
Inspektøren skrev:
madrid2000 skrev: Hvis du kan få en læge til at generer 150-300 millioner seer, når han udfører sit arbejde. så vil lægen også tjene ligeså meget som Di Maria og hans venner.
Fortjener lægen kun en løn på højde med den "De Maria og hans venner" får, hvis han har et lige så højt seertal, som de har?
Sammenligning mellem hvilken løn en fodboldspiller og en læge "fortjener" er ekstremt svær og i høj grad filosofisk, fordi den involverer at sætte en pris på menneskeliv. Det er der vidst ingen af os, der har hverken lyst eller forudsætninger for at gøre, så lad os komme videre i debatten.
I forhold til hvad en fodboldspiller, eller en hvilken som helst ansat skal lønnes efter, så siger man indenfor økonomi, at ansatte lønnes efter værdien af ens bidrag. For en almindelig lønmodtager er det rimelig simpelt at gøre op, men det er noget mere indviklet for en fodboldspiller. Her skal man både gøre sig tanker om bidrag til sportslige resultater, promovering af klubben samt direkte indtægter gennem trøjesalg og reklameindtægter. Det er altså en kompliceret process. Processen forekommer dog på lige markedsvilkår, som måske er blevet forskruet lidt af diverse rige ejere, men selv store klubber uden rige bagmænd formår at skabe overskud på trods af de stigende markedspriser. Her taler jeg bl.a. om Real Madrid, der har formået at have en sund økonomi samtidig med, at vi køber de absolut dyreste spillere og giver dem høje lønninger. Med andre ord, så er spillerne altså rent faktisk deres transferbeløber og lønninger værd, så hvad skal vi med et lønloft?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
ZizouMo skrev:
Inspektøren skrev:
madrid2000 skrev: Hvis du kan få en læge til at generer 150-300 millioner seer, når han udfører sit arbejde. så vil lægen også tjene ligeså meget som Di Maria og hans venner.
Fortjener lægen kun en løn på højde med den "De Maria og hans venner" får, hvis han har et lige så højt seertal, som de har?
Så en læge med en kandidat i medicin skal have den samme løn som en læge med en bachelor i medicin?
Kan du læse og forstå dansk?
- KesseBM
- Gæst
-
Jeg kan slet ikke forstå hvordan du seriøst kan mene at der ikke skal være forskel på lønnen/lønloft. Det vil sige at superstjernen på holdet skal have det samme som indskifteren, som bliver brugt hver 5 kamp? Dette ville da ihvertfald være tilfældet i Madrid, da langt de fleste spiller får over 1 million euro. Selvfølgelig skal belønnes for dine evner og det skal gøres via en højere løn. Det er vel en motivation for spilleren, ligesom den personlige anerkendelse, trofæer osv er. Lønnen afspejler vel klubbens anerkendelse af spilleren.
Kærllighed til klubben, jeg forstår hvad du mener, men det er en romantisk tankegang efter min mening.
Lønloft for alle spillerne er et dårligt forslag, hvis du spørger mig. En andet bud, men lignende bud kunne være samme modul som de har i amerikansk fodbold med et ens total lønbudget for alle klubber fx. Så kan klubben selv bestemme hvordan den vil bruge sine penge. På den måde vil du komme "sugar daddys" klubberne til livs efter min mening. Men dette virker dog også som et urealistisk forslag på grund af den kæmpe forslag mellem indtjeningsgrundlaget/muligheder i de forskellige ligaer og klubber.
JimmyBroe skrev:
Dios skrev: Får helt ondt i mit Madrid hjerte når jeg læser sådan noget. Hvis lønnen betyder så meget, så er det bare ud på stedet! Di María har været en af de bedste denne sæson, men sådan noget kan jeg bare ikke acceptere.
And here you go again. Dios for fanden:)
Du har et forskruede forhold til mønt. Selvfølgelig betyder det noget også selvom man tjener svimlende 3,5 mio € årligt. Det ville da være romantisk og smukt hvis man kunne leve af kærlighed og kildevand fra sin klub, men sådan forholder det sig ikke. Som Pelle påpeger skal man have løn efter fortjeneste, og Di Maria har været en af de vigtigeste spillere igennem det meste af sæsonen. Så hvis det koster Real Madrid "sølle" 3 mio€ årligt for at beholde ham! så fred være med det.
Hehe nu svarer jeg dig, men mit svar til Pelle vil være det samme. Jeg er helt enig i Di María skal have noget lønforhøjelse, dog på ingen måde en fordobling, men jeg mener bare, at hvis penge kun er grunden til han er i klubben, så kunne jeg godt undvære ham. Romantisk, tja måske, men pengegriske hunde kan smutte til en af zombie-klubberne! Hvis Dí María hellere vil have flere penge, og her taler vi om en fordobling, så lad ham få det andetsteds fra.
Jeg går ikke indfor klynk. Spil med hjertet og du vil blive behandlet derefter, og her hentydede til Casillas, Ramos etc. :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios jeg er enig langt hen af vejen, du siger selv han skal have en lønstigning, dit første indlæg var bare en smule offensivt imo. Di Maria har på intet tidspunkt sagt, at han kræver mere i posen, selv ikke Angels bagland (agenter osv.) skriger lønstigning, selvom de reelt kan "tillade" sig det, grundet tiderne og den økonomiske situation rundt omkring i de rige klubber.
Jeg var ikke helt klar over hvad lønniveauet lå på i Madrid, for selvfølgelig skal han ikke op på Bales løntrin som BBB rigtig nok skriver. - Min fejl. Men jeg tror så heller ikke det bliver nødvendigt at matche de udefra kommende tilbud, ikke når han nyder så sindsyg meget anderkendelse fra træner, medspillere og fans. Jeg håber han har hjertet på det rette sted, for han er så vigtig for spillet.
Jeg er her stadig XOXO