Madridista.dk mener: For mange kokke fordærver maden
Siempre Madrid skrev: Og det har du ret i, men man skal også holde sig for øje, at de to målmænd spiller ud for to vidt forskellige forudsætninger, for alt andet lige bliver der taktisk lagt op til en anden defensiv sikkerhed i knald- eller fald-kampe (selv om det ind i mellem kan være svært at se) end der gør i liga-kampe.
Min agenda er heller ikke, at Diego López er en langt stærkere målmand, men at Real Madrid med denne løsning holder liv i en målmands-debat, som ingen kan være tjent med.
Lidt som man skal have for øje, at størstedelen af holdene stiller op med den mission, at prøve at overleve 90min., når modstanderen hedder Real M eller Barcelona. Nok nogenlunde den samme taktiske disposition. Defensivt som udgangspunkt.
Lad os stoppe mudderkasteriet og lad os se, om Keylor rent faktisk kommer.. Jeg syntes han er en fremragende målmand.
EDIT: Det kan jo også være, at vi ser en helt anden målmand komme til Real. Keylor virker ikke som et Perez-valg. Meget kan ske.
Victor Valdes har stadig ikke med sikkerhed sagt, hvor han skal spille i fremtiden, så vidt jeg husker.
Drømmescenariet kunne være, at Guardiola vil have Valdes til BM, da han er væsentligt bedre med fødderne end Neuer.
I det tilfælde skal der bare slås til "næsten" uanset pris
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Jeg må indrømme, at der ikke har været stor forskel på deres præstationer siden Diego Lopez kom til Real Madrid. Det er for mit vedkommen ikke et argument for nogen af dem, men derimod et argument imod begge målmænd. Målmandsspillet har ikke været godt nok de seneste to sæsoner, derfor er det godt, at klubben forsøger at forbedre situationen. Når det er sagt, så er jeg ikke sikker på, at Navas har et niveau, der er signifikant højere end de to nuværende keepere.
Når det kommer til hvilken spiller, der skal forlade klubben, så menet jeg ligesom Siempre, at det bør være Casillas af hensyn til hans status i klubbben. Han er måske en bedre målmand end Lopez, men niveauet af vores reserve er ikke så vigtigt, at det er værd at ofre Casillas for det. Det har været uværdigt at se denne klublegende sidde på bænken det sidste halvandet år. Lad os nu give ham chancen for at prøve noget nyt, såfremt det er noget, han har mod på. Jeg tvivl ihvertfald på, at han har lyst til at sidde ret meget på bænken.
Næste sæson bliver situationen så taget op igen og der kunne jeg godt forestille mig, at en 34-årig Casillas skal forberede sig på en reserve-tjans. Hvis altså ikke han overrasker os alle og genfinder sin gamle storhed.
- JJ-86
- Gæst
-
1.målmand får La liga kampene
2.målmand får CHL og pokal kampene.
Derudover skal vi også tage højde for hvem der muligvis får de andre cup -turnerning og finaler, herunder Super cup, UEFA Supercup samt VM klubfodbold.
Mit personlige bud vil være, at Casillas får sin sidste chance som 1.målmand, herunder får han supercup finalerne samt VM klubfodbold, og at Navas får lov til at tage CHL og pokal kampene i sin første sæson. Jeg tror næppe at Navas alene får pokalkampene i sin første kamp.
Men om det bliver Casillas eller Navas som bliver 1.målmand det må tiden (og Ancelottti) vise sig.
Hala Madrid! :)
- RasmusKring
- Gæst
-
Det er virkelig et svaghedstegn hos Ancelotti, hvis han kører med rotationsprincippet igen i denne sæson. Han havde ikke modet til at vælge i sidste sæson, men nu har han haft en hel sæson til at vurdere de to målmænd, og han må også have noget kendskab til eventuelle indkøb på pladsen.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Nu hvór det ser ud til at López fórlader pósten i Madrid (Óg dermed ikke Casillas), synes jeg at Perez óg Ancelótti har truffet den rette beslutning. Det kan gódt være at López var lóyal, men det kómmer man ikke langt med. Ikke langt nók desværre.
Casillas beviste hele sidste sæsón fór Real Madrid, at han var en bedre keeper. Der var simpelthen bare bedre styr på fórsvaret. Jeg elsker López, men det er ikke nók til verdens største klub.
Farvel Diego. Jeg håber du módbeviser Perez óg Ancelótti i Mónacó. Lad ós få Casillas på mål óg ró på medierne på den frónt óg lad Navas óg Casillas kæmpe óm pladsen igen næste sómmer.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Casillas:
9 kampe i Chl, 53 skud på mål og 44 redninger.
Redningsprocent: 83
Mod FCK: 4 skud på mål og 4 redninger = 100%
Mod Galatasaray: 6 skud på mål og 5 redninger = 83,33%
Mod Juventus: 15 skud på mål og 12 redninger = 80%
Mod Schalke: 8 skud på mål og 6 redninger = 75%
Mod Dortmund: 8 skud på mål og 6 redninger = 75%
Mod Bayern: 8 skud på mål og 8 redninger = 100%
Mod Atletico: 4 skud på mål og 3 redninger = 75%
Jeg har desværre ikke tal fra Copa del Rey..
Diego Lopez:
36 kampe i La liga, 123 skud på mål og 86 redninger.
Redningsprocent: 70,5
Jeg ved ikke hvilke kampe jeg skal plukke ud. De kampe han har holdt Cleen sheet:
Granada X2 (15. plads), Malaga X2 (11. plads), Almeria X2 (17. Plads), Valladolid (19. plads), Celta Vigo (9. plads), Espanyol (14. plads), Betis (20. plads), Elche (16. plads), Getafe (13. plads), Levante (10. plads), Sociedad (7. plads) og Rayo (12. plads).
Værd at bemærke at ingen af de hold endte i top 6. plads og udover Soceidad, så burde alle andre hold være hold man slog rimelig sikkert.
Mod top 6:
Atletico: 8 skud på mål og 5 redninger = 62,5%
Barcelona: 11 skud på mål og 5 redninger = 45%
Bilbao: 5 skud på mål og 3 redninger = 60%
Sevilla: 9 skud på mål og 4 redninger = 44,44%
Villareal: 13 skud på mål og 9 redninger = 69,3%
Redningsprocent mod top 6:
56,25
De gode hold som begge målmænd har mødt er Atletico og Barcelona.
Casillas:
Real Madrid - Atletico 3-0
Atletico - Real Madrid 0-2
Neutral bane: Real Madrid - Atletico 4-1 (Efs)
Neutral bane: Real Madrid - FC Barcelona 2-1
I alt 4 kampe og 4 sejre
Diego Lopez:
Real Madrid - Atletico 0-1
Atletico - Real Madrid 2-2
Real Madrid - Barcelona 3-4
Barcelona - Real Madrid 2-1
I alt 4 kampe, 3 nederlag og 1 uafgjort
Hvis der er nogle der kan hente tal fra Copa Del Rey kampene, så ville det være perfekt, da man vil kunne sammenligne de kampe, hvor målmændene har mødt samme hold (Atletico og Barca).
Tal beregnet fra:
scores.nbcsports.msnbc.com/liga/players.asp?player=35106 (D. Lopez)
scores.nbcsports.msnbc.com/chlg/players.asp?player=09024 (Casillas)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Bindslev
- Gæst
-
Jeg kan SLET ikke følge dig :=)
Iker Casillias er simpelthen bare den der skal stå i min optik!!!!!. Jeg er helt med på at han i CL finalen så noget forvirret ud i feltet da de scorede og han var GRÆDEFÆRDIG DÅRLIG TIL VM. MEEEEEEEEN tidligere i sidste sæson var han meget tæt på at slå clean sheet record og det var selvom han "kun" spillede pokal turneringerne. HAN LOKKEDE VEL AT MÆRKE KUN 1 MÅL IND I HELE COPA DEL REY TURNERINGEN. der var nok en grund til at Diego Lopez ikke stop i Champions League, den "KLART VIGTIGSTE TURNERING" men Diego Lopez havde omvendt stået ganske stabilt i ligaen. Stabil er nøgleordet når jeg tænker på Diego Lopez, han hiver jo ingen "mirakelredninger" ud af ærmet. sjovt nok endte vi med at vinde de to turneringer han stod i????? jaaa det tror jeg bare ikke er helt tilfældigt.
jeg er med på at han er blevet 33 år men han er MEGET FIT af en målmand at være. Hvis sankt Iker bliver 1 målmand i den kommende sæson igen vil han bringe dig og din artikel til skamme (hvilket jeg ved du også inderst inde håber på)
DU KOMMER TIL AT FORTRYDE DE ORD ;)
"NOTHING IS OVER UNTIL THE FAT LADY SINGS"
Er du voldsom for et irriterende indlæg. Vil du være venlig at stramme dig lidt an, og så holde fingeren fra capslock. Må jeg i samme opfordring foreslå at du lige læser forum reglerne igennem:) Edit: Det samme bør alle nyere medlemmere gøre.
www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...-husregler-for-forum
Indholdet fejler ingenting. Det er din mening, omend jeg er langt mere på Siempres "side" i denne debat.
Velkommen til forresten:)
Jeg er her stadig XOXO
Jeg tillader mig lige at kommentere dit indlæg i denne tråd i stedet :-)
falle skrev: 1. Casillas' form var nedadgående indtil han blev bænket. Lopez' tilgang gav Casillas utilfredshed og det kunne mærkes.
Hvorledes kunne det mærkes? I øvrigt kan det ikke undgå at forbavse mig, hvordan folk tilsyneladende glemmer perioden lige inden Casillas’ skade (hvor han havde hævet sit niveau betragteligt fra efteråret) og i stedet vælger at fokusere så stålfast på den selvsamme efterårsperiode i 2012, hvor hele holdet stod mere end almindeligt skidt til - og det er mildt sagt.
falle skrev: 2. Hvis man regner sig selv for starter, så sætter man sig selv over holdet. Lopez var glad for hans rolle på holdet; om han spillede eller ej. Det udtrykker han flere gange i medierne.
Hvad er det der insinueres? Hvis man regner sig for starter, sætter man sig over holdet? Ronaldo? Ramos?
falle skrev: 3. Casillas er en spillende legende på Real Madrids hold. Det er Lopez ikke, men begge har lige gode kvaliteter (eller mangel på samme). Man beholder ikke ikke en legende for så at sætte ham på bænken, og med købet af Navas, så er det lige præcis dét man gør! Og det er fandme nedværdigende for Casillas, og mangel på respekt fra ledelsen.
Hvordan ved vi, forudsat at handlen er så tæt som det meldes, at Navas ville slå nogen af holdet? Og hvad ligger til grund for din sammenligning af Lopez’ og Casillas’ evner? Det er nogle sportslige betragtninger, jeg er interesseret i at høre/læse.
falle skrev: 4. Lopez ville 100% have accepteret rollen som reserve - det vil Casillas nok ikke og dermed skyder ledelsen blot deres lille problem frem til næste sommer.
Casillas har været i klubben i nu 2 sæsoner, hvor hans plads i startopstillingen ikke har været garanteret. Det siger vel også noget om klubfølelse, arbejdsmoral og accept af rolle?
falle skrev: ..Jeg mener at Casillas ville kunne få en opblomstring i en større liga, som den engelske eller franske. Han er trods alt målmand og ikke markspiller, derfor kunne han sagtens have 4-5 gode år endnu på topplan. Bare ikke i Madrid. Dertil er hans form for nedadgående.
Men hvad bygger du din holdning til hans nedadgående form på? 3 kampe? Hverken Ronaldo, Benzema eller Bale (indtil målet) var imponerende i CL-finalen og det samme kunne siges om en hel del af de spanske landsholdsspillere under kampene mod Holland og Chile.
Generel kommentar:
Forherligelsen af Lopez og hans niveau og dedikation ophører aldrig med at forbløffe mig (that’s right, jeg ”danskificerede” lige et engelsk udtryk). Hvordan er den myte om den ekstraordinært gode, arbejdsomme og dedikerede, men kriminelt uværdsatte reservespiller egentlig blevet til?
Misforstå mig ikke, jeg kan skam også godt lide Lopez, men skal vi nu ikke også passe på med at gøre ham bedre end han er? For mig at se, lader United-kampen fra forrige sæson til at diktere fleres tankegang.
Og hvad Casillas angår, så glemmes der tilsyneladende, at han i løbet af året spillede flere gode kampe (Juventus, Schalke, Dortmund, etc.) og i stedet fokuseres der blindt på et par kampe med et faldefærdigt hold og én, ganske rigtig, elendig aktion i CL-finalen. Derudover undrer det mig også at flere har sået tvivl om hans loyalitet og arbejdsmoral. Lad os nu endelig ikke glemme, at Casillas efterhånden har indfundet sig med en "reserve"-rolle (eller i hvert fald en mere kompliceret rolle på holdet) i nu to år.
En anden pointe jeg anser som værende meget væsentlig i forhold til hele debatten om dalende niveau er, at Casillas ikke har nydt konsistent tiltro eller spilletid over en meget lang periode, så det har alt andet lige været mere end almindeligt vanskeligt for ham at genfinde rytmen, roen og selvtilliden.
Det er alment accepteret, at en spiller har behov for vedvarende spilletid for at præstere på sit højeste niveau, hvilket ikke ligefrem har været et tema for Iker over de seneste to års tid. En målmand lever på sin selvtillid, rytme, rutine og den ro al det medbringer, både til målmanden selv, men også til forsvaret og resten af holdet. Giv Iker muligheden for at komme ind i en rytme og få genvundet sin selvtillid. SÅ vil vi endeligt kunne vurdere om hans niveau reelt har dalet siden hans storhedstid, og om han skal skippes afsted og en erstatning hentes ind eller ej.
Indtil da, finder jeg det forhastet, ulogisk, respektløst og omsonst. bare sådan at konkludere på baggrund af tre ekstraordinære kampe, at hans niveau og betydning skulle være aftagende eller det værre...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- raul7=kongen
-
- Moderator
-